חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך לפתיחת חנות למכירת אוכל ביתי מהבית!

אוהבים לבשל? מחוברים למטבח? המחמאות שאתם מקבלים על אוכל שאתם מכינים לא נגמרות? באפשרותכם להקים חנות למכירת אוכל ביתי מהבית. ענף חנויות האוכל בישראל מגלגל מיליוני שקלים בחודש. התחרות גבוהה אך אין היצע גבוה בכל תחום. אם חשבתם להקים עסק למכירת מנות ביתיות וחמות, חשוב שתקחו כמה נקודות בחשבון. המומחים של ליווי והקמת עסקים יפרטו עבורכם את השלבים לפתיחת חנות למכירת אוכל ביתי.

מי קהל היעד?

  1. משפחות.
  2. יולדות.
  3. נופשים ותיירים.
  4. מפגשים חברתיים. 
  5. אירועים ושמחות.

מה צריך לבדוק לפני שמקימים חנות למכירת אוכל ביתי מהבית?

מנה חמה

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

    1. בדיקת עלויות ותמחור נכון – לפני שאתם פונים למטבח ומתחילים לבשל, אתם חייבים לפנות לייעוץ עסקי. רק כך תהיו בטוחים שהעסק שלכם באמת רווחי ומשתלם. לא תוכלו לחשב את העלויות וההוצאות שלכם בעל פה. אתם צריכים לבנות תוכנית עסקית מתאימה הנוקבת בתמחור מוצרים נכון. היא תכלול את הזמן אותו אתם משקיעים להכנת המאכלים, הזמן בו אתם קונים את המוצרים הנדרשים, המזגן, התנור וכו. כך שאם אתם רוצים באמת לדעת שהעסק שלכם רווחי וכדאי, פנו ליועץ עסקי שיבנה עבורכם תוכנית עסקית מסודרת. כך תדעו שאתם פותחים עסק משתלם.
    2. פתיחת עוסק פטור – תצטרכו לפתוח תיק במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי.
    3. אם יש לכם מטבח גדול מתאים, תוכלו לעבוד מהבית.   
    1. רכישת ציוד – תדרשו לקנות תנור מיוחד, גז איכותי, מקפיא, מקרר, מוצרי חד פעמי: חמגשיות, תבניות, צלחות, סכו"ם ועוד.
    2. רכישת ביטוחי חובה – תדרשו לבטח את המקום וכן לרכוש פוליסת ביטוח עבורכם. מקום בו מבשלים כל היום, נתון לסיכונים ממשיים כמו שריפות חלילה. אל תוותרו על כך.
    3. מיתוג ופרסום – שווקו את העסק שלכם על ידי פרסום ממוקד. פנו למשרד פרסום מצליח לשיווק נכון. אל תחסכו ואל תתפזרו בכסף לשיווק. ככל שהשיווק יהיה מקצועי יותר, תרוויחו יותר.

ייעוץ עסקי למכירת אוכל ביתי מהבית 

כשמקימים עסק חייבים לקחת את כל הנתונים בחשבון. הכירו אותנו, חברת המפתח לליווי והקמת עסקים. אנו כאן כדי ללוות את הקמת העסק שלכם עד להצלחה המרגשת. אנו נעשה הכל כדי שהעסק שלכם יפרח וישגשג. לקבלת ייעוץ עסקי ממומחה לעסקים בהקמה, דברו איתנו.

איך בונים תוכנית עסקית לחנות למכירת אוכל ביתי מהבית?

חנות למכירת אוכל ביתי מהבית היא עסק המתמחה במכירת מוצרי מזון ביתיים איכותיים במעשה ידי שפים ביתיים מקומיים. חנויות אלו מספקות הזדמנות לשפים ביתיים להציג את כישורי הבישול שלהם וללקוחות לנסות מגוון אפשרויות של אוכל ביתי. החנות פועלת בדרך כלל בכך שהיא מאפשרת לשפים ביתיים להביא את פריטי המזון הטריים שלהם, שנמכרים לאחר מכן ללקוחות. פריטי האוכל הביתיים המוצעים בחנות יכולים לכלול מגוון רחב של אפשרויות, כגון מאפים, מרקים, תבשילים, תבשילים ומנות אחרות בסגנון ביתי. החנות מציעה ללקוחות את הנוחות של רכישת מוצרי מזון טעימים ואיכותיים ללא צורך בבישול בעצמם.

תוכנית עסקית לחנות למכירת אוכל ביתי מהבית

תקציר מנהלים

סקירה קצרה של העסק, כולל הרעיון, שוק היעד, התחרות ותחזיות פיננסיות.

 

תיאור העסק

תיאור מפורט של העסק, כולל ההיסטוריה שלו, המטרה ויעדים שלו.

 

ניתוח שוק

ניתוח שוק היעד, כולל גודל, קצב צמיחה ועוד.

 

ניתוח תחרותי

ניתוח התחרות, כולל נקודות החוזק והחולשה שלהן.

 

אסטרטגיית שיווק ומכירות

תיאור אסטרטגיית השיווק והמכירות, לרבות המוצרים המוצעים, אסטרטגיית התמחור ומבצעים.

 

תוכנית מבצעים

תיאור התהליכים התפעוליים לרבות תהליך הייצור, ניהול המלאי והלוגיסטיקה.

 

צוות ניהול

תיאור צוות הניהול, כולל הרקע, ניסיון, תפקידים לצוות והאחריות.

 

תחזיות פיננסיות

תחזיות פיננסיות, לרבות דוח רווח והפסד, מאזן ודוח תזרים מזומנים, לשלוש עד חמש השנים הבאות.

 

סיכום

סיכום התוכנית העסקית והפרטים העיקריים שלה.

דוגמא לתוכנית עסקית לחנות למכירת אוכל ביתי מהבית

תקציר מנהלים:

החנות למכירת אוכל ביתי מהבית היא עסק ייחודי וחדשני שיספק פלטפורמה לשפים ביתיים מקומיים להפגין את כישורי הבישול שלהם ולספק ללקוחות מגוון אפשרויות אוכל ביתי איכותיות. החנות תמוקם באזור עם תנועה רבה ותהיה בו אווירה מסבירת פנים ומזמינה המעודדת את הלקוחות להתנסות בפריטי מזון חדשים וטעימים.

 

ניתוח שוק:

החנות תכוון ללקוחות שמחפשים אפשרויות אוכל ביתיות איכותיות אך אין להם זמן או משאבים לבשל בעצמם. החנות תפנה גם ללקוחות המעוניינים לתמוך בשפים ביתיים מקומיים ובעסקים שלהם. השוק עבור סוג זה של עסקים גדל ככל שיותר ויותר אנשים מחפשים אפשרויות מזון בריא ונוח.

 

מוצרים ושירותים:

החנות תציע מגוון רחב של מוצרי מזון תוצרת בית, לרבות מאפים, מרקים, תבשילים ושאר מאכלים בסגנון ביתי. כל פריטי המזון יוצרו על ידי שפים ביתיים מקומיים וימכרו בחנות. החנות תציע גם שירותי קייטרינג ללקוחות המעוניינים לערוך אירועים או מסיבות ורוצים להגיש אוכל ביתי.

 

שיווק ומכירות:

החנות תשתמש במגוון אסטרטגיות שיווק ומכירה כדי להגיע ללקוחות היעד שלה. זה יכלול פרסום מקוון, פליירים מקומיים ושיווק במדיה חברתית. החנות תשתתף גם בפסטיבל האוכל מקומיים להגברת המודעות למותג ומשיכת לקוחות חדשים. בנוסף, החנות תציע מבצעים והנחות מיוחדים ללקוחות שיפנו עסקים חדשים לחנות.

 

פיננסיים:

צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק

 

סיכום:

החנות למכירת אוכל ביתי מהבית היא עסק ייחודי וחדשני שיעניק שירות נחוץ לקהילה המקומית. עם אפשרויות האוכל האיכותיות והמיקום הנוח שלה, החנות ערוכה להצלחה ותהפוך במהירות ליעד פופולרי עבור לקוחות המחפשים אפשרויות אוכל טעים ובריאות.

פניה מהירה: