חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תכנית עסקית לדוגמא

להלן תוכניות עסקיות לדוגמא שביצענו לחלק מלקוחותינו:

תוכנית עסקית לדוגמא אולם אירועים להורדה

לפני כל פתיחת עסק או מיזם עסקי יש לבצע תוכנית עסקית היכולה להיקרא בשלל שמות: תוכנית עבודה, תוכנית כדאיות כלכלית וכו'. המטרה של תוכניות אלה הן לבדוק מהן עלויות ההקמה של העסק, מה הרגולציה של העסק, מה כוח אדם שצריך, כמה ואם נצטרך, סקר מתחרים ועוד.

אנו בקבוצת המפתח נותנים שירות של בניית תוכניות עסקיות לעסקים בהקמה ולעסקים קיימים. על מנת להבין איך לבנות תוכנית עסקית לעסק חדש אנו מצרפים לכם תוכניות עסקיות לדוגמא להקמת עסקים בכמה וכמה תחומים.

אמנם כל עסק שונה מעסק אחר אך המתווה של התוכנית תמיד יהיה דומה.

  1. בדרך כלל אנו נתחיל מתקציר מנהלים, אשר בו נאמר בקצרה מהו העסק ומיהם היזמים,

  2. לאחר מכן יש לבצע תיאור השוק של אותו מיזם, מה השירות שהמיזם הזה נותן או הסחורה שהוא מוכר, הסביבה העסקית, מה הרגולציה ומהן הנקודות החשובות שיש לתת עליהן את הדעת.

  3. שלב הבא בתוכניות אלה הוא תיאור הסביבה וקהל היעד, נתונים אלה הם חשובים מכיוון שכך יהיה אפשר למדוד את הפוטנציאל העסקי של אותו מיזם. אם המיזם הוא בעיר מסוימת או בכמה ערים אז יש להוציא את הנתונים הסטטיסטים של אותה העיר ובפרט מיזמים הקשורים לאותה עיר.

  4. לאחר מכן יש לבצע סקר מתחרים, סקר מתחרים נותן לנו לדעת מי המתחרים שלנו, אלו שירותים הם נותנים, מה התמחור שלהם, כל זאת על מנת להבין מול מי אנחנו מתמודדים ומה מחירי השוק של אותו מיזם.

  5. לאחר שבדקנו את כל הנתונים האלו, אנו נציין מה השירותים שאנו נותנים, איזה ערך מוסף יש לנו לעומת אחרים.

  6. מפה אנו ניגשים לעלויות הקמה, כמה יעלה לנו לפתוח את המיזם ששם אנו מכניסים את כל עלויות ההקמה כולל עלויות חד פעמיות ועלויות אחרות.

  7. שלב הבא, הוא בדיקת פוטנציאל ההכנסות אשר אנו צופים לאחר שקלול כל הנתונים לאותו מיזם. ולבסוף דוח רווח והפסד אשר בא ואומר לנו כמה הכנסות אנו צפויים על מנת לכסות את ההוצאות שלנו ולהרוויח.

עם הזנת כל הנתונים ולאחר בדיקה שאנו צופים כי יש היתכנות כלכלית לאותו מיזם, מפה יש לתת את הדעת לגבי תוכנית שיווקית, נהלי עבודה ועוד.

יש לדעת כי ניתן לקבל הרבה מאוד נתונים כמו מה רמת הרווחיות של המיזמים? כמה לקוחות יוכלו לקנות מאותו העסק את השירותים שלו? תוכנית עסקית נכונה הינה כמו תוכנית אדריכלית לפני בניית בית, לאחר אישורה, אנו נבצע את הבנייה.

אנו בקבוצת המפתח נשמח להיות לכם לעזר ולעזור לכם לבנות תוכנית עסקית נכונה שבה תוכלו לדעת לפני ההשקעה או כניסה לעסק האם זה כדאי או משתלם. כחלק משירותינו אנו מצרפים לכם בזאת מספר תוכניות עסקיות לדוגמא כך שתוכלו להתרשם או לחלופין לבנות בעצמיכם.

קבוצת המפתח הינה חברת ייעוץ המתמחה הן בהקמת עסקים, הן בעסקים קיימים ומיצוי פוטנציאל עסקי, הצוות המקצועי שלנו המורכב מכלכלנים, אנשי עסקים הינו בעל ידע רחב ויעזור לכם להגיע ליעד אשר בו תרצו להיות. נשמח לעמוד לרשותכם, קבוצת המפתח ייעוץ עסקי.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מה החשיבות של תוכנית עסקית?

אי אפשר להפריז בחשיבותה של תוכנית עסקית. תחשבו על זה בתור עמוד השדרה של העסק שלכם, מפה אסטרטגית שלא רק מתארת את המטרות של העסק שלכם אלא גם מפרטת את המסלול שאתם מתכוונים לקחת כדי להגיע ליעדים האלה. תוכנית עסקית מעוצבת היטב היא כלי חיוני שעוזר לכם להבין את הפרטים המורכבים של המודל העסקי שלכם. זה מאלץ אתכם לחשוב דרך כל היבט של העסק שלכם, מהמוצרים או השירותים שאתם מציעים ועד למערכות ולתהליכים הדרושים כדי לספק אותם.

אבל תוכנית עסקית היא לא רק הבנת העסק שלכם, זה גם על הבנת השוק והתחרות שלכם. זה דורש ממך לנתח את התעשייה שלכם, לזהות את לקוחות היעד שלכם ולהבין את הצרכים והרצונות שלהם. זה דוחף אתכם ללמוד את המתחרים שלכם, ללמוד מההצלחות והכישלונות שלהם, ולהבין איך לבדל את העסק שלכם. ידע זה הוא בעל ערך רב בסביבה העסקית התחרותית של היום.

בעזרת התוכנית העסקית תוכלו לקבל החלטות פיננסיות מושכלות, לנהל את תזרים המזומנים שלכם ולהבטיח את הבריאות הפיננסית של העסק שלכם. וכך לא תסתכנו בטעויות יקרות.

יתרה מכך, תוכנית עסקית היא כלי תקשורת רב עוצמה. התוכנית עוזרת לבטא את החזון והאסטרטגיה שלכם למשקיעים ושותפים פוטנציאליים. זה מראה להם שיש לכם תוכנית ברורה להצלחה ושאתם מחויבים להגשים אותה.

מה זה תקציר מנהלים?

תקציר המנהלים הוא החלק הראשוני של התוכנית העסקית שלכם, המשמש סקירה קצרה של העסק שלכם. זה נועד לבטא בצורה ברורה מה העסק שלכם עושה, מי הם שחקני המפתח ומהן המטרות העיקריות שלכם בקצרה. למרות שהוא ממוקם בתחילת התוכנית, לרוב יעיל יותר לכתוב אותה אחרונה. הסיבה לכך היא שצריך קודם לפרט ביסודיות את הפעולות, השוק, הפיננסים והאסטרטגיות של העסק שלכם בסעיפים הבאים, ולאחר מכן תוכלו לסכם מידע זה ולכתוב אותו בתחילת התוכנית.

מטרת תקציר המנהלים היא מעבר לליידע את הקורא בלבד. תפקידו הוא גם לסקרן, לעודד את הקורא להעמיק בתוכנית שלכם. בין אם המטרה שלכם היא למשוך משקיעים או ליצור שותפויות, תקציר המנהלים הוא ההזדמנות שלכם ליצור רושם ראשוני משכנע. זה צריך להיות תמציתי, ברור ולהדגיש את ההיבטים הקריטיים ביותר של העסק שלכם. כדאי להשקיע את הזמן כדי להפוך אותה לאפקטיבית ככל האפשר.

איך מבצעים סקר שוק?

סקר שוק הוא תהליך מובנה לאיסוף וניתוח נתונים על השוק, הלקוחות והמתחרים של העסק שלכם. עריכת סקר שוק כוללת 2 סוגי מחקרים:

  1. סוג אחד מתייחס לנתונים ממקור ראשון שנאספים ישירות מקהל היעד שלכם באמצעות שיטות כגון סקרים, ראיונות וקבוצות מיקוד. הוא מספק תובנות ישירות לגבי הצרכים, וההעדפות של הלקוחות שלכם.

  2. סוג שני כולל ניתוח נתונים קיימים ממקורות כמו נתוני מפקד אוכלוסין, נתונים סטטיסטים ומשאבים מקוונים אחרים. הוא מציע תובנות רחבות יותר לגבי השוק והתעשייה שלכם, כולל מגמות, גודל שוק ודינמיקה תחרותית.

התובנות הנגזרות מסקר השוק שלכם אמורות להוות מידע על האסטרטגיה העסקית שלכם. הם מספקים מידע רב ערך על מגמות שוק, העדפות לקוחות ואסטרטגיות תחרותיות. ידע זה יכול להנחות את קבלת ההחלטות שלכם בתחומים שונים של העסק שלכם, מפיתוח מוצרים ותמחור ועד שיווק ומכירות.

סקר שוק הוא מרכיב קריטי בתהליך התכנון העסקי שלכם. זה מספק הבנה ברורה של השוק, הלקוחות והמתחרים שלכם, ומאפשר לכם לקבל החלטות מושכלות ולפתח אסטרטגיות יעילות עבור העסק שלכם.

איך אני יודע מי קהל היעד שלי?

זיהוי קהל היעד שלכם הוא צעד בסיסי בהקמת העסק שלכם וצמיחתו. קהל היעד שלכם הוא קבוצת אנשים שהסבירות הגבוהה ביותר שהם ירכשו את המוצר או השירות שלכם. הבנת הקבוצה הזו היא חיונית מכיוון שהיא מאפשרת לכם ליצור אסטרטגיות שיווק יעילות ולקבל החלטות עסקיות מושכלות.

כדי לזהות את קהל היעד שלכם, עליכם לקחת בחשבון גורמים שונים. גורמים דמוגרפיים, כגון גיל, מגדר, רמת הכנסה ורמת השכלה, יכולים לספק פרופיל בסיסי של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. גורמים אלה יכולים לעזור לכם להבין מי סביר ביותר שיזדקק או ירצה את המוצר או השירות שלכם. מיקום גיאוגרפי הוא גורם מפתח נוסף שיש לקחת בחשבון.

מאפיינים פסיכוגרפיים, כולל תחומי עניין, ערכים ואורח חיים, הם גם חיוניים בזיהוי קהל היעד שלכם. גורמים אלה יכולים לתת לכם תובנות מעמיקות יותר לגבי מה מניע את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, ממה אכפת להם ואיך הם חיים את חייהם.

לאחר שזיהיתם את קהל היעד שלכם, תוכלו להתאים את המוצרים, השירותים ודרכי השיווק שלכם כך שיתאימו לצרכים ולהעדפות שלהם. זה מאפשר לכם למקד את המשאבים שלכם באנשים שסביר להניח שיהפכו ללקוחות שלכם.

מה זה ניתוח מתחרים ואיך מבצעים אותו?

ניתוח מתחרים הוא תהליך אסטרטגי הכולל הערכת נקודות החוזק והחולשה של המתחרים הנוכחיים והפוטנציאליים שלכם. ניתוח זה משרת מטרה כפולה: הוא מספק אסטרטגיה הגנתית על ידי זיהוי איומים פוטנציאליים, וגם גילוי הזדמנויות. כדי לבצע ניתוח מתחרים, תחילה עליכם לזהות את המתחרים העיקריים שלכם. אלה יכולים להיות עסקים הפועלים באותו ענף, המציעים מוצרים או שירותים דומים, או מכוונים לאותו בסיס לקוחות.

לאחר שזיהיתם את המתחרים שלכם, השלב הבא הוא להעריך את הפעילות העסקית שלהם. זה כרוך בניתוח הצעות המוצרים או השירותים שלהם, טקטיקות מכירה ואסטרטגיות שיווק. אתם יכולים לאסוף מידע זה ממגוון מקורות, כולל אתרי האינטרנט שלהם, פלטפורמות מדיה חברתית, ביקורות של לקוחות ועוד.

הבנת החוזקות והחולשות של המתחרים שלכם היא חלק מכריע בניתוח זה. זה יעזור לכם לבדל את העסק שלכם על ידי הצעת מוצרים, שירותים או חוויות לקוח ייחודיים. זה גם יכול לעזור לכם לזהות פערים בשוק שהעסק שלכם יכול למלא, ולספק לכם יתרון תחרותי.

זה דבר חשוב על מנת שתוכלו לקבל החלטות מושכלות שימצבו את העסק שלכם להצלחה בשוק תחרותי.

למה צריך שיהיה לי ערך מוסף?

הצעת ערך חיונית מכיוון שהיא מייחדת את העסק שלכם בשוק תחרותי ומבליטה אתכם מהמתחרים. זהו הערך הייחודי שהמוצר או השירות שלכם מציע ללקוחות, ומבדל אתכם מהמתחרים שלכם. הערך המוסף מראה כיצד המוצר או השירות שלכם נותנים מענה לצרכי הלקוחות, היתרונות הספציפיים שהוא מספק, ומדוע הלקוחות צריכים לבחור בכם על פני המתחרים שלכם.

אבל הצעת הערך שלכם היא לא רק על היתרונות של המוצר או השירות שלכם. זה גם צריך להסביר למה לקוחות צריכים לבחור בכם על פני המתחרים שלכם. זה יכול להיות בגלל תכונה ייחודית של המוצר שלכם, שירות מעולה או כל היבט אחר שמייחד אתכם. הצעת הערך שלכם צריכה להיות משכנעת ולמשוך את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

אלו עלויות הקמה יש בדרך כלל לעסק?

עלויות הקמה הן ההשקעה הראשונית שאתם צריכים לעשות כדי להגשים את הרעיון העסקי שלכם. עלויות אלו הן הבסיס הפיננסי של העסק שלכם. הם כוללים את כל מה שאתם צריכים כדי להפעיל את העסק שלכם. זה יכול להיות כל דבר, החל מרכישת ציוד ומלאי, ועד תשלום עבור הוצאות משפט, רישיונות, או אפילו עלות יצירת אתר אינטרנט.

התמודדות עם עלויות אלו חיונית לבריאות הפיננסית של העסק שלכם. אם לא תעריכו נכון את עלויות ההקמה שלכם, אתם עלולים להיתקל בבעיות תזרים מזומנים. חשוב גם לזכור שלעיתים קרובות להגיע לרווח לוקח יותר זמן מהצפוי. עסק חדש לא הופך לרווחי מיד. לכן, זה חכם שיהיה מספיק הון כדי לכסות את העלויות שלכם לפחות בחודשים הראשונים. הערכה מדויקת של עלויות אלו היא חיונית לתכנון התקציב שלכם, הבטחת מימון מספק והקמת העסק שלכם להצלחה כלכלית.

מה זה דו"ח רווח והפסד לעסק ואיך מכינים אותו?

יצירת דוח רווח והפסד הוא היבט בסיסי בניהול הפיננסי של העסק שלכם. תהליך זה מתחיל בהערכת ההכנסה שהעסק שלכם יפיק. הערכה זו צריכה לשקול את מספר הלקוחות שאתם יכולים למשוך, כמה הם יוציאו על המוצרים/שירותים שלכם, והיא צריכה להתבסס על גורמים כמו גודל שוק היעד שלכם, אסטרטגיית תמחור ויעילות מאמצי המכירות והשיווק שלכם.

דוח הרווח וההפסד עצמו הוא מסמך פיננסי המספק סקירה מקיפה של ההכנסות, העלויות וההוצאות של העסק שלכם לאורך תקופה מסוימת. הוא משמש ככלי להבנת הרווחיות של העסק שלכם ומסייע בתכנון הפיננסי שלכם. כדי להכין דוח רווח והפסד, עליכם לרשום את כל מקורות ההכנסה שלכם. לאחר מכן, יש להפחית את סך העלויות וההוצאות מסך ההכנסות שלכם. הנתון המתקבל מייצג את הרווח או ההפסד הנקי שלכם, המציין אם העסק שלכם הרוויח או נגרם הפסד במהלכם התקופה שצוינה ובאיזה נקודה העסק מתחיל להרוויח ולא להפסיד (נקרא נקודת איזון).

חשוב לעדכן הצהרה זו באופן קבוע כדי לשקף במדויק את המצב הפיננסי הנוכחי של העסק שלכם. מידע מעודכן זה חיוני בהנחיית תהליך קבלת ההחלטות ובתכנון האסטרטגי שלכם.

מה זה עלויות שוטפות מה הן כוללות?

עלויות שוטפות הן העלויות הקשורות לתפעול השוטף של העסק. אלו הוצאות שהן הכרחיות לתפקוד העסק ואי אפשר להימנע מהן. הן שונות מעלויות הקמה, שהן הוצאות חד פעמיות שנגרמות בעת הקמת העסק. ניתן לחלק את העלויות השוטפות לשתי קטגוריות: עלויות קבועות ועלויות משתנות:

  1. עלויות קבועות: אלו עלויות שאינן משתנות עם רמת הסחורה או השירותים שעסק מייצר. הן ההוצאות העסקיות השוטפות שאינן תלויות ברמת הייצור או המכירות. דוגמאות לעלויות קבועות כוללות:

תשלומי שכירות או משכנתא

משכורות

ביטוח

חשמל, מים, ארנונה ואינטרנט

הנהלת חשבונות

מסים

הוצאות שיווק

ועוד

  1. עלויות משתנות: אלו עלויות המשתנות ישירות עם רמת הייצור או המכירות. הם גדלים ככל שהייצור גדל ויורדים ככל שהייצור פוחת, כנ"ל לגבי מכירות. דוגמאות לעלויות משתנות כוללות:

  • חומרים

  • ספקים

  • עמלות כרטיסי אשראי

ועוד

על ידי מעקב אחר עלויות אלו, תוכלו לזהות אזורים שבהם תוכלו לצמצם עלויות ולהגביר את היעילות.

יצירת תוכנית עסקית עלולה להיראות מרתיעה, אך זהו צעד מכריע בהקמת עסק מצליח. זה עוזר לכם להבין את השוק שלכם, להגדיר את הצעת הערך שלכם, לתכנן את הכספים שלכם ולהעביר את החזון שלכם לבעלי עניין.

בקבוצת המפתח, אנו מבינים שכל עסק הוא ייחודי, ואנו כאן כדי לעזור לכם ליצור תוכנית עסקית המשקפת את החוזקות וההזדמנויות הייחודיות של העסק שלכם. צוות היועצים העסקיים המנוסים שלנו מוכן להדריך אתכם בכל שלב בתהליך, ממחקר שוק ועד לתכנון פיננסי.

אנו מקווים שמדריך זה סיפק לכם תובנות חשובות לגבי יצירת תוכנית עסקית מוצלחת. להכוונה מעמיקה יותר וייעוץ אישי, אל תהססו לפנות אלינו. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להצליח במסע העסקי שלכם.

פניה מהירה: