חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך המלא לפתיחת חנות לכלי מטבח

אוהבים את המטבח? תמיד חלמתם לפתוח חנות שמציעה את כל כלי המטבח הקיימים עם כל השיכלולים המדהימים שיש היום? בואו תעשו מזה כסף. אתם יכולים לפתוח חנות לכלי מטבח ולעזור לאנשים למצוא את מה שהם צריכים בחנות שלכם. חנות זה עסק מרוויח, אז קדימה בואו תפתחו את החנות בתחום האהוב עליכם. 

מה מאפיין את השוק הישראלי? 

מדובר בעסק שיש לו מקום לגדול והרבה. חשוב שתבינו כי כל אשה שאוהבת להתעסק במטבח ויש לה בקרבת הבית חנות לכלי מטבח, תחפש במה היא יכולה לחדש את קולקצית המטבח שלה. כי כל יום יוצאים עוד ועוד שכלולים חדשים שהופכים עם הזמן למצרכים בסיסיים במטבח. למשל היום למי שאין את הסלייסר שיכול לחתוך גם רצועות, גם רסק וגם משולשים מכל ירק או פרי שהוא, נמצא מחוץ לעניינים. כי איך אפשר להציע ארוחה מרשימה בלי הכלים שמספקים בחנויות לכלי מטבח מפנקות. אוכל זה דבר שבהכרח מתעסקים איתו מדי יום. ואם תציעו את הפתרונות להנגשת האוכל בצורה שתסביר לאנשים יפה שהם יכולים להשתכלל עוד ועוד, אתם יכולים להרוויח מזה הרבה כסף. 

חנות כלי מטבח

יש כיום במדינת ישראל בסביבות ה-250 חנויות לכלי מטבח. נתון זה אינו כולל את חנויות החד פעמי שמספקות גם הם פעמים רבות מוצרים חופפים. בחנויות מעין אלה יש כלל שתקף- ככל שיהיו יותר חנויות כך יהיו יותר לקוחות. אנשים נעשים מודעים לעוד ועוד מוצרים נוחים שיכולים לעזור להם לעבוד במטבח, ואם יש חנות שלא צריך לנסוע עד אליה מחוץ לעיר, למה לא לקפוץ אליה מדי פעם כדי לראות מה התחדש? 

אתם תהיו אלו שתקבעו איזה אופי תהיה לחנות שלכם. אתם יכולים להתמקד יותר בקטע של האפיה או יותר בקטע של הבישול. אתם יכולים להחליט שהקו שלכם יהיה יותר פשוט או יותר יוקרתי וכו'. יש חנויות לכלי מטבח שגם מציעות במקום קורסים לבישול ואפיה. כך מרוויחים גם רווחים מהקורסים וגם ריח של אוכל במקום. כאשר אנשים נכנסים לחנות שמציעה כל כך הרבה פתרונות לאוכל וברקע יש גם ריח שמדגיש את הצורך, זה יכול להניב לכם רווחים נאים בסופו של יום. 

מי הספקים איתם תצטרכו לעבוד? 

  1. ספקי סרוויס- סטים יוקרתיים של צלחות כמו פורצלן, גרניט ועוד. 
  2. ספקי סכינים- כמו ויקטורינוקס ועוד. 
  3. ספקים של כלי בישול
  4. ספק למוצרי אפיה- כמון חברת הנמל
  5. ספק למוצרי אריזת מזון
  6. ספר למוצרי קונדיטוריה- כמו תבניות ליצירות שונות של שוקולד. 

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מהם השלבים בפתיחת העסק החדש? 

  • תוכנית עסקית- בלי תוכנית עסקית אין עתיד כלכלי. בכל עסק שהוא, בפרט בחנות שהרווחים אינם באים בבום אלא בהדרגה על פי זרימת הלקוחות, חייבים תוכנית עסקית שתעזור לכם להבין אחרי הכניסה למסלול, אם אתם עומדים ביעדים או שאתם צריכים לשפר משהו בהתנהלות כדי להיות צמודים יותר לתוכנית העסקית שלכם.

     

  • מקום- כמו שכבר הסברנו, אנשים או יותר נכון ובעיקר נשים, אוהבות לבקר בחנות של כלי בית אבל אם היא לא נמצאת בקניון או במרכז קניות אחר, היא צריכה לפחות להיות במקום נגיש ומרכזי כך שכמה שיותר אנשים יעברו לידה ויחושו חשק להיכנס אליה ולחדש משהו במטבח שלהם. זה קטע אחד, וקטע שני זה גודל החנות. כדי שתוכלו להביא הרבה סחורה, שזה דבר מתבקש לחנות של מוצרים למטבח, אתם צריכים להשכיר מקום גדול של ממש. וזה עולה הרבה מאוד כסף. תתכוננו לכך.

     

  • גיוס הון התחלתי- אי אפשר לקחת הלוואות בלבד כדי לפתוח עסק. אתם חייבים להתחיל עם איזשהו הון עצמי ורק על בסיס זה להשיג הלוואות שיעזרו לכם להגיע למצב בו יש לכם את ההון הדרוש כדי לרכוש את כל הציוד כדי להכריז על פתיחת החנות שלכם. כי אתם לא יכולים לפתוח את החנות לכלי מטבח כאשר יש רק מעט מוצרים ולהתחיל למלא את החנות על פי הרווחים ובהדרגה יחד עם ההצלחה שלכם. אם אתם רוצים שהחנות תצליח, אתם צריכים לעשות מהתחלה את הרושם שאתם רוצים ליצור על הלקוחות שלכם לעתיד.

     

  • השתתפות בתערוכות- בכל עסק זה יכול להיות נחמד, אבל בעסק כמו חנות לכלי מטבח, זה עלול להיות קריטי. לכן, אם אתם רוצים להיכנס חזק לתחום, תשתתפו בתערוכות.

     

  • רכישת תוכנה לניהול מלאי- אי אפשר לנהל את המלאי בלי תוכנה ראויה לשמה. תחשבו על זה שלקוח מגיע עד אליכם כדי לרכוש מוצר ובסוף המוכרים אומרים לו שזה אזל מהמלאי. טוב, זה יכול לקרות, אבל קחו בחשבון שאסור שזה יקרה יותר מדי הרבה פעמים, אם אתם רוצים כמובן להשאיר טעם טוב על הלקוחות שלכם (פשוטו כמשמעו).

     

  • רכישת מלאי לחנות- אם אתם מתכננים להשכיר חנות גדולה תצטרכו להשקיע רבות במלאי. יש ספקים שמסכימים כ"סיפתח" לעסק שלכם להחזיק חלק מהמלאי בלי לשלם עליו. כדי לתת לכם את הצ'אנס למכור את מוצרים שלהם בלי הגבלה של כסף מבחינתכם. חפשו דווקא את הספקים האלה. כי כמה כסף שתחליטו להשקיע בחנות שלכם בהתחלה, תמיד יהיה לכם צורך ורצון להשקיע עוד ועוד כסף במלאי שלכם. ובהתחלה לא תמיד יש את האפשרות לכך. ההשקעה הראשונית במוצרים לפתיחת חנות לכלי מטבח בשלב ראשון היא מינימום 400 אלף שקלים. קחו את זה בחשבון.

     

  • רישיון- אין צורך להשיג רישיון כלשהו כדי לפתוח חנות לכלי מטבח. חשוב שתדעו את זה כי יש עסקים רבים שצריכים להמציא רישיון שעלול לעלות הרבה מאוד כסף.

האם חנות לכלי מטבח היא עסק משתלם? 

זו שאלה כל כך כוללנית עד שקשה לענות עליה תשובה ברורה. אבל מה שאנחנו כן יכולים להגיד לכם זה שאנו מכירים חנויות רבות לכלי מטבח שפועלות במשך שנים והן מצליחות מאוד. בכל תחום פתיחת עסקים למכירות, כל הקושי זה רק עד שעולים על הגל. אחרי שעולים על הגל העסק מכניס רווחים יפים מאוד. וככל שעובר הזמן הרווחים הללו הולכים ונעשים יותר יציבים, קבועים וגבוהים. 

במה תצטרכו לצייד את החנות שלכם? 

  • מחסן מאובזר- מדפים רחבים, חלוקה פנימית למען הסדר הטוב. 
  • מעמדים לכלי המטבח בהתאמה לכלים שיש לכם להציע. 
  • קופה רושמת ודלפק. 
  • מצלמות
  • פינה לעיצוב מתנות 
  • שלטים מרשימים שיעשו אווירה בחנות שלכם
  • אתר אינטרנט כדי לשווק את החנות שלכם גם הרבה מעבר למקום ולזמן. 

לסיכום,

אם תשאלו אנשים שאין להם נגיעות עסקיות בחנויות וכו', מה הם אומרים על חנות לכלי מטבח. בדרך כלל תראו שבשניה הראשונה עובר להם מבט חולמני בעיניים. כי יש משהו בחנויות האלה שתמיד כשנכנסים מתחשק לקנות הכל. ממש את כל החנות ובלי הגזמה. 

בחנות לכלי מטבח יש תקופות בהן המכירות הן הרבה יותר גבוהות ותצטרכו לגייס לצורך כך עזרה מבחינת גיוס עובדים. כדי להצליח להקיף את כל הלקוחות ולתת את השירות המצופה ממכם. בדרך כלל תקופות אלה יהיו לפני החגים ובעיקר לפני פסח. פסח זה חג בו לא משתמשים בכלים של כל השנה ולכן, אין משפחה שלא מתחדשת מדי שנה ושנה לפני פסח בעוד כמה סכינים, או בעוד חלק למערכת האוכל כדי לעשות את הארוחות יותר חגיגיות. 

ההשקעה שלכם תהיה בהתחלה יותר בדמות של עיצוב ואדריכלות פנים, השיפוצים, ביטוחים, ועוד. בהמשך היא תפנה לאפיקים נוספים. 

ליווי עסקי של חברת המפתח - זה מה שאתם צריכים

פנו לחברת המפתח ללווי והקמת עסקים. אנו מזמינים אתכם להכיר את החברה שכבר עזרה לעשרות בעלי עסקים להשיג יעדים ולהגשים את החלומות. אתם מגיעים אלינו ומספרים מה אתם רוצים ומה הנתונים הכלכליים שלכם. ואנו מביאים אתכם מנקודת הפתיחה שלכם למקום הכי אידיאלי עבורכם. חשוב שתדעו כי אצלינו אתם יכולים להוריד מעליכם אפילו את העניין של בניית אתרים וכתיבת התוכן. אנו מספקים שירותי דיגיטל במקביל לשרותים הפיננסים. מהמחלקה להקמת עסקים תועברו לטיפול תחת המומחים של מחלקת הדיגיטל שלנו כדי להביא את העסק שלכם למיתוג המדהים ביותר שיש. 

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

איך בונים תוכנית עסקית לחנות של כלי מטבח?

חנות של כלי מטבח היא חנות קמעונאית שמוכר כלים שונים למטבח וציוד נוסף המשמש לבישול ואפיית מזון. חנויות אלו נושאות בדרך כלל מגוון רחב של פריטים, כולל סירים, מחבתות, סכו"ם, קרשי חיתוך, קערות, ספלי מדידה, ניירות אפייה, מרית ועוד.

בשנים האחרונות התגברה ההתעניינות בבישול ואפיית מזון, בגלל הפופולריות של תוכניות בישול, בלוגי אוכל ומדיה חברתית. כתוצאה מכך, חנויות כלי מטבח הפכו ליותר ויותר פופולריות ורווחיות.

תוכנית עסקית לחנות של כלי מטבח

תקציר מנהלים:

  • הצגת העסק ומטרתו
  • סקירה קצרה של שוק היעד והמוצרים/שירותים המוצעים
  • מטרת העסק וקהל היעד

מוצרים ושירותים:

  • סקירה כללית של כלי המטבח והכלים המוצעים כמו סכו"ם, כלי בישול, מכשירים קטנים, כלים, פתרונות אחסון וחומרי ניקוי
  • דגש על איכות ועמידות
  • הדגמות מוצרים כדי לעזור ללקוחות ללמוד כיצד להשתמש במוצרים ביעילות

ניתוח שוק:

  • ניתוח השוק והביקוש לחנות כלי מטבח בעיר
  • בידול באמצעות התמקדות במוצרים איכותיים ושירות לקוחות יוצא דופן
  • תמחור תחרותי ומבצעים תכופים כדי למשוך ושימור לקוחות

שיווק ומכירות:

  • תוכנית אסטרטגית לדרכי השיווק והמכירות
  • בידול החנות מחנויות אחרות כמו למשל הצוות בעלי הידע ומחירים תחרותיים

תפעול וניהול:

  • פירוט צוות הניהול ותפקידם
  • מעקב אחר מלאי, מכירות ונתוני לקוחות
  • שעות פתיחת החנות

תכנית פיננסית:

  • עלויות פתיחה ראשוניות, עלויות רכישת מלאי והעסקת צוות
  • עלויות תפעול חודשיות כמו שכירות המקום, הוצאות שכר ושיווק
  • תחזית של איזון בשנתיים הראשונות ויצירת רווח קבוע לאחר מכן
  • הכנסות ממכירת מוצרים וכל דמי שירות אחרים

דוגמא לתוכנית עסקית לחנות של כלי מטבח

תקציר מנהלים:

חנות כלי המטבח שלנו תמכור מגוון רחב של כלים וציוד לבישול ואפיית אוכל. החנות שלנו תמוקם במרכז העיר [שם העיר], מקום שיש בו הרבה תנועה רגלית ובכך ימשוך את הלקוחות העוברים ושבים. שוק היעד שלנו יהיו בשלנים ביתיים, שפים חובבים ושפים מקצועיים המחפשים כלי מטבח איכותיים במחירים נוחים.

 

מוצרים ושירותים:

אנו נמכור מגוון רחב של כלי מטבח כמו סירים, מחבתות, סכו"ם, קרשי חיתוך, קערות וצלחות בכל הגדלים והצבעים, כוסות וכפות מדידה, ניירות אפייה, מרית ועוד. 

 

ניתוח שוק:

שוק כלי המטבח הולך וגדל עקב הפופולריות המוגברת של בישול ואפיית מזון. אנו נבדל את עצמנו על ידי הצעת מבחר רחב של מוצרים איכותיים במחירים נוחים, לצד ייעוץ והכוונה של עובדים בעלי ידע רחב לשימוש וטיפול בכלי מטבח שונים.

 

אסטרטגית שיווק:

אנו נשתמש במגוון פלטפורמות שיווק לקידום החנות שלנו, כולל מדיה חברתית, שיווק בדוא"ל ופרסום מקומי. 

 

צוות ניהול:

צוות ההנהלה שלנו יהיה מורכב מאנשי מקצוע מנוסים עם אהבה לבישול ואפייה. כמו כן, נשכור אנשי צוות בעלי ידע שיוכלו לספק ייעוץ והכוונה ללקוחותינו.

 

תכנית פיננסית:

צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק.

 

סיכום:

על ידי הצעת מבחר רחב של מוצרים איכותיים במחירים נוחים ומתן ייעוץ והכוונה לקניית הכלים הנדרשים ללקוחות, אנו מאמינים שנוכל להפוך לחנות מצליחה ורווחית בשוק התחרותי ביותר של כלי מטבח.

פניה מהירה: