חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך פותחים קליניקה לאסתטיקת ולבריאות הציפורניים?

רוצים לנהל עסק עם פוטנציאל גבוה? מקצועות הטיפוח והיופי הם בעלי ביקוש גבוה ומפיקים רווחים נאים וקבועים לעוסק בו. טיפוח ובריאות כף הרגל והציפורניים הם חלק משדרוגי האופנה והטיפולים נהפכו לשעת פינוק עבור המטופל. גיבשנו עבורכם כאן טיפים מקצועיים שיעזרו לכם בדרך להקמת קליניקה מקצועית לאסתטיקת ולבריאות הציפורניים.

מי הוא קהל היעד לפדיקור ומניקור?

עסקים בתחום האסתטיקה המספקים שירות איכותי, טיפולים מקצועיים ויחס אישי, לרוב יצליחו לאגור לקוחות רבים. בעידן שלנו בו תחום האסתטיקה צובר תאוצה, נכנסו גם טיפולי בניית צפורניים לתודעת הציבור. טיפולים אלו פונים לרוב לציבור הנשים אך לא פחות מכך גם לציבור הגברים. אסתטיקה וטיפוח הם חלק מהאישיות של האישה, הם תורמים לדימוי העצמי שלה ורובן אינן מוותרות על כך. נשים תמיד יהיו במרכז הלקוחות שלכם. על פי נתונים סטטיסטיים נשים מהוות 95% מקהל הלקוחות בתחום. בנוסף, אלו הסובלים מבעיות ציפורניים וכפות רגליים כמו: ציפורן חודרנית, עור קשה בכף הרגל, שלפוחיות בבוהן וכדו', יפנו לבעלי מקצוע בתחום לטיפולים בריאותיים לריפוי. 

סטודיו לפדיקור ומניקור

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

על מנת שלקוחות יאהבו להגיע לקליניקה שלכם, ימשכו אליכם, יחזרו לטיפולים חוזרים ואף יביאו איתם לקוחות חדשים, ספקו שירות איכותי. כך תהיו בעדיפות גבוהה יותר אצל הלקוחות שלכם על פני המתחרים שלכם. הנגישו להם מקום נעים ומפנק, העניקו טיפול איכותי ומקצועי, תהיו אדיבים ופנויים לצרכים הפיזיים ואפילו הנפשיים של הלקוח. אל תשכחו שדיסקרטיות ופרטיות הם גם תנאים חיוניים לעסק כזה.

האם יש צורך בתעודה כדי לעסוק בפדיקור ומניקור?

מבחינה חוקית אין חובה לתעודה. יש לעבור הכשרה מינימלית בלבד. אך כדי לעבוד בתחום יש צורך בידע מעשי וכלים מתאימים. לכן, נשים רבות לומדות את התחום באופן מקצועי ועוברות הכשרה מעשית מקצועית ללימודי תעודה. הנושאים הנלמדים הם: לק ג'ל, עיצוב גבות, בניית ציפורניים ועוד. את הקורס תוכלו ללמוד במכללות פרטיות, רובן בפיקוח משרד הכלכלה. על פי דרישות משרד הכלכלה, כדי לקבל תעודה יש ללמוד שנה אחת של לימודי תאוריה + לימודים מעשיים.

איפה ניתן להקים עסק בתחום הפדיקור מניקור?

המקום חייב להיות נגיש ומזמין, בסביבה שקטה ופרטית. מקומות מתאימים:

קליניקה ביתית – אם יש לכם חדר פנוי בבית העונה לתנאים הנדרשים לעסק, זה יכול להיות מצוין. הדבר מאפשר לכם חיסכון בתשלומי שכירות. אך חשוב לציין שלוקוחות בתחום זה לא אוהבים להיות חשופים, כך שלא כדאי שבני הבית יסתובבו בבית במיוחד כשהלקוח בא ויוצא. 

חנות או עמדת שירות במרכז קניות או קניון – אם אתם ממקמים את העסק שלכם במקום קרוב לחנויות בגדים ואופנה, תוכלו למשוך אליכם לקוחות רבים ללא מאמץ רב. נשים יוצאות מחנות לאחר קניית בגד חדש, פעמים רבות, הן תחפשנה אחר קליניקה לצביעת ציפורניים תואמות. כך שהמיקום הקרוב יהיה לכאורה הבחירה הראשונה שלהן.

חדר מושכר בתוך מבנה משותף עם בעלי שירות נוספים – לעיתים מקומות בהם מסופקים מספר שירותים ימשכו אליהם לקוחות רבים, יותר מאשר מיקום בו אתם היחידים המספקים שירות באזור. בנוסף, תוכלו לערוך שיתופי פעולה עם בעלי מקצוע אחרים במתחם השירות המשותף. אספקת שירותים נוספים חוסכת ללקוח התרוצצויות מיותרות בין בעלי המקצוע השונים. במקום כזה יש דגש רב על נוחות, נגישות והצעות שירות במגוון תחומים במתחם אחד. באמצעות שיתוף תוכלו להציע מגוון שירותים במחירים אטרקטיביים וזולים יותר. 

חשוב להקפיד שהאנשים שאתם עורכים איתם שיתופי פעולה הם אנשים אמינים וישרים שלא יגרמו לכם לבעיות עסקיות וכלכליות. השיתוף אמור להיות הדוק ובעל השפעה רבה על כמות המכירות והרווחים שלכם. חשוב מאוד שתוודאו מראש שהשיתוף אכן יוביל לתוצאות הרצויות. 

לפני שאתם נכנסים לתחום, חשוב שתדעו שבתחום זה קשה מאוד לקחת חופש מהעבודה. עבודה זו היא לרוב שוטפת עם לקוחות קבועים שבאים לטיפול מדי חודש. אם פעם אחת דחיתם לקוח, הוא יפנה למשהו אחר ואתם עלולים לאבד אותו. לא חסרות בעלות מקצוע בתחום. כך שאם הלקוח שלכם נהנה אצל המתחרה שלכם, אין לו סיבה לחזור. אנחנו מציינים זאת מתוך ניסיון של ליווי עסקי לעסקים בתחום האסתטיקה והבריאות.

תקופות החופשות יכולות להיות הזדמנות מצוינת עבורכם לפתוח עסק בתחום זה. בתקופה זו ישתלם לכם להפעיל את העסק שלכם באופן מלא ובכך למשוך לקוחות חדשים שנשמטו מהמתחרים שלכם. 

מהו המימון הדרוש לפתיחת ותפעול העסק?

על פי נתונים בשוק, גובה המימון שתצטרכו לגייס עבור הקמת עסק בתחום נע בין 30,000 – 15,000 ש"ח לרכישת ציוד התחלתי חד פעמי. אם אתם מפעילים את העסק מהבית, תרוויחו חיסכון בתשלומי השכירות החודשיים. רוב המשאבים שתצטרכו להשקיע, במיוחד בתחילת חיי העסק, יהיו עבור שיווק העסק על ידי פרסומות שוטפות כדי להכיר לאנשים את העסק שלכם ולייחד אותו על פני המתחרים שלכם.

חשוב להיערך מראש, לפחות שנה, עבור ההוצאות השוטפות החיוניות לפעילות העסק כמו: הוצאה חודשית קבועה לשכירות, אספקת מלאי חודשי, פרסומות ועוד. גובה השכירות יהיה כמובן בהתאם לגובה הביקוש ולסוג המבנה.

נחלק כאן את ההוצאה ההתחלתית למספר רבדים, כדי להעריך את הסכום שעליכם לממן עבור כל אחד מהם:

  • שכירות שטח מסחרי – שטח בגודל 35*15 מ"ר עבור חוזה של שנה יהיה בסביבות 5,000 – 2,500 ש"ח, תלוי בסוג המבנה והביקוש לאזור.
  • שינויים מבניים ופנימיים בשטח השכור – בסביבות 30,000 ש"ח.
  • רישיון לעסק – עסק כזה צריך שיהיה לו רישיון מדיני, על פי חוק. עלות עריכת הרישיון נע בין 4,000 – 7,000 מש"ח.
  • ציוד –  כל הציוד הדרוש לטיפולים כולל רהיטים, מכשירים, קופה ועוד יכולים להגיע לעלות של כ-30,000 ש"ח.
  • שיווק העסק – הוצאה של כ-10,000 ש"ח עבור פרסומות בעיתונים, אינטרנט ובכל סוגי המדיות המתאימות.

 

לפי חישוב כל הנושאים שהרחבנו כאן, המימון ההתחלתי יעמוד על כ-105,000 ש"ח.

הפוטנציאל הרווחי של עסק זה הוא גבוה מאוד. כך שאם העסק שלכם יצליח הוא יכסה את ההוצאות מהר מאוד. על פי נתונים כלליים בשטח, ההכנסות הנותרות לאחר ניכוי מיסים ומע"מ עומדות על 85% מההכנסות ברוטו. בנוסף, בתחום זה, כמעט ואין מוצרים בעלי תאריך תפוגה, כך שאין כמעט הוצאות כספיות שהולכות לפח בזמנים שאין מכירות והביקוש נמוך.

כיצד תרכשו את הציוד השוטף לעסק?

ישנם מספר אופנים לרכישת הציוד:

  • אספקה עד בית העסק – משלוח עד הבית במועדים קבועים מראש על ידי משווקי מוצרים בתחום. מועדי התשלום המקובלים הם לרוב שוטף פלוס 30 או 60, על פי דרישות המשווק. המחיר כולל דמי תיווך.

  • רכישה ישירות מהיצרן – עליכם להגיע למתחם היצרן בכוחות עצמכם כדי לאסוף את הסחורה. אופן רכישה זו מעניק לכם חיסכון בדמי תיווך בשיעור של כ-15%.

  • טיפ – הציעו מוצרים נוספים השייכים לתחום השירות שלכם – אם אתם כבר מוציאים כסף, משווקים את עצמכם, שוכרים מקום לאספקת השירות שלכם, נצלו אותם במקסימום האפשרי. שלבו גם מכירת מוצרים המתאימים לתחום המקצועיות שלכם. תוכלו להציע אותם ללקוחות המבקרים במתחם העסק, כבדרך אגב או תוך כדי טיפול. לקוחות מעדיפים לקנות ממישהו שהם סומכים עליו, כשאתם מציעים להם, הם רואים בכם כיועצים מקצועיים המכירים את המוצרים היטב ויודעים להתאימם לצרכים האישיים. זה שונה לגמרי מרכישה עצמית בחנות.

האם התחום הוא בעל פוטנציאל גבוה?

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מהם הצעדים להקמת עסק פדיקור מניקור?

  1. איתור מקום מתאים – הכי טוב להקים את העסק במקום הומה אדם ולא במקום צדדי ומרוחק. כדי למשוך תשומת לב מיוחדת, הקימו את הקליניקה שלכם ליד חנויות אופנה או חנויות לממכר אוכל מוכן. דאגו שתהיה נגישות נוחה למקום וחנייה רבה. אם בחרתם לפתוח את העסק שלכם בבית, דאגו שהוא יהיה במקום מרכזי, בולט ולא מורכב מדי להגיע אליו. חובה לשמור על פרטיות מוחלטת, כך שלא יסתובבו אנשים בבית בזמן הגעתו של הלקוח וצאתו.
  2. רישום העסק – לרוב, עסקים בתחום זה רשומים כעוסק פטור בשל ההכנסות הנמוכות בעסקים המתנהלים מהבית. הרבה פעמים עסקים המתנהלים מחוץ לבית, בעלי הכנסות גבוהות ירשמו כעוסק מורשה. לפעילות עסק מהבית יש גם מעלה, שהיא יכולה לחסוך לכם הוצאות שכירות, ארנונה, חשמל וכו'. הוצאות אלו מוכרות כהוצאות לעסק וניתן להוריד אותם מהחיובים למס.
  3. שירות לקוחות – לרוב, בעסקים אלו דרכי ההתקשרות לקביעת תורים הם באמצעות טלפון ישירות למטפלת ושריון ביומן תורים במועדים פנויים. על מנת לייעל את שירות זימון התורים, תוכלו להעביר זאת לניהול אוטומטי של אפליקציות או מערכות ניהול משוכללות כמו CRM, הפועלים דרך מחשב ואפילו הסמארטפון האישי. ניתן גם למסור את הטיפול בזימון תורים בידי גוף מקצועי חיצוני שיסיר את העבודה הנלווית מראשכם. קחו בחשבון שבאופן כזה הלקוח אינו מתקשר ישירות עם המטפלת והמחיר לשירות זה הוא לא נמוך, כך שלא תמיד הוא יתאים.

כיצד תרוויחו טוב מהעסק שלכם?

  1. התמקדו בשיווק בקרב קהל יעד מוגדר ככל האפשר – יעדו את הפרסום בסוג הפרסום ומיקומו בהתאם לציבור הלקוחות שבחרתם כגון: נשים, בהתאם לגיל ולצרכיהם הספציפיים.
  2. תמונות מעידות – שימו פרסומות של תמונות המראות בעיה רפואית לצד תמונה המראה כיצד היא נראית לאחר טיפול שלכם. זהו אמצעי השיווק המצליח ביותר. שימו תמונות ברורות מאוד, רשמו ליד "לפני" / "אחרי" והפיצו אותן בכל אמצעי התקשורת המתאימים.
  3. הציעו שירותים נלווים – מומלץ לעבור הכשרות בתחומים נוספים השייכים לתחום הטיפוח ולעיתים נלווים לטיפולים שאתם כבר עושים. זה יכול להיות מקצועות כמו, איפור, לק ג'ל ועוד. שירותים נוספים יכולים להכניס לכם עוד הרבה. לקוחות רבים פחות חושבים לפני שהם רוכשים משהו שנרכש על הדרך. תוכלו להציע גם תוספות חינם תמורת רכישה מסוימת.
  4. כימיה זורמת עם הלקוחות – חשוב מאוד לזרום עם הלקוחות, לתת להם הרגשה טובה, לשוחח תוך כדי טיפול ולהיות טבעיים וספונטניים, כדי שיהיה להם כיף לבוא אליכם שוב. מלבד הטיפול הטוב חשוב לא פחות גם יחס טוב.

אלו רשיונות ואישורים צריך להפעלת עסק?

  1. רישוי 1.4 א' – יש להגיש בקשה לרישיון זה. כדאי להיעזר באדריכל רישוי המתמחה בתחום. תהליך הרישיון לוקח כחודשיים בלבד.
  2. אישור לשימוש חורג – רק אם העסק מופעל בתוך הבית. הצורך באישור זה משתנה בין עיר לעיר.
  3. מאושר על פי חוק תיכנון ובנייה – מבנה העסק חייב להיות מאושר חוקית ומתאים לשימוש עבור מסחר.

למי מתאים לעסוק בפדיקור ומניקור?

לנשים קיימת נטייה ואהבה לאסתטיקה וטיפוח, אך התחום מיועד עבור שני המינים. הוא מתאים במיוחד עבור נשים המחבבות חברה ופיטפוטים. היום קליניקה טיפולית הפכה למקום שיח והעברת מידע ועידכונים. 

האם התחום הוא בעל פוטנציאל גבוה?

תחום זה אינו דורש השקעה כספית גבוהה מדי, הלימודים קצרים יחסית והרווחים גם הם מגיעים מהר מאוד. כך שגם ההוצאות יכוסו מהר. אם נכנסתם לשוק, אתם מוכרים בו היטב ויש לכם מאגר לקוחות רחב, יש לכם סיכוי טוב להרוויח בגדול. טיפולים בתחום זה הן לרוב טיפולים חודשיים, כך שאם לקוחה יוצאת מרוצה סביר להניח שתחזור מדי חודש. כבר הבטחתם לעצמכם לקוחה קבועה באופן חודשי. ככל שיהיו יותר לקוחות מרוצים, כך תהיו בטוחים יותר לגבי ההכנסות בטווח הרחוק יותר.

בעסק המתמחה בבריאות וטיפוח הציפורוניים קיים פוטנציאל גדול לרווח. הרווח הנשאר מגיע ל 85% מהרווח לאחר קיזוז כל ההוצאות. 

מה הציוד הדרוש לעסק כזה?

  • נתחיל בדברים המתכלים כמו, נייירות לניגוב ידיים, צמר גפן, תכשירים להסרת לק, לק ג'ל, משייפים, אבנים לשילוב וכל אלה.
  • לריהוט הקיליניקה: כורסה ללקוחות הממתינים, מיטת קליניקה, כורסה למטופל, עמדה להנחת הרגל, כסא מותאם לטיפול ושולחן בגובה המתאים.
  • הציבו כיור לשטיפת הידיים. תוכלו להיעזר בכיורים ניידים הקיימים בשוק למטרות כאלו. 
  • לחיטוי הכלים תצטרכו לרכוש סטריליזטור חשמלי אוטומטי נייד.
  • המכשירים איתם אתם עובדים: מכונה לשיוף הציפורן, מכשיר לייבוש הלק, מחמם שעווה, תאורה מקצועית לעבודה ועוד.

 

טיפולי אסתטיקה ובריאות מדברים אליכם? הרווחים קורצים לכם? החלום כבר לא רחוק כל כך. אם קשה לכם לעשות את זה לבד, אנחנו כאן כדי לעזור לכם. אצלינו תמצאו מומחים ללוי עסקים בכל התחומים. צרו קשר עוד היום לפגישת ייעוץ חינם ללא התחייבות מצדכם.

איך לבנות תוכנית עסקית לקליניקה לאסתטיקה ובריאות הציפורניים?

קליניקה לאסתטיקה ובריאות ציפורניים הינה קליניקה המתמקדת במתן מגוון שירותים הקשורים לטיפול ותחזוקה של ציפורניים, וכן בקידום בריאות הציפורניים. המטרה העיקרית של קליניקות אלו היא להציע טיפולים מותאמים אישית ללקוחות עם ציפורניים לא בריאות(ציפורן חודרנית וכו').

קליניקות לאסתטיקה ובריאות לציפורניים מציעות בדרך כלל מגוון שירותים, כולל מניקור, פדיקור, אמנות ציפורניים, תיקון ציפורניים וייעוץ לבריאות הציפורניים ומציעות גם טיפולים מיוחדים לבעיות ציפורניים כגון פטרת ציפורניים, ציפורניים חודרניות וציפורניים שבירות.

תוכנית עסקית לקליניקה לאסתטיקה ובריאות הציפורניים

תקציר מנהלים: סעיף זה אמור לספק סקירה כללית של העסק שלכם, כולל יעדיו וקהל היעד שלו.

 

תיאור החברה: כאן, עליכם לתאר בפירוט את העסק שלכם, סוגי השירותים שאתם מציעים, מיקום הקליניקה שלכם והמבנה המשפטי של העסק שלכם.

 

ניתוח שוק: סעיף זה אמור לנתח את שוק היעד עבור העסק שלכם ואת הנוף התחרותי.

 

שירותים: פרטו את השירותים השונים שהקליניקה שלכם מציעה כמו למשל טיפולי ציפורניים, ייעוץ לבריאות הציפורניים וכל שירות אחר.

 

שיווק ומכירות: סעיף זה צריך לתאר את אסטרטגיית השיווק והמכירות שלכם, כולל פרסום, מדיה חברתית, קידום מכירות ויחסי ציבור.

 

הנהלה וצוות: תארו את צוות הניהול והצוות של העסק שלכם, כולל הניסיון והכישורים שלהם.

 

תחזיות פיננסיות: סעיף זה צריך לכלול את דוח הרווח החזוי, המאזן ודוח תזרים המזומנים שלכם, וכל מידע פיננסי אחר הרלוונטי לעסק שלכם.

 

מימון: סעיף זה אמור לתאר כיצד אתם מתכננים לממן את העסק שלכם, כולל כל הלוואות, מענקים או השקעות שתחפשו.

 

סיכונים ואתגרים: ציינו את כל הסיכונים או האתגרים שהעסק שלכם עלול להתמודד איתם, וכיצד אתם מתכננים למנוע\לצמצם אותם.


תוכניות עתידיות: תארו את היעדים והתוכניות לטווח ארוך שלכם עבור העסק שלכם, כולל תוכניות התרחבות ואסטרטגיות צמיחה אחרות.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

דוגמא לתוכנית עסקית לקליניקה לאסתטיקה ובריאות הציפורניים

תקציר מנהלים:

הקליניקה שלנו לאסתטיקה ובריאות הציפורניים מציעה מגוון שירותים הקשורים לטיפוח ותחזוקת הציפורניים וקידום בריאות הציפורניים הכללית. המשימה שלנו היא לספק שירותי טיפול בציפורניים ברמה גבוהה, המותאמים אישית לצרכים האישיים של לקוחותינו, בסביבה מרגיעה ומסבירת פנים. שוק היעד שלנו הוא כל מי שיש לו בעיה עם הציפורניים כמו למשל ציפורן חודרנית וכל מי שאוהבת לטפח את הציפורניים שלה בלק או בניית ציפורניים.

 

תיאור חברה:

הקליניקה שלנו תמוקם בעיר [שם העיר], באיזור נגיש לתחבורה ציבורית ועם אפשרויות חניה בשפע בקרבת מקום. לבעלים יש ניסיון רב בתעשיית הציפורניים ורצון לקידום בריאות הציפורניים.

 

ניתוח שוק:

שוק היעד שלנו הוא נשים וגברים הזקוקים לטיפול פדיקור בעקבות בעיה שיש להם בציפורניים ובנוסף נשים האוהבות טיפוח לציפורניים כמו לק ג'ל או בניית ציפורניים. הניתוח שלנו מראה שיש ביקוש חזק לשירותים אלו באזור, עם מעט קליניקות כמו שלנו לבריאות הציפורניים. זיהינו גם כמה מתחרים בתחום, אבל אנחנו מאמינים שההתמקדות שלנו בשירותים אישיים לכל לקוח והמחויבות שלנו לבריאות הציפורניים תבדיל אותנו מהתחרות שלנו.

 

שירותים:

אנו נציע מגוון שירותים: מניקור, פדיקור, אמנות ציפורניים, תיקון ציפורניים וייעוץ לבריאות הציפורניים. הייעוץ שלנו לבריאות הציפורניים יותאם אישית כך שנענה על הצרכים האישיים של לקוחותינו ונספק ייעוץ לגבי שיטות טיפול נכונות בציפורניים.

 

שיווק ומכירות:

אנו נפעיל אסטרטגיית שיווק באמצעות פרסום בעיתונים, כמו גם פלטפורמות פרסום מקוונות כמו אתר אינטרנט ומדיה חברתית כמו אינסטגרם ופייסבוק כדי להציג את השירותים שלנו וליצור קשר עם הלקוחות שלנו.

 

הנהלה וצוות:

צוות ההנהלה יהיו מורכבים מאנשי מקצוע מיומנים ומנוסים, הבעלים יפקח על התפעול ויספק הדרכה לצוות כדי להבטיח שירות איכותי.

 

תחזיות פיננסיות:

צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק.

 

סיכונים ואתגרים:

אחד הסיכונים העיקריים העומדים בפנינו הוא תחרות ממכוני ציפורניים מוכרים וחזקים באזור. כדי להפחית את הסיכון הזה, נתמקד במתן שירותים איכותיים ומותאמים אישית, ובקידום ההצעות הייחודיות שלנו. אתגר נוסף שעשוי לעמוד בפנינו הוא כוח האדם, שכן יכול להיות קשה למצוא אנשי מקצוע לציפורניים מנוסים ומיומנים באזור. נפחית את הסיכון באמצעות הצעת בונוסים.

 

תוכניות עתידיות:

יעדים ארוכי הטווח שלנו כוללים הרחבת השירותים שלנו כגון עיסוי ורפלקסולוגיה. כמו כן, אנו מתכננים לפתוח מיקומים נוספים באזורים אחרים בארץ ופוטנציאל לזכיין את המודל העסקי שלנו בעתיד.

 

סיכום:

הקליניקה שלנו לאסתטיקה ובריאות לציפורניים ערוכה להצלחה עם ההתמקדות שלנו במחויבות שלנו לבריאות הציפורניים. עם אסטרטגיה שיווקית חזקה, צוות מיומן ומנוסה ותוכנית פיננסית מוצקה, אנו בטוחים שהעסק שלנו ישגשג ויצמח בשנים הקרובות.

פניה מהירה: