חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעלי צימרים? אל תעלימו מס!

לפני שנתיים הרבה אנשים עשו את חופש שלהם בחו"ל. אבל עכשיו אחרי הקורונה בזמן שזני הקורונה מסתובבים בעולמנו הגדול, אנשים רבים עשו הסבת מקצוע ומתחילים להכיר את הארץ. נופשים בארץ ישראל. 

 

יש לכם צימר? לא משלמים מס הכנסה? כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה. 

אנשים משלמים הרבה כסף על נופש בארץ

חשוב שתבינו שמחירי הצימרים בארץ הם מופקעים. אנשים יכולים לטוס לחו"ל בטיסה זולה, להשכיר שם דירה ולצאת עם חצי מחיר ממה שהיו יוצאים פה עם השכרת צימר בארץ. למרות שהאנשים שיש בבעלותם צימר או שתיים יכולים להרוויח הרבה מאוד כסף, כלל לא בטוח שהם מכניסים את ההכנסות שלהם לחשבון הבנק שלהם דרך ניכויים של מס הכנסה. 

צימרים מעלימים מס

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

בזמן האחרון עבדו קשה ברשויות המס ועלו על עשרים ושש בתי אירוח כאלה שבעצם העלימו מס. כאשר רשויות המס מחליטות לאכוף תחום מסוים של מיסוי הן עושות את זה ובצורה די טובה. כך שאם יש לכם צימר אחד או שניים שאתם משכירים, היינו ממליצים לכם פשוט להחליט שאתם הולכים על זה. מתחילים לעבוד לבן כמו שצריך. כי בסופו של דבר הכי טוב לעבוד בדרך המלך, עם כל המיסים שאתם צריכים לשלם על הדרך הזו. 

כרגע נספר לכם על מספר יישובים בארץ ועל הקורות עם בתי הארחה שם. 

מה קרה בצימרים בארץ?

המבקרים של מס הכנסה ערכו טיול בעצמם בארצנו והגיעו לצפון. שם הגיעו למרכז צימרים באיזור הגליל וגילו להפתעתם כי למרות שהעסק כן מדווח כל חודש על ההכנסות שלו, הם ראו כי בחודשי הקיץ הלוהטים הם החליטו דווקא להחסיר כמעט עשרים אלף שקלים מההכנסות שלהם. המבקרים נדהמו לגלות שעסק שאמור לכבד את עצמו אינו עושה את העבודה שלו כמו שצריך. אבל מה שבאמת הדהים אותם זה שבעל העסק אמר להם כי הוא לא הספיק לעדכן את הספרות המדויקות בגלל העומס של החופש ובדיוק בימים הקרובים הוא תכנן לעשות את זה. כאילו שרשויות המס לא מבינים שהייתה להם כוונה אחת ויחידה, להעלים מס. בעוד מקום נוסף בו חלק מההכנסות הופקדו לבעל הצימרים דרך הביט, טענו בעלי הצימר כי הם לא ידעו כלל כי על הכנסות דרך הביט יש צורך לדווח לרשויות המס. מישהו חושב שהם באמת לא ידעו?! רק טיפש יחשוב שבתמימות הם לא דווחו על ההכנסות שלהם. 

בעוד מקומות רבים בצפון נתפסו צימרים כשהם מעלימים מס על חלק מן ההכנסות שלהם. ובכל אחד מהם נתקלו המבקרים בתירוצים פחות משכנעים מאשר בצימר הקודם. אחד אומר, כי בעל העסק בחו"ל וכאשר יחזור יעדכן את כל מה שצריך. השני אמר, כי העבודה רבה וחלק מהמספרים נשמטו בגלל הבלאגן של החופש, ובקיצור יש תירוצים לאנשים. 

לאחר שרוו המבקרים מן הביקור הלא נחמד בצפון, הגיעו לאזור המרכז. באזור המרכז הם הגיעו לעסק בתל אביב בו גילו כי העברה כספית של שלושת אלפים שקלים שנעשתה דרך הפייבוקס, לא נרשמה כלל בדיווח הכספי שלהם. לשאלת המבקרים, טענה בעלת העסק כי רק אחרי שהיא רואה את הכסף היא מנפיקה חשבונית. אבל כאשר מדובר בכסף שנכנס דרך מערכת אחרת, לוקח לה יותר זמן לאמת את ההפקדה ולוודא שזו אכן בוצעה כראוי. 

אחרי המסע בתל אביב בו ראו כמה בתי עסק נוספים, עברו המבקרים לבת ים שם גילו על עסק שכמעט ולא דיווח על הכנסותיו. לשאלתם של המבקרי רשויות המס מדוע הוא אינו מדווח על הכנסות, טען בעל העסק כי אין לו הרבה הזמנות וכתוצאה מכך הוא לא יכול להרשות לעצמו לדווח על כל אחת מן ההזמנות שמבוצעות אצלו בעסק. תשובה פנטסטית שוודאי התקבלה על מבקרי רשויות המס…

באילת הרחוקה, החמה והיקרה. הגיעו המבקרים לביקורת פתע בווילת אירוח בעיר שם לא דווחו כלל על הכנסות והיה מדובר בהעלמת מס בסדר גודל של כמעט 100 אלף ש"ח. בעוד מקום בו משכירים חדרי אירוח פרטיים, הגיעו לגירעון בדיווח המס של עשרות אלפי שקלים. ובקיצור, העלמת המס חוגגת. הקטע היותר מבדח של הסיפור זה שכאשר שאלו את בעל הצימרים מדוע יש לו הכנסה לא מדווחת, הוא ענה להם בתמורה תשובה ממש מעניינת: אני אבדוק עם פקיד הבנק מדוע הועברו לחשבוני כספים. מה שנקרא שיחק אותה ראש קטן אבל ממש קטן. 

לסיכום, 

מה שחשוב שתבינו כי אם יש דבר שלא שווה לכם לעשות אותו, זה להעלים מס. רשויות המס משתייכות לאחד הגופים המדיניים העובדים הכי טוב והכי קשה יותר מכל גוף אחר. לא סביר שתנהלו עסק ותעלימו מס ולא יגלו אתכם ביום מן הימים, וכאשר יגלו אתכם תצטרכו לשלם למפרע את כל המיסים אותם הייתם אמורים לנכות מההכנסות שלכם בחודשי. אנו לא ממליצים לכם להגיע למצב כזה בו יש לכם כל כך הרבה חובות כלפי רשויות המס. קודם כל זה לא טוב מבחינת דירוג האשראי שלכם. וחוץ מזה, איך תתמודדו עם הוצאה כל כך גדולה ביום אחד? אמנם זו דרך יקרה, אבל זו דרך יקרה שהיא זולה. אין כמו לדעת שכאשר תבוא ביקורת פתע למשרד שלכם, לא ידפוק לכם הלב כי אתם עובדים הכי נקי ומסודר שיש. 

רוצים לדעת עוד על ניהול עסקים תקין? 

אנו במפתח ללווי והקמת עסקים נשמח להכיר את העסק שלכם. יכול מאוד להיות שעם הידע שיש לנו אתם יכולים למנף את העסק שלכם קדימה ולהגדיל את הרווחים שלכם למקומות שאתם לא רואים את עצמכם עושים אותם בשחיקה היום יומית. פגישה ראשונה עלינו. בואו להכיר את המומחים שלנו ללא עלות. אם תרצו להמשיך איתנו הרווח כולו שלכם. 

פניה מהירה: