חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך המקיף לפתיחת מסעדה

רוצים להקים מסעדה אבל לא יודעים מאיפה להתחיל? אז הגעתם למקום הנכון!

 

המדריך המקיף שלנו מכסה את כל מה שקשור לפתיחת מסעדה – מבחירת הקונספט הנכון ועד להגדרת תוכנית השיווק שלך ומימון העסק שלך.

 

מדריך זה יסביר כיצד להעריך את הרווחיות של הרעיון העסקי שלך וקבלת תובנות אם הוא יכול להיות מוצלח מנקודת מבט פיננסית.

 

מוכנים להתחיל

להתחיל את המסע היזמי שלך? בואו נתחיל!

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

המדריך יעזור לכם לענות על השאלות הבאות

  1. מהו המודל העסקי של מסעדה?

    מהו צוות ההקמה האידיאלי עבור המסעדה שלי?

    האם יש מקום למסעדה נוספת בשוק?

    כיצד עלי למקם את המסעדה שלי בשוק?

    איפה כדאי לי לבסס את המסעדה שלי?

    באיזו צורה משפטית עלי לבחור עבור המסעדה שלי?

    כמה כסף אני צריך כדי להקים מסעדה?

    איך אקדם את המסעדה שלי?

    איך אני בונה את התחזית הפיננסית של המסעדה שלי?

    איך אני בוחר שם ורושם את המסעדה שלי?

    איזו זהות תאגידית אני רוצה למסעדה שלי?

    אילו צעדים משפטיים נדרשים כדי להקים מסעדה?

    איך כותבים תוכנית עסקית למסעדה?

    איך לגייס מימון למסעדה שלי?

    מה לעשות לאחר השקת המסעדה שלי?

    להבין איך עובדת מסעדה

    הצעד הראשון כאשר בוחנים רעיון עסקי כמו הקמת מסעדה הוא לוודא שאתה מבין כיצד העסק פועל ומרוויח כסף (וזה מה שאנו מכנים מה המודל העסקי).

     

    זה לא רק ייתן לכם מושג ראשוני עד כמה העסק יכול להיות רווחי, אלא גם יאפשר לכם לדעת אם הרעיון שלכם מתאים לכם, בהתחשב בכישוריכם, ההון ההתחלתי ואורח החיים המשפחתי או האישי, באופן מיוחד.

     

הדרכים הטובות ביותר להבין מה זה מסעדה באמת הם :

 

דבר עם בעלי מסעדות עם ניסיון

עבודה כמה חודשים במסעדה שכבר פועלת

קח קורס הכשרה

דבר עם בעלי מסעדות עם ניסיון

לבעלי מסעדות מנוסים יש תובנות חשובות ויכולים לספק עצות מעשיות על סמך חוויותיהם ממקור ראשון.

 

סביר להניח שהם נתקלו והתגברו על אתגרים שעולה חדש לא יכול לצפות מראש. למידה מטעויות של אחרים יכולה לחסוך לך זמן וכסף ועלולה להגדיל את סיכויי המיזם שלך להצליח.

 

עבודה כמה חודשים במסעדה שכבר פועלת

השגת ניסיון בעבודה בתעשייה יכולה להיות גורם מכריע באישור האם אתה באמת רוצה להקים מסעדה מכיוון שהיא מספקת תובנות לגבי הפעילויות היומיומיות.

 

לדוגמה, אם שעות העבודה ארוכות מהצפוי או אם דרישות עסקיות אחרות אינן תואמות את אורח החיים או ההעדפות האישיות שלך, ייתכן שתשקול מחדש את יעדי היזמות שלך.

 

גם אם החלטת שהרעיון העסקי הזה מתאים לך, צבירת ניסיון בעבודה עדיין תהיה בעלת ערך. זה עוזר לך להבין טוב יותר את שוק היעד ואת צרכי הלקוחות שלך, מה שסביר שיהיה מועיל בעת השקת מסעדה משלך.

 

קח קורס הכשרה

השגת הכשרה בתעשייה שבחרת היא דרך נוספת לקבל תחושה כיצד פועלת מסעדה לפני שמחליטים להמשיך במיזם חדש.

 

בכל גישה שתבחר כדי להכיר את העסק, לפני שתמשיך עם התוכניות שלך לפתוח מסעדה, וודא שאתה מבין:

 

אילו כישורים נדרשים כדי לנהל את העסק (השווה את זה לכישוריך שלך)

איך נראה שבוע טיפוסי בעסק (השווה את זה לחיים האישיים או המשפחתיים שלך)

מהי התחלופה הפוטנציאלית של מסעדה וסיכויי הצמיחה ארוכי הטווח (השוו זאת לרמת השאיפה שלכם)

האפשרויות שלך ברגע שתחליט למכור את העסק או לפרוש (אף פעם לא מוקדם מדי לשקול את היציאה שלך)

הרכבת צוות ההקמה של המסעדה שלך

הצעד הבא לפתיחת המסעדה שלך הוא לחשוב על צוות המייסדים האידיאלי, או להחליט להיכנס לבד.

 

פתיחת עסק מצליח וצמיחתו לא חייבת להיות מסע סולו והקמת מסעדה עם מספר מייסדים משותפים היא בדרך כלל קלה יותר. העסק נהנה מצוות ניהול עם מערך מיומנויות רחב יותר, החלטות מתקבלות יחד, והסיכון הפיננסי משותף בין השותפים, מה שהופך את המסע ליותר שיתופי ופחות מרתיע.

 

אבל, ניהול עסק עם מספר שותפים מביא אתגרים משלה. חילוקי דעות בין מייסדים שותפים הם די שכיחים, ואלה עלולים להוות סיכונים לעסק. זו הסיבה שחשוב לשקול את כל ההיבטים לפני פתיחת עסק משלך.

 

לא נפרט כאן יותר מדי, שכן מדובר בנושא מורכב שראוי למדריך משלו, אך אנו ממליצים שתשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

 

מהו המספר האידיאלי של מייסדים משותפים למיזם הזה?

האם אתה על אותו אורך גל כמו השותפים הפוטנציאליים שלך מבחינת חזון ואמביציה?

איך תתמודד עם כישלון פוטנציאלי?

הבה נסתכל על כל אחת מהשאלות הללו ביתר פירוט.

 

מהו המספר האידיאלי של מייסדים משותפים למיזם הזה?

כדי לענות על שאלה זו תצטרך לשקול את הדברים הבאים:

 

אילו כישורים אתה צריך כדי לנהל את העסק? חסר לך?

כמה הון התחלתי אתה צריך? כמה יש לך?

כיצד יתקבלו החלטות מפתח? – בדרך כלל מומלץ להחזיק במספר אי-זוגי של שותפים (או בעל מניות רוב) כדי לעזור לשבור את השוויון.

במילים פשוטות, המייסדים השותפים שלך תורמים מיומנויות, הון, או שניהם. הגדלת מספר השותפים הופכת ליתרון כאשר קיים חוסר בכל אחד מהמשאבים הללו.

 

האם אתה על אותו אורך גל כמו השותפים הפוטנציאליים שלך מבחינת חזון ואמביציה?

השותפים העסקיים שלך צריכים לחלוק את אותו חזון קצר וארוך טווח, בין אם זה התרחבות עסקית או אחריות חברתית, כדי למנוע תסכולים עתידיים ולפשט את קבלת ההחלטות. השקפות שונות הן טבעיות, אבל יישור הוא אידיאלי.

 

בכל מקרה, כדאי לחשוב על מנגנון יציאה למקרה שאחד מהשותפים ירצה להמשיך הלאה.

 

איך תתמודד עם כישלון פוטנציאלי?

אנו מאחלים לך רק הצלחה בעת פתיחת המסעדה השלך וצמיחתה, אבל זה תמיד חכם לקבל גיבוי למקרה שהדברים לא יתנהלו כמתוכנן.

 

אופן ההתמודדות עם כישלון פוטנציאלי יכול להשתנות באופן משמעותי בהתאם למערכת היחסים שיש לך עם השותף העסקי שלך (חבר קרוב, בן זוג, עמית לשעבר וכו') והנסיבות האישיות של כל אחד מכם.

 

לדוגמה, פתיחת עסק עם בן/בת זוגך עשויה להיראות מושכת, אבל אם זה לא יצליח, אתה מסתכן באובדן 100% מההכנסה של משק הבית בבת אחת, מה שעלול להיות מלחיץ.

 

באופן דומה, כניסה לשותפות עם חבר יכולה להפעיל לחץ על החברות במקרה של כישלון או כאשר אתה צריך לקבל החלטות קשות.

 

אין תשובה שגויה, אבל חיוני להעריך בקפידה את האפשרויות שלך לפני תחילת העבודה כדי להבטיח שאתה מוכן היטב לכל תוצאה אפשרית.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

ביצוע מחקר שוק

השלב הבא בהשקת מסעדה הוא ביצוע מחקר שוק. בואו נסתכל במה זה כרוך.

 

המטרות של מחקר שוק

המטרה כאן היא פשוטה מאוד: להעריך את רמת הביקוש לעסק שלך והאם יש לו הזדמנות לשגשג במיקום שבחרת.

 

הצעד הראשון יהיה לבדוק שהשוק לא רווי בהצעות מתחרות ושיש מקום לשחקן חדש

 

ניתוח השוק שלך גם יעזור לך לזהות קונספט ומיצוב שוק שיש להם כל סיכוי להצליח בשוק היעד שלך, ובכך יעזור להגדיל את סיכויי ההצלחה של העסק שלך.

 

ביצוע מחקר שוק עבור המסעדה שלך גם יאפשר לך להבין טוב יותר את הציפיות של הלקוחות העתידיים שלך ואת הדרכים היעילות ביותר לתקשר איתם בתוכנית השיווק שלך.

 

ניתוח מגמות מפתח בתעשייה

מחקר השוק שלך צריך להתחיל בניתוח תעשייתי כדי לקבל הבנה טובה של השחקנים העיקריים והמגמות הנוכחיות במגזר שלך.

 

לאחר שהתעמקת במצב הנוכחי של השוק, יגיע הזמן להעריך איזה חלק משוק היעד שלך יכול להיתפס על ידי המסעדה שלך. כדי לעשות זאת, תצטרך לשקול הן את צד הביקוש והן את צד ההיצע של השוק.

 

העריכו את הביקוש

לאחר שבדקנו את הענף, בואו נעביר את המיקוד שלנו כדי להבין מה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם רוצים ואיך הם אוהבים לקנות.

 

טעות קלאסית של יזמים ראשונים היא להעריך את הביקוש בישראל במקום להתרכז בשוק היעד שלהם. חשוב רק נתח השוק שיכול להיתפס בטווח הקצר.

ניתוח הביקוש שלך צריך לחפש תשובות לשאלות הבאות:

מי הם לקוחות היעד שלך?

כמה יש שם?

מה הציפיות שלהם?

מהם הרגלי הקנייה שלהם?

כמה תקציב יש להם?

מהם פלחי הלקוחות השונים והמאפיינים שלהם?

מהם ערוצי ההפצה ואמצעי התקשורת העיקריים להגעה לכל פלח?

מטרת ניתוח הביקוש היא לזהות את פלחי הלקוחות שיכולים להיות ממוקדים על ידי המסעדה שלך ואילו מוצרים ושירותים אתה צריך להציע כדי לעמוד בציפיות שלהם.

 

לדוגמה, שוק היעד שלך עשוי לכלול אנשי מקצוע צעירים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם המחפשים חווית אוכל טרנדית ויוקרתית. אנשים אלו צפויים להיות בעלי הכנסה פנויה והם נהנים לנסות מזונות חדשים וייחודיים. הם מעריכים איכות ומוכנים לשלם עבור חווית אוכל מהשורה הראשונה. בנוסף, תוכלו לכוון גם למשפחות עם ילדים צעירים שמחפשות מסעדה ידידותית למשפחות עם אווירה חמה ומסבירת פנים. למשפחות אלו עשויות להיות גם הערכה רבה ומחפשות מקום להתכנס וליהנות מארוחה טעימה יחד. על ידי מיקוד לשני פלחי הלקוחות הללו, אתה יכול למשוך קבוצה מגוונת של לקוחות וליצור מוניטין חזק למסעדה שלך.

בין היתר, תצטרך לשאול את עצמך:

 

מי הם המתחרים העיקריים?

כמה מתחרים כבר קיימים?

היכן הם ממוקמים?

כמה אנשים הם מעסיקים?

מה המחזור שלהם?

איך הם קובעים את המחירים שלהם?

האם הם עסקים קטנים עצמאיים רשתות ארציות ?

מה מיצוב השוק שלהם?

אילו סוגי מוצרים ושירותים הם מציעים?

מה הלקוחות אוהבים בהם?

מטרת הניתוח התחרותי היא לזהות מי יהיו המתחרים שלך ולאסוף מידע שיעזור לך למצוא מיצוב מסחרי מבדל (עוד על כך בהמשך מדריך זה).

 

רישיונות

עריכת מחקר שוק היא גם הזדמנות לבחון את הרישיונות והתנאים הנדרשים.

מחקר השוק

עד להשלמת מחקר השוק שלך, אתה צריך להיות באחד:

הגיעו לתובנות האם  שהשוק רווי, אם כן חפשו רעיונות או מודלים עסקיים אחרים .

אם המסקנה היא שיש הזדמנות תנו מענה לפלח שהמתחרים מתעלמים ממנו!

 

לעומת זאת, אם תגיעו למסקנה שהשוק כבר רווי, אל תיבהלו! החדשות הטובות הן שלא תבזבזו כמה שנים בעבודה קשה על פרויקט שיש לו סיכוי קטן להצליח.!

 

בחירת הקונספט והמיצוב הנכון עבור המסעדה שלך

לאחר השלמת מחקר השוק שלך, הגיע הזמן לשקול את סוג המסעדה שאתה רוצה לפתוח ולהגדיר במדויק כדי לנצל את ההזדמנות שזיהית במהלך מחקר השוק.

 

.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

ארבע שאלות שעליך לענות:

איך תתחרה ותבדל את עצמך ממתחרים שכבר קיימים בשוק?

האם אתה יכול להצטרף לזיכיון כדי להפחית את הסיכון?

האם עדיף להתחיל או לקנות מסעדה שכבר פועלת?

איך תאמת את הרעיון?

בואו נסתכל על כל אחד מהם בפירוט

 

איך תתחרה ותבדל את עצמך ממתחרים שכבר קיימים בשוק?

כאשר אתה בוחר להקים מסעדה, אתה נמצא בנחיתות בהשוואה ליריבים שלך שיש להם נוכחותו מוכרים כבר .

 

למתחרים שלך יש מוניטין, בסיס לקוחות וצוות, בעוד שאתה מתחיל מאפס…

 

כניסה לשוק  והבאת לקוחות מהמתחרים שלך לא יקרה אוטומטית, לכן חשוב לשקול היטב כיצד אתה מתכנן לבסס את הנוכחות שלך.

דברים שכדאי לחשוב:

 

האם אתה יכול להימנע מתחרות ישירה על ידי מיקוד לפלח לקוחות שאין לו מענה כרגע על ידי שחקנים אחרים בשוק?

האם אתה יכול להציע משהו ייחודי או משלים למה שכבר קיים בשוק?

איך תבנה יתרון תחרותי למסעדה שלך?

האם יש לך את המשאבים להתחרות במתחרים,

כיצד יגיבו המתחרים .

 

האם יש זכיינות?

פתיחת מסעדה חדשה היא מרגשת כי תיהנו מחופש וגמישות רבה יותר. עם זאת, תצטרך להשקיע מאמץ נוסף כדי להקים מותג אמין ולמשוך לקוחות.

 

מצד שני, הצטרפות לזיכיון עשויה להגביל, אבל אתה תפעל תחת שם מותג מבוסס. זה עשוי להביא יתרונות משמעותיים מבחינת תהליכים תפעוליים, קשרי ספקים, גיוס עובדים ועוד.

 

כמובן שהצטרפות לזיכיון אינה בחינם: תצטרכו לשלם דמי כניסה ותמלוג שנתי (בדרך כלל כאחוז מהמכירות).

 

האם עדיף להתחיל או לקנות מסעדה שכבר פועלת?

 

רכישת מסעדה קיימת פירושה שאתה מקבל קהל לקוחות נאמן וצוות יעיל.

 

זה הופך את רכישת מסעדה קיימת לאלטרנטיבה לפתיחת מסעדה משלך או הפעלה בזיכיון.

 

, רכישת עסק דורשת יותר הון בהשוואה לפתיחת מסעדה מאפס,

איך להתאים את הרעיון לשוק ?

ללא קשר לאופן שבו תבחר להקים את המסעדה , חשוב לוודא שזה תואם את הציפיות של שוק היעד שלך.

 

היפגש עם הלקוחות הפוטנציאליים כדי להציג את המוצרים או השירותים שלך ולקבל משוב שלהם.

 

איפה כדאי לי לבסס את המסעדה?

השלב הבא במדריך שלנו לפתיחת מסעדה כרוך בבחירת היכן אתה רוצה שהעסק שלך ימוקם.

 

בחירת המיקום האידיאלי עבור העסק שלך היא קריטית לביסוס הצלחה

 

אנו ממליצים לקחת בחשבון את הגורמים הבאים בעת קבלת ההחלטה:

 

נראות: זה חשוב למשיכת לקוחות פוטנציאליים ולהגברת החשיפה.

מקומות חניה, נגישות כביש ותחבורה ציבורית: גורמים אלו מקלים על לקוחות לבקר במסעדה ועל ספקים לספק סחורה.

קרבה ללקוחות היעד: מיקומו יכול להגביר את תנועת הגולשים ואת נאמנות הלקוחות.

נוכחות מתחרים: חשוב להעריך את התחרות באזור ולקבוע האם יש ביקוש למסעדה

לוגיסטיקה יעילה: זה חשוב עבור קבלת אספקה ​​טריים, כמו גם משלוח ללקוחות.

מקום אחסון: מסעדות דורשות מקום אחסון בשפע עבור מרכיבים וציוד.

זמינות כוח אדם מיומן: מאגר של כוח אדם מיומן באזור יכול לסייע בהבטחת שירות באיכות גבוהה

תשתית נאותה: למסעדה צריכה להיות גישה לכלי שירות ושרשרת אספקה ​​אמינה עבור מרכיבים ואספקה.

סוג האוכלוסייה המקומית: האוכלוסייה המקומית מתאימה לסוג המסעדה

רשימה זו אינה סופית ותצטרך להתאים אותה בהתאם.

 

דברים שיש לקחת בחשבון לשכור נכס או לקנות. במידה ואתם שוכרים תצטרכו להתחשב בתנאים המצורפים לחוזה השכירות: משך זמן, העלאת שכר דירה, תנאי חידוש וכו'

מהי ההתאגדות משפטית עלי לבחור עבור המסעדה?

השלב הבא לפתיחת מסעדה הוא לבחור את צורת ההתאגדות המשפטית.

 

ההתאגדות המשפטית של עסק פירושה המבנה המשפטי תחתיו הוא פועל. מבנה זה מתאר את אופן הקמת העסק ומגדיר את חובותיו וחובותיו המשפטיים.

 

מדוע הצורה ההתאגדות המשפטית של המסעדה חשובה?

 

מיסוי: חובות המס שלך תלויות במבנה המשפטי שתבחר, ועיקרון זה חל הן על מס הכנסה אישי והן על מיסי עסקים.

חשיפה לסיכון: לחלק מהמבנים המשפטיים יש אישיות משפטית (המכונה גם אישיות תאגידית) ואחריות מוגבלת, המפרידה בינם לבין הבעלים המנהלים את העסק. המשמעות היא שהעסק יהיה אחראי ולא הבעלים אם דברים ישתבשו (תביעה, חוב במקרה של פשיטת רגל וכו').

 

כמה כסף אני צריך כדי להקים מסעדה?

כדי לענות על שאלה מרכזית זו, ראשית עלינו לבחון את המשאבים שתצטרכו כדי להשיק את המסעדה ולהמשיך לפעול על בסיס יומי. מה זה כרוך.

 

מכיוון שכל מיזם שונה, מתן תקציב ממוצע להקמת מסעדה הוא בלתי אפשרי.

 

אנו ממליצים בחום לשקול בזהירות בעת קריאת הערכות באינטרנט. עדיף לשאול את עצמך את השאלות הבאות:

 

האם הפרויקט שלי דומה (מיקום, קונספט, גודל מתוכנן וכו')?

האם אני יכול לסמוך מאיפה המידע הזה מגיע?

האם הנתונים עדכנים או מיושנים?

החשיבה שלך מאחורי ההשקעות ומשאבי האנוש הנדרשים כדי להשיק ולתפעול של העסק, תאפשר לך לעלות כל פריט ולכלול אותם בתחזית הפיננסית (עליה נבחן בהמשך מדריך זה).

 

לאחר השלמתו, התחזית יהיה לך מושג מדויק לגבי ההשקעה הראשונית הנדרשת ופוטנציאל הרווחיות לרעיון העסקי שלך.

 

עלויות הפעלה והשקעות להקמת מסעדה

נתחיל עם ההשקעות. כדי להקים מסעדה נצטרך  הון חוזר והשקעות

 

ציוד מטבח: מסעדה, תזדקקו לציוד ספציפי להכנה ובישול של מנות

ריהוט ואביזרים: האווירה של המסעדה שלך חיונית במתן חווית אוכל. זה עשוי לכלול רכישת שולחנות, כיסאות וגופי תאורה איכותיים ליצירת אווירה נעימה ומזמינה.

מערכת קופה: מערכת נקודת מכירה חיונית לכל מסעדה לעיבוד הזמנות ביעילות, ניהול מלאי ומעקב אחר מכירות, ייתכן שתצטרך גם מערכת שיכולה לטפל בחשבונות מפוצלים ולעקוב אחר מנות מרובות למסיבות גדולות יותר.

ציוד יין ובר: המטבח משולב לעתים קרובות עם יין, ולכן השקעה במערכת אחסון יין, ציוד בר וכלי זכוכית הכרחית למסעדה שלך. זה גם יעזור לך להרחיב את היצע התפריט שלך ולהגדיל את ההכנסות.

תפאורה ושיפוצים: בהתאם למיקום המסעדה שלך, ייתכן שתצטרך להשקיע בשיפוצים או בעדכונים כדי ליצור תחושה אותנטית..

כמובן שתצטרכו להתאים רשימה זו לצרכים הספציפיים שלכם.

דרישות כוח אדם להפעלת מסעדה

כמו כן, תצטרך לחשוב על הצוות הנדרש לניהול העסק על בסיס יומיומי.

 

כוח אדם ישתנה בהתאם לגודל.

 

לדוגמה, תוכלו לגייס שף ראשי עם ניסיון שיוביל את המטבח וייצור מנות אותנטיות ללקוחות שלכם. אתה יכול גם לשכור סו שף כדי לסייע לשף הראשי ולהבטיח את האיכות והעקביות של האוכל.

שוב, הרשימה הזו היא כללית ותצטרך להתאים אותה לפי הפרטים של המסעדה.

 

הוצאות תפעול

הנקודה האחרונה שיש לקחת בחשבון בעת ​​ניתוח המשאבים הנדרשים היא שאלת עלויות התפעול.

 

הוצאות תפעול של מסעדה עשויות לכלול:

 

עלויות מזון ומשקאות: זה כולל את עלות המרכיבים והאספקה ​​הדרושים להכנה והגשה של מנות בתפריט שלך.

שכר הצוות: כמסעדה איטלקית, תצטרך לשכור שפים ושרתים מיומנים הבקיאים במטבח ובתרבות האיטלקית.

תשלומי שכירות או שכירות: מיקומה של המסעדה שלך הוא קריטי להצלחתה, ותצטרך לתקצב את עלות השכירות או תשלומי החכירה.

שירותים: זה כולל הוצאות על חשמל, מים וגז כדי לשמור על המסעדה שלך בצורה חלקה.

שיווק ופרסום: על מנת למשוך לקוחות, ייתכן שיהיה עליך להשקיע במאמצי שיווק ופרסום, כגון יצירת אתר אינטרנט, נוכחות במדיה חברתית או חומרים מודפסים.

ראיית חשבון: ניהול מסעדה כרוך בניהול כספים, תצטרך לשכור רואה חשבון שיעזור לך בהגשת דוחות מס ודיווחים לרשויות תלושי משכורת ועוד.

ביטוח: לרבות ביטוח רכוש, ביטוח אחריות וביטוח פיצויי עובדים.

רישיונות תוכנה: כדי לנהל ביעילות את פעילות המסעדה שלך, יהיה עליך להשקיע ברישיונות תוכנה עבור מערכות הזמנות, מערכות מכירה וניהול מלאי.

ניקיון ותחזוקה: שמירה על ניקיון ותחזוקה של המסעדה שלך חיונית ליצירת חווית אוכל חיובית ללקוחות.

פסולת: פינוי נכון של הפסולת חיוני לשמירה על סביבה נקייה.

עמלות בנקאיות: ניהול כספים ועיבוד תשלומים עשויים לגרור עמלות בנקאיות, כגון עמלות עסקה עבור תשלומים בכרטיס אשראי.

רישיונות והיתרים: כבעלים של מסעדה, תצטרכו לקבל רישיונות והיתרים שונים

תחזוקת ציוד מטבח: ציוד המטבח חייב בתחזוקה שוטפת כדי להבטיח את תפקודם התקין.

הטבות לעובדים: בנוסף לשכר העובדים,

פיתוח מקצועי: כדי לשמור על סטנדרטים איכותיים במסעדה שלך, ייתכן שתצטרך להשקיע בהזדמנויות הדרכה ופיתוח עבור הצוות שלך.

גם כאן, רשימה זו תצטרך להיות מותאמת לצרכים של המסעדה, אך אמורה להיות נקודת התחלה טובה לתקציב שלך.

 

איך אקדם את המסעדה?

הצעד הבא לפתיחת מסעדה הוא לחשוב על אסטרטגיות שיעזרו לך למשוך ולשמור לקוחות.

שאלות לקידום המסעדה :

 

איך למשוך כמה שיותר לקוחות?

איך לבנות נאמנות לקוחות?

מי יהיה אחראי על הפרסום והקידום?

איזה תקציב ניתן להקצות לפעילויות אלו?

כמה מכירות וכמה הכנסות זה יכול להניב?

שוב, המשאבים הנדרשים יהיו תלויים בשאיפות. אבל אפשר גם לבצע את הפעולות הבאות .

 

לדוגמה לשקול שיתוף פעולה עם עסקים מקומיים ולהציע שירותי קייטרינג לאירועים שלהם. זה יכול להביא הכנסה נוספת וגם לשמש סוג של שיווק מכיוון שהמשתתפים  תהיה חשיפה למסעדה ולאיכות האוכל. אתה יכול גם להציע הנחות או מבצעים מיוחדים לעסקים באזור, כמו עסקית צוהריים לעובדים שלהם..

תוכנית השיווק של המסעדה תושפע גם בביקוש הצרכני

התחזית הפיננסית

מהי התחזית הכספית?

תחזית היא מסמך קבלת החלטות כמותי המציג את ההשקעה הראשונית הנדרשת לפתיחת מסעדה ואת פוטנציאל הרווחיות ותזרים המזומנים של החברה.

 

כשאתה חושב על רעיון המסעדה, התפקיד העיקרי של תחזיות פיננסיות יהיה לעזור לך להחליט אם יש כדאיות

 

בניית תחזית פיננסית עוזרת לקבוע את סכום המימון הראשוני הנדרש לפתיחת המסעדה

 

למעשה, יצירת תחזיות פיננסיות היא הדרך היחידה להעריך את כמות המימון הראשוני שתצטרך לפתיחת המסעדה, ולוודא שהפרויקט שלך הגיוני כלכלי ופיננסי.

 

לפיכך, התחזית שלך תדרוש את מלוא תשומת הלב שלך ועדכון מתמיד, ככל שהפרויקט שלך יתבגר. זה גם רעיון טוב לדמות תרחישים שונים כדי לצפות כמה אפשרויות (מה קורה אם המכירות שלך לוקחות יותר זמן מהצפוי להתגבר, למשל), כך שאתה מוכן לכל האירועים.

 

תחזית פיננסית לפתיחת מסעדה

להשגת מימון, התחזית תשולב בתוכנית העסקית,

.

 

יצירה ועדכון של תחזית הוא תהליך מתמשך., תחזיות פיננסיות עדכניות היא הדרך היחידה לשמור על תזרים המזומנים העתידי.

 

חיזוי הוא כלי הניהול הפיננסי שילווה אתכם לאורך כל חיי המסעדה . לאחר שהתחלת לעבוד , תצטרך לעדכן באופן קבוע את ההבדל בין התחזית שלך בפועל לבין המציאות ,

 

איך נראית תחזית פיננסית?

דוח הרווח וההפסד החזוי

תחזית הרווח וההפסד נותנת לך תמונה ברורה של הצמיחה הצפויה של העסק שלך, והאם הוא צפוי להיות רווחי או לא.

 

דוח רווח והפסד צפוי לפתיחת מסעדה

המאזן החזוי

המאזן החזוי של המסעדה שלך מאפשר לך להעריך את המבנה הפיננסי ואת דרישות ההון החוזר שלך.

.

 

בחר שם ורשום את המסעדה

 

השלב הזה מסובך יותר ממה שהוא נראה.; הקושי הוא למצוא אחד פנוי ולהיות הראשון לשמור אותו.

 

אינך יכול לקחת שם הדומה לשם שכבר נעשה בו שימוש על ידי מתחרה או מוגן על ידי סימן מסחרי רשום מבלי להסתכן בהכרח בתביעה משפטית.

 

אז אתה צריך למצוא שם זמין,

 

בנוסף, סביר להניח שתרצה להשתמש באותו שם עבור:

 

השם החוקי של החברה שלך – דוגמה בע"מ

שם המסחר של העסק שלך – דוגמה

הסימן המסחרי – דוגמה ®

שם הדומיין של החברה שלך – Example.com

הסוגייה  היא שהליכי רישום השמות השונים הללו מתבצעים במקומות שונים, שלכל אחד מהם מועדים משלו:

 

רישום שם דומיין לוקח דקות ספורות בלבד

רישום סימן מסחרי)

 

כדי לבדוק שהשם יש לבדוק ברשם החברות ורשם הסימנים

הזהות החזותית של המסעדה האיטלקית שלך תכלול את האלמנטים הבאים:

הנחיות מותג

הנחיות המותג של המסעדה תשמש כאמצעי הגנה כדי להבטיח שהתדמית שלך תהיה עקבית בכל המדיום שבו נעשה שימוש.

 

בחירת צבעים המייצגים את המותג שלך, בדרך כלל מומלץ לדבוק בחמישה או פחות:

צבע משני (המבטא),

צבע רקע כהה (כחול או שחור),

צבע רקע אפור (שמשתנה מלבן),

הצבע העיקרי,

אולי צבע משני אחר.

 

האתר

אתר המסעדה יכלול את הלוגו שלך ויפעל לפי הנחיות המותג שדיברנו עליהן קודם לכן.

 

זה גם יגדיר את המראה והתחושה של האלמנטים הוויזואליים העיקריים באתר שלך:

 

 

 

כתיבת תוכנית עסקית

מהי התוכנית העסקית?

תוכנית עסקית משמשת כמפת דרכים מקיפה המתארת את היעדים, האסטרטגיות ומרכיבי המפתח של המיזם שלך.

 

ישנם שני חלקים חיוניים לתוכנית עסקית: התחזית הפיננסית שהזכרנו קודם לכן במדריך זה, המדגישה את כמות המימון הראשוני הדרוש להפעלת העסק ואת הרווחיות הפוטנציאלית

חלק כתוב, המציג בפירוט את פרויקט ומספק את ההקשר הדרוש כדי לאפשר לקורא התוכנית העסקית לשפוט את הנתונים הכלולים בתחזית.

התוכנית העסקית לקבלת ההחלטות על ידי הצגת החזון והפוטנציאל.

 

התוכנית העסקית תשרת גם למימון, שכן הגופים הפיננסיים כגון בנקים יבקשו ממך כאשר שתבקש  לממן את הפרויקט. אז עדיף לייצר תוכנית עסקית מקצועית, אמינה וללא טעויות.

 

בעצם, התוכנית העסקית שלך היא התוכנית להפיכת הרעיון למציאות.

מימון לפתיחת המסעדה

לאחר שהתוכנית העסקית נכתבה, תצטרך לחשוב כיצד תוכל להבטיח את המימון הנדרש

 

גובה המימון הראשוני הנדרש יהיה תלוי כמובן בגודל המסעדה

מעבר להון העצמי ישנם אפשריות מימון שונות כגון הלוואה מבנקים או פניה לקרנות לעסקים המותנים מענה בהלוואות בפריסה ארוכת דווח יש לזכור הגופים הפיננסים  רואים בעסקי המסעדות גרום בעל סיכון רב ולכן הכנתה של תוכנית המביא בחשבון את כל הגרומים ועם תחזית פיננסית נכונה יכולה להביא לגישה חיובית מצד הבנקים ומענה

 

 

אנו בקבוצת המפתח יודעים לתת מענה משלים לכל התהליך מהתחלה ובעזרה  יד ביד מתהליך זיקוק הרעיון ועד בהבאתו למציאות  אנו בונים תוכנית עסקית ויש לנו צוות המתמחה בעבודה מול כל גורם אחר וליווי בכל תהליך עד קבלת רישיון עסק בפועל

פניה מהירה: