חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך המלא לפיתוח העסק שלכם

 

ביום יום אתם טרודים עד למעלה מראשכם בתחזוק שוטף של החנות שלכם. אבל כדי להשקיע בפיתוח עסקי אתם חייבים לפנות לעצמכם זמן מעבר לטרדות השוטפות. כי אם אתם רוצים לפרוץ קדימה אתם חייבים להשקיע בשביל זה. איך אומרים? דברים טובים באים בקושי. 

פיתוח עסק נשמע לי מדי גבוה - מה זה אומר? 

כל מה שמעבר לניהול השוטף של החנות ועוזר לכם להגדיל את היעדים שלכם מהבחינה העסקית, הרי זה נחשב פיתוח עסקי. המטרה של פיתוח עסקי זה להביא להגדלת היקף המכירות והיקף הרווחים. קחו לכם דוגמא של פיתוח עסקי את מה שקרה בקורונה: צמצום העובדים על ידי מערך פיטורים כדי להביא את היעילות של העובדים למקסימום. למרות שעורכים ראיונות עבודה עם העובדים, עדיין אחרי תקופה אתם יכולים לגלות כי אחד מהעובדים ממש מכביד על העסק שלכם ואינו מועיל. לכן, הצעד הכי פשוט לפיתוח עסקי זה פיטור אותו עובד. 

פיתוח העסק

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

אם אתם מנהלים חברה גדולה המייבאת מותגים מוכרים ובעלי שם, אתם יכולים להתחיל להציע שירות של יבוא לחנויות נוספות ובכך אתם מבטיחים לעצמכם מעגל לקוחות קבוע. נכון שאתם לא מוכרים להן במחיר קמעונאי אבל גם כך זה שווה, זה מקנה לעסק יציבות. 

ישנם דרכים נוספות לגרום לעסק שלכם להיות בשלב של פיתוח. אם יש לכם מותג משלכם, אתם יכולים לייצר עוד מותג, בדרך כלל זה עובד, והמכירות עולות בהתאם. ילדים, צעירים, מבוגרים, כולם אוהבים לקנות דווקא מותגים. ייצרו לעצמכם מותג, מכרו אותו ללקוחות בצורה סיטונאית, אתם עוד תראו שהרווחים רק גדלים למרות ההשקעה שדורשת ממכם כל הסיפור הזה. 

אחת הדרכים הנוספות לפיתוח זה תרומה של המותג שלכם לארגון חסד. דבר זה מוכיח את עצמו למרות שבעצם זה דורש ממכם לעבוד ללא תמורה, אבל עדיין זה מוכיח. אנשים אוהבים חסד. ולכן, ברגע שאתם מבססים את פרסום העסק שלכם על ידי עזרה חינם אין כסף לעמותת חסד ידועה, אתם גורמים לעוד ועוד אנשים להכיר אתכם מהצד הזה של העסק שלכם ואיכשהו אתם נכנסים לו עמוק יותר לתת מודע. 

כדי לעלות על המסילה של עסק בפיתוח עסקי המגדיל לעצמו עוד ועוד כל הזמן ללא הפסקה את היקפי המכירות שלו, אתם צריכים כל הזמן להעסיק את עצמכם בשאלות של מה אנשים מחפשים. אתם יכולים למשל לקחת חבילת מוצרים קיימים, להפוך אותם למארז ממותג, והנה יש לכם עוד מוצר מעניין בחנות. אנשים יודעים שיש לכם מוצר מסוים אבל כל וריאציה חדשה של מוצרי החנות שלכם, מגרה את שוק הצרכנות של הלקוחות שלכם ועתיד לפתוח להם את הארנק. 

פיתוח עסקי - חובה לכל עסק

אל תקחו את זה כמליצה בעלמא. אנו מתכוונים לכך במלוא הרצינות. משום מה כאשר תנובה יוצאת בהשקת מוצר קיים ובקידום המכירות שלו, זה נראה לכולם הדבר הכי רגיל ומקובל, כי חברה גדולה משקיעה בצוות חושב באופן קבוע ששוקלים והפוכים איך להגדיל את מכירות החברה. ואילו לי יש עסק קטן. מה לי ולפיתוח עסקי?! אז חשוב שתוציאו את זה מהראש. כל עוד אתם מנהלים עסק שיש בו דינאמיות, אתם כבר מוכרחים מכורח המציאות להשקיע בפרסומות. כי אם לא כן, אתם עלולים להישאר מאחור. חייבים לעדכן, לפרסם להראות ללקוחות שלכם ששווה להם להיכנס אליכם. 

אתם חושבים איך להגביר את מודעות הציבור לעסק שלכם? אתם צריכים להבין כי פיתוח עסקי זה לא למתי שיש לכם זמן, זה חובה לכל עסק. כן כן. כי אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם עם היקף מכירות הולך וקטן אתם חייבים לגרום להיקף המכירות שלכם ללכת ולגדול. תסתכלו על העסק שלכם כאילו יש לו גלגלים והוא נמצא בעליה. אם אתם לא מדוושים בדוושות, אתם עלולים למצוא את עצמכם מתדרדרים אחורה. זה לא רק משל יפה, זו בסך הכל המחשה למציאות בשטח.  

כדי להיכנס למגמה של שינוי אתם לא חייבים לצאת בפרסומות רחוב במרכז תל אביב. תתאימו את השינוי ליכולות הכלכליות של העסק שלכם. כך שאתם יכולים להתחיל עם דברים קטנים ולאט לאט לעלות רמה. 

האם אני כבעל העסק אחראי על התחום של פיתוח עסקי? 

התשובה לשאלה זו אינה אחידה. כי בחברות גדולות הנתונות משכורות חודשיות למאות עובדים, יש אדם האחראי על התחום הזה של פיתוח עסקי. והוא כמובן עובד בשילוב זרוע עם מנהל החברה, או מנהל המחלקה של המוצר עליו הוא מעוניין לצאת בקמפיין. אבל בעסקים קטנים, שעליהם אנו מדברים בדרך כלל בכתבות שלנו, אין זה תפקיד אף אחד, אלא התפקיד שלכם. אתם צריכים להפעיל את הראש שלכם ולחשוב מהי הדרך המקוונת ביותר בה אתם רוצים לפרסם את עצמכם הפעם, על ידי השקה של מוצר חדש? על ידי שיתוף פעולה עם עסק מתחרה אחר? כמובן שהכל עניין של כסף ותמיד יש לכם אפשרות להתייעץ עם אנשים מקצוע שיכוונו אתכם לגישה הנכונה לגבי העסק שלכם. 

ועכשיו אחרי שאתם חדורי מטרה, הגיע הזמן לסנכרן נתונים

יש לכם כבר אלף ואחד רעיונות? אל תתחילו לעשות שום דבר עדיין. תעשו לעצמכם קודם כל רשימה של כל הרעיונות כדי שאף רעיון לא ילך לאיבוד. אחר כך אתם צריכים לחשוב עם עצמכם כמה כסף אתם יכולים לאפשר לעצמכם להשקיע עכשיו בפרויקט מעין זה. כי אתם לא יכולים להשקיע על חשבון יכולת פיננסית בסיסית. אתם חייבים להשאיר את העסק שלכם באיזון מושלם כך שלא תהיו לחוצים כלכלית.

רוצים לדעת עוד? 

אנו במפתח ללווי והקמת עסקים רואים אתכם ואת העסק שלכם בעתיד. כי עם קצת רצון טוב אתם יכולים למצוא את עצמכם במצב טוב יותר מבחינה עסקית וכמובן כלכלית. אין סיבה שלא תמצו את הפוטנציאל הגלום בעסק שלכם אם כבר פתחתם עסק, למה שלא תהנו מרווחים מקסימליים? פנו למומחים בתחום שיעשו לכם את העבודה.

פניה מהירה: