חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך פותחים עסק למסחר בזהב?

איך פותחים חנות למכירת תכשיטים או למסחר בזהב? 

 

שוק הזהב בישראל הינו שוק ענק המגלגל מילארדי שקלים. מדובר בשוק רחב מאוד, חנויות תכשיטים, סחר בזהב, קניית תכשיטים ישנים ועוד. שוק הזהב מחולק גם למכירה וגם לקניה בנושא של הלקוחות. 

 

מי קהל היעד? 

 

קהל היעד רחב מאוד – אין מי שלא קונה זהב, אנשים בלי יכולות כלכליות, ואנשים מהרמה הסוציו אקונומית נמוכה. חתונות, אירוסים, בר מצוות, ימי הולדת, חגים ועוד. אין זמן שלא מתאים לרכישת תכשיט זהב במתנה המביעה רגשות הערכה… 

 

איזה אפשרויות קיימות בפני סוחר זהב בפתיחת עסק? 

 

חנות למכירת זהב – השקעה בחנות – על מנת לפתוח חנות למכירת זהב יש צורך להשקיע מאות אלפי שקלים ברכישת מלאי. בנוסף לפני שאתם חותמים על חוזה שכירות לצורך הקמת חנות הזהב שלכם, יש צורך לוודא שחברת הביטוח תסכים לבטח חנות במיקום הספיצפי שלכם. חובה שתהיה ויטרינת חוץ בחנות. וכן החנות עצמה צריכה להיות מעוצבת בצורה יוקרתית ועדכנית ביחס לחנויות זהב אחרות. ההשקעה הראשונית בהקמת עסק של מכירת תכשיטי זהב, הינה השקעה גדולה מאוד.

לפני שאתם פותחים חנות למכירת תכשיטי זהב עליכם להחליט מה סוג הזהב איתו אתם מתכוונים לעבוד – זהב איטלקי או זהב פשוט יותר. כמובן יש לכם את האופציה של מספר רמות של תכשיטים באותה חנות. כדי להצליח לשדר מראה אמין יש צורך שהמוכרת בחנות (עדיף מוכרת מכיוון שבישראל הרוב המוחלט של רכישת התכשיטים מתבצע על ידי נשים) תשדר מראה נעים, עדין ואמין. 

 

מכירת הזהב נעשית על ידי שקילת התכשיטים. כלומר מכירה על פי גרמים של זהב. אחוזי הרווחיות במכירת זהב נעים בין 25% רווח ל – 150% רווח. ככל שתצליחו להשיג את הזהב במחיר זול יותר, כך הרווחיות שלכם עתידה לגדול. 

 

מהיכן מגייסים מלאי לחנות זהב? 

 

בישראל ישנם הרבה מאוד סוחרי זהב, יבואנים, בתי מסחר ספקים ועוד. בנוסף חנויות זהב רבות מייבאות את הזהב בעצמם ממרוקו וממדינות נוספות. שורה תחתונה, בקלות ניתן למצוא ספקי זהב. 

 

מה ההון ההתחלתי הנדרש? 

 

על מנת לפתוח חנות זהב יש צורך במינימום הון עצמי של מאתיים עד חמש מאות אלף שקלים. שקית לא גדולה של תכשיטי זהב יכולה לעלות שלוש מאות אלף שקלים כמו כלום. אתם יכולים להחליט שאתם מתחילים עם מלאי קטן של זהב ולהגדיל את המלאי בהתאם לרווחים, זו גם אופציה, אבל קחו בחשבון שאין מצב לפתוח חנות למכירת תכשיטי זהב, בלי הון עצמי ראשוני. 

 

כמה נקודות חשובות לגבי מכירת תכשיטי זהב

 

  • אחת הטעויות של בעלי עסקים בתחום הזה היא צורת תשלום תמורת המלאי ודרישת תשלום מהלקוחות שאינן חופפות אחת לשניה. כלומר, הם משלמים במזומן לספקים, אבל ללקוחות מאפשרים לשלם בתשלומים, דבר שעלול לתקוע את תזרים המזומנים שלהם.

     

  • מחיר הזהב נמדד באונקיית זהב. כל יום מתפרסם מחיר הזהב הרלוונטי להיום ועל פי המדד המעודכן מוכרים את התכשיטים באותו יום. אומנם יש גם תכשיטי זהב שמחירם לא נמדד על פי כמות הגרמים שהם מכילים, אלא על פי מחיר אוניברסלי, אבל זה כבר התכשיטים המיוחדים והנדירים.

     

  • חשוב מאוד לפנות ליועץ ביטוחי שיתאים עבורכם את הפוליסות הביטוח המדויקות עבור עסק של זהב. מדובר בסחורה יקרה מאוד, ולכן חשוב להשקיע בביטוחים מקיפים.

     

  • חשוב מאוד להשקיע בויטרינה מעוצבת כמו שצריך. התכשיטים בויטרינה מסוגלים להניב לכם מכירות. 

שוקלים ברצינות לפתוח חנות למכירת תכשיטי זהב? מתלבטים עד כמה מתאימה לכם המשימה הזו? המומחים של המפתח ללווי והקמת עסקים כאן בשביל לתת לכם שירות של ליווי וייעוץ עסקי. 

 

חולמים לעבוד עם החומר הזוהר בעולם? לפניכם מדריך איך לעשות את זה בצורה נכונה שתכניס לכם אי"ה כסף טוב. 

במדינת ישראל כל אדם רוכש כמות מסוימת של זהב. אין אחד שלא אוהב להתחדש בתכשיט מדי תקופה, ולכן שוק זה מאוד פורה. למרות שיש חנויות זהב רבות בארץ, עדיין רוב רובן של חנויות תכשיטי הזהב, עמוסות ברוב שעות היום. 

מה תפקידו של סוחר זהב? 

להיות בעל חנות תכשיטים, ולסחור בזהב זה אחרת. כאשר אתם עוסקים בזה בצורה פרוביזורית אתם יכולים לרכוש זהב ישן מבן אדם פרטי, ולנקות אותו כמו שצריך ולהוסיף חריטה שתתאים למישהו מסוים. כמובן שתצטרכו גם לקנות סחורה במקום מוכרז. איך עושים את זה? אתם יכולים לנסוע לטורקיה שם יש חנויות ענק של תכשיטי זהב במחירי סיטונאות. אתם יכולים לרכוש שם תכשיטים במחיר זול ואז להסתובב באזורים בהם יש הרבה חנויות תכשיטים. בדרך כלל אנשים שעושים את זה, הכיסים שלהם מלאים במזומנים. 

האם אני צריך רישיון כדי לפתוח כזה עסק? 

מסחר_בזהב

לא. כל מה שתצטרכו בקטע של אישורים זה להחתים על כל תכשיט ותכשיט שאתם מכניסים לארץ, את החותמת של מכון הדקלים. אבל בשביל לנהל עסק של תכשיטי זהב אין צורך בכל אישור שהוא. מה שכן, בלי קשר לתכשיטים שאתם מוכרים, אתם צריכים לקבל אישור למכור בכלל. כלומר, לפתוח עסק עצמאי יחד עם מנהל חשבונות. 

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

פותחים חנות זהב? אל תתחילו לפני שיש לכם ביטוח מקיף

אל תתנו לעצמכם להיות יום אחד עם סיכון שמרחף עליכם. שקית אחת של תכשיטי זהב עשויה להיות שווה מאות אלפי שקלים. לכן, לפני שאתם מתחילים לקבל אליכם תכשיטים, תבררו עם חברת ביטוח איזה ביטוח אתם צריכים לעשות כדי שיהיה לכם כיסוי על כל צרה שלא תבוא.  

מאיפה מממנים עסק של מכירת תכשיטי זהב? 

לפניכם רשימה שתעזור לכם למצוא את הדרך לגייס את ההון הראשוני.

  • משכו כל פיקדון קיים או כסף מזומן שיש לכם בעובר ושב. 
  • אתם יכולים לצרף משקיע לעסק שלכם. 
  • אם יש לכם אומץ, אתם יכולים למכור מניות למשקיעים. 
  • קחו הלוואה מאחד הבנקים. 
  • חפשו תורם שרוצה לעזור לעסקים חדשים לקום אחרי תקופת הקורונה.
  • יש לכם קרוב משפחה בעל יכולת? בקשו ממנו הלוואה בלי ריביות. 

איפה למקם את העסק שלכם? 

תלוי איזה סגנון אתם רוצים להיות. אנו מכירים מוכרי זהב שכל מה שיש להם כדי לאחסן את הזהב שלהם זה אפוד עם כיסים פנימיים רבים, ואיתו הם מסתובבים כל יום בין חנויות הזהב השונות בארץ. אבל אתם גם יכולים לפתוח לעצמכם סוג של חנות או משרד למכירת זהב לחנויות ולפרטיים. כאשר אתם נכנסים מייד גם לנישה של מכירת זהב לפרטיים וגם לחנויות, אתם מורידים מעליכם את העול של מי יהיו הלקוחות שלכם. כי מצד אחד למה שלא תמכרו מחיר יקר ללקוחות פרטיים, מצד שני יש חנויות רבות שישמחו שמישהו חוסך להם את הנסיעה לטורקיה, ויקפצו על המציאה שפתחתם עסק מעין זה. 

רוצים עזרה פרטנית? צריכים הלוואה בתנאים טובים? 

המומחים של חברת המפתח לווי והקמת עסקים כאן בדיוק בשבילכם. אנחנו מתמחים בכל הנוגע להקמת עסקים ולווי עסקים במשבר. אתם צריכים הלוואה? צריכים בניית תוכנית עסקית שתבטיח לכם רווחיות כלכלית? זה העבודה שלנו. הקליקו כאן לפגישה עם המומחים של חברת המפתח ללווי והקמת עסקים.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

איך בונים תוכנית עסקית למסחר בזהב?

מסחר בזהב מתייחס לקנייה ומכירה של זהב כסחורה. הדרך הנפוצה ביותר לסחור בזהב היא באמצעות חוזים עתידיים, המאפשרים למשקיעים להעלות ספקולציות לגבי המחיר העתידי של הזהב. חוזים עתידיים הם הסכמים סטנדרטיים המציינים את הכמות והאיכות של הזהב שיימסר בתאריך מסוים בעתיד.

בנוסף לחוזים עתידיים, ניתן לסחור בזהב גם באמצעות בורסה וזהב פיזי בחנויות. זהב פיזי ניתן לקנות ולמכור בצורה של מטבעות ותכשיטים.

 

מחיר הזהב יכול להיות תנודתי ונתון לתנודות פתאומיות אך למרות התנודתיות שלו, הזהב היה היסטורית נכס בטוח, כלומר הוא נוטה לשמור על ערכו בתקופות של אי ודאות כלכלית. זה הוביל משקיעים רבים לסחור בזהב.

תוכנית עסקית למסחר בזהב

תקציר מנהלים:

עסקי המסחר בזהב הם מיזם רווחי הכולל קנייה ומכירה של זהב כסחורה. המטרה של תוכנית עסקית זו היא לתאר את הצעדים הדרושים כדי להתחיל ולהצמיח עסק מצליח למסחר בזהב.

 

ניתוח שוק:

חקרו את שוק הזהב כדי לקבוע את דינמיקת ההיצע והביקוש של השוק, את התנהגות המתחרים ואת הרגלי הקנייה של הלקוחות. חקרו את הסוגים השונים של השקעות זהב שהמשקיעים מעדיפים, כולל זהב פיזי, חוזים עתידיים ועוד.

 

מודל עסקי:

הגדירו את המודל העסקי המתאים ביותר לעסק ולשוק היעד שלכם. בחרו את סוגי השקעות הזהב שתציעו, וקבע את אסטרטגיית התמחור ותנאי התשלום. 

 

תכנית שיווק:

פתחו תוכנית שיווק המכוונת למשקיעים פוטנציאליים בשוק הזהב. פתחו אסטרטגיית מותג המבדילה את העסק שלכם מהמתחרים ופרסמו בערוצים שונים כגון פלטפורמות מקוונות ועוד.

 

תוכנית מבצעים:

פתחו תוכנית תפעול המפרטת את התפעול השוטף של העסק שלכם, כולל לוגיסטיקה, אדמיניסטרציה, רישום ושירות לקוחות. להקים מערכת לקנייה, מכירה ואחסון זהב, ולהקים שרשרת אספקה בטוחה ויעילה.

 

תכנית פיננסית:

צרו תוכנית פיננסית מפורטת הכוללת את עלויות ההפעלה, ההכנסות וההוצאות הצפויות והרווחים החזויים. אבטחו מימון לעלויות התחלה והתפעול השוטף, ויצירת תוכנית לניהול תזרים מזומנים.

 

צוות ניהול:

הרכיבו צוות של אנשי מקצוע מנוסים בעלי הבנה עמוקה של שוק הזהב והמסחר הפיננסי. שכרו צוות מיומן ואמין שיכול לנהל את הקנייה והמכירה של זהב, שירות לקוחות ומשימות אדמיניסטרטיביות.

 

סיכום:

פתיחת עסק למסחר בזהב דורשת השקעה משמעותית של זמן, כסף ומומחיות. עם זאת, עם תכנון וביצוע קפדניים, עסק למסחר בזהב יכול להיות מיזם רווחי.

דוגמא לתוכנית עסקית למסחר בזהב

 

תקציר מנהלים:

עסקי המסחר בזהב שלנו יתמקדו בקנייה ומכירה של זהב כסחורה באמצעות חנויות תכשיטי זהב, חוזים עתידיים ועוד. אנו שואפים להפוך לשחקן מוביל בשוק הזהב, המציע מגוון הזדמנויות השקעה הנותנות מענה לסוגים שונים של משקיעים.

 

ניתוח שוק:

הניתוח שלנו מראה שמשקיעים מחפשים נכס בטוח, וזהב נשאר בחירה פופולרית וקבוע. המתחרים העיקריים שלנו הם חברות מבוססות עם נתח שוק משמעותי, אך אנו מאמינים שהצעת הערך הייחודית שלנו והגישה הממוקדת בלקוחות תאפשרנה לנו לתפוס חלק משמעותי מהשוק.

 

מודל עסקי:

העסק יציע זהב באמצעות שרשרת אספקה מאובטחת ואמינה. אנו נציע גם חוזים עתידיים ותעודות סל, שייסחרו באמצעות שותפויותינו עם מוסדות פיננסיים מבוססים. אסטרטגיית התמחור שלנו תהיה תחרותית, עם עמלות. כמו כן נציע שירותי אחסון לזהב בתשלום.

 

תכנית שיווק:

האסטרטגיה השיווקית שלנו תכוון למשקיעים, אנו ניכנס לתודעה באמצעות מדיה חברתית, פלטפורמות מקוונות ופרסום ממוקד כדי להגיע לקהל שלנו. אסטרטגיית המותג שלנו תתמקד באמינות ובגישה הממוקדת בלקוח.

 

תוכנית מבצעים:

תוכנית התפעול שלנו תתמקד בהקמת שרשרת אספקה בטוחה ויעילה לזהב. כמו כן, ניישם מערכת חזקה לקנייה, מכירה ואחסון זהב, ונקים פרוטוקולים לניהול תיעוד ושירות לקוחות. כמו כן, נשתף פעולה עם מוסדות פיננסיים מבוססים למסחר בחוזים עתידיים ותעודות סל.

 

תכנית פיננסית:

צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק.

 

צוות ניהול:

צוות ההנהלה שלנו מורכב מאנשי מקצוע מנוסים בשוק הזהב והמסחר הפיננסי. למנכ"ל שלנו יש למעלה מ-15 שנות ניסיון בשוק הזהב כמו כן, נשכור צוות מיומן ואמין שיוכל לנהל את הקנייה והמכירה של זהב ושירות לקוחות.

 

סיכום:

אנו מאמינים שהצעת הערך הייחודית שלנו, הגישה הממוקדת בלקוח והתמחור התחרותי יבדילו אותנו מהמתחרים שלנו ויאפשרו לנו לכבוש חלק משמעותי מהשוק.

פניה מהירה: