חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך לפתיחת חנות אופניים

חושבים למכור אופניים? כדאי שתדעו, קיים ביקוש גדול מאוד לאופניים. בתקופה האחרונה רוב הביקוש מתרכז לאופניים חשמליים. אם אתם מעוניינים למכור מוצר מבוקש יותר, כדאי לכם להתמקד דווקא במכירה של אופניים חשמליים. כאן תקבלו את כל המידע הדרוש כדי להגיע להצלחה בעסק שכזה.

מהם מאפייני שוק האופניים?

כיום ענף האופניים מפותח מאוד, הביקוש אליהם גדל וגדל עם הזמן. כל שנה נרכשים בארץ בסביבות ה- 200 אלף זוגות אופניים. לא רק זאת אלא שהענף מתפתח משנה לשנה והביקוש עולה ב 10% מידי שנה. עד לפני כמה שנים היתה הרכיבה על אופניים סוג של תחביב, כיום הרכיבה הפכה לדפוס חיים אופנתי עם מגמה בריאותית. 

במיוחד היום, עם התקדמות ופיתוח תשתיות המיועדות לרוכבי אופניים כמו מסלולי רכיבה שפותחו על ידי קרן קיימת לישראל, שוק האופניים הולך ומשגשג. האופניים החשמליים בכלל תופסים את המקום הראשי.

המדריך לפתיחת חנות אופניים

שימו לב, בערים המרכזיות ששם קיימות תשתיות רבות יותר לאופניים, למרות החמרת תקנות החוק לאופניים חשמליות המורות על חבישת קסדה בזמן הרכיבה, שימוש מעל גיל 16 בלבד ועוד, הביקוש עדיין גדל והוא יכול לתת לכם אופציה למכירת מוצרים נוספים נלווים כמו קסדות, בטריות, מגנים ועוד. 

עיקר ההכנסה במכירת אופניים מגיעה בעיקר ממכירת המוצרים הנלווים לאופניים. זה יכול להיות קסדות, מגנים, משאבות, ערכות לתיקון תקלות ועוד. זאת למרות שרוב הרכישות הן של אופניים על כל סוגיהם וברובם אופני שטח יותר מאופניים עירוניים ואופני כביש.

סקר שנערך על אופני שטח מראה כי קהל הלקוחות שלו הוא די אחיד מבחינת המאפיינים שלו. רובם הם אנשים הגרים באזור מישור החוף ואזור השרון. הם בעלי השכלה גבוהה, עובדים כשכירים ויש להם הכנסה ממוצעת או גבוהה ממנה. אנשים אלו רוכבים על האופניים 2-3 פעמים בשבוע במשך 2-4 שעות. הם רוכבים בכל עונות השנה, בעיקר בסופי שבוע. הם מעדיפים לרכב באזור מישור החוף והשפלה. נתונים אלו יכולים לסייע לכם בבחירת במוצר המועדף עליכם, בהתאם לסוג הלקוחות הקיימים וכן בחירת מקום בו קיים ביקוש גבוה להקמת העסק.  

מי קהל היעד לחנות אופניים?

קהל היעד לאופניים מונה את כל סוגי האוכלוסיות מגדול ועד קטן, גברים ונשים, מכל הדתות ומכל הגזעים. למרות ש-8% בלבד מתושבי הארץ רוכבים על אופניים, עדיין מדובר בתחום ששווה להתעסק בו כי השוק גדל משנה לשנה בקצב משמעותי, במיוחד כשההכנסה ממכירת אופניים היא נאה במיוחד.  אם אתם מוכרים רק סוג מסוים של אופניים, אתם פונים לקהל יעד מצומצם יותר, כגון: אם אתם מוכרים אופני ילדים בלבד, קהל היעד שלכם יהיה ילדים בלבד.

מול אלו ספקים תצטרכו להתנהל בהקמת חנות אופניים?

הספקים העיקריים איתם תתעסקו יהיו יבואני אופניים ומוצרים נלווים. בעולם הטכנולוגי הקיים היום, הדבר פשוט מאוד, תוכלו לתקשר עם ספקים ולערוך הזמנות אונליין, אפילו מחו"ל, הכל באופן דיגיטלי. כך גם תוכלו לקבל הצעות מחיר דרך המייל וסחורה במשלוח עד בית העסק. 

קיימות שתי אופציות להזמנת סחורה:

הזמנה מספקים – אתם עורכים הזמנה בטלפון אצל ספק ומקבלים את הסחורה שרציתם עד בית העסק. הסחורה תואמת את הציפיות ולרוב, התשלום יהיה חודשי עם אפשרות של שוטף פלוס 30, 60 או 90, תלוי בכמות ובתקופת יצירת הקשר.

הזמנה אונליין – תוכלו להזמין את הסחורה אונליין, או אפילו להגיע באופן עצמאי לחנויות של יבואנים גדולים. יש כאן שני חסרונות:

  1. קחו בחשבון כי ייתכן והסחורה תהיה שונה ממה שציפיתם. 
  2. ברוב המקרים תצטרכו לשלם מראש. אך גם כאן יש רבים הנותנים אופציה לתשלום רק כשהסחורה נמכרת. ספקים מסכימים לתנאי כזה רק כשהחנות היא חנות ותיקה, בחנויות חדשות הם לרוב לא יסכימו לכך.

מה גובה המימון הדרוש להקמת חנות אופניים?

כדי להעריך את המימון הנדרש לעסק שכזה, חשוב מאוד לערוך תוכנית עסקית הכוללת את כל פרטי העסק ותוכניותיו. מומלץ לערוך את התוכנית בעזרת יועץ עסקי מומחה, במיוחד אם זה העסק הראשון שאתם פותחים. לאחר מכן יש לפעול בדיוק בהתאם למה שתוכנן בתוכנית כדי שהעסק אכן יצליח להתקיים ולהרוויח. רוב העסקים שפועלים ללא תוכנית עסקית לא שורדים הרבה ונסגרים בשלב מוקדם או מאוחר.

גובה המימון ההתחלתי:

שכירות שטח מסחרי – תשלום של 7,000 – 3,000 ש"ח לחודש עבור שטח בגודל 60 – 30 מ"ר.

שיפוצים – להתאמת השטח לסוג העסק, בסביבות 40,000 ש"ח.

הוצאות שיווק –  בסביבות 10,000 ש"ח. הקמת חנות אונליין מוסיפה עלות נוספת של כ- 12,000 ש"ח. אם אתם רוצים לחסוך, במיוחד בהתחלה, תוכלו לשכור שטח מקוון למכירות באתר המספק שירות זה בווריאציות שונות.

הוצאות ציוד – משתנה בהתאם לסוג המוצרים שאתם מוכרים, בין אם זה אופני ילדים, אופני שטח, אופניים למבוגרים וכו'. אם אתם מוכרים רק סוג מוצר מסוים, אתם מתמקדים בקהל לקוחות מסוים מאוד.

אופני ילדים הוא אחד המוצרים שניתן להרוויח עליהם טוב. ללקוח הוא יכול לעלות 200 ש"ח ויותר, ואילו למוכר הוא עולה 60 ש"ח פלוס מע"מ. כדי להזמין כמות מלאי, יש צורך במימון מתאים. לכל מוצר שאתם מוכרים, בקביעת המחיר עליכם להוסיף סכום לכיסוי ההוצאות השוטפות, כמו ארנונה חשמל, משכורות וכדומה.

אם אתם בוחרים למכור מוצרים יקרים יותר, ההכנסה אכן תהיה גבוהה בהרבה. אך קחו בחשבון כי גם מימון כזה יהיה גבוה יותר משמעותית. גובה המימון ההתחלתי נע בין 250,000 – 200,000 ש"ח. ככל שאתם מקצוענים יותר בתחום, תוכלו להרוויח יותר ולכסות את ההשקעה תוך זמן קצר יותר. כי כשהמוכר מכיר את התחום ומומחה בו, הוא מספק ללקוח תחושה שניתן לסמוך עליו והרכישה נכונה ומשתלמת. כל אלו חוסכים ללקוח התלבטויות ובסך הכל גורמים לו לרכוש מהר יותר.

הסכום ההתחלתי הכולל (לא כולל ציוד): 145,000 ש"ח לשטח בגודל של 30 מ"ר.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מהם הצעדים הראשונים לפתיחת עסק למכירת אופניים?

איתור מקום – כדי למשוך לקוחות רבים, מומלץ למקם את החנות באזור מרכזי והומה אדם. חשוב מאוד שהחנות תהיה נגישה עם חנייה קרובה. האופציה הטובה ביותר להשגת לקוחות רבים יותר היא, למקם את החנות בסמוך לשבילים ולמסלולי רכיבה שם נמצא קהל לקוחות רחב. כך גם העיר שאתם בוחרים תהיה בעלת השפעה על כמות הרכישות. לכן, האזור הכי מומלץ להקמת עסק  כזה הוא אזור מישור החוף, בו אנשים אוהבים לרכב. 

פרסום – דרכים שונות לפרסומות: מודעות בעיתונים, אתר אינטרנט, רשתות חברתיות, שלטי רחוב ועוד. פרסמו את החנות במקומות המתאימים לקהל היעד הספציפי שלכם. פרסמו במקומות בהם גרים הלקוחות שלכם והתאימו את אופי הפרסום לרמת ההשכלה שלהם.

בירוקרטיה – רישום העסק, פתיחת תיקים במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. מומלץ לערוך ביטוחים רלוונטיים. התקשרות עם חברת האשראי ועוד. חשוב לקחת בחשבון את ההוצאות הכספיות הללו.

עיצוב וסידור החנות – מקמו את הסחורה, הקופה ושאר הציוד בעסק בצורה חכמה, נוחה ונגישה ללקוחות ולעובדים, כדי שיהיה נעים לבקר בחנות והמוצרים יהיו מסודרים לפי מחירים וגדלים. תוכלו לבקר בעצמכם בחנויות אופניים כדי להתרשם מהעיצוב ולקבל רעיונות. תוכלו גם לבדוק עיצובים באתרי אינטרנט שונים.

מהם הביטוחים הנדרשים לחנות אופניים?

ביטוח מבנה – לביטוח מבנה העסק.

ביטוח תכולה – לכל הציוד בחנות.

ביטוח צד ג' – ביטוח זה מכסה נזקים שנגרמו לאנשים אחרים בזמן שהייתם במתחם העסק.

ביטוח חבות מעבידים – כיסוי לנזקים שנגרמו לעובדים בעסק כתוצאה מפעילות העסק (אם בחרתם להעסיק עובדים).

איפה ניתן למקם חנות אופניים?

לקנות נכס – מאפשר לכם להיות הבעלים של הנכס ולהשתמש בו כרצונו, אך הדבר כרוך בגיוס הון עצמי למשכנתא והוצאות נלוות שתשאו על הכתפיים העצמאיות שלכם. הסיכון גבוה יותר וגם תצטרכו להכין הכל לבד, הוא מומלץ יותר לאנשים שבאים עם רקע של חנות מצליחה.

שכירות שטח בתוך מרכז קניות – ההוצאה היחידה שלכם תהיה לתשלום השכירות. הדבר יחסוך לכם עול רב. 

מיקום החנות בתוך חנות למכירת מוצרים נלווים באמצעות רכישת זיכיון – אם אתם ממקמים את החנות שלכם בתוך חנות המוכרת מוצרים נלווים כגון: מוצרי ספורט, כל הצדדים ירוויחו, גם אתם תגדילו את מאגר הלקוחות שלכם, הלקוחות יתחלפו ביניכם לבין הספק השני. וגם, הלקוחות ירוויחו עוד שירותים במקום אחד.אל תשכחו שזה כמובן גם יחסוך לכם כסף רב. 

שותפות עם בעל עסק בתחום – כדי להתמקצע בתחום ולהשיג לקוחות מהר יותר, מומלץ לערוך שותפות יחד עם אדם נוסף המומחה בתחום. אדם כזה יתרום לכם רבות מהידע ומהניסיון שרכש ויקצר לכם את הדרך להצלחה.

דרכים לשיווק מנצח – הפרסומת הכי טובה לעסק שלכם היא להציע פעילויות אופניים כמו תחרויות למיניהן, לימודי רכיבה ועוד.

מהו הציוד הדרוש לחנות אופניים?

הציוד משתנה בהתאם לקהל היעד שבחרתם:

אופניים – סוגי אופניים שונים בגדלים המתאימים לקהל היעד שלכם.

מוצרים נלווים – קסדות, מגני ברכיים, ביגוד ספורט, פנסים, בטריות לאופניים חשמליות, משאבות לניפוח גלגלים, מנעולים, פעמונים, תיקים, מצלמות, מעמדים לסלולר, משקפי שמש ועוד.

חלקים לאופניים – צמיגים, ברקסים, מוטות הגנה, גלגלי עזר, גלגלים, רגליות ועוד.

בשורה התחתונה:

ענף האופניים הוא בעל פוטנציאל גבוה מאוד. התחום מבוקש אבל פחות מהצפי שעתיד להיות על פי המבינים בתחום. לכן מומחים טוענים שעכשיו הזמן המתאים ביותר להיכנס לתחום. הוסיפו שירותים יחודיים לחנות שלכם כדי למשוך לקוחות נוספים. זה יכול להיות מכירות אונליין, שירות משלוחים עד הבית, שירות קורסים לרכיבה ועוד. כדי שאכן תצליחו להשיג את אמון הלקוחות בכם, מומלץ שתתמקצעו בתחום. כשאתם מוכרים מוצר שאתם מתמצאים בו ויש לכם את הידע המתאים, הלקוח מרגיש שאפשר לסמוך עליכם וכך קל לו לבצע אצלכם את הרכישה. השתדלו תמיד להיות אדיבים ושירותיים ובכך תוסיפו לעצמכם ערך מוסף על פני המתחרים שלכם.

 

לפני שאתם ניגשים לפרויקט, בואו להתייעץ עם המומחים בתחום העסקים. אצלינו תמצאו מעטפת שירותים מקצועית הכוללת לווי, ייעוץ ואיתור מקורות מימון לעסקים בתהליך הקמתם כמו גם קידום עסקים פעילים גם וותיקים במיוחד. צרו קשר עוד היום ותדעו שעשיתם את הצעד הראשון שלכם להצלחה. לקביעת פגישת ייעוץ ראשונית חינם השאירו פרטים ונהיה בקשר.

איך בונים תוכנית עסקית לחנות אופניים?

חנות אופניים היא חנות המתמחה במכירת אופניים ואביזרים נלווים. אופניים הם סוג של תחבורה והנאה ובעלות על חנות אופניים יכולה להיות דרך מצוינת לשלב בין אהבה לרכיבה על אופניים והרצון לנהל עסק.

חנויות אופניים מציעות בדרך כלל מגוון של אופניים, מדגמים ראשוניים למתחילים ועד אופני מירוץ יוקרתיים לרוכבי אופניים מנוסים. אפשר גם למכור חלקים, אביזרים ובגדים הקשורים לרכיבה על אופניים, כגון קסדות, מנעולים, כפפות וחולצות. חלק מהחנויות מציעות גם שירותי תיקון ותחזוקה ואביזרי אופניים בהתאמה אישית.

תוכנית עסקית לחנות אופניים

תקציר מנהלים: מידע כללי על התוכנית העסקית והדגשת נקודות המפתח של התוכנית.

תיאור העסק: ספקו תיאור מפורט של חנות האופניים, כולל סוגי המוצרים והשירותים שהיא תציע, המיקום, שוק היעד ועוד.

ניתוח שוק: ערכו ניתוח שוק כדי לזהות את שוק היעד, התחרות ומגמות השוק. זה יעזור לכם לפתח אסטרטגיה שיווקית ולזהות תחומי צמיחה פוטנציאליים.

מוצרים ושירותים: תארו את סוגי האופניים והאביזרים שתמכרו ותארו את כל השירותים הנוספים שהחנות תספק, כגון תיקונים ותחזוקה.

ניהול וארגון: תארו את צוות הניהול ואת המבנה הארגוני של העסק, כולל תפקידים ואחריות.

שיווק ומכירות: ציינו אסטרטגיית שיווק ומכירה, את קהל היעד, תמחור ואסטרטגיות פרסום.

תוכנית פיננסית: צרו תוכנית פיננסית מפורטת הכוללת עלויות התחלה, הוצאות תפעול, תחזיות הכנסות וניתוח איזון. כמו כן, תוסיפו תחזית תזרים מזומנים כדי לוודא שלעסק יש מספיק מזומנים בהישג יד לכיסוי הוצאות ואירועים בלתי צפויים.

תפעול: פירוט הפעילות היומיומית של העסק כמו ניהול מלאי, הזמנה וקבלה, שירות לקוחות והדרכת עובדים.

תוכניות עתידיות: תארו תוכניות להתרחבות עתידית של העסק והזדמנויות צמיחה פוטנציאליות.

מסקנה: סכמו את עיקרי התוכנית העסקית.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

דוגמא לתוכנית עסקית לחנות אופניים

תקציר מנהלים:

חנות האופניים שלנו תספק אופניים ואביזרים איכותיים לרוכבי אופניים לפנאי ולתחרויות באזור. אנו נבדל את עצמנו מהמתחרים על ידי מתן שירות לקוחות מותאם אישית, אבזור אופניים בהתאמה אישית ומבחר ייחודי של מוצרים אחרים. שוק היעד שלנו הם אנשים שאוהבים לרכוב על אופניים ואנשים המתחרים בתחרויות אופניים.

 

תיאור העסק:

החנות אופניים תספק מגוון של אופניים, חלקים, אביזרים ושירותי תחזוקה. אנו נמוקם באזור עתיר תנועה, עם גישה נוחה למסלולי רכיבה ושבילי אופניים פופולריים. המטרה היא לספק ללקוחות את המידע הנכון והמתאים ביותר עבורם ולספק להם שירות לקוחות טוב.

 

ניתוח שוק:

בעירנו יש קהילת רוכבי אופניים חזקה, עם מספר חנויות אופניים ומספר הולך וגדל של מרוצים לרכיבה על אופניים. המחקר שלנו מראה שיש ביקוש לשירות זה. שוק היעד שלנו כולל תושבים מקומיים שאוהבים לרכוב על אופניים, רוכבי אופניים מקצועיים ותיירים שרוצים לחקור את העיר באופניים.

 

מוצרים ושירותים:

נציע מגוון של אופניים, מדגמים למתחילים ועד אופני מירוץ לרוכבי אופניים מנוסים. כמו כן, נמכור חלקים, אביזרים ובגדים שמתאימים לרכיבה על אופניים, כגון קסדות, מנעולים, כפפות וגופיות. בנוסף, נציע שירותי תחזוקה ותיקון.

 

ניהול וארגון:

החנות תהיה בבעלותה של _____, רוכבת אופניים מנוסה. היא תיעזר בצוות בעלי ידע ואנשי מכירות

 

שיווק ומכירות:

האסטרטגיה השיווקית שלנו תתמקד בבניית קשרים נותני חסות למירוצי אופניים, נשתמש במדיה חברתית ופרסום דיגיטלי ונציע מבצעים על מנת להביא לקוחות חוזרים וחדשים. אסטרטגיית התמחור שלנו תהיה תחרותית, ובמקביל תשקף גם את האיכות של המוצרים שלנו.

 

תכנית פיננסית:

עלות התחלה כוללת את עלות ההשכרה והאבזור של החנות, רכישת מלאי והעסקת עובדים והכשרתם. צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק

 

פעולות:

החנות תיפתח שישה ימים בשבוע, מערכת ניהול המלאי שלנו תבטיח שיש לנו אספקה מספיקה של מוצרים ואביזרים, ושירותי התאמת ותיקון האופניים שלנו יתבצעו על ידי מכונאים מוסמכים. הצוות שלנו יקבל הכשרה מקיפה כדי להבטיח שהם יוכלו לספק את הרמה הגבוהה ביותר של שירות לקוחות וידע על המוצרים בחנות.

 

תוכניות עתידיות:

אנו מתכננים להרחיב את העסק שלנו על ידי אופציית קנייה מקוונת באתר אינטרנט שנקים ופיתוח שותפויות עם בתי מלון וחברות תיירות מקומיות. נציע סיורי רכיבה על אופניים ועוד.

פניה מהירה: