חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה ההסבר לכך שבישראל אישה מרוויחה פחות מגבר? 

במדינת ישראל אין שוויון בין גברים לנשים. אם זה טוב או לא, לא כאן המקום להרחיב בפולמוס זה. אבל בפועל, זה בהחלט מעניין לדעת למה זה כך. מה הגורם לכך ששכר הנשים נמוך משל הגברים? סקרנו כאן חלק מהסיבות. 

שעות עבודה נמוכות יותר

עוד לפני שאנחנו מדברים על כמה כסף מרוויחים לשעה, יש בסיס של שעות עבודה. גברים בטבעם חזקים יותר מנשים ומסוגלים לעבוד הרבה שעות ביחס לשעות העבודה הממוצעות של הנשים. ועוד דבר ואולי הדבר העיקרי, אמהות לילדים, לא יכולות לאפשר לעצמן לעבוד בלי גבול, יש להן ילדים שהן צריכות לגדל. השנים בהן הגברים מבססים את עצמם במקום עבודתם, אלו בדיוק אותן השנים בהן רוב הנשים מגדלות את ילדיהן בביתן. בקיצור… אישה ועבודה זה לא שילוב טוב כמו גבר ועבודה. 

פתיחת עסק מהבית

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מי עובד בתחומים הרווחיים ביותר? 

בפועל, לא נראה שבמדינת ישראל קיימת אפליה בין גברים לנשים. אבל תכל'ס, התחומים בהם ממוצע השכר הוא הגבוה ביותר, מועסקים בעיקר גברים. למה? כי זה יותר מתאים לאופי, ולסוג המבנה של המוח. קחו לדוגמא את תחום ההייטק. תחום זה מניב משכורות מאוד גבוהות, אבל הוא מתאים בעיקרו לגברים. 

לעומת תחום זה, יש את תחום ההוראה, בו עובדות בעיקר נשים, והמשכורות בתחום זה לא מתקרבות לסדר הגודל של תחום ההייטק. רוב העבודות בהן הנשים מבוססות, הן עבודות שמניבות משכורות קטנות יותר. 

מה הפתרון כנגד זה? 

להפוך להיות עצמאיים! 

אומנם עצמאי עובד מאוד קשה והעבודה שלו היא לא רק בשעות העבודה, אלא כל החיים. אבל אחרי השנים הראשונות של תחילת העסק, העבודה מתחילה לרוץ והמשכורת בדרך כלל גבוהה, בלי קשר לשעות העבודה. ממוצע השכר של עצמאיים, גבוה הרבה יותר מזה של השכירים, בגלל היכולות להכפיל רווחים, על ידי מכירות מסוגים שונים וכו'. 

למה לא כולם הופכים להיות עצמאיים? 

שאלה זו היא שאלה הנשאלת במקומה. רק 15% מהאוכלוסיה עובדים כעצמאיים. למה? כי להיות עצמאי זה ליפול למים די עמוקים וקרים באמצע החורף. תחשבו על זה שאתם צריכים להשקיע כסף וזמן. ואין לכם דרך באמת לדעת כמה כסף יכנס לכם בסוף חודש. בנוסף לכך, הקרקע היציבה שיש לשכירים, עם תלוש ברור בסוף חודש, זה דבר שאין אותו לעצמאי. עצמאי בתחילת דרכו מרגיש שכל לקוח חדש, הוא כמו נס חדש. ובקיצור, שכירים מרגישים יציבים יותר. 

רוצים לצאת ממעגל השכירים? 

אתם בדרך הנכונה. אבל לפני שאתם מתחילים לעשות את הדרך המורכבת הזו ולטעות בטעויות של בעלי עסקים מתחילים, אתם מוזמנים להכיר את המומחים של חברת המפתח ללווי והקמת עסקים שיתנו לכם יד וילוו אתכם בהקמת העסק שלכם. כל מה שנותר לכם לעשות זה להקליק כאן כדי ליצור קשר עם המומחים בתחום.

פניה מהירה: