חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ייעוץ עסקי לפתיחת חשבון לעסק או חברה

רבות הפעמים שאנו כאנשי עסקים עם פתיחת עסק לא נותנים את הדעת לחשיבות של איפה לפתוח את חשבון הבנק ובאיזה סניף.

יש חשיבות גדולה למהות העסק בבחירת הבנק לפתוח בו חשבון.

במאמר זה ננסה לעשות לכם סדר

כל עסק מתאגד ב-3 דרכים: 

פתיחת חשבון בנק לעוסק פטור

כידוע עוסק פטור מוגבל בהכנסות השנתיות שלו כך שלא כל כך קריטי היכן פותחים את חשבון הבנק, בדרך כלל בנקים לא יתנו אשראי לעוסק פטור ולכן לעוסק פטור פותחים חשבון בנק אישי.

לצורך פתיחת החשבון יש לגשת לאחד הסניפים לא בהכרח הסניף האישי שלכם, לעדכן את עובד הבנק כי אתם פותחים חשבון לעוסק פטור ולעדכנו מה מהות הפעילות בבנק.

האם יש שם הפקדות צקים , האם הפקדות מזומנים או כניסה של כרטיסי אשראי

הבנק יודע כי רמת ההכנסות של עוסק פטור היא כ – 100,000 ₪  בשנה, כך שיש לתת את הדעת ולא להפקיד יותר כי בביקורת של רשויות המס יוכלו לעשות השוואה לגלגול של הכסף לחשבון לעומת ההכנסות שלה.

לצורך פתיחת החשבון הנכם צריכים להגיע עם ת"ז כולל הנספח, בדרך כלל יעשו לכם בדיקת נתוני אשראי על מנת לדעת את עברכם הפיננסי, כלומר אם חזרו לכם צ'קים, הוראות קבע או שההתנהלות שלכם הייתה תקינה.

אנו ממליצים בחום לא להסתיר מידע מהבנק וגם אם חזרו הוראות קבע או צ'קים לעדכנם במועד מכם ולא לתת להם לגלות לבד.

ככלל הבנק חייב לפתוח לכם חשבון אך אינו חייב לתת לכם אשראי או פנקס צקים.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

פתיחת חשבון בנק לעוסק מורשה

  1. החשיבות של לבחור חשבון בנק בסניף הנכון ולהתאימו לפעילות של העסק היא חשובה מאוד, ככלל אנו ממליצים תמיד לפתוח חשבון בנק בסניפים אשר יש להם מחלקת עסקים ולא סניפים אשר כל פעילותם עם לקוחות פרטיים.

    לפני שניגשים לפתוח חשבון בנק יש להכין את עצמיכם ולהביא את המסמכים הבאים:

    • מבחינה טכנוקרטית הבנק יבקש מכם ת"ז עם הנספח.
    • במידה ויש לכם חשבון בנק בסניף אחר, יבקש מכם תנועות של 3 חודשים אחרונים על מנת לבחון את ההתנהלות הפיננסית ויבצע גם בדיקת נתוני אשראי אשר בו הוא יוכל לדעת את כל התנהלותכם בשנים האחרונות.
    • כמו כל דבר רושם ראשוני מאוד קובע, ההתרשמות הראשונית של הבנק מכם יכולה לקבוע רבות להתנהלותכם בעתיד, לכן גם אם אתם לא מתכננים לקחת אשראי מהבנק כדאי ורצוי להגיע עם תכנית עסקית ולהציגה בבנק כך הבנק יידע שאתם רציניים בעסק, יודעים מה אתם עושים, יודעים מה ההשקעות ומה הרווחיות של העסק שלכם.

    תזכרו! המטרה של הבנק היא למכור לכם כסף, רבות הפעמים שאנשים מגיעים לבנק ואומרים "אנחנו לא רוצים לקבל אשראי", "אנחנו מסודרים כספית".

    פעולה זו עושה בדיוק להיפך וגורמת לבנק להבין שאיתכם לא יהיה לו רווח עתידי.

    כמו כן, בדרך כלל הבנקאי ישאל אתכם מספר שאלות על מנת להבין את המקצועיות שלכם והבחירה שלכם בעסק החדש ואיך הגעתם לזה.

    שאלות כגון: למה דווקא העסק הזה? מה המקצועיות שלכם בעסק זה? מה ערך המוסף? האם יש לכן ניסיון?

    בשאלות אלה ינסה הפקיד להתרשם מכם על מנת להבין שאתם יודעים בדיוק מה אתם עושים.

    פעמים רבות חשוב לבנק להבין מה מהות העסק

    לבנק יש שיקולים מניסיונם האישי אלו עסקים כן כדאי לתת להם אשראי ואלו עסקים נוטים לסיכון.

    ידוע כי עסקי המסעדות הם עסקים מסוכנים כך שהבנק לא נוטה לפתוח להם חשבון או עסקים שיש בהם רגולציה גדולה, עסקי דלק ועסקים אשר תנועת המזומנים בהם גדולה, לכן כשמגיעים עם תכנית עסקית מסודרת הבנק מבין כי נתתם את הדעת על העסק ואתם יודעים בדיוק מה הצרכים שלכם.

    מומלץ תמיד לא להסתיר את הרווחים הפיננסים מהבנק ולספר על כל הבעיות שהיו לכם במידה והיו. כי כפי שציינתי בדוח נתוני האשראי, הבנק יכול לדעת את זה לבד ואי אמירה יכולה להתפרש כחוסר אמון בכם.

    מבחינה חוקית, כל בנק חייב לפתוח לכם חשבון אך אינו חייב לתת לכם אשראי, פנקס צ'קים או כרטיס אשראי.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

ייעוץ עסקי לפתיחת חברה כמה זה חשוב?

על מנת לפתוח חשבון בנק לחברה אנו נצטרך למלא שלל מסמכים אשר הבנק יספק לנו אותם, כגון אימותיי חתימות, פרוטוקול מורשה חתימה ע"י עורך דין ולספק את כל תעודות ההתאגדות בחברה מרשם החברות.

היום, הבנקים נותנים דגש!!! לפני פתיחת חשבון של חברה בע"מ, אנו ממליצים בחום לפני שפונים לפתוח חשבון בנק בחברה, להכין תכנית עסקית מסודרת אשר תביא בחשבון את כל ההשקעות, את כל צפי ההכנסות העתידי ותיתן סקר שוק מסודר על הפעילות של החברה, מה השווקים שבהם היא עובדת, מה ההכנסות העתידות ומהן צורכי האשראי העתידיות של החברה.

אנו נתקלים הרבה בלקוחות אשר הבנקים מסרבים לפתוח להם חשבון משלל סיבות אך יש רק סיבה אחת בסופו של יום שהבנק לא יפתח חשבון לחברה – ההתרשמות מכם, התרשמות מהמקצועיות שלכם, והידיעה אם יש לכם הבנה מלאה בעיסוק.

חברה בע"מ כהגדרתה היא חברה בעירבון מוגבל ולכן הבנקים נותנים משני זהירות לפני פתיחה של כל חשבון החברה.

הבנקים יבצעו את הבדיקות הבאות לפני פתיחת החשבון:

 

  1. בדיקת נתוני האשראי של בעלי מניות של החברה.
  1. בדיקת חשבונות אישיים של בעלי החברה.
  1. הוצאות דוח נתוני אשראי של בעלי המניות.

לאחר מכן או במקביל יקיימו איתכם ראיון על מנת לבחון אתכם!! ולשאול אתכם שאלה על מנת לבדוק שאתם אמינים והבנק יכול לסמוך עליכם.

אנו בחברת המפתח מתמחים בפתיחת חשבונות בנק בסניפים עסקיים אשר ידעו לתת לכם מענה נכון הן מבחינת אשראי והן מבחינת המקצועיות, כמובן לפני כן אנו מכינים תכנית עסקית מסודרת אשר שמה דגש על כל הדברים החשובים שהבנק או המערכת הפיננסית נותנת עליהם את הדעת.

בניגוד לעוסק מורשה ועוסק פטור ולהבדיל ממה שאנשים חושבים בחברה בע"מ הבנק רשאי לא לפתוח לכם חשבון ולתת שלל סיבות מדוע לא.

זכרו! לאחר שתקבלו סירוב בבנק מאוד קשה לשכנע את הבנק שהוא טעה.

אנו בקבוצת המפתח מזמינים אתכם לפנות אלינו על מנת לעזור לכם לפתוח חשבון בנק מסודר עם כרטיסי אשראי, אשראי ופנקסי צקים אשר הם הכלי החשוב לפעילותה של החברה.

פניה מהירה: