חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ייעוץ עסקי להתאמת מסגרות אשראי נכונות לעסק

ראשית נתחיל מהן מסגרות אשראי?

מסגרות אשראי הינן האשראי (כמות החריגה מהמסגרת) אשר המוסד הפיננסי כלומר הבנק יעמיד לצורכי ההתנהלות של העסק, כמה הלוואות הוא ייתן, לכמה זמן יפרוס את ההלוואות, כמה מינוס יכול לקבל ומהי המסגרת אשר הבנק יעמיד בכרטיסי האשראי של העסק, בשפה פשוטה עד כמה אפשר לגהץ את הכרטיס

כל עסק ייחודי בפני עצמו והוא צריך לבנות את מסגרות האשראי בהתאם לצרכים שלו, אי התאמת מסגרות נכונות יכולות להביא לכישלון העסק, לצ'קים חוזרים ואף לתביעות משפטיות.

רבות הפעמים שפונים אלינו לחברת המפתח ייעוץ עסקי לעסקים אשר הינם רווחיים מאוד אך נקלעים למשבר תזרימי ולצ'קים חוזרים וכל זאת רק בגלל אי התאמה של מסגרות אשראי נכונות לעסק, לכן לפני כל בקשה למסגרות אשראי יש לבצע תכנית עסקית מסודרת אשר בה נכליל את כל ההשקעות בעסק וכל צורכי האשראי בעסק על מנת לדעת ולהבין מהן צורכי האשראי.

אתן ברשותכם כמה דוגמאות:

  1. עסק אשר פועל בייבוא סחורות ומכירתן בארץ – כידוע ייבוא סחורות אנו משלמים במזומן כשמגיע לארץ ומוכרים אותה בדרך כלל באשראי, כלומר נותנים אשראי ללקוחות כך שכבעל עסק יוצא לנו לממן מכיסנו את הסחורה עד לקבלת התשלום בעבורה, לכן אם לא נדע לעבוד נכון ברמה התזרימית מול המערכת הפיננסית נמצא את עצמינו ללא יכולת כספית לממן סחורות נוספות.

  2. עסק העוסק בהובלות – גם אם זה הובלות דירות מקבל תשלום עבור כל דירה אך את הקנייה של המשאית הוא לוקח בהלוואה, אם ניקח הלוואה מתאימה כלומר מסגרת אשראי שהיא הלוואה מתאימה ונפרוס בצורה חכמה נוכל לשלם את עלות ההלוואה של המשאית מהעבודה השוטפת., לכן על מנת להבין את המסגרות הנכונות לעסק יש לקחת בחשבון את כל המרכיבים לפעילות העסק ומה הן הצרכים שלה.

 

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

בדרך כלל הצרכים של המסגרות יחולקו ל-4 חלקים:

  1. מסגרת הלוואות ארוכות טווח – במסגרת הלוואות אלו בדרך כלל הלוואות אלו יהיו ל-5 שנים ומעלה ובעיקרן הן צריכות לשמש את ההשקעות בעסק כגון שיפוץ החנות, רכישת רכב או משאית וקניית ציוד, לזה קוראים השקעות ברכוש גבוה.

  2. מסגרת הלוואות קצרות מועד- מסגרות אלו נועדות לכסות את ההפרשים באשראי אשר יכולים לנבוע מתאריך שאנו משלמים עבור מוצר עד לתאריך שאנו מקבלים בגינו כסף עבור מכירתו לדוגמא: אני קונה מוצר ומשלם עבורו באשראי של 30 יום ועד שאני מוכר את המוצר ומקבל את הכסף בגינו עובר 50 יום, הלוואות קצרות מועד נועדות לגשר על הפער הזה ולכן כפי שאני תמיד אומר ומציין בהכנת תכנית עסקית אנו לוקחים בחשבון את הצרכים הללו ומבקשים אותם על מנת שנוכל לעבוד בצורה מסודרת פיננסית ותזרימית.

  3. מסגרת עובר ושב- מסגרת עובר ושב הינה המסגרת שהבנק מאשר לכם להגיע למינוס עד סכום מסוים לדוגמא: המסגרת תהיה בבנק עד 100,000 ₪ כלומר מותר לי להגיע למינוס בחשבון עד 100,000 ₪ ומאושר לי מראש, מסגרות אלה מתאימות לעסקים ופעילות שהינה קצרת מועד ויום יומית, תשלומים של חשבונות שוטפים או תשלום נקודתי של משכורות שבו אנו יודעים שבתאריך מסוים בהפרש של כמה ימים ייכנס כסף, היתרון במסגרת זו שאנו משלמים ריבית אך ורק לאשראי הנצרך אמנם יש עמלה על כל המסגרת אך היא בטלה ב-60 לעומת השימוש במינוס באופן קבוע.

  4. מסגרת כרטיס אשראי- מסגרת כרטיס האשראי מתחדשת כל חודש ובה הבנק ומערכת הפיננסית מאשרת לכם שימוש עד סכום מסוים בכרטיס אשר ייפרע אחת לחודש, אנו ממליצים במסגרת כרטיסי אשראי להשתמש בשימושים השוטפים כגון: תשלומי מע"מ , קניית ציוד, ארנונה, חשמל ועוד.
פניה מהירה: