חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך פותחים עסק לטיולי ג'יפים?

מעוניינים להקים עסק לטיולי ג'יפים וחסר לכם מידע בנושא? ענף הפעילויות האתגריות בישראל מגלגל מיליונים מדי שנה. איך עושים את זה ומה צריך לדעת לפני שמקימים עסק לטיולי ג'יפים? כאן תקבלו מידע שיסייע לכם לגבש החלטה. יחד עם המומחים של המפתח ללוויו והקמת עסקים, תגיעו רחוק. 

 

לפני שאתם פונים להקים עסק לטיולי ג'יפים, חשוב לזכור, תחום זה מוגדר כתחום רווי. לפני שאתם מתחילים לשים כסף על עסק מעין זה, תתחילו בקטן ועם בוא ההצלחות, תגדילו את מימדי העסק יחד עם ההשקעה שלכם. חשוב מאוד להיות זהירים כאשר מדובר בתחום רווי. בנוסף, שימו לב שמדובר בתחום פעיל יותר בחודשים החמים של השנה, דבר שמגביל גם הוא את הסיכוי לפתח פרנסה בלעדית מעסק לטיולי ג'יפים. 

מי קהל היעד?

כל מטייל ממוצע מתעניין בטיול ג'יפים. אתם יכולים להתמקד בקהל מבוגרים ומשפחות ואתם גם יכולים לפנות למלונות, בתי הארחה ומקומות אירוח ליצירת שיתופי פעולה מניבים. מוסדות חינוך ומחלקות תרבות גם הן יכולות להתעניין בטיולי ג'יפים כאטרקציה.

מהם השלבים להקמת עסק לטיולי ג'יפים? 

  • בניית תוכנית עסקית – כאשר בונים תוכנית עסקית, יש לקחת בחשבון שיכול מאוד להיות שלא תצליחו להגיע לכמות גדולה של לקוחות. אל תשלו את עצמכם, למרות שיש לכם הרבה רצון טוב, זה לא המדד להצלחה בהמשך. יש לכתוב תכנית עסקית רלוונטים לנתונים בשטח. תמיד חשוב להיערך למצב של מחסור בלקוחות.
  • רשיונות – עליכם לקבל רישיון על פתיחת העסק. הרישיון מתקבל לאחר פתיחת תיק במס הכנסה, הביטוח לאומי והמע"מ. אם אתם נהגי ג'יפים, אין צורך ברישיון ייעודי, אבל אם כחלק מתפקידכם כנהג גי'פ אתם גם מדריכי טיולים.
  • רכישת ג'יפ – חשוב מאוד לברר עם נהגי ג'יפים ותיקים, מהו הג'יפ המומלץ לעסק כזה. 
  • רכישת פוליסות ביטוח – עליכם לפנות לסוכן ביטוח על מנת שישיג עבורכם כמה הצעות מחיר מכמה חברות ביטוח. תפקיד הסוכן הוא להוזיל לכם את עלויות הביטוח עבור הפוליסות המקיפות ביותר. רכישת ביטוח בעסק כזה היא קריטית, אף נהג ג'יפ לא מעוניין למצוא את עצמו נתבע על חבלה בג'יפ…
  • מיתוג ופרסום – מכיון שמדובר בשוק רווי, ככל שתפרסמו יותר, כך הסיכוי שלכם להגיע ליותר ויותר לקוחות, ילך ויגדל. איך מפרסמים? רק בהתאמה לתוכנית העסקית שלכם. כחלק מבניית התוכנית העסקית תחליטו מה התקציב שאתם מקדישים לקמפיין הפרסום שלכם. פנו למומחים של המפתח דיגיטל שיתנו לכם את מעטפת השירותים המושלמת לבעלי עסקים – בניית אתר אינטרנט, עיצוב לוגו, תחזוק אתרים, כתיבת תוכן ועוד.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

טיפ קטן לפני שאתם יוצאים לדרך

כדי לגרום ללקוחות להימשך עליכם כפרפרים אל האור, עליכם לחפש נקודה ייחודית שתבדל אתכם מהמתחרים. נקודה זו רלוונטית לגבי כל עסק בכל תחום שהוא, אבל כאשר אנחנו מדברים על עסק לטיולי ג'יפים, מדובר במשימה הגיונית. תחשבו על זה. 

הכירו את המומחים של המפתח ללווי  והקמת עסקים שיתנו לכם יד ויובילו אתכם מהשלבים הראשונים של ליטוש הרעיון, ועד לשלבים המעשיים של ניהול העסק השוטף בפועל. כדי להקים עסק בהצלחה, דברו איתנו.

איך פותחים עסק לטיולי ג'יפים?

בטיולי ג'יפים המשתתפים נוסעים בג'יפ או ברכב שטח דומה כדי לחקור שטח מרוחק ומחוספס. סיורים אלו מתקיימים בדרך כלל באזורים טבעיים כגון פארקים לאומיים, מדבריות, הרים ויערות, ויכולים לכלול פעילויות כגון טיולים רגליים, צפייה בחיות בר וטיולים. ניתן להתאים טיולי ג'יפים כך שיתאימו למגוון רחב של תחומי עניין. הם בדרך כלל מובלים על ידי מדריכים מנוסים שבקיאים באזור ויכולים לספק מידע ופרשנות לאורך הדרך. טיולי ג'יפים קיימים כבר שנים רבות והפכו פופולריים בקרב חובבי טבע, מחפשי הרפתקאות ומטיילים המחפשים דרך אותנטית וייחודית לחקור את החוץ.

תוכנית עסקית לטיולי ג'יפים

תוכנית עסקית עבור חברת טיולי ג'יפים תכלול את המרכיבים המרכזיים הבאים:

 

תקציר מנהלים: סקירה קצרה של העסק, מיקומו, קהל היעד ויעדים הפיננסיים שלו.

 

תיאור החברה: תיאור מפורט של החברה, כולל ההיסטוריה, צוות ההנהלה שלה.

 

ניתוח תעשייה: סקירה כללית של תעשיית טיולי ג'יפים, כולל גודל שוק, מגמות צמיחה ותחרות.

 

ניתוח שוק: ניתוח מפורט של קהל היעד, כולל ביקוש לטיולי ג'יפים.

 

שירות או קו מוצרים: תיאור של טיולי הג'יפים המוצעים, כולל יעדים, פעילויות ותמחור.

 

אסטרטגיות שיווק ומכירות: תיאור של אסטרטגיות השיווק והמכירות שישמשו להגעה לשוק היעד ויצירת הכנסות.

 

תכנית תפעול: תיאור הנהלים התפעוליים שישמשו לניהול העסק, לרבות תזמון, איוש ותחזוקת רכב.

 

תוכנית פיננסית: תוכנית פיננסית מפורטת הכוללת הכנסות והוצאות חזויות, ותחזיות תזרים מזומנים.

 

מסקנה: סיכום התוכנית העסקית וסקירה של תוכניות החברה לעתיד.

דוגמא לתוכנית עסקית לטיולי ג'יפים

תקציר מנהלים:

העסק שלנו הוא  עסק חדש אשר יציע טיולי ג'יפים מודרכים באזורים היפים בישראל, המשימה שלנו היא לספק ללקוחותינו חווית אותנטיות וייחודית תוך לימוד היסטוריה והאקולוגיה של האזור. אנו מתכננים להתמקד בתיירים ובתושבים המקומיים שמחפשים הרפתקה מרגשת ומלמדת.

 

תיאור חברה:

החברה היא חברה בבעלות פרטית שהוקמה על ידי שני חובבי טבע עם ניסיון בענף התיירות. החברה תמוקם ב__ ותהיה לה צוות של מדריכים מנוסים ובעלי ידע שנלהבים מהעולם הטבעי ומסורים לספק חוויה בטוחה ומהנה ללקוחותינו.

 

ניתוח תעשייה:

תעשיית טיולי הג'יפים הולך וגדל, הביקוש לטיולי ג'יפים מונע מהפופולריות הגוברת של פעילויות בטבע והרצון לחקור שטח מרוחק ומחוספס. הענף הוא תחרותי ביותר, עם מספר רב של חברות קטנות.

 

ניתוח שוק:

שוק היעד שלנו הוא תיירים ותושבים מקומיים המעוניינים בפעילויות חוצות כגון טיולים רגליים, צפייה בחיות בר וטיולים. אנו נכוון גם ללקוחות ארגוניים וקבוצתיים המחפשים חוויות של בניית צוות וחיבור. 

 

שירות או קו מוצרים:

אנו נציע מגוון טיולי ג'יפים, לרבות טיולי חצי יום ויום שלם ליעדים פופולריים. הסיורים שלנו יכללו פעילויות כגון טיולים רגליים, צפייה בחיות בר וסיור, תוך התמקדות בהיסטוריה טבעית ואקולוגיה. כמו כן, נציע סיורים מותאמים אישית.

 

אסטרטגיות שיווק ומכירות:

נשווק את העסק שלנו באמצעות שילוב של אסטרטגיות מקוונות ולא מקוונות, כולל פרסום במדיה חברתית, אתר אינטרנט ופרסום מודפס בעיתונים ומגזינים מקומיים. אנו גם נשתמש ביחסי ציבור כדי ליצור סיקור תקשורתי של הסיורים שלנו. 

 

תוכנית מבצעים:

הסיורים שלנו יופעלו על ידי צוות מדריכים מנוסים ובקיאים אשר הוכשרו בעזרה ראשונה במדבר ומצוידים בציוד הנדרש לחוויה בטוחה ומהנה. אנו נשמור על צי של 4 ג'יפים שיקבל שירות ובדיקה שוטף על מנת להבטיח בטיחות ואמינות. כמו כן, תהיה לנו מערכת הזמנות כדי לנהל ביעילות את ההזמנות ולהבטיח שהלקוחות שלנו יקבלו את השירות הטוב ביותר שאפשר.

 

תכנית פיננסית:

צפי רווח ועלויות משתנות מעסק לעסק.

פניה מהירה: