חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שכר גבוה לשעה או שכר בסיס ובונוסים – מה עדיף?

לכל בעל עסק יש חלום שקשה מאוד להגשים בפועל – להעסיק עובדים קבועים במהלך שנות פעילות העסק. בפועל, כל אחד שמחפש עבודה בתחום שהוא התמקצע עובד בינתיים בכל משרה פנויה, וברגע שהוא מצא את מבוקשו, הוא יגיד בי בי למעסיק ויתחיל בהתרגשות וברגל ימין לצבור ניסיון במקצוע אותו למד.

 

אחת הדרכים הטובות והמוכחות ביותר להחזיק עובדים למשך תקופה ארוכה, זו צורת תשלום הוגנת.

בכתה הזו נעלה את היתרונות של שתי צורות התשלום אותם היזכרנו בכותרת ובסוף נגיע גם למסקנות המבוקשות.

יתרונות שכר גבוה לשעה

  1. פנסיה, ימי חופשה וימי מחלה – כאשר לעובד יש שכר גבוה לשעה, ברור שצריך להעריך את היום החופשי וכל השאר שלו על פי השכר ברוטו שלו בתלוש ואין מקום לוויכוח האם הבונוסים נחשבים כחלק בלתי נפרד מהתלוש, או לא (יתרון לטובת העובד).

  2. צפיית הוצאות העסק – כאשר לעובד יש שכר גבוה לשעה, לבעל העסק יש אפשרות לתכנן את עצמו לקראת הוצאות סוף חודש בלי להיות מופתע, מה שאין כן בבונוסים. (יתרון עבור המעסיק).

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

יתרונות שכר בסיס + בונוסים

  1. פנסיה, ימי חופשה וימי מחלה – מבחינה חוקית המעסיק מחוייב לחשב את הפנסיה, ימי החופשה וימי מחלה על פי שכר הברוטו המופיע בתלוש, כלומר שכר בסיס +הבונוס. אבל ניתן להתחמק מכך. כך המעסיק מרוויח שתי דברים – עובד מרוצה משכר גבוה, חיסכון מוחץ בהוצאות הפנסיה וכו'.

  2. מצד אחד הכנסה יציבה, מצד שני הפתעות מרגשות – עובדים שהמשכורת שלהם בנויה בצורה הזו, יודעים את המינימום שהם יכולים לגרד, אבל הם אף פעם לא יודעים מה המקסימום

איך בונים משכורת לעובד?

כדי להוציא את העובד שלכם מרוצה עד הגג, עליכם לבדוק את העסק שלכם בלי להשוות לעסקים אחרים. בכל עסק נוצר מרקם שונה לחלוטין מהעסק האחר. אותו מרקם נוצר מסוג העבודה בפועל, מאופי המעסיק בשילוב עם אופי המועסקים וכו'.

 

לכן, אחרי שאתם מבינים את המעלות בשכר גבוה לשעה ואת המעלות בשכר בסיס + בונוסים, שבו עם עצמכם ונסו לחשוב באיזו צורת תשלום תצאו אתם והעובדים שלכם מרוצים. חשוב להבין שצורת תשלום שמספקת את העובד יכולה להיות ההבדל בין לעבוד בלחפש עובדים וללמד אותם את העבודה, לבין עובדים קבועים עם תחלופה נמוכה.

כמה נקודות חשובות שכדאי לדעת

  • התנהלות נכונה בנישה של משכורות לעובדים, אינה באה ברגל. על מנת להתנהל נכון יש לבנות תמהיל עסקי מדויק ומתוך הסיכום הכללי של התוכנית העסקית שלכם, יש להסיק את המסקנות הנדרשות ולפעול על פיהן.
  • ישנם עוד נתונים רבים שעשוים להשפיע על משכורות לעובדים אותם לא פירטנו על מנת לא להלאות אתכם במלל שלא ניגמר. כדי לדעת בצורה מדויקת את המידע הרלוונטי עבורכם תוכלו לפנות ליועץ עסקי מקצועי.

חולמים לנהל עסק מצליח? כך תגרמו לעובדים שלכם להישאר איתכם לאורך תקופה ארוכה יותר. המומחים של המפתח נותנים כלים מעשיים להתנהלות עסקית נכונה.

פניה מהירה: