חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך פותחים עסק של קלינאות תקשורת?

קליניקה לקלינאות תקשורת היא מבוקשת. גם התחרותיות בתחום לא גבוהה והביקוש גדול על ההיצע הקיים. אם יש לכם תעודת קלינאות תקשורת ואתם מעוניינים לפתוח עסק עצמאי, הגעתם למידע הנכון. כאן תקבלו מידע על השלבים להקמת עסק של קלינאות תקשורת. היועצים המומחים של המפתח ללווי והקמת עסקים, מסבירים. 

מי קהל היעד? 

קלינאות תקשורת מסייעת למגוון רחב של קשיי דיבור, החל מילדים חנ"מ המתמודדים עם קשיי הגייה, דיבור לא ברור, אוטיזם, גמגום ואפילו עיכוב התפחותי ועד למבוגרים בעלי קושי שפתי, גמגום, צרידות ועוד.

מהם השלבים לפתיחת עסק של קלינאות תקשורת? 

  • לימודים – שלב זה הוא המשמעותי, המורכב, הארוך והיקר ביותר. כדי להיות קלינאי תקשורת, יש צורך להוציא תואר ראשון במכללה המוסמכת לכך. הוצאת תואר ראשון אורכת כארבע שנים (אם עברתם את כל המבחנים בזמן).

  • רישיון – כדי לעבוד כקלינאי תקשורת, חובה עליכם להשיג רישיון מטעם משרד הבריאות. קלינאי תקשורת המציג את עצמו כקלינאי תקשורת ללא רישיון, עלול להסתבך עם רשויות החוק.

  • רישיון עסק – כדי להתחיל להרוויח עסק בצורה חוקית, יש להירשם במס הכנסה כבעל עסק עצמאי וכן בביטוח הלאומי והמע"מ. שימו לב, גם אם אתם  לא מוכרים מוצרים, ולא נתקלים עם רשויות המס באופן תדיר, חשוב מאוד לפתוח עסק עצמאי.

  • יצירת קשרים – כדי להתחיל לעבוד כקלינאי תקשורת, נסו להגיע להסדר עם קופות חולים ומוסדות חינוך מיוחד. הורים המעוניינים לקבוע תור לקלינאי תקשורת לילדם, עלולים להמתין מספר רב של חודשים בתור. הביקוש הוא גדול. אם אתם מעוניינים לעבוד כעצמאיים, תוכלו לעבור לשני הסעיפים הבאים.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

  • השכרת קליניקה – כדי להתחיל לקבל אנשים, תצטרכו להשקיע מראש בקליניקה מפוארת. אומנם מדובר בסיכון מסוים – אתם שמים כסף, עוד לפני שיש לכם לקוחות, אבל אין מה לעשות, לא תוכלו לעשות צחוק מעצמכם.
  • מיתוג ופרסום – כדי להגיע ללקוחות, תצטרכו להשקיע עשרות אלפי שקלים במיתוג ופרסום. המיתוג גורם לאנשים לחוש שמדובר בעסק אמיתי ומקצועי. והפרסום יעזור לכם להיחשף לכמה שיותר אנשים. תוכלו לפנות לצורך כך לסוכנות הפרסום המפתח דיגיטל.
  • ייעוץ עסקי – למה עסקים רבים בישראל נסגרים אחרי תקופה קצרה? מה גורם לבעלי עסקים להיות בקשיים כלכליים? ונשאל גם על הדרך החיוב – מה גורם לאנשים להצליח ולקצור רווחים בעסק עצמאי? ההבדל הוא קטן אך מהותי. המגזר העסקי מתחלק לשניים, אלו שפנו ליועץ עסקי ואלו שלא. כדי לנהל עסק בצורה טובה ולראות את הרווחים בעיניים, יש צורך להתנהל בצורה כל כך איכותית, שקשה מאוד להגיע אליה בלי ליווי מקצועי של יועץ עסקי. 

המפתח ללווי והקמת עסקים כאן בשביל לתת לכם יד. חברתינו מלווה כיום עשרות בעלי עסקים שהיו במצב של לשרוד את היום יום, ואחרי בניית תוכנית עסקית ואיזון פיננסי חכם, הגיעו למצב אידיאלי של עסק רווחי לכל דבר ועניין. כדי להקים עסק בצורה הנכונה ביותר, דברו עם היועצים העסקיים בחברתינו.

איך פותחים עסק של קלינאות תקשורת?

קלינאות תקשורת הוא תחום בריאות המתמקד באבחון וטיפול בהפרעות דיבור, שפה, קול ועוד. קלינאי תקשורת עובדים עם אנשים בכל הגילאים, מתינוקות ועד קשישים, המתקשים בתקשורת עקב מגוון מצבים כגון עיכובים התפתחותיים, אוטיזם, שבץ מוחי, פגיעה מוחית טראומטית והפרעות נוירולוגיות.

 

קלינאי תקשורת משתמשים במגוון טכניקות כדי לעזור ללקוחותיהם לשפר את כישורי התקשורת שלהם, כולל תרגילים לחיזוק השרירים המשמשים בדיבור, תרגילים לשיפור ההגייה ופעילויות לסיוע בהתפתחות השפה. הם עשויים גם להשתמש בטכנולוגיה מסייעת, כגון אפליקציות, כדי לעזור ללקוחות לתקשר בצורה יעילה יותר.

תוכנית עסקית לקלינאות תקשורת

תקציר מנהלים: סקירה קצרה של העסק, כולל ייעודו, השירותים המוצעים וקהל היעד.

 

תיאור החברה: תיאור מפורט יותר של העסק, כולל ההיסטוריה שלו, מי הבעלים וכל נקודות מכירה ייחודיות.

 

ניתוח שוק: הערכה של השוק לשירותי טיפול בתקשורת, לרבות גודל השוק ותחרות.

 

שירותים: תיאור של שירותי טיפול בתקשורת הספציפיים המוצעים, לרבות תמחור והתמחויות כלשהן.

 

שיווק ומכירות: תיאור האסטרטגיות והטקטיקות המשמשות לשיווק ומכירת שירותי טיפול בתקשורת, לרבות פרסום, קידום מכירות ושותפויות.

 

תפעול: תיאור הפעילות השוטפת של העסק, לרבות המיקום, הצוות והציוד הנדרש.

 

תחזיות פיננסיות: תחזיות פיננסיות לעסק, כולל תחזיות הכנסות והוצאות, וכן ניתוח איזון.


מסקנה: סיכום של התוכנית העסקית, כולל הפעולות העיקריות והצעדים הבאים לעסק.

דוגמא לתוכנית עסקית לקלינאות תקשורת

תקציר מנהלים:

הקליניקה היא קליניקה עצמאית חדשה לטיפול בתקשורת המתמחה בסיוע לילדים ומבוגרים עם הפרעות דיבור ושפה. המשימה שלנו היא לספק שירותי טיפול אישיים ואיכותיים כדי לעזור ללקוחותינו לשפר את כישורי התקשורת שלהם ולממש את מלוא הפוטנציאל שלהם. קהל היעד שלנו כולל ילדים ומבוגרים עם הפרעות דיבור ושפה.

 

תיאור חברה:

הקליניקה שייכת ל___, קלינאית מוסמכת לשפת דיבור עם ניסיון. המרפאה תמוקם בבניין רפואי במיקום מרכזי המצויד בחדר המתנה, חדר טיפולים ומשרד. הקלינאית תעסיק עוזר אדמיניסטרטיבי אחד במשרה חלקית.

 

ניתוח שוק:

שוק קלינאי התקשורת הולך וגדל, כאשר מספר הולך וגדל של אנשים המאובחנים עם הפרעות דיבור ושפה. קיים ביקוש גבוה לשירותי ריפוי בדיבור לילדים, במיוחד לאלו עם אוטיזם והפרעות התפתחותיות אחרות. גם שוק שירותי ריפוי הדיבור למבוגרים גדל ככל שהאוכלוסייה מזדקנת ויותר אנשים חווים קשיי תקשורת. ישנם מספר מתחרים בתחום, אך קליניקה זו תבדל את עצמה על ידי הצעת שירותי טיפול בקבוצות, אחד על אחד וזמן גמיש.

 

שירותים:

הקליניקה תציע מגוון שירותי טיפול בתקשורת לילדים ומבוגרים.

*יש לפרט את שירותי הטיפול.

 

שיווק ומכירות:

הקליניקה תשווק את שירותיה בפלטפורמות שונות כגון:

– אתר אינטרנט המספק מידע על התרגול והשירותים המוצעים

– מדיה חברתית כמו פייסבוק ואינסטגרם לפרסום עדכונים, המלצות ותוכן חינוכי

– עיתונים מקומיים ומגזינים להורים

– הפניות מרופאים ואנשי מקצוע אחרים בתחום הבריאות

 

פעולות:

ימים ראשון עד חמישי, בין השעות 9:00-17:00. 

תועסק עוזרת אדמיניסטרטיבית אחת במשרה חלקית. הקליניקה תצטייד בחדר המתנה, חדר טיפולים ומשרד, ויעמוד במלואו בכל תקנות המדינה.

 

תחזיות פיננסיות:

צפי רווח ועלויות משתנות מעסק לעסק.

פניה מהירה: