חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעלי עסק והשכירות יקרה לכם? הכל על סיוע לעצמאיים

מאז התחילה הקורונה אנחנו שומעים רבות על מענקים לעצמאיים. הקורונה פגעה קשות בענף העסקי וגרמה לבעלי עסקים רבים להוריד מכירות ולהנות מפחות רווחים. המענק הבא מופנה כעזרה לבעלי עסקים שמחיר השכירות עולה יותר משבעה עשר אחוזים מההכנסות שלו. בעל עסק שירצה את הסיוע צריך להוכיח שהכנסותיו נפגעו. 

למה צריך להוכיח פגיעה בהכנסות? כי אין אפשרות שכל בעל עסק שלא נפגע ישכיר מקום יקר ויבקש מענק לסבסוד. לעומת זאת, קיימים עסקים שהמיקום שלהם מאז ומתמיד היה במקום בעל מחיר גבוה והם יכלו לעמוד בכך. הבעיה התחילה כשההכנסות נפגעו ונוצר קושי ממשי בתשלום השכירות. עצמאיים שעונים על הקריטריונים זכאים לסיוע בתשלום השכירות. 

כמה כסף מקבלים? 

הסכום אותו העמידה המדינה לצורך המענק לעסקים הוא לא פחות משישים מיליון שקלים! המענק הגדול ביותר לעסק אחד יכול להגיע עד תקרת סכום של מאה עשרים אלף שקלים המחולקים לשלוש פעימות. כמובן שלא כל עסק יהיה זכאי לקבל את כל הסכום. עד כה לא ניתן היה להגיש את הבקשה כלל, אבל מדצמבר יהיה ניתן להגיש בקשה לזכאות ולהמתין בחוסר סבלנות לתשובה. 

מחזירים מענקים או מקבלים? 

בתקופת הקורונה בעלי עסקים רבים קיבלו מענקים גדולים מאוד. בחודשים האחרונים מאז התחילה הממשלה החדשה בפעילותה הלא כל כך מבורכת… היא דרשה מבעלי עסקים רבים להחזיר מענקים שקיבלו מהביטוח לאומי. אך יחד עם זאת הוקמה קרן חדשה לעסקים. השילוב מעניין אבל עובדה שהוא קיים. 

סיוע לעצמאיים

מאיפה הביאה המדינה פתאום את הכסף? 

שישים מיליון שקלים זה סכום לא מבוטל. ואחרי שהמדינה פיזרה מענקים בגלל קשיים כלכליים, מאיפה יש לה פתאום עוד כסף לסייע לבעלי עסקים? כלכלני המדינה אומרים שהכסף הוא מהסכום שיועד לתקציבים שנותר ללא שימוש משנת המס שכרגע אנו עומדים בסיומה. 

בכותרת למעלה ציינו כי מדובר לבעלי עסקים המתקשים לשלם את דמי השכירות היקרים, אבל זה לא רק. גם בעלי עסקים שמתקשים להתמודד מול הוצאות קבועות שונות, כמו ארנונה, חשמל ועוד, יכולים להיות זכאים לקבל את המענק המדובר. 

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

לפי מה נקבע גובה המענק לשכירות? 

את המענק מקבלים רק הזכאים – עסקים שהוצאת השכירות גבוהה ב 17% מהמחזור העסקי שלהם. חשוב לציין שרק עסקים שהיו זכאיים לשלושה מענקים יוכלו לקבל גם את המענק הנוכחי. תנאי נוסף לקבלת המענק הוא שמחיר השכירות יהיה תואם למחיר השכירות בשנת 2019. באופן יחסי, לא הרבה עסקים ימצאו זכאים. 

המענק נקבע עבור כל עסק ועסק בנפרד. אין חישוב כללי אותו עושים על כל עסק. אבל בגדול מה שאנו כן יכולים לומר לכם, זה שהמענק נגזר מתוך הנתונים של העסק ויחס ההוצאות שלהם.

תכל'ס, המענק מחושב על פי מאה שקל על כל מטר רבוע אותו שוכרים. אבל גם אם העסק שלכם מכיל שטח עצום, לא תוכלו לקבל יותר ממאה עשרים אלף שקלים. 

מומחי חברת המפתח לליווי והקמת עסקים שמחה להנגיש לכם מידע שיכול לסייע לכם. אם אתם רוצים לקבל קצת מעבר, צרו קשר לתזמון שיחת ייעוץ חינם.

רוצים לדעת עוד על עסקים ועל התנהלות נכונה בהם? הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של המפתח ללווי והקמת עסקים.

פניה מהירה: