חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך להשקעות בתעשיית המזון.

בשנים האחרונות תעשיית המזון קיבלה תנופה אדירה, רואים זאת הן בקרנות השקעות אשר רוכשות מפעלי מזון, ומזוגים בין חברות מזון שונות, היווצרות תאגידי מזון או התחזקות תאגידים תחת חברות השקעות פרטיות.

על כל זה נוסיף את הפודטק שמתפתח בהתאם לטרנדים העולמיים ואת התשוקה למוצרים עם חוויות, מרקמים וטעמים חדשים כך שנקבל תעשייה משגשגת עם פוטנציאל ועתיד מאוד מבטיחים שבתהליך ניהול נכון יביא לרווחים עם גידולים שנתיים שאינם נחותים מתעשיית ההייטק.

מידי פעם שומעים על מפעלי מזון שנרכשו על ידי חברת השקעות, בדרך כלל כסף לא חסר לחברות כאלה, אך האם הם תכננו קדימה את תהליך היישום והאינטגרציה לתוך פלטפורמת העבודה?

כיצד התבצע חישוב החזר ההשקעה, הסיכונים בדרך והזמן עד למעבר לרווחיות?

והחשוב מכל, אלו אפשרויות לגידול והתפתחות אכן אמיתיים?

 

ההשכלה, הניסיון ובקיאות בשווקים העולמיים המתפתחים יחד עם הלמידה התמידית של החידושים בתחום המזון הם הבסיס להערכה נכונה ומפתח למענה נכון ומקצועי

 

 

יש אינספור דוגמאות שבכולם יש היגיון והעיניים נוצצות לשמע הסיפור עם הפוטנציאל לשינוי שוק המזון שמגיעים עם הערכות רווחיות וגידולים כספיים עתירים. אך האמנם כך הדבר?

המדריך להשקעות בתעשיית המזון.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

להלן דוגמאות

סטארטאפ בתחום מכונות אוטונומיות להכנת מזון מציעות מגוון מוצרים כמו גלידה, פיצה ואפילו מגוון מנות טבעוניות שניתן להכין בלחיצת כפתור. אך האם כל אחד מהאפשרויות הללו תצליח ותגדל קהל לקוחות אדוק שרק ילך ויגבר?

ממש לא! כל אחד מהרעיונות הללו הוא מוצלח בפני עצמו, אך האם באמת מכונת גלידה ביתית שבה הגיוון והצריכה שהיא תחת אלמנט התענוג והנאה שונים לחלוטין ממכונת הקפה הביתית שלנו כאשר קפה הוא שילוב של צורר בסיסי כיום והנאה שבה אין רגשות אשם. זהו חסם שכבר כמעט עשור לאחר שהטכנולוגיה הפכה ממשית

מכונות גלידה ביתית עדיין לא מצליח להתרומם. תוסיפו לכך את המורכבות של הקירור והעלויות למשוואה ותקבלו מוצר ללא יכולת גידול מעבר לשלב ראשון של התנסות מתוך סקרנות.

למרות כל זה, הכסף שזרם לסטרטאפים בתחום מוערך מאות מיליוני דולרים, היזמים גרפו מיליונים והמשקיעים נותרו עם הבטחות ופוטנציאל למימוש שנותר על הנייר.

תחום מזון הבריאות. תחליפי הסוכר

סוכר שמבטיח להיות מתוק מסוכר רגיל. לכאורה, רעיון שאמור לשנות את תחום צריכת האוכל ואת תעשיית המזון עם אטרקטיביות קוסמת עבור כל התאגידים הגלובליים במיוחד במוצרים עתירי הסוכר כמו שוקולד, מאפים וסוכריות לחלוטין.

עוד לפני הוכחת הקונספט ומבחן המתיקות ותקציבי העתק, האם באמת ניתן להפחית את הסוכר מבלי לפגוע בחוויה מהמוצרים הסופיים בהם הסוכר לא רק משמש עבור המתיקות אלא גם בחומר מילוי זול ולא ניתן להחליפו תמיד ללא פגיעה באיכות המוצר.

תהליך פיתוח כזה הוא ארוך ומורכב, אפשרי רק בחלק מהמקרים. תוסיפו לכך גם את הרגולציה שלא תמיד מאפשרת הוספת חומרי גלם אשר על פי התקנים השונים ממדינה למדינה ותקבלו מורכבות באמת בעייתית שדורשת ניהול סיכונים, פוטנציאל ושבירת החשדנות מצד חברות המזון הגלובליות שלא ימהרו לשנות את המוצרים האייקוניים שקהל הלקוחות שלהם מכור אליהם. גם כאן, יש דוגמאות למאות מיליוני דולרים שהושקעו ללא כדאיות כלכלית או הגעה לשלב הייצור התעשייתי.

דוגמא להצלחה

למוצר שהיישום שלו בהחדרה למוצרי מזון  רק גדלה והוא מגיע אלינו הביתה כמעט בכל מה שאנחנו קונים בסופר הינו חלבונים מן הצומח. הפיתוחים שהגיעו בעלייה ברמת הטכנולוגיה והייצור הביאה לפיתוח חלבונים מן הצומח במגוון מרקמים שמביא להכנסתו לכל מוצר הן בזכות היותו תחליף לחלב, הן בזכות הערכים התזונתיים הטובים והשיטות החדשניות אשר מצליחות להוריד את הטעמים שפחות רצויים כמו אפונה, חומוס, סויה ועוד.

 ניתן לראות היום את התעשייה המשגשגת של תחליפי הבשר על מנת להעריך את גודל ההצלחה. אסיים בהצעה שאני מניח על השולחן עבור כל מי שירצה להרים את הכפפה ולנסות לממש את הפוטנציאל האדיר שלה.

תחליף ביצה נוזלי לקבלת חביתות

מוצר דומה להכנה ביתית או הגשה במסעדות או קייטרינג. קיימים כבר מספר מיזמים בודדים שמנסים להצליח בתחום, אך עדיין קיים וואקום גדול מידי ומיזם אשר יביא את הרעיון הנכון עד לשלב הייצור התעשייתי יגרוף את כל הקופה!

חשוב לדעת

לבצע אדפטציות והתאמות כי כיום בתמונת הנוף בתעשייה הזו, כל אחד טוען ש'המציא את הגלגל' והייחודיות שלו הולכת לשנות את עולם המזון ואיך שאנחנו צורכים את האוכל.

אז אם אתם רוצים להשקיע בטכנולוגיה חדשה או לבדוק היתכנות של מיזם אנו נשמח להעמיד לשרותכם את השירותים והמקצועיות שלנו להלן מה אנו יכולים לעשות עבורכם 

שירותים למשקיעים:

 

ייעוץ עסקי:

ניתוח שוק ופוטנציאל השקעה בתחום המזון.

הערכת כדאיות כלכלית של פרויקטים בתחום המזון.

פיתוח אסטרטגיות השקעה ופיתוח עסקי.

ליווי משקיעים לאורך תהליך ההשקעה.

פיתוח מוצרים:

איתור רעיונות חדשניים למוצרי מזון.

פיתוח מוצרים חדשניים תוך התחשבות בטרנדים צרכניים וטכנולוגיות חדשות.

ניהול תהליך פיתוח מוצרים עד לשלב הייצור התעשייתי.

השבחת עסקים קיימים:

ניתוח פעילותם של עסקים קיימים בתחום המזון.

איתור הזדמנויות לשיפור יעילות ורווחיות.

פיתוח תוכניות אסטרטגיות לצמיחה והתפתחות.

גיוס הון:

הכנת תוכניות עסקיות מקיפות עבור משקיעים.

יצירת מצגות וקידום עסקים בפני משקיעים פוטנציאליים.

סיוע בגיוס הון לפרויקטים בתחום המזון.

שיתופי פעולה:

יצירת קשרים עם גורמים רלוונטיים בתעשיית המזון, כגון יצרנים, קמעונאים, ספקים ועוד.

איתור הזדמנויות לשיתופי פעולה אסטרטגיים.

ליווי מקצועי:

ליווי יזמים לאורך תהליך הקמת מיזם בתחום המזון.

שיתוף ידע וניסיון בתחום המזון ופיתוח מוצרים.

תמיכה וסיוע בפתרון בעיות ואתגרים.

 מאמר זה נכתב על ידי איציק:

מהנדס מזון וביוטכנולוגיה, תואר שני בהנדסת תעשיית המזון והסביבה.

ניסיון: מעל 18 שנות ניסיון בתעשיית המזון, בתפקידי ניהול ופיתוח מוצרים.

 

פניה מהירה: