חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פותחים עסק קטן? תשובות לשאלות שהצטברו בנושא המע"מ

בעלי עסקים קטנים, או כאלה שאפילו לא חושבים לכנות את עצמם כבעלי עסק, חייבים להירשם במע"מ ולפתוח תיק כבעל עסק לכל דבר ועניין. בפוסט הזה נענה לכם על שאלות בתחום בעלי עסקים מתחילים. תמשיכו להצליח בעסקים. אז בואו נתחיל. 

מתי אני נקרא עוסק שצריך להירשם ברשויות המס? 

ביום הראשון בו התחילה הפעילות העסקית צריכים לדווח על כך לרשויות המס. כלומר, אם אתם מתכננים לפתוח עסק, גם אם הוא עסק קטן של מכירות מהבית, עליכם להיות מוכרים ברשות המיסים של מדינת ישראל. 

חשוב שתדעו כי פתיחת עסק רשמי אומנם גורמת לכם לשלם מיסים למדינה, אבל איך אומרים? הכסף השחור לא שווה כלום. גם כי לא שווה לכם להסתבך, וגם כדי לחשב את העתיד. ברגע שהעסק שלכם מוכר, תהיה לכם אופציה גם לקבל הלוואות ביום בו תרצו להרחיב את שורות העסק שלכם. 

אם אתם לא שכירים והעצמאי זו ההכנסה היחידה שלכם, חשוב מאוד שתעבדו לבן כדי שתוכלו להפקיד לקרן הפנסיה שלכם מדי חודש. 

רישום עסק

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

כדי להיקרא "עוסק" - אילו מסמכים וטפסים צריכים להגיש לרשות המע"מ?

  • צילומי תעודות זהות
  • אישור ניהול חשבון בנק
  • מסמכים המוכיחים כי יש לכם עסק ואתם עובדים מול ספקים או כל נותני שירות אחרים וכן קבלות שקיבלתם עבור ציוד לעסק שלכם. 
  • טופס בו אתם מגישים את הבקשה להירשם כעוסק. 

מה בין עוסק פטור לעוסק מורשה? 

עוסק מורשה מדובר בעסקים גדולים יותר שמחזור הכספים שלהם גדול ממאה אלף שקלים. עוסק פטור אלו כל העסקים שמחזור ההכנסות השנתי שלהם לא עובר את הסכום הנ"ל. שימו לב, ישנם תחומי עיסוק בהם תהיו חייבים להירשם כעוסק מורשה, גם אם מחזור הכספים השנתי שלכם קטן. מדובר בתחומים כמו אדריכלות, רפואה ועוד מקצועות חופשיים דומים. 

אני עוסק פטור - אסור לי לחרוג מהכנסות של מאה אלף שקלים לשנה? 

אם עוד לא חלפה שנת המס, ומנהל החשבונות שלכם מעדכן אתכם שאתם על הגבול של עוסק מורשה, אתם יכולים לבחור בין שתי אפשרויות. 1. להפסיק להכניס כסף עד לשנת המס הבאה. 2. לגשת לרשות המע"מ ולשנות את ההגדרה שלכם (יש כאלה שפותחים תיק נוסף ע"ש בן הזוג שלהם).

מה עדיף? ברור שלהפסיק להכניס כסף, זה ראש קטן. כי גם אם המעבר לעוסק מורשה יעלה לכם מיסים גבוהים יותר, זו הדרך שלכם להכניס הרבה יותר כסף וחבל שתפספסו את ההזדמנות.

חולמים להקים עסק? חוששים שזה גדול עליכם? 

חברת המפתח ללווי והקמת עסקים הוקמה במטרה להנגיש לאנשים רגילים כמוכם את עולם העסקים. החזון שלנו הוא לראות כמה שיותר עסקים נפתחים ומתנהלים בהצלחה מרובה. הידעתם? רק 15% מהאוכלוסייה הם עצמאיים, למרות שבדוק ומנוסה כי עצמאיים מרוויחים יותר ברוב התחומים. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של חברת המפתח ללווי והקמת עסקים. 

פניה מהירה: