חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהי יכולת החזר?

כיועץ עסקי רבות הפעמים שאני נתקל בעסקים או בעלי חברות אשר ניגשים לבנק לבקש הלוואה לכל צורך שהוא אם זה לרכישת ציוד או לקניית מלאי לעסק או השקעה בפרסום.

היום כשאתם נכנסים לבנק לבקש הלוואה הם מבקשים מכם מספר מסמכים, בדרך כלל זה יהיה דוח מבוקר שהגשתם לרשויות המס בשנה האחרונה ומאזן בוחן עד לרגע זה של העסק וכל זה על מנת לבחון מהי יכולת ההחזר שלכם להלוואות.

רבים מבעלי עסקים נתקלים בתשובה שאי אפשר לתת להם הלוואה מכיוון שאין להם יכולת החזר.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

אז מה היא באמת יכולת ההחזר? איך בוחנים אם יש לי יכולת החזר? ולפי אלו מדדים זה נקבע?

יכולת ההחזר נקבעת על פי 2 מדדים – רווחיות העסק ותזרים המזומנים של העסק.

עסק שבמאזנים שלו או בדוחות המבוקרים שלו מראה הפסד או רווחיות נמוכה, נשאלת השאלה על ידי הבנקים מאיפה יהיה לעסק כסף לשלם את ההלוואה?

על מנת לפשט את הדברים אתן לכם דוגמא – לו הייתם שכירים ויש לכם הכנסה של 10,000 שקל ומגיעים לבנק לבקש הלוואה הבנק יבדוק כמה דברים:

  1. כמה משכנתא ושכירות אתם משלמים?
  2. איזה הלוואות נוספות יש לכם כל חודש?
  3. איזה הוצאות קבועות יש לכם כמו חשמל, ארנונה, קניות?

לפעמים הבנק רואה שבסיכום כל ההוצאות אתם נמצאים בחוסר כלומר אתם מרוויחים 10,000 ₪  אך מוציאים כל חודש 11,000 ₪ כך שאתם במינוס שהולך וגדל ב1,000 שקל כל חודש.

בתנאים כאלה הבנק לא יסכים להעמיד לכם הלוואה כי מבחינת הבדיקה אין לכם יכולת החזר לשלם את ההלוואה, כך זה גם בעסק כשבוחנים את הדוחות של העסק ובודקים את הרווחיות שלו, הוצאות הגבוהות והלוואות נוספות שלו ואז מבינים כמה יכולת החזר יש לעסק במצב נתון ולפי זה יוכלו לתת את ההלוואה.

זה לא אומר שאין פתרונות נוספים לדוגמא: אם יכולת ההחזר של העסק לאחר הניתוח הכלכלי היא 1,000 שקל בחודש אז ניתן לקבל הלוואה של 10,000 שקל פרוסה ל10 חודשים או של 100,000 שקל פרוסה ל100 חודשים.

אנו כחברת ייעוץ נתקלים בבעלי עסקים אשר בכוונה לא משאירים רווחיות בחברה ולקראת סוף השנה מוצאים הוצאות על מנת להקטין את הרווחיות וביום שהם צריכים הלוואה הבנק לא מאשר להם מכיוון שאין מספיק רווחיות בחברה, לכן מומלץ תמיד לקחת בחשבון את הצרכים העתידיים של התפתחות העסק ולדאוג להשארת רווחיות מתאימה בעסק על מנת לעמוד ביכולת ההחזר להלוואה אשר תבקשו.

כל זה לא אומר שלא ניתן לקבל הלוואה אם אין יכולת החזר, לפעמים אנו מבקשים הלוואה על מנת להתפתח לדוגמא כרגע אין לי יכולת החזר אך אני מבקש הלוואה לרכוש משאית אשר תביא לי להכנסה נוספת וכך יהיה לי יכולת החזר.

אנו בקבוצת המפתח מתמחים בעבודה נכונה מול המערכת הפיננסית והבנקים ובמציאת העבודות המתאימות לכם, יחד איתכם נבנה תכנית עסקית אשר תוכל להסביר לבנקים מה מטרת ההלוואה, איך אנו מנתחים את יכולת ההחזר, ולמה מוצדק וכדאי לבנק לתת לנו את ההלואה הנכונה.

 

 

אנו מזמינם אתכם לפנות אלינו לשיחה ללא עלות ולקבל מטובי המומחים ייעוץ עסקי אשר יניח איתכם ביחד את יכולת ההחזר שלכם ויבנה לכם תכנית עסקית למערכת פיננסית אשר תאשר לכם את ההלוואה המבוקשת.

פניה מהירה: