חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שאלות ותשובות על עסקים במגזר הערבי

לפני שאנחנו מתחילים עם הרשימה, ניתן קצת רקע. בעלי עסקים ערבים נאבקים על חיי העסק שלהם מאז תקופת הקורונה. הקורונה פגעה קשות במגזר הערבי גם בשכירים וגם בעצמאיים. השכירים נפגעו כתוצאה מפגיעת העצמאיים. במגזר הערבי יש אחוזים גבוהים של בעלי עסקים, מתוכם הרוב המכריע מנהל עסקים קטנים עד משפחתיים. כאשר עסק קטן נפגע, הוא מקצץ דבר ראשון את העובדים שלו. ולכן הפגיעה הייתה כה קשה ובלתי נסבלת. 

מהו תחום התעסוקה הרווח במגזר הערבי?

תחום הבניה ותחום התחבורה הם שני תחומי הדגל. מעניין לדעת כי בתחומים אלה המגזר היהודי חלש יותר. איך בודקים את זה? על פי השוואה בין האחוזים. כלומר, אם 1% מהמגזר היהודים עובדים בדבר לעומת 1% מהמגזר הערבי, הרי התוצאה שווה. בתחום הבניה בעלי עסקים הערביים מהווים 31% לעומת 11% עסקים מתוך המגזר היהודי. זהו פער משמעותי למדי. בענף התחבורה הפער גם כן לא מאכזב את המגזר -10% לעומת 4%, לטובת הערבים כמובן. בשאר התחומים האוכלוסייה היהודית רבה יותר. 

האם יש הרבה עסקים גדולים במגזר?

מידע_על_עסקים_ערביים

לא. חד וחלק. מכירים מקומות עבודה שמעסיקים יותר מ-50 עובדים? בקרב היהודים יש הרבה מקומות עבודה כאלה-61% מהעסקים. ואילו במגזר רק 18% מתוך העסקים השונים מעסיקים יותר מ-50 עובדים. זהו נתון שמשקף יותר מכל את הסגנון של המגזר ואת צורת החיים הפשטנית בקרב המגזר. 

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

האם נשים מועסקות בקרב המגזר? 

כן ולא. תלוי על איזה עסק אנחנו מדברים. אבל אם ניכנס לפרטים נגלה דברים מעניינים. בתחומים רבים הנשים מועסקות ביותר מ-50% ו-60% כמו: בריאות, חינוך, תקשורת. אבל ככל שגודל העסק קטן יותר כך מספר הנשים בעסק קטן יותר. אבל לעומת העסקים הרווחים של המגזר הערבי, כלומר בניה ותחבורה, אחוזי הנשים המועסקות בתחומים הינם קטנים מאוד. 

מי מעסיק את מי - ערבים את יהודים או יהודים את ערבים? 

בכל מגזר קיימים עסקים שמעסיקים עובדים מהמגזר השני. אבל בעוד שבמגזר הערבי רק 7% מעסיקים יהודים, במגזר היהודי 16% מבעלי העסקים מעסיקים לפחות פועל ערבי אחד. מצב זה נוצר בגלל כל מיני מוסכמות שקיימות במגזר היהודי וכן בגלל שרוב רובם של העסקים במגזר הערבי הינם עסקים קטנים שמעסיקים בו רק את קרובי המשפחה של בעלי העסק ועל כן אין מקום להכניס גם יהודים. 

האם למגזר הערבי יש לקוחות יהודים? 

כדי להבין מה קורה במגזר הערבי צריך להיכנס לנישה של מספרים ואחוזים מדויקים. 21% מהעסקים הערביים מדווחים כי כל לקוחותיהם יהודים. 25% מהעסקים מדווחים כי רוב הלקוחות שלהם הם יהודים. 23% מכלל העסקים מדווחים על 11% ומעלה של לקוחות יהודים. 14% מהעסקים אין כלל לקוחות יהודים. ורק 17% מדווחים על 10% לקוחות יהודיים. 

צריכים עזרה בניהול העסק שלכם? 

אנחנו יכולים לעזור לכל בעל עסק ששואף לצאת מהמצב הנוכחי. המומחים של חברת המפתח ללווי והקמת עסקים יעשו לכם את העבודה בצורה מקצועית ואמינה. כי יש לנו את האפשרות לתת לכם שירות טוב ויעיל. 

הכירו את המומחים שלנו בלחיצת כפתור אחת שלכם. 

פניה מהירה: