חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך יגיבו העסקים בישראל למלחמה המתרחשת באוקראינה? 

העולם של ימינו הוא נקודה אחת קטנה. בכל חנות בארץ יש מוצרים המיובאים משלושה קצוות תבל. ומה קורה כשלא ניתן לייבא? כרגע יש עכשיו מלחמה באוקראינה. אומנם רוסיה לא הצליחה במלחמה כמו שהיא תכננה. בינתיים אוקראינה מפגינה גבורה מדהימה. אבל בפועל, סחורה לא יוצאת מאוקראינה למרות שהיא אחת היצרניות הגדולות של בטון, ברזל, פלדה, זכוכית ואפילו חיטה וכוסמין. 

איך העסקים בישראל מושפעים מהלחימה באוקראינה? 

ישנן בארץ לא מעט חנויות שרוב הסחורה שלה מיובאת מאוקראינה וממדינות נוספות הממוקמות במזרח אירופה. כרגע מאוד קשה לייצא סחורה מאזורים אלו. וכאן מתחיל הגלגל, קשה לייצא סחורה, המחיר של הסחורה עולה, הלקוח לא רוצה לקנות במחיר החדש. לבעל העסק יש שתי אפשרויות, או להיתקע עם סחורה, או למכור סחורה במחיר הפסד. גלגל שלילי ביותר שמזכיר לנו מאוד את הזמנים הקשים של הקורונה. 

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מה קורה בינתיים לגבי העסקים בישראל? 

כרגע בעלי הרשתות הגדולות שעובדים עם יצואנים ממזרח אירופה מצהירים, כי לא היתה להם בעיה עד כה לגבי סחורות. מכיוון שהם ממלאים מחסנים. אם הלחימה תיקח עוד זמן רב, תוכניות עלולות להתחיל להשתבש, אבל כרגע לא נראה שיש בעיה לגבי הסחורות. כלומר, כל התחזיות השחורות הם צפי שעלול להתרחש באם הלחימה תימשך לעוד תקופה.

מלחמת אוקראינה והעסקים בישראל

מה קורה עם המצב העסקי באוקראינה? 

כרגע באוקראינה אין הרבה ידיים עובדות מכיוון שאנשים רבים נשארים בבית עם הילדים, או ברחו למדינות סמוכות כמו פולין. אבל עסקים שהצליחו כן להוציא סחורה גם בימים קשים אלו, עשו את קופת השנה מבחינתם.

שר החקלאות אמר כי אם תהיה בעיה של ייבוא ביצים לקראת פסח הקרב ובא, הם יצליחו לייבא ביצים ממדינות אחרות ולאו דווקא מאוקראינה. מה שאומר, שאוקראינה כן אמורה להיפגע, אבל זה הכי טבעי בעולם, כי המלחמה מתרחשת שם. לעומת זאת העסקים בישראל אם הם יפגעו, זה יהיה מקומם. כי מה הקשר שעסקים במדינה כל כך מרוחקת מאזור הלחימה יפגעו? אבל ככה זה. העולם הוא קטן.

מה יהיה על העסקים בישראל? 

שימו לב, כמעט כל דבר שמתרחש בפן הבינלאומי, פוגע דבר ראשון בבעלי העסקים. רק עכשיו עברנו תקופה לא פשוטה בכלל של קורונה, מה יהיה הלאה. אם כל מדינה תחליט שמחר בא לה לבוש מדינה שכנה בעלי העסקים ימשיכו להיות מוטרדים כל הזמן איך לשרוד את המחר? 

מסתבר שלא כל יום פורצת מלחמה ולא בכל שנתיים פורצת קורונה. ולכן, מוטב להירגע.

מרגישים שהעסק לא יציב? 

לפני שמגיע הדבר הבא שעלול לערער את אדמת בעלי העסקים, אתם מוזמנים להכיר את חברת המפתח ללווי והקמת עסקים שתדריך אתכם כיצד לבסס את העסק שלכם, כך שלא תהיו תלוים בחסדי הלקוחות. איך עושים את זה? מקליקים כאן לתזמון פגישה ומתחילים לבצע.

פניה מהירה: