חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך פותחים מספרה?

עולם עיצוב השיער מאז ומעולם משך אתכם? רוצים להקים עסק לספרות ולעיצוב שיער? עסק בתחום השיער הוא מהעסקים היחסית קלים ופשוטים להקמה ותפעול. אבל גם כאן חשוב ביותר ללמוד כיצד לפעול על מנת להגיע להצלחה ולהשגת רווחים נאים וקבועים לעסק. גיבשנו לפניכם את כל המידע שעליכם לקבל כדי להקים עסק לעיצוב שיער. מוזמנים להיעזר ושיהיה בהצלחה.

מהם מאפייני שוק המספרות?

תחום עיצוב השיער היה תמיד מבוקש ויש מי שטוען שהוא תמיד יהיה מבוקש כי הביקוש אליו רק הולך וגדל. למרות המעבר של רוב התחומים להפעלה טכנולוגית ללא צורך בכח אדם, תחום זה, כפי הנראה תמיד יצרוך יד אדם, ימים יגידו… 

בנוסף, הפעלת מספרה היא עסק מהפשוטים והקלים ביותר בהם לא נדרשת השקעה גבוהה מדי. כל אלו מורידים את הסיכון של הפעלת עסק בתחום עד כמעט לאפס. להוכחה בדקו את הסטטיסטיקות המדווחות כי רק שתיים מתוך עשר מספרות פושטות את הרגל בשנתן הראשונה. אך למרות כל אלו, אם אתם פותחים עסק בתחום השיער, אתם חייבים להיות בעלי הכשרה מתאימה בתחום ועדיף גם ניסיון מעשי כדי שאכן תצליחו למשוך אליכם לקוחות מרוצים שיהנו מעבודתכם ויפיצו את שמכם הטוב.

המדריך לפתיחת מספרה בישראל

ישנם שני סוגי מספרות:

מספרה באזור מגורים – מספרה הממוקמת בתוך שכונת מגורים, בניין, בית פרטי, או אפילו מרכזון קרוב. מספרה כזו עדיפה ליזמים בתחילת דרכם. בדרך כלל מחיר השכירות יהיה זול, מה שיאפשר לבעל העסק להתפרנס בכבוד. העסק מתפתח ככל שהביקוש אליו גודל. כשהלקוחות יתרבו תוכלו להכניס עובדים חדשים כדי להיטיב את השירות ולהגדיל הכנסות. 

מספרה בעלת מיתוג – מספרה כזו תתאים לספרים בעלי שם הלומדים כל הזמן בהשתלמויות כדי להיות מעודכנים בעיצובים האופנתיים המעודכנים. לרוב עסקים אלו ימנו מספר עובדים בעלי ותק והכשרה. במספרה כזו המכשור יהיה משוכלל וחדיש יותר, חוויית שירות תהיה גבוהה, עבודה נקיה. המיקום צריך להיות מזמין והצוות אדיב ושירותי. עסקים אלו ימוקמו באזורים מרכזיים בעלי תנועת אנשים גבוהה. לרוב מספרות אלו יספקו גם שירותים נלווים כמו, סידור גבות, איפור, לק ג'ל, בניית ציפורניים, השכרת שמלות כלה, קורסים וכדומה.

מי הוא קהל היעד?

הלקוחות מסווגים בהתאם לסוג המספרה:

מספרה לבנות – מספרה המספקת שירותי ספרות ועיצוב שיער לבנות בהתאם לאופנות העדכניות. חלק גדול מהלקוחות תהיינה קבועות בתדירות מסוימת, מה שיוצר זיקה מסוימת בין הספרית ללקוחה. 

מספרה לבנים – מספרה המספקת שירותי ספרות לבנים והיא כוללת עיצוב שיער הראש והזקן.

מספרת ילדים – מספרה הפונה לילדים ובני נוער. המקום מעוצב באופן ילדותי, הכסא והמוזיקה מותאמים לגיל. במקום תוכלו למקם מתקני פעילות ומשחקים המושכים את הילדים וגורמים להם לאהוב להסתפר במקום.

מספרה לסידור כלות – מספרה המספקת שירותי עיצוב שיער לכלות. רוב המספרות מעניקות שירות זה. שימו לב, ישנן מספרות המספקות רק שירות זה בלבד. בנוסף, תוכלו לתת שירות של ספרות עד בית הכלה בשירות VIP.

מספרה לעיצוב שיער להופעות ולצילומים – מספרה המספקת שירותי עיצוב שיער מיוחדים לפני הצגות, צילומי אופנה וכדומה.

מספרה לחיות בית – אין הרבה מהם בשוק. לרוב הם באים יחד עם חנות לממכר מזון לחיות. שימו לב, במספרה כזו תצטרכו לשים דגש רב על ניקיון המקום כדי למשוך לקוחות.

ישנם מספרות רבות בארץ ובעולם כולו. אך למרות זאת תחום זה אינו תחרותי כל כך. ולמה? בגלל שכל מספרה בונה לעצמו מאגר לקוחות קבוע שמבקר אצלו בתדירות מסוימת של פעם בשבוע, שבועיים או חודש, דבר השומר על יציבות הכנסות העסק וקיומו. קחו בחשבון שיש גם לקוחות לא קבועים המביאים תוספת הכנסה לבעל העסק ויש סיכוי שגם הם יהפכו ללקוחות קבועים בסופו של דבר.

מה המימון ההתחלתי הנדרש להקמת עסק בתחום עיצוב השיער?

שכירות מקום עבודה – מחיר השכירות ינוע בין 5,000 – 2,500 ש"ח, עבור נכס בגודל 35*15 מ"ר. המחיר משתנה ביחס למיקום הנכס.

שיפוצים, אדריכלות ועיצוב חלל העסק – לא תמיד תהיו חייבים לשפץ ולעצב את המקום, אך השיפוץ והעיצוב יוסיפו המון. זה מתאים למי שמעוניין להשקיע בגדול. המחיר ינוע בסביבות ה- 50,000 ש"ח.

רישיון – על פי חוק, תחום זה מחויב ברישוי 1.4 ב' לפי צו. המחיר יהיה כ- 5,000 – 4,500 ש"ח. המחיר משתנה אם הוצאת הרישיון כללה לווי או לא. המחיר ישתנה על פי העיר בו ממוקם העסק. עלויות נלוות יהיו בסביבות ה- 2,500 ש"ח.

ציוד לעמדה – הציוד הדרוש: כיסא, מכונת תספורת, מסרקים, פן, מחליק, מכשיר ביביליס וציוד כולל לחפיפה – בסביבות ה- 15,000 ש"ח.

ריהוט למקום ההמתנה – כורסא ללקוחות ממתינים, שולחן קטן – בסביבות ה- 6,000 ש"ח.

ליווי עסקי – תוכלו לעבוד עם תוכנה לניהול נתוני העסק שלכם. יש תוכנות שעולות 3,000 ש"ח. ככל שהתוכנה משוכללת יותר, המחיר יעלה בהתאם. בחרו תוכנה נגישה, פשוטה לשימוש, בהתאם לגודל העסק, כמות הלקוחות וגובה המימון שברשותכם. פנו למומחים לקבלת ליווי מקצועי בתהליך.

שיווק העסק – פרסומות במדיות חברתיות, שילוט, מבצעי חבר מביא חבר, פרסום בעיתונות ועוד – מחיר כולל לשנתו הראשונה של העסק יהיה בסביבות ה- 30,000 ש"ח.

לאחר חישוב כל ההוצאות יחד, גובה המימון ההתחלתי לעסק יהיה כ- 134,000 ש"ח.

איך מוציאים רישיון לעסק?

מומלץ להיעזר באדריכל רישוי לתהליך. השלבים הם:

  1. הגשת בקשה לרישיון עסק ברשות המקומית.
  2. אם העסק בבית יש להגיש בקשה לשימוש חורג.
  3. אם העסק ממוקם מחוץ לבית, יש צורך באישור שהנכס תקין על פי חוק התכנון והבנייה והוא מיועד למסחר.
  4. התחום בעל סיכון נמוך מאוד ולכן השגת רישיון בתחום זה לוקחת 21 יום בלבד. 

מיהם הספקים שיש להתנהל מולם?

יש אינספור ספקים בתחום, עבור כלל הציוד הקשור לעסק ביניהם: ריהוט, מכשירים, חומרי צביעה לשיער ועוד. חשוב לדעת, הספקים ינסו למכור לכם כמה שיותר ולכן חשוב לשקול כל הצעה בכובד ראש, מבחינת מחיר מול איכות וכמות ולהשוות מחירים עם הצעות נוספות.

ישנם מוצרים נלווים בתחום שקשה להשיגם בחנויות, תוכלו לשקול על אפשרות של מכירת מוצרים אלו ולהציע אותם תוך כדי נתינת שירות ללקוחות הבאים אליכם. מכירות אלו יכולות להכניס לכם רווחים נוספים לעסק. אך, חשוב לנו להדגיש, לפני שאתם מזמינים מוצרים מספקים, וודאו שיש להם ביקוש והאם קיים בהם פוטנציאל רווחי ומשתלם. קחו בחשבון שהמוצרים לוקחים מקום, בדקו אם יש לכם מספיק מקום עבורם במספרה.

מהם הצעדים להקמת עסק לעיצוב שיער?

איתור מקום – ככל שהמיקום יהיה מרכזי יותר והומה אדם, עלות השכירות תהיה גבוהה יותר, אך מצד שני העסק ימשוך יותר לקוחות ותהיו פופולריים יותר. חשוב לקחת שיקולים אלו בחשבון, בהתאם ליכולות הכלכליות שלכם.

רישום העסק – יש לרשום את העסק על פי חוק ולפתוח תיק במע"מ וביטוח לאומי. בתחום זה מתאים לרשום את העסק, בעת הקמתו, כעוסק פטור ועם הגדלת הרווחים תצטרכו להעבירו לעוסק מורשה. מומלץ לעשות זאת בעזרת יועץ מס, במיוחד אם אתם רוצים להיות פנויים לפיתוח העסק ולשיווקו. 

תחזוק המקום – מספרה היא מקום שמתלכלך מהר מאוד ואם מזניחים את הסדר והנקיון הם עלולים להבריח לקוחות. הקפידו שהמקום יהיה תמיד נקי ומבריק. שמרו על היגיינה מרבית של כל הציוד והמוצרים המשרתים את הלקוחות. כך תיצרו אווירה נעימה המזמינה לקוחות.

מה משפיע על מחיר השירותים והמוצרים?

ביקוש – ככל שהביקוש אליכם רב יותר וככל שקהל הלקוחות שלכם גודל, תוכלו להעלות מחירים בהתאם. אם יש לכם שם טוב, לקוחות מרוצים, יבואו אליכם גם במחיר גבוה, בלי קשר למיקום העסק.

מיקום – מיקום מרכזי מהווה עבורכם הוצאה גבוהה לשכירות ולכן תאלצו לתמחר שירותים במחירים גבוהים על מנת לכסות הוצאה זו. מלבד זאת, במיקום מרכזי מסתובבים לרוב אנשים בעלי מעמד גבוה יותר שמוכנים לשלם מחירים גבוהים אבל לא מוכנים ללכת רחוק.

מיקום נאה וחדיש – מספרה מעוצבת יפה, נעימה לעין, נוחה ונגישה מאפשרת תמחור בהתאם. כלומר, כשהלקוחות אוהבים את המראה הם מוכנים לשלם יקר יותר.

העסקת עובדים – אם אתם מעסיקים עובדים (שזה כמובן סימן טוב, לכך שהלקוחות התרבו ואיתם ההכנסות), תצטרכו להוסיף אותם לתמחור כדי לכסות את ההוצאה לשכר העובד ולהישאר עם רווח. גם כאן הלקוחות מקבלים שירות טוב יותר של זמינות הדורש מחיר יקר יותר.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

איך מספרה יכולה להגדיל רווחים?

לפניכם מספר רעיונות להגדלת רווחים:

דגש על שירות טוב – לקוחות מרוצים מביאים איתם לקוחות נוספים. במיוחד בתחום הספרות, דרך השיווק העיקרית והכמעט אוטומטית היא על ידי המלצות של לקוחות. ככל שתשקיעו בשירות וביחס, כך תמשכו אליכם לקוחות רבים יותר. בנוסף חשוב שתדעו, אנשים אוהבים שירות טוב ויחס אישי מפנק. הם גם מוכנים לשלם עליהם. וכדי להוסיף או להרחיב את החוויה הנפלאה שהם חוו, הם יחשבו פחות וירכשו מוצרים ושירותים נוספים.

הציעו מוצרים נלווים – מכירת מוצרים נלווים יכולה להגדיל לכם רווחים. מכירת מוצרים יכולה להיות גם מקור טוב למשיכת לקוחות חדשים. אנשים באים לחנות לקנות מוצר, מתרשמים מהשירות והופכים ללקוחות גם לעיצוב השיער.

שותף לשכירות – אם יש לכם שטח מיותר, השכירו חלק זה לספק שירות נוסף. מומלץ מאוד למצוא ספק באותו תחום עם אותו קהל היעד, כך הלקוחות יהיו משותפים לשניכם (או לפחות תחום זהה לשלכם).

הקימו אתר או היעזרו בשירות מזכירות לקביעת תור – כך תחסכו מעצמכם בזבוז זמן בקביעת תורים ושיבוצם בלוח שלכם. תוכלו לשלב גם פרסומות לשירותים נוספים שיכולים להכניס לכם לקוחות נוספים ללא עבודה נוספת מצידכם.

השכירו את בית העסק לספקי שירות בתחום – הציעו השכרת שטח למועדים חד פעמיים במתחם העסק, זה יכול להתאים ספקים המוכרים שירות או מוצרים בתחום דומה כגון: בניית צפורניים, מכירת תכשיטים וכדומה. דבר זה גם יוסיף לכם הכנסה מתשלום השכירות וגם יוסיף פרסום חזק לעסק שלכם.

אילו ביטוחים צריך עסק לעיצוב שיער?

  • ביטוח לעסק הכולל מבנה ותכולה – מקנה כיסוי לנזקים שנגרמו למבנה העסק ותכולתו.
  • ביטוח תאונות אישיות – מקנה כיסוי לפגיעות אישיות שנגרמו כתוצאה מפעילות העסק.
  • ביטוח צד ג' – מקנה כיסוי לצד שלישי על פגיעה בזמן שהותו בעסק או שימוש במוצר שרכש בעסק.
  • ביטוח חבות מעבידים – תצטרכו זאת רק אם אתם מעסיקים עובדים. מקנה כיסוי לפגיעות בעובדים כתוצאה מפעילות העסק.
  • ביטוח אובדן הכנסה – כיסוי למקרה שאין הכנסות לעסק.
  • ביטוח וחיסכון פנסיוני – לחיסכון לגיל פרישה וביטוח לאובדן כושר עבודה ומוות.
  • חיסכון בקרן השתלמות – מקנה הטבות משתלמות.

ציוד כללי:

  • כיסאות
  • מעמד וכיור לחפיפת שיער
  • עמדות עבודה
  • דלפק וקופה
  • מראות גדולות
  • סינרים 
  • כורסא ושולחן קטן לממתינים

ציוד לספרים:

  • מכונת תספורת איכותית
  • מסרקים מסוגים וגדלים שונים
  • מספריים מקצועיות
  • מכשיר פן איכותי
  • מברשות שיער, קליפסים וכו'

 

רשימת הציוד יכולה להמשיך ולהמשיך, אבל את כל השאר לא חייבים. ברור שיש מי שלא יוותר על מוצרים נוספים כמו: מכונת ייבוש שיער, מערכת שאיבת אדים ועוד. אבל שוב, לא חייבים אותם. כל אחד יפעל לפי היכולות שלו.

בשורה התחתונה:

תחום הספרות הוא בעל פוטנציאל רב מאוד. אם הוא מצליח הוא יחזיר את ההשקעה שהוכנסה בו במהירות ובכפל כפליים. אך כדי לפתוח עסק בתחום הספרות, מומלץ לבוא עם רקע בתחום הכולל ניסיון מעשי של עבודה בתחום, לימודים בתחום השיער והשתתפות קבועה בהשתלמויות כדי להיות מעודכנים כל הזמן בחידושי האופנה. 

חשוב גם מאוד לאהוב את התחום ולהיות בעלי ידיים מוכשרות לכך. אם אתם בעלי עסק, חייב שיהיו לכם גם כישורי ניהול חזקים שהם קריטיים לא פחות להצלחת העסק. שימו לב, כישורי ניהול ניתנים ללמידה ולרכישה באמצעות ניסיון. כדי להקל על הניהול, פנו למומחים שלנו שילוו את העסק שלכם משלב הקמתו לאורך כל פעילותו. כך תוכלו להגדיל ולהיטיב את ניהול העסק והכי חשוב, להגדיל את הרווחיות שלו.

 

רוצים לפתוח מספרה? אנחנו כאן כדי לעמוד לשירותכם ולסייע לכם במה שתצטרכו. אצלינו תמצאו לווי אישי וצמוד לאורך כל תהליך הקמת העסק ותפעולו, ייעוץ עסקי, איתור אחר מקורות מימון, עזרה בהקמת עסק ועוד. השירות ניתן בהתאם לצרכים האישיים שלכם. לפגישת ייעוץ ראשונית חינם, השאירו פרטים ונשמח להיות איתכם קשר.

איך לבנות תוכנית עסקית למספרה?

מספרה עוסקת בדרך כלל במגוון שירותים כגון: תספורות, צביעה, תסרוקות וכו'. יש מספרות המשלבות בתוך המספרה גם מניקוריסטיות.

ענף המספרות הוא תחרותי ביותר וצריך להשקיע בשיווק ולהישאר מעודכנים בטרנדים העדכניים ביותר בענף.

תוכנית עסקית למספרה

תקציר מנהלים: זה אמור לספק סקירה כללית של העסק שלכם, כולל היעדים של העסק וקהל היעד.

 

ניתוח שוק: חקרו את השוק בעיר שלכם כדי להבין את הביקוש לשירותי מספרה, את המתחרים שלכם ואת התמחור של מספרות אחרות בעיר שלכם. מידע זה יעזור לכם לקבוע את ערך המוסף שלכם וכיצד תוכלו לבדל את העסק שלכם מהמתחרים.

 

מבנה עסקי: החליטו על המבנה המשפטי של העסק שלכם, מומלץ לשכור עורך דין או רואה חשבון שיעזור לכם בהיבטים המשפטיים והפיננסיים של פתיחת עסק.

 

שירותים: קבעו את סוגי שירותי המספרה שתציעו, כגון תספורות, צביעה, סטיילינג וטיפולי שיער, והתמחור לכל שירות.

 

מיקום: ציינו את המיקום של העסק שלכם, הנגישות ועלויות השכירות שלכם.

 

גיוס עובדים: קבעו את מספר אנשי הצוות שתזדקקו להם והכישורים שלהם.

 

שיווק ופרסום: תבנו תוכנית שיווקית כדי לקדם את העסק שלכם ולמשוך לקוחות חדשים. כמו מדיה חברתית, שיווק בדוא"ל, פליירים והפניות מלקוחות מרוצים.

 

תחזיות פיננסיות: צרו תחזיות פיננסיות, כולל עלויות הקמה, הוצאות תפעול, הכנסות ושולי רווח. זה יעזור לכם לקבוע אם העסק שלכם כדאי מבחינה כלכלית.

 

תפעול: ציינו את הפעולות היומיומיות שלכם הכוללות זימון פגישות, ניהול מלאי ושמירה על המספרה שלכם נקייה ומאורגנת.


צמיחה עתידית: שקלו את היעדים ארוכי הטווח שלכם עבור העסק, כגון התרחבות למספר ערים, העסקת עובדים נוספים או הצעת שירותים נוספים.

דוגמא לתוכנית עסקית למספרה

תקציר מנהלים:

עסק המספרות שלנו יספק שירותי תסרוקות, תספורות וצביעת שיער ברמה גבוהה. המטרה שלנו היא להפוך למספרה המועדפת על תושבי העיר[שם העיר], המציעה שירות לקוחות יוצאת דופן, מחירים נוחים ואווירה נוחה ומזמינה.

 

ניתוח שוק:

יש מספר מספרות מוצלחות בעיר[שם העיר] ואנו נבדל את עצמנו על ידי מתן חוויה אישית לכל לקוח, שימוש במוצרים איכותיים לשיער והעסקת מעצבים מנוסים עם תעודות ואשר מעודכנים בטרנדים העכשוויים.

 

שירותים:

אנו נציע מגוון שירותי טיפוח לשיער כגון: תספורות, צביעה, תסרוקות וטיפולים כמו טיפולי קרקפת וטיפולים בשיער יבש ולא בריא. המחירים שלנו יהיו תחרותיים ונוחים.

 

מקום:

אנו מתכננים לשכור מקום בכתובת [לציין כתובת]. המיקום נגיש ללקוחות הבאים בתחבורה ציבורית ויש חניה בשפע.

 

כוח אדם:

אנו מתכננים להעסיק ארבעה מעצבי שיער וספרים מנוסים עם ניסיון של חמש שנים לפחות. כמו כן, נשכור פקידת קבלה שתנהל פגישות, תטפל בפניות שירות לקוחות וניהול מלאי.

 

שיווק ופרסום:

אנו נשתמש במגוון אסטרטגיות שיווק כדי לקדם את העסק שלנו, כולל מדיה חברתית, שיווק בדוא"ל, פליירים ומודעות מודפסות. כמו כן, נציע הנחות למי שמפנה לקוחות חדשים לסלון שלנו.

 

תחזיות פיננסיות:

צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק.

 

פעולות:

המספרה שלנו תהיה פתוחה שישה ימים בשבוע, עם שעות גמישות כדי להתאים ללוחות הזמנים העמוסים של לקוחותינו. נשתמש במערכת לניהול פגישות, מעקב אחר מלאי והפקת דוחות.

 

צמיחה עתידית:

המטרה ארוכת הטווח שלנו היא להתרחב לכמה ערים ולהגדיל את ההכנסות על ידי הצעת שירותים נוספים כגון טיפוח ציפורניים ומכונות שיזוף. כמו כן, אנו נשכיר בהמשך צוות נוסף כדי להתאים לביקוש הגובר לשירותים שלנו.

פניה מהירה: