חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך פותחים משרד עורכי דין?

סיימתם את ההכשרה שלכם כעורכי דין? עובדים שנים כשכירים וחולמים להפוך לעורכי דין עצמאיים? המדריך הזה נועד בדיוק עבורכם. היועצים העסקיים המומחים של המפתח ללווי והקמת עסקים מסבירים איך פותחים משרד עורכי דין.

מי קהל היעד? 

בכל עסק נורמלי, מקובל לפרט מי קהל היעד שיקבל את השירות שלכם. אבל בעסק של משרד עורכי דין, קשה מאוד לפרט מי קהל היעד. קהל היעד מושפע באופן ישיר מתחום ההתמחות שלכם. אם התמחתם בתחום המקרקעין קהל היעד שלכם הוא מוכרים ורוכשים, קבלנים ויזמים. אם ההתמחות שלכם היא בתחום הפלילי, קהל היעד שלכם שונה לגמרי. בהקמת משרד עורכי דין קהל היעד הוא מוגדר ביחס לעסקים אחרים כי ההתמחויות מאוד ספציפיות.

הקמת משרד עורכי דין

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מהם השלבים להקמת משרד עורכי דין עצמאי? 

  • בדיקת כושר ניהולי – כדי להקים משרד עורכי דין, עליכם להפוך להיות בעלי כושר ניהולי. אם אין לכם את זה באופי, תצטרכו לעבוד קשה מאוד כדי להגיע לרמת ניהול גבוהה ונכונה, חפשו מזכיר אישי ואחראי שיעזור לכם להתנהל בין ים המטלות המונחות עליכם.
  • בחירת תחום התמחות – גם אם יש לכם ניסיון בכמה תחומים, חשוב מאוד להיכנס דווקא לתחום אחד ספציפי כדי להגדיל את כמות הלקוחות. כך זה בעולם השיווקי, ככל שאתם ממוקדים יותר בסוג השירות שלכם, כך אנשים הנזקקים לשירות הספציפי שלכם, מרגישים בטוחים יותר לקבל אצלכם את השירות. זה נשמע להם שאתם מקצועיים יותר מאחרים שמתמחים בכמה תחומים. צמצום קהל היעד, מניב כמות לקוחות גבוהה יותר.
  • גיוס כוח אדם – משרד עורכי דין, חייב כבר מהרגע הראשון לשלם כמה משכורות. בשלב זה עליכם לערוך ראיונות עבודה, ולבדוק מי מהעובדים ראויים לעבוד במשרד החדש שלכם. כדאי מאוד להתייעץ עם מומחים לגיוס כוח אדם שיעזור לכם להגיע להחלטות הנכונות.
  • מיתוג – בישראל קיימים משרדי עורכי דין רבים. כדי להיכנס חזק לשוק, עליכם למתג את המשרד שלכם. המיתוג יעזור ללקוחות למצוא אתכם.
  • בניית תוכנית עסקית – כדי להקים משרד עורכי דין מצליח ורווחי, עליכם להיות ערוכים לכך מבחינה עסקית. איך תדעו מה ההחלטות הנכונות לכם מבחינה כלכלית? תוכנית עסקית היא הבסיס בהקמת עסק מצליח.  

המומחים של המפתח ללווי והקמת עסקים כבר נתנו יד לעשרות בעלי עסקים בתחילת דרכם. משמח שהגעתם למקום הנכון בזמן הנכון. עם הליווי המקצועי של המפתח ללווי והקמת עסקים, עוד תגיעו רחוק. לקבלת ייעוץ עסקי יעיל, דברו איתנו. 

איך בונים תוכנית עסקית למשרד עורכי דין?

משרד עורכי דין הוא עסק המספק שירותים משפטיים ללקוחות. תפקידו העיקרי של משרד עורכי דין הוא לייעץ ללקוחות לגבי זכויותיהם וחובותיהם המשפטיות, ולייצג לקוחות בעניינים משפטיים. במשרד עורכי דין עובדים יחדיו על מנת לספק מגוון רחב של שירותים משפטיים, לרבות מסמכים משפטיים, ניהול משא ומתן להסדרים, ייצוג לקוחות בבתי משפט וייעוץ משפטי במגוון רחב של נושאים, כגון חוזים, דיני עבודה,. רכוש ומשפט פלילי. מטרת משרד עורכי דין היא להעניק ללקוחותיו את הייצוג המשפטי הטוב ביותר, תוך הקפדה על סטנדרטים אתיים ומקצועיים.

תוכנית עסקית למשרד עורכי דין

 

תקציר מנהלים

סקירה קצרה של משרד עורכי הדין, כולל השירותים המוצעים, שוק היעד והיעדים הפיננסיים

 

ניתוח שוק

  • סקירה כללית של התעשייה המשפטית בה יתמקד משרד עורכי הדין
  • ניתוח שוק היעד
  • ניתוח מתחרים, כולל סקירה של משרדי עורכי דין דומים ונקודות החוזק והחולשה שלהם

 

הצעות שירות

  • תיאור מפורט של השירותים המשפטיים שיציע משרד עורכי הדין, לרבות תמחור והבדלים מהמתחרים
  • דיון על היתרון התחרותי של משרד עורכי הדין, כגון ידע מיוחד, ניסיון או טכנולוגיה

 

אסטרטגיית שיווק ומכירות

  • סקירה כללית של גישת השיווק והמכירה של משרד עורכי הדין, לרבות מאמצי שיווק מקוונים ולא מקוונים
  • דיון על שיתופי פעולה אחרים שיכולים להניע עסקים

 

ניהול ואיוש עובדים

  • תיאור מבנה הניהול, לרבות התפקידים והאחריות של אנשי מפתח
  • דיון בצרכי כוח אדם, כולל בכמה עורכי דין וצוות תמיכה יהיה צורך
  • תוכנית גיוס והכשרת עובדים חדשים

 

תכנית פיננסית

  • תחזיות הכנסות, הוצאות ורווחיות במהלך השנים הבאות
  • דיון בצרכי המימון של משרד עורכי הדין וכיצד ייענו
  • פירוט ההוצאות החזויות, לרבות שכירות, משכורות, עלויות שיווק והוצאות תפעול אחרות

 

סיכום

  • סיכום המשימה של משרד עורכי הדין, השירותים המוצעים, שוק היעד והיעדים הפיננסיים
  • סיכום הסיבות לכך שמשרד עורכי הדין יצליח

דוגמא לתוכנית עסקית למשרד עורכי דין

תקציר מנהלים

משרד עורכי דין הינו משרד חדש שיתמחה בדיני קניין רוחני. המשרד ימוקם במרכז העיר ותשרת בסיס לקוחות מגוון.

המשימה של המשרד היא לספק שירותים משפטיים מהשורה הראשונה ללקוחותיו. מטרת המשרד היא להפוך למשרד עורכי הדין המוביל לדיני קניין רוחני באזור המפרץ.

 

ניתוח שוק

דיני קניין רוחני הם תחום צומח, שכן יותר ויותר חברות מחפשות להגן על הרעיונות והיצירות החדשניות שלהן. בעיר ___ יש ביקוש גבוה לשירותים משפטיים מהשורה הראשונה בתחום הקניין הרוחני. משרד עורכי הדין יכוון לחברות סטארט-אפ וחברות טכנולוגיה ואמנים. לקוחות אלו מחפשים עורכי דין מנוסים שיוכלו לעזור להם להגן על הקניין הרוחני שלהם ולנווט בנוף המשפטי המורכב.

 

הצעות שירות

משרד עורכי הדין יציע מגוון שלם של שירותים משפטיים בתחום הקניין הרוחני, לרבות רישום סמלי מסחר ופטנטים, רישוי ואכיפה. כמו כן, המשרד ייעץ ללקוחות בדיני זכויות יוצרים, הגנה על סודות מסחריים ועוד. המשרד יבדל את עצמו ממתחריו על ידי מתן גישה אישית וגמישה יותר לשירות לקוחות, ועל ידי מינוף טכנולוגיה לייעול ההליך המשפטי והפחתת עלויות.

 

אסטרטגיית שיווק ומכירות

למשרד תהיה נוכחות מקוונת חזקה, עם אתר נוח למשתמש וחשבונות מדיה חברתית פעילים. כמו כן, המשרד יבנה קשרים עם משקיעי הון סיכון ומשפיעים אחרים בתעשייה. המשרד ישתמש בפרסום ממוקד ודיוור ישיר כדי להגיע לשוק היעד שלו.

 

ניהול וצוות עובדים

משרד עו"ד יהיה בבעלות וינוהל על ידי שני שותפיו המייסדים, עו"ד א' ועו"ד ב'. עו"ד א' יטפל ביחסי לקוחות ופיתוח עסקי, בעוד עו"ד ב' ינהל את הפעילות השוטפת של המשרד. כמו כן, המשרד ישכור שני אנשי מכירות שיטפלו במשימות אדמיניסטרטיביות ויסייעו בשירותי לקוחות.

 

תכנית פיננסית

משרד עורכי הדין יתחיל בהשקעה ראשונית שתשמש לכיסוי עלויות הקמה, כגון שכירות, ציוד, הוצאות שיווק, משכורות ושכר טרחת מקצוע.

פניה מהירה: