חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלחמת חרבות הברזל: הנחיות לעסקים בזמן מלחמה

הערכות עסקים לקראת המלחמה בעקבות המלחמה בדרום, והפגיעה הצפויה בעסקים, בין בגלל שבעלי העסקים גויסו בצו 8 אובקיטון הדרסטי בפעילות של המשק,
ריכזנו כאן לנוחיותכם מספר פעולות שרצוי לבצע כדי לשמור על העסק "בחיים."
מאחר ומדובר בפגיעה בעסקים וחוסר וודאות לגבי העתיד, רצוי לא לבצע החלטות אסטרטגיות מתוך לחץ שייתכן ונתחרט עליהן בעתיד. יש לשים לב כי חלק מההצעות
שלנו הינן רדיקליות אולם כל עסק יבחר את הצעדים שהוא ינקוט לפי המצב התזרימי והעסקי שלו. חלק מהצעדים שאנו מביאים כאן הינם רדיקליים ולא חשבתי כי אמליץ לעסקים בכלל וללקוחותיי בפרט לבצע אותם, אולם הזמנים אינם זמנים רגילים והצעדים שיש לנקוט אינם רגילים. לאחר הלחימה והתבהרות המצב הכלכלי והפיצויים שהמדינה תעניק לעסקים בארץ, יהיה זמן להגיע עם כל הספקים והבנקים להסכמי פריסת חובות.

מלחמת חרבות הברזל הנחיות לעסקים בזמן מלחמה

פעולות שחשוב לבצע בעסק שלנו:

כל עסק צריך לבחון את התזרים העתידי שלו. ככל ואין ודאות בקבלת ההכנסות או שאין רזרבות לפעילות העסק, רצוי לבצע את הפעולות הבאות:

  1. בדיקה של כל ההוצאות בעסק וביטול של כל הוצאה שאינה הכרחית.
  2. בקשה מהספקים לא להפקיד שקים דחויים שהעסק הפיק. במקרה והם אינם מסכימים, לנסות ולבטל את השקים הנ"ל.
  3. יש לבטל את כל ההרשאות לחיוב חשבון שניתנו לספקים.
  4. רשויות המס נתנו דחייה בתשלום המיסים. סביר להניח כי הדחייה תוארך בהמשך. בכל מקרה, לא יוטלו עיקולים ולא יחלו הליכי גבייה על חובות של עסקים. אנו ממליצים לדחות את תשלומי המס. לדעתי, לאחר הלחימה, רשות המיסים תבטל קנסות של עסקים שלא שילמו את תשלומי המס במועד.

פעולות מול הבנקים:

  1. ראשית, יש לזכור כי הבנקים הינם גופים עסקיים החושבים תחילה רק על יכולת ההחזר של מבקש האשראי ובקשות אשר פונות רק לרגש הפטריוטי של הבנק כנראה יסורבו.
  2. מומלץ להגיש בקשות לאשראי מכל גורם בנקאי אפשרי או חוץ בנקאי (לא שוק אפור.)! יש לשמור את סכום ההלוואה או הגדלת המסגרת בפיקדון ולייעד אותו רק להישרדות בעתיד.
  3. לפנות לבקשת הלוואה מהקרן לערבות מדינה ולנסות לגייס אשראי. הקרן מעניקה הלוואות עם דחיית תשלום (גרייס) של חצי שנה.
  4. לבדוק את מצב ההלוואות ולראות אם אפשר לשנות את הרכבן כך שההחזר החודשי לא יעיק עלינו או לקבל דחייה של תשלומי ההלוואות

 

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

עובדים:

  1. יש לזכור כי לרוב, מושקעת בעובדים עבודת לימוד רבה ותהליך הלמידה הינו ארוך. יש לחשוב האם אנו יכולים לוותר על עובד מסויים אל מול העלות שהושקעה בו וכמה יעלה לגייס עובד אחר ולהכשיר אותו לעבודה הנ"ל.
  2. באם אין ברירה, יש לשקול להוציא עובדים לחל"ת או לפטר אותם. יש לשים לב לפן החוקי של מהלך שכזה, במיוחד בשעה שכזו, ולהתייעץ עם גורם מקצועי בנושא לפני שנוקטים בפעולה מסויימת.

 

לסיכום,

בחירת שם עסק הוא שלב קריטי בביסוס זהות המותג שלכם ומשיכת הלקוחות הנכונים. זה דורש התייחסות מדוקדקת של הייעוד, הערכים וקהל היעד של העסק שלכם, כמו גם השלכות משפטיות ודיגיטליות. למרות שתהליך זה יכול להיות מאתגר, אינכם צריכים לנווט בו לבד. קבוצת המפתח כאן כדי לספק הכוונה ותמיכה ולעזור לכם לבחור שם לעסק שיציב אתכם להצלחתך.

אנו מבינים שהקמת עסק היא תהליך מורכב, ובחירת שם עסק היא רק הצעד הראשון. צוות היועצים העסקיים המנוסים שלנו יכול להדריך אתכם בכל שלב במסע העסקי שלכם, מתכנון ראשוני ועד לניהול משברים.

צרו איתנו קשר עוד היום, נקבע פגישה ראשונה ללא עלות, נציג לכם את עצמינו, את הניסיון שלנו ובמה שאנחנו יכולים לעזור לכם, נשמח לעזור לכם בכל שלב.

אם יש לך שאלות נוספות או הבהרות, אל תהסס לפנות אלינו לייעוץ. אנו בקבוצת המפתח, חברת ייעוץ עסקי, בעלי ניסיון רב בניהול עסקים במצבים מורכבים, כגון מלחמה.

פניה מהירה: