איך מקימים אולם אירועים בישראל? 

חולמים לנהל אולם חתונות? כדי להקים עסק כל כך מקורי, עליכם להתכונן לכך כמו שצריך. בפוסט הזה אנחנו רוצים לעזור לכם להתקדם עם הרעיון שלכם להגשמה שלו. 

מה מאפיין את שוק האולמות בישראל? 

במדינת ישראל יש הרבה מאוד ארועים. עם ישראל מתחתן, חוגג בר מצוות, בריתות ועוד. שוק זה מגלגל במדינת ישראל לבדה, כמה מיליארדים טובים, ואפילו יותר מ-10 מיליארד. כמעט חצי מהאירועים הרבים המתקיימים באולמות בארץ, הם חתונות, רוב החתונות הן במרכז הארץ. קיימים הבדלים חדים מאוד בין האולמות הקיימים. יש אולמות יוקרה ויש אולמות פשוטים. המחיר עבור מנה לבן אדם יכולה להגיע להפרשים פי ארבע בין אולם לאולם. שוק ניהול אולם חתונות, פורה ביותר במגזר החרדי. ריבוי החתונות שם בממוצע הוא הרבה יותר גדול לעומת שאר המגזרים בארץ. 

אתם תצטרכו להגדיר מי קהל היעד שלכם – משפחות שחוגגות בר מצווה? בריתות? אירועים קטנים? ואולי אתם פונים לזוגות ומציעים אולם חתונות? אתם צריכים להחליט מה אופי האולם שלכם ולקהל היעד הזה לפנות. 

איך מגיעים ללקוחות? זה יכול להיות פרסום בעיתונים, פרסום ברשתות החברתיות, אבל הדבר שהכי מניב תוצאות הוא לקוחות ממליצים. ברגע שיכירו אתכם ויהנו מהשירות והיחס, אחד ימליץ לשני ואתם כבר עשיתם את שלכם. הרבה אולמות יוצאים במבצעים כמו הטבה למזמינים אירוע בחודשי החורף – עיצוב כיסא כלה מתנה. כל בעל אולם מנצל את היצירתיות שלו… 

אולם אירועים

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

אילו עלויות קיימות בהקמת אולם שמחות? 

העלויות העיקריות הן על עיצוב ושיפוץ המקום. בלי קשר לפאר שצריך להיות באולם כזה, יש צורך לעמוד בכל הקריטריונים המחמירים של מדינת ישראל על מנת לקבל רישיון להחזיק באולם חתונות. בנוסף לכך חייבים לרכוש את כל הציוד על מנת לתפעל את האולם, על כך נפרט בסעיף הבא. כדי להקים אולם חתונות, תצטרכו הלוואה גדולה. שימו לב לפני שאתם מתחילים לקחת הלוואות, לבנות תוכנית עסקית ולראות שיש לכם מהיכן להחזיר את ההלוואה הגדולה. 

באיזה ציוד יש להצטייד על מנת לפתוח אולם שמחות?

  • דבר ראשון מחשבים – לעמדת המנהל ומקבל ההזמנות.
  • ציוד מטבח- האוכל מבושל / מוגש באולם. ולכן יש צורך בציוד מקסימלי עבור מטבח אירועים. 
  • סכום וסרוויס להגשת האוכל לאורחים המוזמנים. 
  • ריהוט ואבזור האולם- מיזוג, תאורה, כסאות שולחנות, מקררים ועוד. 

קחו בחשבון שיהיו מנהלי אולמות שיעדיפו להכניס קייטרינג קבוע כדי לא להתעסק עם כל מה שהמטבח דורש – הם מביאים בעל קייטרינג והוא מקבל את התשלום על האוכל. הוא דואג למלצרים, לכלים ולכל הכרוך בכך.

אילו ביטוחים נדרשים לרכוש כדי לפתוח אולם אירועים? 

  • ביטוח צד ג' לביטחון המוזמנים. 
  • ביטוח תכולה
  • ביטוח מבנה
  • ביטוח עובדים
  • ביטוח המגן מפני זיהום מזון
  • ביטוח אובדן רווחים על תקופות כמו הקורונה

לפני שאתם רוכשים את כל הפוליסות הנ"ל דברו עם יועץ ביטוח מוסמך שיכוון אתכם לביטוחים המשתלמים לכם. 

אלו עובדים בעל אולם אירועים צריך לגייס?

כעת נעבור למספר העובדים והחלוקה שלהם לפי קטגוריות, אותם יהיה עליכם להעסיק. 

  • מנהל האולם- כדי לעשות את התפקיד הזה בהצלחה, יש צורך להיות בעל כישורי ניהול, עמידה בזמני לחץ ועוד. מומלץ ביותר לגייס מנהל בעל ניסיון בתחום הניהול. 
  • שף – כדי שהלקוחות שלכם יהיו מרוצים מהבחירה שלהם באולם שלכם, עליכם להביא שף שינהל את המטבח בטוב טעם.
  • עוזרי מטבח וניקיון – יש צורך לעזור בהכנת הבישולים – קילוף, חיתוך ועוד. ומה עם שטיפת הכלים ושטיפת הריצפה? לכל אלו צריכים לגייס עובדים. 
  • מלצרים – במדינת ישראל קשה מאוד להעסיק מלצרים בגלל חוסר ההתמקצעות של צעירים בתחום המלצרות. שימו לב, מבחינת החוק, עליכם לשלם למלצרים שכר כמו כל עובד אחר, גם אם הם מקבלים טיפים מהסועדים. 

רוצים לדעת עוד? מרגישים שגדול עליכם לקפוץ למים? 

חברת המפתח ללווי והקמת עסקים כאן בשבילכם. אנו ניתן לכם יד ונכין עבורכם את הקרקע להקמת העסק שלכם, על פי מיפוי הנתונים והיכולות הכלכליות שלכם כיום. אי אפשר להקים עסק בלי לדעת שניתן לעמוד בהלוואות בהמשך. אנו ניתן לכם את כל הכלים כדי שהעסק שלכם יזרום על מי מנוחות ויפיק לכם כמה שיותר רווחים. 

אני רוצה להיפגש עם המומחים של חברת המפתח ללווי והקמת עסקים.