חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך המלא להקמת חנות חיות

הביקוש לחיות מחמד בישראל גבוה. ולכן, יכול מאוד להיות שאם אתם אוהבים חיות, יהיה נכון מצדכם לקחת את התחביב שלכם ולעשות מזה כסף. אבל איך אומרים? אחרי מעשה קשה יותר לסגת אחורה. לכן, לפני שאתם מחליטים משהו אתם מוזמנים לצלול יחד איתנו לכתבה שמביאה ידע על הדרך לפתיחת חנות חיות וכמה זה יעלה לכם. המשיכו איתנו. 

מה מאפיין את השוק הישראלי? 

למרות שכשאומרים לילד חנות חיות מייד מצטייר לו כלב ותוכי, הרי שזה ממש לא כך במציאות. אנשים רבים מגדלים חיית מחמד כמו, תוכי, ארנב, אפרוח, אוגר, דגי נוי ועוד. הסטטיסטיקה הישראלית לא מאכזבת. רבע מבתי האב בישראל מחזיקים חיות מחמד (!). ובמספרים יותר מדויקים: 200 אלף מהאנשים המחזיקים ברשותם חיית מחמד, מגדלים חתולים. עוד 300 אלף מתוכם מגדלים כלבים, ומתוך כל אלה רק ארבעה אחוזים מגדלים שתי חיות בבית אחד. 

האוכל של החיות עולה כסף רב כמובן והשוק של גידול חיות מחמד מייצר מחזור כספים של 2.3 מיליארד שקלים בשנה!!!

חנות חיות

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

ההוצאה הכספית אותה משפחה מוציאה מדי חודש על גידול חיית המחמד שלה היא לא גדולה מאוד ועומדת כיום על 300 שקלים בממוצע. ההוצאה בדרך כלל אמורה להיות יציבה. לא מדובר פה בילד שבכל חודש מחדש עולה לו רעיון אחר לעוד דברים שהוא ממש ממש חייב אותם… 

לידיעתכם…

בתקופת הקורונה למרות שמשפחות רבות צמצמו את ההוצאות שלהם לכדי מינימום, הרי שההוצאות עבור גידול חיית המחמד שלהם לא ירד. מה זה אומר? שחיית המחמד שלכם לא דורשת ממכם יותר מאשר את הדברים המינימליים שלה. 

כמה כסף תצטרכו להוציא להשקעה בחנות החיות שלכם? 

קודם חשוב שנרגיע אתכם כי ההשקעה עבור פתיחת חנות חיות לא אמורה להיות גדולה במיוחד, הכל עניין יחסי. מעניין לדעת שרוב המכירות בחנויות החיות הם דווקא האוכל וכל המסביב. מכירת החיות בעצמן לא מהווה את הרווח העיקרי. 

כאן תקבלו פירוט מדויק של ההוצאות העתידיות שלכם לפתיחת העסק לשנה הראשונה.

  • שכירות- חנות חיות צריכה להיות במקום בולט לעין כך שכל מי שיראה אתכם ויזכר כי חסר לו דבר מה ירצה להיכנס לחנות שלכם שממוקמת במקום אסטרטגי. עלות שכירות לנכס מסחרי עתידה לעלות לכם בין 2,500 ל- 8,500 שקלים מדי חודש בחודשו. המחיר תלוי בלוקיישן ובגודל הנכס.
  • עיצוב פנים ושיפוץ- כדי שהחנות שלכם תהפוך משטח לחנות חיות, אתם חייבים להביא מעצב פנים מקצועי שיגרום לחנות שלכם להיראות כמו שחלמתם שהיא תיראה, וכמובן השיפוץ שאחר כך. עלויות נעות בין 30,000 ל- 1,00,000 ש"ח. הכל תלוי ברמה שאתם מתכננים להפיק מהמטרים שעומדים לרשותכם.
  • אבזור החנות, רכישת ציוד- זו הוצאה בסדר גודל של 40,000 ש"ח. הוצאה זו כוללת הכל כולל מזון לחיות, ואבזור החנות עצמה לא כולל רכישת החיות בעצמם. כמובן שככל שתהיו מעוניינים לשפר את איכות החיים של החיות בחנות שלכם, האבזור יעלה לכם יותר.
  • פרסום והגעה לציבור- כידוע, כל עסק חייב להקצות סכום הגון לפרסומות מדי שנה בשנה. ההוצאות השנתיות עבור פרסום העסק שלכם עשויות להיות בסדר גודל של עשרת אלפים שקלים ואף יותר מכך (באזור ה-30).
  • רישיון- עסק כמו חנות כלבים מצריך החזקת רישיון מיוחד. עלות הנפקת רישיון זה עולה לבעל העסק 8,000 ש"ח. על מנת להחזיק מחסן מזון לאוכל הכלבים, יש צורך בעוד מתחם נוסף שעלויותיו דומות. 

  • העסקת עובדים- שוק העבודה הישראלי מספר כי היום עובד משמרת מלאה + בונוסים יכול להגיע למשכורת של 6,000 ש"ח. שימו לב שאם אתם רוצים שהחנות שלכם תהיה פתוחה כמה שיותר יהיה עליכם להעסיק לפחות שתי עובדים חוץ ממכם.

מי הם הספקים לחנויות חיות?

העניין תלוי אם אתם עובדים עצמאי מלא או זכיינות. אם אתם עצמאיים יהיה עליכם לעבוד מול ספקי המזון ומגדלי החיות. בפתיחת העסק מול ספקי ריהוט ועוד. ואילו אם אתם זכיינים תצטרכו לעבוד כל הזמן רק מול חברת האם דרכה אתם משווקים את העסק שלכם. עלויות של זכיינות הן גבוהות מאוד אבל איך אומרים? עצם היותכם זכיינים גורם לכם להתחיל לראות רווחים בצורה מהירה יותר מאשר עצמאיים שמתחילים לבנות את העסק שלהם מאפס. אתם עובדים כזכיינים עדיין אתם לא מקבלים בגלל זה גם שירות של הובלות עד אליכם בלי שאתם מבצעים לצורך כך בקשה למשלוח. כלומר, אתם אחראיים על הסחורה שלכם ועל הבחירה מול אילו ספקים לעבוד. 

מהם השלבים לפתיחת העסק שלכם? 

  1. אפיון- עליכם לחשוב היטב למה אתם מתחברים יותר האם לקטע של מכירת חיות ממש או אביזרים משלימים לחיות ואוכל.

     

  2. כמו כל עסק, גם כאן תידרש תוכנית עסקית- כדי להצליח לעמוד בהוצאות כספיות מול הכנסות נמוכות בלי לחשוב על פשיטת רגל מחר, יש לכתוב מראש תוכנית עסקית עם איש מקצוע. אנשי המקצוע ידריכו אתכם איך להבין את היכולת הפיננסית שלכם תוך כדי סינכרון בין הצורך להשקיע בחנות כמה שיותר כדי למשוך לקוחות. אם אתם צמודים לתוכנית עסקית, אתם צמודים לדבר הנכון.

     

  3. מציאת הנכס המתאים- אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להשכיר חנות ברחוב צדדי מדי ובמקום נסתר מעין כל. כדאי מאוד שתשקיעו בחיפוש אחר מקום שעשוי להפוך את החנות שלכם לאטרקטיבית.

     

  4. שיפוץ -כשהחנות בעלת מראה נעים לעין אנשים נהנים להיכנס להתרשם וגם לקנות. אז אם יש צורך בשיפוץ המבנה, שקללו גם הוצאה זו לסעיף ההוצאות.

     

  5. אבזור החנות שלכם – תצטרכו להציב בחנות דלפק וקופה רושמת ואחר כך מדפים ושאר הריהוט. ואז אחרון חביב, מלאי גדוש. 

     

  6. רישום- כדי להתחיל לעבוד, עליכם לפתוח לעצמכם תיק במס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ. תחסכו מעצמכם הרבה בלגן אם תיעזרו בשירות יועץ מס לצורך כך. עסק עצמאי חייב ליווי צמוד של מנהל חשבונות.

     

  7. רישיון- גם לפתיחת חנות חיות וגם לפתיחת מחסן מזון לחיות צריך רישיון.

     

  8. ביטוח העסק שלכם- אין צורך לפרט למה נדרשים הביטוחים אבל לפני שאתם מתקשרים ישירות לחברת הביטוח כדאי שתתיעצו עם מומחים בתחום אילו פוליסות ביטוח הם ממליצים לכם לרכוש כדי לכסות את עצמכם על כל צרה שלא תבוא.

     

  9. עובדים- כדאי מאוד שתשימו דגש על עובדים שיש להם ניסיון. אם הם בעצמם מכירים את המוצרים כמו שצריך זה כבר טוב. אין לכם שום עניין גם להתחיל עסק חדש וגם שהעובדים במקום לעבור לכם רק יכבידו עליכם.

     

  10. פתיחת אתר אינטרנט כחלק ממגמת הפרסומת שלכם-  אנו לא צריכים להרחיב בדיבור על גודל החשיבות של הקמת אתר אינטרנט. כאשר בונים אתר אינטרנט, בונים יחד איתו רשת גדולה יותר של לקוחות מגוונים יותר ללא הגבלת זמן ומקום. אל תפספסו את הדבר שיכול להקפיץ לכם את המכירות.

     

  11. יצירת קשר עם ספקי מזון לחיות, מגדלי חיות מחמד, אוכל לדגים, אוכל לציפורים ועוד.

     

  12. כדאי מאוד שאת הלוגו של החנות שלכם תדפיסו כתלבושת אחידה לעובדי החנות כך מייד בהיכנסם הם יבדילו מייד בין מוכר ללקוח. חוץ מהכל יש גם את הרושם המאוד רציני שזה משאיר על הלקוחות.

     

  13. קופה רושמת ומכשיר לסליקת כרטיסי אשראי – תדאגו לכך מראש כדי למנוע עוגמות נפש.

     

  14. סעיף המשלוחים המכריע – כחלק מהשתתפות בתחרות שיש בשוק, כדאי מאוד שתקימו רשת משלוחים שתאפשר ללקוחות להזמין אצלכם גם למי ששעות העבודה שלו אינן חופפות את שעות פתיחת החנות שלכם.

     

  15. התיידדו עם הלקוחות שלכם- אחד מן העבודות של בעל עסק שרוצה לשמור לעצמו את הלקוחות שלו, זה שימור לקוחות. שימור לקוחות זה לא דבר מוגדר ישנן דרכים רבות לעשות זאת, בדקו את הדרך מתאימים לכם (כרטיסי מועדון, הטבות…).

איזה ציוד תידרשו לקנות כדי לאבזר חנות חיות? 

ציוד כמו בכל חנות, דלפק, קופה רושמת וציוד משרדי.

ציוד לחיות המחמד של הלקוחות שלכם- כלובים, שטיחונים, אקווריום ואביזרי נוי לחיות ומתקני פעלולים לחיות. 

ציוד להצגת המוצרים- לא הכל מוצג בקטלוג לכן חשוב מאוד להתקין מדפים רבים לצורך הנחת התצוגה שלכם. הכל מכלובים, המזון וכל האביזרים שמוכרים בחנות לחיות. 

ציוד פינוק לחיות- אם אתם רוצים להתמקד בנישה של אסתטיקה, תצטרכו להוסיף לתצוגה שלכם גם מברשות שיער, מספריים אמבט רחיצה ועוד. 

ציוד לווטרינריה- זה כבר ממש דבר בפני עצמו. אבל בגדול תצטרכו לרכוש לצורך כך שולחן טיפולים, כלובים לבעלי חיים, מכונת רנטגן, תרופות לבעלי חיים ועוד. 

לסיכום, 

בפתיחת חנות לחיות מחמד אתם לא לוקחים על עצמכם סיכון גדול מדי. ההוצאות הכספיות הן הגיוניות יחסית. כמובן שכדאי מאוד לשים לב שצוות המוכרים שלכם לא יהיו סתם כאלה שלא מצאו עבודה ונאלצו ללכת למכור באיזו חנות, אלה כאלה שיודעים להיות מאסטרים במכירות. כי אחרי הכל הם יצטרכו להציע מוצרים למכירה ולמכור. 

אנו נשמח להעניק לכם יד תומכת בכל אחד מן השלבים עד להקמת העסק שלכם וכן הלאה. כי לא את הכל אתם צריכים לעבור לבד. אנו כבר עברנו את התהליך הזה של הקמת עסק כבר עשרות פעמים ואת הניסיון שלנו צברנו יחד עם הלקוחות. אנו נשמח להוכיח לכם כי אתם יכולים לפתוח עסק עצמאי מצליח.  

איך בונים תוכנית עסקית לחנות חיות?

חנויות לחיות מחמד מתמחות במכירת בעלי חיים ומוצרים ושירותים הקשורים לחיות מחמד כמו מזון לחיות, רצועות, משחקים שמיועדים לחיות, כלובים ועוד. בחנויות חיות מוכרים בדרך כלל דבר כלבים, חתולים, ציפורים, דגים, ארנבים, אוגרים וכו'.

חלק מחנויות לחיות מספקים גם שירותי תספורות וטיפוח לחיות.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

תוכנית עסקית לחנות חיות

תקציר מנהלים: ספקו פירוט קצר על העסק שלכם, כולל המטרה, היעדים וקהל היעד שלו.

ניתוח שוק: ערכו מחקר על ענף חנויות חיות המחמד בעירכם הכולל גודל שוק, מגמות ותחרות. ופרטו את האתגרים בשוק ובניית אסטרטגיות לטיפול בהן.

מוצרים ושירותים: תארו את סוגי חיות המחמד והמוצרים הקשורים לחיות מחמד שתמכרו, כמו גם כל שירותים נוספים שתציעו, כגון מספרה לחיות ועוד.

מבנה עסקי: קבעו את המבנה החוקי של העסק שלכם, וציינו את כל הרישיונות והאישורים הנדרשים להפעלת חנות לחיות מחמד בעירכם.

שיווק ופרסום: פיתוח תוכנית לקידום העסק שלכם, כולל קמפיינים פרסומיים, מדיה חברתית ועוד. תבדקו מי קהל היעד שלכם ומהן הדרכים הטובות ביותר להגיע אליהם.

תפעול וניהול: פיתוח תוכנית לניהול פעולות יומיומיות, כולל אנשי צוות והדרכה, ניהול מלאי וטיפול בשירות לקוחות.

תחזיות פיננסיות: העריכו את עלויות ההתחלה של הקמת חנות המחמד שלכם, כולל שכירות, מלאי, משכורות צוות והוצאות שיווק. ציינו את ההכנסות והרווחים שלכם על סמך מחקרי השוק ותחזיות המכירות שלכם.

ניהול סיכונים: תזהו סיכונים פוטנציאליים הקשורים להקמת חנות לחיות מחמד, ופיתוח תוכנית לניהול הסיכונים ולמזעורם. כמו למשל לעשות ביטוחים ועמידה בכל התקנות הנדרשות.

אסטרטגיית יציאה: פיתוח תוכנית יציאה מהעסק, בין אם באמצעות מכירה, מיזוג או פירוק.

דוגמא לתוכנית עסקית לחנות חיות

תקציר מנהלים:

החנות שלנו תתמחה במכירת מגוון חיות מחמד ומוצרים הקשורים לחיות מחמד לבעלי חיות מחמד באזור המקומי. המשימה שלנו היא לספק ללקוחות את האיכות הגבוהה ביותר של מוצרים לחיות מחמד וציוד תוך הצעת שירות לקוחות יוצא דופן. אנו שואפים להפוך לחנות המובילה של מוצרי ושירותי חיות מחמד בשוק המקומי.

 

ניתוח שוק:

ענף חנויות לחיות המחמד בארץ צומח במהירות, עם אוכלוסייה גדולה של בעלי חיות מחמד הדורשים מוצרים ושירותי טיפוח ומספרה ברמה גבוהה. כרגע אין חנויות לחיות מחמד אחרות באיזורינו, ובכך יש לנו יתרון תחרותי. עם זאת, ישנן מספר חנויות מקוונות ורשתות המציעות מוצרים דומים, ונצטרך להבדיל את עצמנו באמצעות שירות לקוחות מעולה ומבחר ייחודי של מוצרים.

 

מוצרים ושירותים:

נציע מגוון חיות מחמד: כלבים, חתולים, ציפורים, דגים, אוגרים וארנבים. אנו נמכור גם מגוון מוצרים הקשורים לחיות מחמד, כולל מזון, צעצועים, אביזרים וטיפוח. בנוסף, אנו מציעים שירותים כמו טיפוח חיות מחמד במספרה קטנה בתוך החנות.

 

מבנה עסקי:

השגנו את כל הרישיונות וההיתרים הדרושים להפעלת חנות לחיות מחמד באזור, ואנו נציית לכל התקנות הרלוונטיות.

 

שיווק ופרסום:

כדי לקדם את העסק שלנו, נשיק קמפיין שיווקי ופרסום, כולל מודעות מקוונות, שיווק במדיה חברתית והגעה לקהל מפה לאוזן. אנו נעשה גם שותפויות עם מקלטים לבעלי חיים.

 

תפעול וניהול:

יגוייסו אנשי מקצוע מנוסים לטיפול בחיות מחמד אשר אוהבים בעלי חיים ויתנו שירות לקוחות מעולה. אנו נשמור על סביבה נקייה ובטוחה עבור חיות המחמד והלקוחות שלנו, נשתמש במערכת ניהול מלאי כדי לעקוב אחר המלאי שלנו ולוודא שתמיד יש לנו את המוצרים שלקוחותינו זקוקים.

 

תחזיות פיננסיות:

צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק

 

ניהול סיכונים:

אנו מיישמים מספר אסטרטגיות לניהול סיכונים, כולל ביטוח אחריות, פרוטוקולי בטיחות עבור חיות המחמד, העובדים והלקוחות שלנו ועוד.

 

אסטרטגיית יציאה:

המטרה ארוכת הטווח שלנו היא להרחיב את העסק שלנו על ידי פתיחת חנויות נוספות ברחבי הארץ. עם זאת, אם נחליט לצאת מהעסק, נבדוק את האפשרות למכור את העסק.

פניה מהירה: