חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך להקמת חנות ירקות

חנות ירקות היא חנות נצרכת. נכון שבכל סופר מצוי ניתן לרכוש גם ירקות ופירות. עדיין אנשים אוהבים לרכוש פירות וירקות בחנות הירקות השכונתית. מהם השלבים לפתיחת חנות ירקות וכמה עולה הקמת עסק כזה? המשיכו איתנו לשורות הבאות.

מהם השלבים לפתיחת חנות ירקות?

  1.  בדיקת עלויות וגיוס מימון – תוכנית עסקית היא שלב מקדים להקמת עסק חדש. כל מי שרוצה לפתוח עסק ומעונין בהצלחת העסק שלו, פונה קודם כל ליועץ עסקי. למה כל כך חשוב לבנות תוכנית עסקית? תוכנית עסקית היא מעין תמהיל המכיל את כל פרטי התוכנית של העסק. כמה אתם תשלמו על המוצרים, בכמה כסף תמכרו אותם. כמה תשלמו למובילים, להשכרות מקום, לחשמל ולבלאי. רק אחרי שאתם יודעים כמה העסק שלכם אמור להכניס (וחלילה לא להפסיד), אתם יכולים לפתוח את העסק החדש. רק כך תדעו אתם יוצאים לדרך בביטחון.
חנות ירקות

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

2. עוסק פטור/מורשה – פתיחת תיק במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי.

3. השכרת מקום – התייחסו לגודל הנדרש לחנות. שימו לב, החנות צריכה להכיל גם כניסה עבור ספקים וכן מחסן קטן. 

4. רכישת ציוד  – תדרשו לקנות שולחן, כסא ומחשב. וכן ארגזים ומקררים מתאימים לאחסון הפירות והירקות.

5. רכישת ביטוחי חובה – ללקוחות השוהים בבית העסק ולמבנה עצמו.

6. מיתוג ופרסום – אם אתם רוצים  שאנשים יכירו אתכם עוד מקצה הרחוב, אתם צריכים שמישהו יספר להם עליכם. מי שעושה את זה בצורה הטובה ביותר הוא בעל מקצוע בתחום. חפשו איש מקצוע שיודע לפרסם מוצרים וחנויות. ערכו בירור שהוא אכן מנוסה ואמין. בקשו ממנו שימתג את העסק שלכם וישווק אותו כמו שצריך. הוא ידרוש ממכם מחיר אבל זה שווה. כי פרסומת שווה הרבה יותר ממה שאתם יודעים. 

מעוניינים לפתוח חנות ירקות? קחו בחשבון שחנות ירקות חשופה לסיכונים רבים, שינויי מזג אוויר, ירקות ופירות שמרקיבים ועוד. כדי לצלוח את היום יום דרושה תוכנית עסקית בנויה היטב. רוצים להיות בטוחים שאכן העסק שלכם כדאי ורווחי? אנחנו כאן בשבילכם. צוות המפתח לליוי והקמת עסקים מלווה כבר שנים עסקים גדולים ומצליחים. כדי שאנו נלווה גם את העסק שלכם עד להצלחתו המירבית. הקליקו כאן ויועץ עסקי מנוסה מחברתנו ילווה את העסק שלכם משלב הקמתו.

איך לבנות תוכנית עסקית לחנות ירקות?

חנות ירקות מתמחה במכירת פירות וירקות טריים. חנויות אלו יכולות לנוע בגודלן מחנויות קטנות ועד לסופרמרקטים גדולים. חנויות ירקות מציעות בדרך כלל מגוון רחב של תוצרת, כולל פירות וירקות עונתיים, פירות אקזוטיים ואפשרויות אורגניות. בנוסף מוכרים מוצרים קשורים אחרים כגון עשבי תיבול, תבלינים ופירות יבשים. 

 

בשנים האחרונות גבר הביקוש לתוצרת טרייה ובריאה, וחנויות ירקות הפכו ליעד פופולרי יותר ויותר עבור צרכנים המחפשים מזון איכותי ומזין.

תוכנית עסקית לחנות ירקות

תקציר מנהלים:

סקירה כללית של חנות הירקות, כולל ייעודה, מיקומה, שוק היעד והיתרונות התחרותיים שלה.

 

ניתוח שוק:

ערכו מחקר על השוק המקומי כדי לקבוע את הביקוש לתוצרת טרייה, התחרות והמגמות בענף.

 

מוצרים ושירותים:

פרטו את סוגי התוצרת והמוצרים הנלווים שהחנות תציע, כמו גם שירותים נוספים כגון משלוח או הזמנות מותאמות אישית.

 

שיווק ומכירות:

אסטרטגיה שיווקית שמטרתה להגיע ללקוחות פוטנציאליים, כולל פרסום, קידום מכירות ומדיה חברתית. לפרט כיצד אתם מתכננים למכור את המוצרים שלכם ואת אסטרטגיית התמחור.

 

פעולות:

תארו את התפעול השוטף של חנות הירקות, כולל כוח אדם, ניהול מלאי וציוד הנדרש.

 

תכנית פיננסית:

תוכנית פיננסית הכוללת תחזיות הכנסות, דוחות תזרים מזומנים וניתוח איזון. כללו גם תוכנית למימון העסק במידת הצורך.

 

ניהול ובעלות:

תארו את מבנה הניהול והבעלות של העסק, כולל התפקידים והאחריות של כל חבר צוות.

 

סיכום:

סכמו את נקודות המפתח של התוכנית העסקית וחזרו על המשימה, היעדים והיתרונות התחרותיים של החנות.

דוגמא לתוכנית עסקית לחנות ירקות

תקציר מנהלים:

חנות הירקות שלנו תמוקם ברובע קניות הומה במרכז העיר, ותשרת צרכנים שמעריכים תוצרת טרייה ואיכותית. המטרה שלנו היא לספק ללקוחות מגוון רחב של פירות וירקות טריים, שמקורם בחקלאים מקומיים ולהציע שירות לקוחות יוצא דופן שמייחד אותנו מהמתחרים.

 

ניתוח שוק:

התחרות שלנו כוללת כמה סופרמרקטים גדולים וגם כמה חנויות קטנות יותר, אבל אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לבדל את עצמנו על ידי הצעת מגוון רחב יותר של מוצרים וחווית קנייה מותאמת אישית.

 

מוצרים ושירותים:

אנו נציע מגוון רחב של פירות וירקות, כולל אפשרויות עונתיות, פירות אקזוטיים ופריטים שקשה למצוא. כמו כן, נמכור מוצרים נלווים כגון עשבי תיבול, תבלינים ופירות יבשים, ונציע סלסלות פירות וירקות בהתאמה אישית לאירועים מיוחדים. בנוסף, אנו מתכננים להציע שירותי משלוחים עד הבית ללקוחות שאינם יכולים לבקר בחנות שלנו באופן אישי.

 

שיווק ומכירות:

האסטרטגיה השיווקית שלנו תכלול פרסום בעיתונים, ברשתות חברתיות ובאמצעות פליירים ודיוור ישיר. אנו נציע גם מבצעים והנחות כדי לעודד לקוחות חוזרים. אסטרטגיית התמחור שלנו תהיה תחרותית מחנויות אחרות באזור ונציע מבצעים מיוחדים על פריטים עונתיים.

 

פעולות:

אנו נשכור צוות לניהול החנות שלנו, כולל מנהל, עוזר מנהל, קופאי\ת ומספר שותפי מכירות. אנו נשתמש במערכת ניהול מלאי ממוחשבת כדי לעקוב אחר המלאי שלנו. כמו כן, נשקיע בציוד קירור ותצוגה איכותי על מנת להבטיח שהמוצרים שלנו יהיו תמיד טריים ואטרקטיביים ללקוחות.

 

תכנית פיננסית:

צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק.

 

ניהול ובעלות:

צוות ההנהלה שלנו הם ____ ו-____ שכל אחד יחזיק ב-50% מהעסק. עם ניסיון של למעלה מ-10 שנים בתעשייה זו, כמו כן, נשכור צוות של אנשי מכירות מנוסים לניהול התפעול השוטף.

 

סיכום:

עם מגוון רחב של מוצרים, שירות לקוחות יוצא דופן ואסטרטגיית תמחור תחרותית, אנו בטוחים שנוכל לתפוס נתח שוק משמעותי ולבנות עסק רווחי ובר קיימא.

פניה מהירה: