חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך פותחים חוות סוסים טיפולית? 

אוהבים טבע ויש לכם גישה לחיות ולבני אדם? תוכלו לנהל בהצלחה רבה עסק של חוות סוסים. איך פותחים עסק של חוות סוסים? כל מה שרציתם לדעת בנושא נמצא כאן. יחד עם המומחים של המפתח ללווי והקמת עסקים עוד תגיעו רחוק. 

הקמת חוות סוסים

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מי קהל היעד? 

  • מטפלים רגשיים – מטפלים רגשיים רבים נעזרים בחוות סוסים כדי להגיע למחוזות עמוקים בנפש, רכיבה טיפולית היא שיטת טיפול נפוצה המוכיחה את עצמה.
  • ילדים – ילדים בעלי אנרגיות עודפות נמשכים מאוד לאהוב חיות. הורים המעוניינים לתת לילדים שלהם את הטוב ביותר, ישמחו להעניק לכם חוויה בחוות רכיבת סוסים. כמובן שאתם תצטרכו לדאוג שיהיה מדריך מקצועי זמין בשטח.
  • מוסדות – אם אתם מתכננים לספק טיול סוסים באזור עם נופים, אוויר והשראה, מוסדות ישמחו להעניק לתלמידים שלהם חוויה של ממש באמצעו של הטיול.
  • טיולי משפחות – מטיילים רבים ישמחו לדעת שניתן ליהנות בחוות הסוסים הטיפולית וליהנות משעת רכיבה משפחתית/זוגית.

מהן עלויות המימון לפתיחת חוות סוסים טיפולית? 

כדי להקים חוות סוסים טיפולית, עליכם לגייס הרבה מאוד כסף. מדובר בהוצאה גדולה במיוחד. 

  • סוסים – סוסים טובים ורגועים עולים הרבה מאוד כסף. מחיר סוס מתחיל ב 8,000 ויכול לעבור גם את 25,000 ש"ח. וצריך יותר מסוס אחד. רכשו זכרים ונקבות על מנת ליהנות מרביית הסוסים.

     

  • חווה – כדי לגדל את הסוסים בצורה האופטימלית להם, עליכם להקים להם חווה ייעודית. אותה חווה היא גם זו שתשמש אתכם לקבלת קהל הלקוחות שלכם במקום. עלות הקמת חווה מסתכמת בכמה מאות אלפי שקלים. הכל בהתאם לגודל ולרמה. אם אתם גורים במושב, תוכלו להפוך את חצר הבית לחווה. אבל אם זה לא כך, קחו בחשבון ששטח חווה להשכרה עולה לא מעט. המחיר בדרך כלל הוא לא פחות מ 10,000 לחודש. תלוי במיקום החווה.

     

  • עלויות שוטפות – סוסים צריכים לאכול, אוכל טוב לסוסים עולה כסף (אלא אם יש לכם שטחי מרעה מספקים עבורם). בנוסף, יש את הוצאות הפרסום התמידי, התחזוק השוטף וכו'. כל אלו נוטים להתמעט מהרשימה למרות שמדובר בלא מעט כסף.

     

  • מדריכים – על מנת לתת את השירות הטוב ביותר, עליכם לגייס כוח אדם מקצועי ומיומן ולשלם להם משכורות. מדריך לרכיבה טיפולית לא מקבל שכר מינימום – קחו זאת בחשבון. 

     

  • ביטוחים – כל עסק חייב לרכוש פוליסות ביטוח. עלויות פוליסות ביטוח על חוות סוסים טיפולית, עלולות להיות יקרות במיוחד. היוועצו עם כמה סוכני ביטוח לפני שאתם רוכשים את פוליסות הביטוח הייעודיות לכם, הוזלה של כמה עשרות שקלים עשויה לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים לטווח הרחוק. מיותר לציין שלעסק כזה הביטוחים הם קריטיים לבטיחות המבקרים, הרוכבים, הסוסים והבעלים. 

     

  • רשיונות – על מנת להקים עסק של חוות סוסים, דרושים רשיונות מיוחדים. איך משיגים את הרשיונות? יש להגיש לוועדת רישוי עסקים מסמכים כמו: תרשים בית העסק, חוזה שכירות או מסמך בעלות על מתחם החווה, תוכנית בטיחות, פרטיים אישיים שלכם כמנהלי החווה ועוד. 

אומנם לפתיחת חוות סוסים טיפולית קיימים סיכונים, אך לצידם גם סיכונים לא מעטים. לצורך כך חשובה במיוחד בניית תוכנית עסקית המשקללת את כל נתוני העסק ובודקת את כדאיות הקמת העסק. 

פניה מהירה: