חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהו קואצ'ינג עסקי?

על קואצ'ינג כבר בטח שמעתם… אם אתם חיים בעולם בו לכל בן אדם שמכבד את עצמו יש מאמן אישי שעוזר לו להגיע לתובנות הנכונות של החיים אז אין כאן שאלה. על ידי אימון ניתן להגיע גם לתוצאות עסקיות מוכחות מהשטח. בעצם הקשר שנוצר בין המאמן למתאמן יש את היכולת לתרום לעסק. 

למה צריך קאוצ'ינג עסקי? 

הכותרת הזו של אימון עסקי זו כותרת מאוד מכלילה. כי יכולים להיות עשרה מאמנים ששיטת מאמן אחד לא זהה לשיטה של האחר. לכן אין אפשרות להגדיר זאת בקומץ מילים. אבל בגדול אפשר לומר שזה כמו אימון בין אישי. כלומר, המתאמן שנפגש מדי יום במכשולים וחסמים פסיכולוגים, מצליח להתגבר על עצמו ולהגיע לתובנות הנכונות בשעת מבחן על ידי אימון ועזרת המאמן. המאמן מקנה ל"תלמיד" שלו כלים איך להתמודד מולן מציאות החיים בצורה הכי בריאה מהבחינה הנפשית.

קאוצינג עסקי

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

כאשר אדם נתקל באדם, יש צורך רב בפיתוח התנהגותי כדי לעשות את הדבר הנכון במקום הנכון. לכן, בתור בעלי עסק הנתקלים מדי יום בעובדים, ספקים, לקוחות ועוד, חשוב מאוד להגיע לאימון כדי לשפר את היחסים שלכם מול כולם וכדי לבדוק את עצמכם ואת טיב התגובות מול מומחה בתחום, 

המודעות הקיימת היום בעולם בכלל ובישראל בפרט בנוגע לאימונים או יותר נכון קואצ'ינג, הביאה לשגשוג השוק של אימונים אישיים ועסקיים. הכל יושב על אותה נקודה, צריך לדעת ולהבין קצת לעומק מה עומד מאחורי מי שמולך ולהכיר את דרכי ההתנהלות הנכונות ביותר. 

איך בונים תהליך של קאוצ'ינג? 

יש כאן הרכב של מספר דברים. קודם כל לגבי המתאמן. יכול להיות מספר מתאמנים שכל אחד מהם מגיע לאימון כדי להשיג מטרות אחרות. כך שגם אם כולם מתאמנים אצל מאמן אחד, לכל אחד מהם יש את הפסיפס המיוחד לו בדרכי האימון שלהם. אבל גם בקרב המאמנים קיימות שיטות שונות.

אילו מטרות לדוגמא ניתן להשיג על ידי אימון עסקי? 

הקטע המהנה ביותר של המתאמנים, זה להתחיל לראות שיפור בדברים שהפריעו להם בהתנהלות היום יומית. כי אם בתור בני אדם אתם נפגשים בנקודות לא נעימות של האישיות שלכם, ומעוניינים בתיקון. הרי שכאשר אתם מתנהלים מול עובדים או סתם כך מול אנשים, הרי שתמיד הנקודות הדורשות שינוי יסבו לכם יותר ויותר עוגמת נפש. כי אתם לעצמכם יכולים להתמודד מול נקודות תורפה של האישיות שלכם, אבל למה שהעובדים שלכם יצטרכו להתמודד איתן? 

וכעת ניתן לכם מספר דוגמאות לתחומים הניתנים לשינוי על ידי אימון עקבי:

  • ביטחון  עצמי. 
  • ניהול זמן. 
  • יחסים מול עובדים. 
  • הקניית דרכים לקידום וייעול העבודה של העובדים שלכם. 
  • הגשמת מטרה עסקית אחרת. 

אפשר לומר במילים כוללניות, כי המאמן אמור לעזור למתאמן לחדד את אישיותו. על ידי השקפתו או טיפים מעשיים ועוד. חשוב שתבינו כי האמן הוא לא קוסם אלא בן אדם חכם שנותן לכם כלים איך לנצל את החוזקות שבכם. אם אתם אנשים בעלי רקע רחפן, או כל תואר פחות מחמיא אחר, וכל המקרים שלכם מכירים אתכם עם התווית הזו, המאמן עתיד לעזור לכם להסיר מעליכם כל תווית ישנה. 

האם יש תקופה מוגדרת לאימון המשותף? 

יש מתאמנים שמגיעים למאמן כדי להשיג מטרה ספציפית, הם יכולים לבחור להשיג את המטרה הזו ולהיפרד לשלום מהמאמן. אבל יש כאלה שרוצים לחדד כל חלקה טובה באישיותם להיות טובה יותר. אנשים כאלה יכולים לעשות דרך של שנים עם המאמן שלהם עד שהאישיות שלהם נעשית כל כך ברורה עד שהם כבר יכולים לעזור לאנשים אחרים להגיע לתובנות שאצלם כל כך ברורות ומושרשות. זה לא משכנתא פה. אתם לא צריכים לדעת מראש לאיזה תקופה אתם לוקחים את ההלוואה… אתם יכולים להתחיל עם המאמן ולהמשיך עד מתי שרק תחפצו.

שימו לב! קואצ'ר עסקי הוא אינו יועץ עסקי

כדי להבין זאת אתם צריכים להפריד בין האישיות שלכם לבין האישיות של העסק שלכם ונסביר. אם אתם לא יודעים להתנהל נכון, ואף פעם דברים לא נעשים בזמן בו אתם חושבים שייעשו, הרי שאימון עם קואצ'ר עשוי לעזור לכם. אבל אתם צריכים להבין שלמרות שזה נכון שברגע שאתם תהיו שלמים עם עצמכם גם העסק שלכם יזרום טוב יותר. עדיין יש דברים שלא קשורים לאישיות בעל העסק, מושלמת ככל שתהיה. 

ניתן להגדיר זאת ללא ספק, כי הידיעות והיכולת של יועץ עסקי יכולות להועיל לכם לקידום העסק שלכם הרבה יותר מאשר ידיעותיו ועזרתו של מאמן אישי. אבל זה לא סותר אחד את השני. כלומר, ברור שאחרי שאתם יודעים איך להתנהל מול העובדים שלכם, זה גורם לעסק שלכם לנוע עוד צעד אחד ובטוח קדימה אבל לא זו הפואנטה. 

חשוב שתבינו כי קיימים יועצים עסקיים שהם גם מאמנים וגם יועצים. כך שהם מהווים השילוב המשולם מבחינתכם. 

הכירו אותנו

אנו במפתח ללווי והקמת עסקים נשמח להכיר לכם את המומחים שלנו שיעזור לכם בדרך שלכם להגשים חלומות. אנו נצעד אתכם יד ביד עד שתחושו כי אתם בטוחים מספיק כדי לרוץ קדימה. כי אין סיבה שתלכו כשיש לכם יכולת לרוץ עם העסק שלכם.  

פניה מהירה: