חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך המלא לפתיחת חנות זכיין

רוצים לפתוח עסק עצמאי אבל לא מאפס? זכיינות זה בדיוק מקום הביניים למי שרוצה לפתוח עסק עצמאי אבל עם שם מוכר. אבל, כמו שלכל דבר יש מעלות ויש חסרונות, גם להיות זכיין זה לא רק טוב. יש כאן גם חסרונות. לפני שאתם מחליטים אם ללכת על זה, אתם חייבים להבין היטב לקראת מה אתם הולכים. אי אפשר ללכת על תחום לפני שמכירים את המעלות והחסרונות כאחד. אחרי שיודעים פירוט של מעלות ושל חסרונות, ניתן לעשות טבלה של מעלות מול חסרונות ולראות מה גובר על מה. אז קדימה בואו נצא לדרך.

ונביא תשובות לשאלות הנפוצות

מה זה אומר להיות זכיין? 

מרוב שמדברים על משהו, לפעמים לא באמת יודעים להגדיר במדויק את המושג. זכיין זהו בן אדם שפתח עסק עם שם מותג או שם חברה מוכרת. על ידי מכירת מוצרים של חברה מוכרת, הזכיין לא עובר את קשיי ההתחלה של העסק וכבר ביום הראשון לפתיחת החנות לקוחות מכירים את השם ואנשים מייד נכנסים כאילו מדובר כאן רק בעוד סניף אחד של רשת גדולה. החברה על שמה פועלת החנות נקראת מזכה, ובעל העסק נקרא זכיין. זה בעצם סוג של "לקנות שם" וכך להגיע בקלות רבה יותר למודעות הציבור. 

חנות זכיין

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

שיטה זו של עבודה מקובלת היום מאוד בשוק הישראלי. ודאי אתם בעצמכם מכירים כמה וכמה חנויות מהסביבה שלכם שהם בעצם זכייניות של חברה מוכרת. 

דרך עבודה זו מרוויח הזכיין שם טוב לחנות שלו עם פוטנציאל מכירות גבוה יותר. המזכה מרוויח ששמו מתפרסם יותר. בקיצור, כל הצדדים מרוצים. זה נהנה וזה לא חסר. 

חלק מהיתרונות בפתיחת עסק זכייני:

  • לא מתחילים מאפס. 
  • יש לקוחות שאוהבים כבר את המוצרים, וכל מה שנותר להם לעשות זה לשים לב שפתחתם חנות ולהתחיל לקנות אצלכם. 
  • בדרך לפתיחת העסק יהיה לכם קל יותר להשיג הלוואות לצורך הקמת העסק כאשר אתם מציגים את העסק העתידי שלכם כעסק זכיין. הבנק אוהב לדעת, להכיר ולנהל סיכונים. כאשר הבנק מכיר את שם העסק בו הוא הולך להשקיע כסף שיחזור אליו רק אם העסק יצליח, זה ברור למה הוא נותן אמון גדול יותר בעסק זכיין. 
  • החברה מלווה אתכם ונותנת לכם מעצותיה הטובות. 
  • צמצום סיכונים הקיים בכל פתיחת עסק עצמאי חדש. 

אלו הם רק חלק מרשימת המעלות הקיימים בפתיחת עסק זכייני. 

אבל לפני שחותמים על חוזה מול חברה בו אתם מתחייבים על מספר דברים שלא יהיה לכם אחר כך דרך לסגת מהם, חשוב שתבינו לקראת מה אתם הולכים, אילו סדר גודל של תשלומים תצטרכו לשלם על כל התהליך הזה של פתיחת עסק זכיין. יכול מאוד להיות שאם יש לכם אפשרות כלכלית יהיה עדיף לכם לפתוח כן עסק עצמאי, יכול להיות עוד מלא דברים שהם לא שחור לבן ולא ניתן להכריע לכאן ולכאן. אל תתנו לאף אדם בעולם חוץ ממכם להחליט עבורכם ועל העסק העתידי שלכם. קחו את ההחלטה בידיים שלכם. 

גם אחרי שהחלטתם שאתם הולכים על זכיינות. לא כל רשת שמציעה לכם שירות של זיכוי וזכיינות, היא עסק כדאי להשקעה. 

בקיצור יש לכם שיעורי בית. 

איך תדעו באיזה זכיינות לבחור? 

אם אתם חדורים בשאיפה של להקים עסק זכיין, עדיין זה לא אומר שכל עסק זכיין מתאים לכם. כלומר, לפני שאתם עושים משהו, אתם צריכים להבין שלמרות שיש כאן קטגוריה אחת שמכלילה את כל העסקים מבחינתכם- כלומר "זכיינות", עדיין בתוך זה אתם צריכים למצוא את התחום בו אתם רוצים להשקיע, ממש כמו כל עסק עצמאי אחר. תבינו כי גם אם יש רשת אליה אתם כפופים, אתם ולא אחרים, הם אלה שמנהלים את החנות, את ההוצאות למול ההכנסות, וכו'  וכו'. 

למרות שלפתוח עסק זה לא כמו ללמוד מקצוע, עדיין זה לא אומר שאתם צריכים להסתכל על תחום המכירות שלכם כעל משהו יבש. תבינו כי החנות שלכם הולכת להיות חלק מהחיים שלכם לשנים הקרובות ואולי גם לשנים הארוכות. לכן, השקיעו מחשבה בתחום ובהתאמה שלה לאופי שלכם. קחו לכם למשל בתוך קטגוריית זכיינות, את קטגוריית אוכל. אתם יכולים לפתוח פיצריה, ואתם יכולים לפתוח גלידריה, ראו כמה רחוק תחום אחד מן התחום השני. 

ובקיצור, אתם צריכים לבחור לעצמכם את התחום בו אתם הולכים להתמקצע, בדיוק כאילו מדובר כאן בעסק עצמאי בודד. 

רוצים לדעת עוד? 

אנו במפתח ללווי והקמת עסקים נשמח להכיר לכם את החלק המצליח של העסק העתידי שלכם. בואו לתכנן עתיד. אצלינו תהנו מליווי צמוד של מקצוענים בתחום הכלכלה עד להקמת העסק שלכם. כי אם יש אנשי מקצוע שיכולים לתת לכם יד, לא תקחו אותה? 

איך לבנות תוכנית עסקית לחנות זכיין?

זיכיון הוא סוג של הסדר עסקי שבו ניתנת לזכיין הזכות להשתמש בשם, במוצרים, בשירותים ובמערכות ההפעלה של חברה מבוססת (הזכיין) בתמורה לתשלום ותמלוגים שוטפים. ישנם מספר יתרונות בבעלות על חנות זכיינות, לרבות היכולת למנף מותג ומודל עסקי מבוסס ופוטנציאל להגדלת הרווחיות. עם זאת, זכיינים צריכים גם להיות מודעים לסיכונים וחסרונות הפוטנציאליים, כגון העלויות הגבוהות מראש ותשלומי התמלוגים השוטפים ואובדן שליטה תפעולית מסוימת לזכיין. בסך הכל, עסקי חנויות הזכיינות יכולים להיות הזדמנות משתלמת ומתגמלת עבור יזמים שמוכנים להשקיע את המאמץ והמשאבים הדרושים כדי להצליח בשוק תחרותי זה.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

תוכנית עסקית לחנות זכיין

תקציר מנהלים: סעיף זה אמור לספק סקירה קצרה של העסק שלכם, כולל המטרות, הזכיין איתו אתם שותפים, המוצרים או השירותים שתציעו ושוק היעד שלכם.

 

ניתוח שוק: בחלק זה, עליכם לחקור ולנתח את השוק בו תפעלו, כולל התחרות והמגמות שעשויות להשפיע על העסק שלכם.

 

הסכם זכיינות: עליכם לספק סקירה מפורטת של הסכם הזיכיון שחתמתם עם בעל הזיכיון, כולל העמלות, התמלוגים וההתחייבויות שיהיו לכם כזכיינים.

 

מודל עסקי: תארו את המודל העסקי שלכם, כולל זרמי הכנסות, אסטרטגיות השיווק ותוכנית התפעול שלכם. כמו כן, תארו את העלויות הקמה וניהול של חנות הזיכיון שלכם ואת הרווחים החזויים שלכם.

 

צוות ניהול: ספקו סקירה קצרה של צוות ההנהלה שיפעיל את חנות הזיכיון, כולל הרקע, הכישורים והניסיון שלו.

 

אסטרטגיית מכירות ושיווק: פרטו את התוכניות שלכם לקידום ומכירה של המוצרים או השירותים שלכם, כולל פרסום, קידום מכירות ושיווק במדיה חברתית.

 

תוכנית תפעול: תארו את התפעול השוטף של חנות הזיכיון שלכם, כולל ניהול מלאי, כוח אדם ושירות לקוחות.

 

תוכנית פיננסית: ספקו תוכנית פיננסית מקיפה, כולל עלויות הקמה, הכנסות צפויות, הוצאות ותחזיות תזרים מזומנים. עליכם לכלול גם את מקורות המימון שלכם, כגון הלוואות או השקעות, ואת התוכניות שלכם להחזירם.

 

הערכת סיכונים: ציינו את הסיכונים והאתגרים הפוטנציאליים שעשויים להשפיע על העסק שלכם ואסטרטגיות להתמודד איתם.


סיכום: סכמו את התוכנית העסקית שלכם.

דוגמא לתוכנית עסקית לחנות זכיין

תקציר מנהלים:

חנות הזכיינות שלנו הוא מכון כושר המציע ציוד חדיש, אימון אישי ושיעורי כושר קבוצתיים. חתמנו על הסכם זיכיון עם חברת _____, מותג כושר מוביל עם מוניטין חזק ומודל עסקי מוכח. שוק היעד שלנו הוא אנשים בעלי מודעות לבריאות וכל אוהבי הספורט.

 

ניתוח שוק:

תעשיית הבריאות והכושר היא שוק צומח, עם ביקוש הולך וגובר למכוני כושר המציעים אימונים מותאמים אישית ושיעורי כושר קבוצתיים.המתחרים העיקריים שלנו כוללים חדרי כושר באזור ורשתות מוכרים.

 

הסכם זכיינות:

חתמנו על הסכם זיכיון ל-5 שנים עם חברת ____, הכוללת עמלת זיכיון ראשונית של ___ ותמלוגים שוטפים מההכנסה החודשית שלנו. הזכיין יספק לנו הדרכה ותמיכה בתחומים כמו שיווק, תפעול ותחזוקת ציוד.

 

מודל עסקי:

אנו מתכננים לייצר הכנסות באמצעות דמי מנוי, אימונים אישיים ושיעורי כושר קבוצתיים. האסטרטגיה השיווקית שלנו כוללת פרסום במדיה חברתית ופרסום לא ממומן בעיתונים, מודעות ועוד. תוכנית התפעול שלנו כוללת העסקת צוות מאמנים אישיים ומדריכי כושר קבוצתיים מוסמכים, תחזוקת ציוד איכותי ומתן שירות לקוחות יוצא דופן.

 

צוות ניהול:

צוות ההנהלה שלנו כולל מנהל כללי, מאמן אישי ומדריך כושר קבוצתי. לכל חברי הצוות ניסיון רב בענף הבריאות והכושר ורקורד חזק של הצלחה.

 

אסטרטגיית מכירות ושיווק:

נשתמש בשיווק ברשתות חברתיות ובפרסום ממומן כדי לקדם את מכון הכושר שלנו, ונדאג לשירות לקוחות ברמה גבוהה על מנת שלקוחות יוכלו להגיע גם משמועות מפה לאוזן מהלקוחות המרוצים. 

 

תוכנית מבצעים:

מכון הכושר שלנו יהיה פתוח 6 ימים בשבוע. אנו נשמור על ציוד איכותי ונספק סביבה נקייה ובטוחה ללקוחות ולעובדים שלנו והצוות שלנו יוכשר לספק שירות לקוחות מעולה.

 

תכנית פיננסית:

צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק.

 

הערכת סיכונים:

סיכונים ואתגרים פוטנציאליים כוללים תחרות עם מכוני כושר מוכרים ופופולאריים ותקלות ציוד בלתי צפויות. כדי להפחית סיכונים אלו, נשמור על נוכחות שיווקית חזקה, נשמור על המחירים שלנו תחרותיים ונשמור על ציוד איכותי עם תחזוקה ותיקון באופן קבוע.

דוגמא נוספת לתוכנית עסקית לחנות זכיין

תקציר מנהלים:

עסקי חנות הזיכיון שלנו היא מסעדת פיצה המתמחה בפיצות וסלטים בהזמנה ידנית. חתמנו על הסכם זיכיון עם חברת הפיצה _____, מותג פיצה מוביל עם מוניטין חזק ומודל עסקי מוכח. קהל היעד שלנו הוא כל אוהבי הפיצה.

ניתוח שוק:

תעשיית המסעדנות היא שוק תחרותי ביותר, עם הרבה מתחרים ותיקים וחדשים. המתחרים העיקריים שלנו הם בעיקר דומינו'ס ופיצה האט ועוד.

הסכם זכיינות:

חתמנו על הסכם זיכיון ל-10 שנים עם החברה, הכוללת עמלת זיכיון ראשונית ותמלוגים שוטפים מההכנסה החודשית שלנו. הזכיין יספק לנו הדרכה ותמיכה בתחומים כמו שיווק, תפעול וניהול שרשרת אספקה.

מודל עסקי:

אנו מתכננים לייצר הכנסות באמצעות המסעדה, איסוף במקום ומשלוח. התפריט שלנו כולל מגוון אפשרויות פיצה, סלטים, רטבים, שתייה וכו', עם מחירים נוחים ומבצעים למשיכת לקוחות חדשים. 

צוות ניהול:

צוות ההנהלה שלנו כולל מנהל, עוזר מנהל ושף ראשי. לכל חברי הצוות ניסיון רב בענף המסעדנות.

אסטרטגיית מכירות ושיווק:

האסטרטגיה השיווקית שלנו כוללת פרסום בעיתונים ומודעות, פרסום במדיה חברתית ופרסום מבצעים.

תוכנית מבצעים:

המסעדה שלנו תהיה פתוחה 6 ימים בשבוע ומוצא"ש, נשתמש במרכיבים איכותיים ונספק סביבה נקייה ומסבירת פנים ללקוחותינו. הצוות שלנו יספקו שירות לקוחות מעולה ויכינו את הפיצות ויגישו אותם במהירות וביעילות.

תכנית פיננסית:

צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק.

הערכת סיכונים:

סיכונים ואתגרים פוטנציאליים כוללים תחרות עם מסעדות פיצה אחרות, עלויות המרכיבים המשתנים מידי פעם וכו'. כדי למנוע סיכונים אלו, נשמור על נוכחות שיווקית חזקה ועל המחירים שלנו תחרותיים ונעקוב אחר מגמות בענף. 

פניה מהירה: