חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך פותחים משרד רואי חשבון?

פתיחת משרד ראיית חשבון בישראל נחשבת לעסק מבוקש. כמות העסקים הנפתחים מדי שנה מתגברת, מה שמגביר את הצורך בשירותי רואה חשבון. לרוב חברות גדולות חייבות רואה חשבון שכיר שיתן להם שירות מושלם. אבל הרוב המוחלט של העסקים העצמאיים בישראל אינם זקוקים לשירות אישי של רואה חשבון ולכן הם פונים למשרד רואי חשבון שיספק שירות תמורת כמות העבודה הנדרשת להם. כך הם חוסכים עלויות ונהנים משירות אישי. 

מי קהל היעד של רואי חשבון? 

  1. בעלי עוסק מורשה. 
  2. בעלי עוסק פטור. 
  3. חברות עסקיות. 
  4. מוסדות חינוך ועוד. 
איך פותחים משרד של רואי חשבון

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מהם השלבים לפתיחת משרד רואי חשבון? 

  • בניית תוכנית עסקית – כדי להקים משרד רואי חשבון עצמאי, עליכם להעסיק מנהלי חשבונות ויועץ מס, הכל כמובן בצמוד לכמות הלקוחות שיצטרפו למקבלי השירות שלכם. הכלל הבסיסי שצריך להיות מול עיניכם כל הזמן – ההוצאות עבור תשלום משכורות, אינן יכולות להוות מעל 60% מגובה ההכנסות הכלליות של העסק. בצורה כזו, אתם עלולים להגיע למצב של הכנסה לא מספקת ולהפסיד. כדי לבנות תוכנית עסקית, ערכו רישום מסודר של גובה המשכורות שאתם עומדים לשלם, מהן הוצאות הקמת העסק ההתחלתיות והשוטפות. וודאו שיש לכם מקורות מימון לעמוד בהוצאות אלו.

     

  • גיוס כוח אדם – חשוב מאוד לגייס את כוח האדם הדרושה לכם ולקחת בחשבון שבמידה ותצטרכו כוח אדם נוסף, תוכלו בכל שלב לצרף עוד עובדים לצוות. אין צורך לשלם משכורות כאשר אין לכם מאיפה לשלם אותן.

     

  • גיוס הון – אם אין לכם כסף בצד, עליכם לבדוק מהיכן אתם עומדים לגייס מימון לצורך הקמת משרד רואי חשבון.

     

  • השכרת משרד – משרד רואי חשבון חייב להיות מקום מכבד. המשרד צריך להתאים למספר העובדים שישהו בו באופן יום יומי. בנוסף, עליכם לרכוש ציוד מתאים למשרד – כסאות, שולחנות, מחשבים, מכונת למים קרים וחמים ועוד.

     

לפני שכאב הראש מכריע אתכם, אתם מוזמנים להכיר את היועצים העסקיים המומחים של המפתח ללווי והקמת עסקים שכבר הובילו בעלי עסקים רבים להצליח בעסק החדש שהקימו. תנו למומחים לבנות לכם תוכנית עסקית אסטרטגית ומקיפה. 

דברו איתנו. 

איך מקימים משרד רואי חשבון?

הקמת משרד רואי חשבון יכולה להיות מאמץ מתגמל ורווחי, אך היא גם דורשת השקעה משמעותית של זמן וכסף. לפני פתיחת משרד רואי חשבון, חיוני להיות בעל הבנה מוצקה של ענף ראיית החשבון, כולל השירותים השונים שמשרדי רואי חשבון מציעים בדרך כלל, קהל היעד של שירותים אלה והתחרות בשוק.

 

כדי להקים משרד רואי חשבון, צריך לקבל את ההשכלה והסמכות הדרושים כדי להפוך לרואה חשבון מורשה. זה כולל בדרך כלל תואר אקדמי בחשבונאות והסמכות של ראיית חשבון.

בנוסף, גם ניסיון בעבודה בתחום החשבונאות.

 

לאחר שיש לכם את ההשכלה והניסיון הדרושים, תוכלו להתחיל בתהליך של הקמת משרד רואי חשבון משלך. זה יכלול יצירת תוכנית עסקית, השגת כל הרישיונות וההיתרים הדרושים, והגדרת תוכנות ומערכות הנהלת החשבונות שלך. תצטרכו גם לפתח תוכנית שיווקית כדי למשוך לקוחות ולבנות את העסק שלכם.

 

הקמת משרד רואי חשבון יכולה להיות מאמץ מאתגר אך מתגמל. זה דורש השקעה משמעותית של זמן וכסף, אבל עם ההשכלה, הניסיון והתוכנית העסקית הנכונים, זה יכול להיות מיזם רווחי ומוצלח.

תוכנית עסקית למשרד רואי חשבון

תקציר מנהלים:

  • הציגו את העסק ואת מטרותיו, כולל סקירה קצרה של השירותים המוצעים וקהל היעד.
  • סכמו את נקודות המפתח של התוכנית, כולל תחזיות פיננסיות ואסטרטגיה שיווקית.

 

תיאור חברה:

  • ספקו תיאור מפורט של משרד רואי החשבון, כולל המבנה העסקי, הבעלים וצוות ההנהלה.
  • תארו את השירותים המוצעים ואת שוק היעד.

ניתוח שוק:

  • ערכו מחקר על ענף ראיית החשבון והתחרות בשוק.
  • זיהוי שוק היעד והצרכים שלו.
  • נתחו את גודל השוק ופוטנציאל הצמיחה.

 

אסטרטגיית שיווק ומכירות:

  • פיתחו תוכנית לקידום עסק ומשיכת לקוחות.
  • תארו את תהליך המכירה ואסטרטגיות לשימור לקוחות.
  • זהו את ערוצי השיווק והכלים שבהם יש להשתמש, כגון מדיה חברתית, אתר אינטרנט.

 

תפעול וניהול:

  • תארו את הפעילות השוטפת של העסק, לרבות המערכות והתהליכים הקיימים.
  • תארו את מבנה הניהול והאחריות.

 

תחזיות פיננסיות:

  • ספקו תחזיות פיננסיות לשלוש השנים הראשונות של העסק, כולל דוחות רווח חזויים, מאזנים ודוחות תזרים מזומנים.
  • תזהו כל סיכונים והזדמנויות פוטנציאליות.

דוגמא לתוכנית עסקית למשרד רואי חשבון

תקציר מנהלים:

משרדינו הינו משרד רואי חשבון חדש המתמחה במתן שירותי הנהלת חשבונות לעסקים קטנים וגדולים. המשרד בבעלותו של __, רואה חשבון בעל ניסיון בענף ראיית החשבון. המטרה של המשרד היא להפוך למשרד המובילה של שירותי הנהלת חשבונות באמצעות שילוב של שירות מעולה, ניסיון ותמחור תחרותי.

 

תיאור חברה:

החברה תהיה בבעלותו של ___. המשרד יציע מגוון רחב של שירותי ראיית חשבון, לרבות הנהלת חשבונות, מס והכנת דוחות כספיים. שוק היעד של המשרד יהיה עסקים ואנשים פרטיים באזור. המשרד ימוקם במיקום נוח, עם גישה נוחה לתחבורה ציבורית וחניה.

 

ניתוח שוק:

ענף ראיית החשבון הוא שוק תחרותי ביותר, עם חברות רבות המציעות שירותים דומים. עם זאת, יש ביקוש הולך וגובר לשירותי הנהלת חשבונות בקרב עסקים ואנשים פרטיים. באזורנו במיוחד, יש מספר רב של עסקים ואוכלוסייה גדלה, מה שמהווה הזדמנות משמעותית עבור המשרד לצבור נתח שוק.

 

אסטרטגיית שיווק ומכירות:

האסטרטגיה השיווקית תתמקד בבניית נוכחות מקוונת חזקה, באמצעות שימוש במדיה חברתית ובאתר אינטרנט מקצועי. אסטרטגיית המכירות תתמקד בבניית קשרים עם לקוחות ומתן שירות יוצא דופן לשמירה על העסק שלהם.

 

תפעול וניהול:

התפעול השוטף ינוהל על ידי __, שיטפל בכל הנהלת חשבונות, המס והכנת הדוחות הכספיים. המשרד ישתמש בתוכנת הנהלת חשבונות כדי להבטיח רישום מדויק ויעיל. למשרד יהיה גם עוזר אדמיניסטרטיבי במשרה חלקית לטיפול בלוח זמנים ובמשימות אדמיניסטרטיביות אחרות.

 

תחזיות פיננסיות:

צפי רווח ועלויות משתנות מעסק לעסק

פניה מהירה: