חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לפתוח מכולת שכונתית?

מכולת היא טרנד חדש שהיה בעבר ובשנים האחרונות קם והתפתח שוב. בשנות ה 80 ו 90 מאוד פרח. ובשנות האלפיים נפתחו מגה בעיר, שופרסל  שניסו להוריד את המכולות והצליחו.

אבל היום, המצב חזר למקור. יש פריחה מחודשת בהרבה מאוד מקומות. אנשים פותחים מכולות ומצליחים. וישנן אינספור סיבות לכך. אם אתם רוצים לפתוח מכולת שכונתית, אתם מוזמנים לדעת מה זה אומר!

מהן הסיבות להצלחה של המכולות היום?

שעות פתיחת נוחות

למדו לבנות תמהיל חדש

נותנים שירות נוסף ולא מתחרים בסופרים. אי אפשר להילחם באושר עד, לא שירות טוב ללקוח, שעות פתיחה. הלקוחות היום מפונקים ומוכנים לשלם על שירות. 

ישנם מכולות של 24 שעות ביממה. 

שכונתי מתחת לבית. נוחות.

מה השקעה במכולת?

מכולת ממוצעת מגלגלת בין  100 אלף ש"ח ל 400 אלף ש"ח בחודש. רווחיות ממוצעת בין 15% ל 30% תלוי בתמהיל של המוצרים אותם אתם מוכרים.

מה המוצרים הקריטיים שיהיו במכולת?

שאלה מכשילה. החלטתם לפתוח מכולת אתם יודעים היכן אתם נמצאים תתאימו את המוצרים שלכם להתאמת המיקום והזמנים. אם המיקום שלכם במקום מעבר וגם בשעות הלילה, אתם נדרשים למכור סיגריות, שתיה קרה שתמכרו במחיר גבוה יותר, שתיה חריפה.

מהם חסמי הכניסה?

  1. עבודה מתישה. אתם צריכים לדעת האם יש לכם כוח לעבוד ביום ובלילה, לגייס עובדים, להעביד אותם וכו.
  2. עבודה עם ספקים. ישנם סיפורים של גניבות, ספקים לא ישרים וכו. 
  3. יכולת ניהול. לנהל תזרים מזומנים נכון. לא לכל אחד יש יכולת ניהול מתאימה. צריך לדעת לעמוד על העובדים. 
  4. רישיונות. כדי לפתוח מכולת צריך רישיון לעסק. שיהיה בפיקוח משרד הבריאות. אחרת אין היתר לפתוח את המכולת.

שימו לב! מכולת חייבת להיות מבוטחת. בביטוח מבנה ותכולה וכן ביטוח צד ג'.

חשוב מאוד לפנות לייעוץ ביטוח שיכוון אתכם איזו פוליסת ביטוח מתאימה לעסק שלכם. ומה חשוב לכלול בפוליסה שלכם. קחו בחשבון שאנשים מסתובבים בחנות שלכם כך שאתם חייבים ביטוח צד ג' על כל מקרה שלא יהיה.  

אחר גם תבקשו ממנו לבדוק שקיבלתם את הפוליסה הנכונה. כי אתם לא מספיקים מבינים.

ככל שתעבדו שעות רבות יותר, תרוויחו יותר. תלוי כמובן כמה אתם עובדים בלילה. אז הרווחיות גדולה יותר. ככל ששעות הפתיחה גדולות יותר, תרוויחו יותר. מוצרים שנמכרים בלילה יקרים יותר. כך שהרווחיות ממש גדולה. בלילה אנשים קונים שתיה קרה כך שתמכרו אותם במחיר כפול. אנשים בלילה ישלמו יותר כי זה נוח להם. כי דחוף להם. והם מוכנים לשלם יותר.

מהן העלויות של פתיחת מכולת?

תלוי בגודל של המקום. אם למשל מדובר בחנות של 60 – 70 מטר תשלמו על שכירות שלה.

תוכנית אדריכלית לעיצוב החנות תעלה לכם 8,000 ש"ח

ציוד בין 150 אלף ש"ח ל 200 אלף ש"ח. ציוד כמו: דלפק, קופה רושמת, מקררים,מדפים  ועוד.

והוצאות המלאי בין 50 ל 150 ש"ח בחודש.

מכולת כזו צריכה לגלגל את הסחורה שלה בין פעם לפעמיים. אם אתם משקיעים בה 200 אלף ש"ח אתם צריכים למכור בין 200 אלף ש"ח ל 400 אלף ש"ח. 

אם שמתם מוצר שלא נמכר טוב, תרוקנו את המדף ותשימו מוצר אחר שכן ימכר. ככל שתפתחו לשעות רובת יותר, תמכרו יותר והמחזור יהיה גדול יותר.  

החלטתם לפתוח מכולת? אתם חייבים לבנות תוכנית עסקית!

בתוכנית עסקית מכניסים את כל ההשקעות, כמה כסף תדרשו לגייס, כמה יעלה לכם סחורה. מדובר בעסק עם הרבה הון חוזר ותוכנית עסקית תכין אתכם ברמה הפיננסית כמה אתם צריכים להשקיע ומה באמת נדרש.

אנשים לא מספיק מבינים כמה הם צריכים להשקיע. 

עם התוכנית העסקית תפנו עם התוכנית כך תדעו כמה מימון לבקש ואיך.

מה עם שיווק?

אין מה להשקיע בפרסומת יקרה. השקיעו יותר אחד על אחד. בנו קהילה.  החכמה היא לתת שירות וישמעו עליכם. אין צורך בדיגיטל. חבל על הכסף.

רוצים לפתוח מכולת? פנו אלינו, קבוצת המפתח ואנו נעזור לכם עם כל מה שצריך

חושבים לפתוח מכולת?

נכון שהמילה מכולת מזכירה לכם את שנות ה 80?

אז זהו, שהמכולות יכולות לנגוס ברווחים של הרשתות הגדולות די בקלות. קיבצנו לכם את כל המידע שצריך כדי לנהל עסק מצליח.

הרבה אנשי עסקים או אנשים שיש להם כסף פנוי, חושבים על האפשרות לפתוח עסק גם אם יש להם סכום יחסית נמוך. בהמשך נגלה לכם את סוד ההצלחה של המכולות שהיו בעבר ויהיו בעתיד מקור הכנסה מצוין. כמובן שהכול מתחיל בתכנון נכון.

בניגוד למה שרוב האנשים חושבים, המכולות כן מהוות איום על הרשתות הגדולות. אחת הסיבות היא שינוי דפוסי הצריכה של הצרכן הישראלי. היתרון הגדול של המכולות כל פני הרשתות הגדולות הוא היחס האישי והנוחות- המכולת קרובה לבית ואין צורך לחפש חניה ולעמוד שעות בתור.

לפני חמש שנים, משפחה ממוצעת הייתה עושה בין קניה אחת לשלוש בחודש ברשת מזון גדולה. הקניות האלה אפשרו למלא את המזווה ואת מלאי מוצרי הניקיון. במקביל, הם עשו השלמות בממוצע 10 פעמים בחודש במכולות, ירקנים, מאפיות שכונתיות ועוד. המחירים במכולות גרמו לכך שאנשים העדיפו לקנות ברשתות המזון הגדולות. בשנים האחרונות חל שינוי בהרגלי הצריכה.

הצרכן הישראלי לא מפחד ש"לא יהיה" והוא קונה לפי מה שהוא צריך ולא כדי לצבור ולאגור. אבל, באופן מפתיע מספר הקניות גם ברשתות הגדולות וגם במכולות – לא השתנה. הסיבה היא שחלק גדול מהסל שהיה נקנה בסופרים עבר למכולות.

איפה כדאי להקים מכולת שכונתית?

האינסטינקט הראשוני שלנו הוא לחשוב שבעיקר אנשים מבוגרים הולכים למכולת. אבל השינוי בהרגלי הצריכה שעליהם דיברנו קודם, גרמו לכך שאנשים מכל שכבות הגיל משתמשות בשירותיה לעיתים יותר ויותר קרובות. בנוסף, בשנים האחרונות טרנד הבישול צבר תאוצה ואנשים מאוד אוהבים לבשל ולארח. לכן, הם הולכים יותר למכולת כדי להביא בדיוק את מה שחסר לארוחה המושלמת שלהם.

מכולת שכונתית צריכה כמובן להיות בשכונה. אך, אדם עם חוש עסקי מפותח יקפיד שיהיה לפחות קילומטר בין המקום המיועד לסופר הכי קרוב. מומלץ להקים את המכולת באזור מסחרי לא גדול ולא ליד כביש ראשי או כל מקום מרכזי אחר שאין בו חניה וגישה להולכי רגל. כדאי לקחת מקום עם מדרכה עמוקה שתאפשר להוציא סטנדים החוצה ועל ידי כך להבליט את המכולת. עוד יתרון של המדרכה העמוקה הוא האפשרות לשים שולחן קטן וכסאות וכך ליצור מקום להתקהלויות שיעלו את המכירות.

להשקיע בפרסום?

כמובן. מכולת היא עסק לכל דבר ולכן גם צריכה חשיפה ראשונית. העסקים השכונתיים יפרסמו את עצמם במקומון או בעיתון השכונתי  לפחות בהתחלה ובהמשך, הם יזכו לפרסום שיעבור מפה לאוזן. מכולת היא שכונתית בהגדרה ולכן גם האווירה בה צריכה להיות בהתאם: להסביר פנים ללקוחות, לתת להם יחס אישי ולעמוד בכל ההבטחות שהבטחתם בעלון הפרסום שלכם. חוץ מהחשיפה הראשונית, המכולת חייבת לפחות 6 מבצעים (קמפיינים) גדולים בשנה, לא משנה אם זה בתקופת החגים או בהזדמנות אחרת וזה על מנת לחזק את הקשרים עם האנשים בשכונה.

מיהו קהל היעד?

האינסטינקט הראשוני שלנו הוא לחשוב שבעיקר אנשים מבוגרים הולכים למכולת. אבל השינוי בהרגלי הצריכה שעליהם דיברנו קודם, גרמו לכך שאנשים מכל שכבות הגיל משתמשות בשירותיה לעיתים יותר ויותר קרובות. בנוסף, בשנים האחרונות טרנד הבישול צבר תאוצה ואנשים מאוד אוהבים לבשל ולארח. לכן, הם הולכים יותר למכולת כדי להביא בדיוק את מה שחסר לארוחה המושלמת שלהם.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

איך מתכננים את המכולת בפנים?

בדרך כלל למכולות יש שטח רצפה קטן ואם משווים את זה לרשתות השיווק הגדולות – אפילו קטן מאוד. צריך לבדוק לעומק את האפשרויות: האם ניתן להשתמש בעגלה? או שאולי עדיף סל? הכי חשוב- שתהיה אפשרות לנוע בקלות ובנוחות. כדאי מאוד ליצור מסלול מעגלי, כך שהלקוח יעבור על כל המוצרים המוצגים במכולת לפני שהוא ילך לשלם.

מרבית האנשים, ברגע שהם נכנסים לחלל מסוים, פונים בצורה אינסטינקטיבית ימינה. זו התנהגות שעד היום לא נמצא לה הסבר מדעי חוץ מנוחות והעובדה שבערך 90% מהאנשים הם ימניים. בעל העסק יכול לנצל את הנטייה הזו ולהחליט שהקיר הימני – קיר הכוח- יקבל עדיפות ושם יוצגו המוצרים הרווחיים.

התכנון של הקיר הימני "קיר הכוח" צריך להיעשות בצורה מדויקת ביותר. חייב להיות סדר בסחורות ובמיקום של הקטגוריות השונות. חשוב מאוד לשים את מוצרי ה"אימפלס" (מוצרים שנקנים בדחף רגעי) שיש להם המון חשיבות לרווחיות של המכולת, במקום אסטרטגי ליד הקופה ולשלב בין גובה מדף נעים מצד אחד, וניצול מקסימלי של המקום מצד שני.

כדי לקבל רווחים מהקמת עסק, חייבים להתייעץ עם יועץ עסקי מומחה בתחום. אין עניין להיכנס לתחום ללא ליווי מקצועי. ייעוץ עסקי מקצועי מגביר את הצלחת העסק המוקם וממנף אותו לרווחים עליו בעל העסק חולם. כדי שיועץ עסקי מוביל בחברת המפתח ילווה את העסק שלכם, יבדוק את היתכנותו הכלכלית, יבנה תוכנית עסקית מקצועית ויעזור לכם בבניית אסטרטגיות עסקיות להצלחת עסק, אתם חייבים לשריין לעצמם פגישה. השאירו פרטים כדי שנחזור אליכם לשיחת ייעוץ. בהצלחה!

איך פותחים מכולת שכונתית?

מכולת שכונתית, היא חנות קמעונאית המתמחה במכירת מזון וכלי בית ללקוחות באזור מקומי ספציפי. חנויות אלה הן בדרך כלל קטנות יותר בקנה מידה מאשר סופרמרקטים גדולים, ולעתים קרובות הן מתמקדות במתן חווית קנייה מותאמת אישית, המותאמת לצרכי הקהילה המקומית.

 

חלק מהמוצרים הנפוצים שנמצאים במכולת שכונתית כוללים תוצרת טרייה, מוצרי חלב, מאפים ומוצרי מזון ארוזים. חנויות אלה עשויות גם לשאת חפצים ביתיים כמו חומרי ניקוי, מוצרי טואלטיקה ומזון לחיות מחמד.

 

בכל הנוגע לשירותים שלהם, רוב החנויות השכונתיות מציעות שירותים בסיסיים כמו קופות, שירות לקוחות, לחלקם אולי יש מחלקת מעדניות, שבה תוכלו לקנות כריכים.

 

מבחינת תפעול, רוב חנויות המכולת פתוחות שישה ימים בשבוע, עם שעות ארוכות יותר בזמני קניות שיא, כמו סופי שבוע וערבים. חנויות אלו מעסיקות מגוון עובדים, מקופאיות ועד מנהלים.

 

חשוב לציין כי ענף המכולת הוא תחרותי ביותר ומשתנה ללא הרף עקב טכנולוגיות מתפתחות ומגמות צרכניות משתנות, ולכן חיוני להישאר מעודכן ולהסתגל לתנאי השוק המשתנים.

תוכנית עסקית לפתיחת מכולת שכונתית

בעת יצירת תוכנית עסקית למכולת שכונתית, ישנם מספר מרכיבים מרכזיים שעליכם לקחת בחשבון:

 

תקציר מנהלים: סקירה קצרה של עיקרי התוכנית העסקית, לרבות מטרת החנות, קהל לקוחות היעד והיתרון התחרותי של החנות.

 

ניתוח שוק: ניתוח מפורט של שוק המכולת המקומי, כולל מידע על קהל לקוחות היעד, רמת התחרות וכל הפערים בשוק שהחנות שלכם יכולה למלא.

 

מוצרים ושירותים: תיאור המוצרים והשירותים שמציעה החנות, לרבות סוגי המוצרים ואסטרטגיית התמחור שלהם.

 

תחרות: עליכם לחקור חנויות מכולת אחרות באזור כדי לקבוע את רמת התחרות ולזהות את הפערים בשוק שהחנות שלכם יכולה למלא.

 

תפעול: תיאור פעילות החנות, לרבות מידע על מיקום החנות, פריסה וציוד.

 

שיווק ומכירות: תיאור אסטרטגיית השיווק והמכירות של החנות, לרבות מידע על פרסום, מבצעים ויחסי ציבור.

 

ניהול ואיוש עובדים: תיאור מבנה הניהול של החנות ותכניות לגיוס והכשרת עובדים.

 

תחזיות פיננסיות: תוכנית פיננסית מפורטת לחנות, הכוללת הכנסות והוצאות חזויות, ניתוח איזון ומאזן חזוי.

 

נספחים: מידע נוסף התומך בתוכנית העסקית, כגון נתוני מחקרי שוק, קורות חיים של צוות ניהול מרכזי והסכמי שכירות.

 

חשוב לציין כי זהו מתווה רחב לתוכנית עסקית, ייתכן שיהיה צורך להוסיף פרטים נוספים או להתאים למקרה או לדרישות ספציפיות. מומלץ לפנות לעזרה מקצועית מיועץ עסקי.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

דוגמא לתוכנית עסקית לפתיחת מכולת שכונתית

תקציר מנהלים:

אנו נרגשים להציג את התוכנית העסקית שלנו לפתיחת מכולת שכונתית, [שם החנות]. החנות שלנו תספק אפשרות נוחה ונגישה לקניות במכולת בקהילה המקומית. ההתמקדות שלנו תהיה באספקת מוצרים טריים ואיכותיים במחירים תחרותיים, כמו גם שירות לקוחות יוצא דופן.

 

שוק היעד שלנו יהיה בעיקר משפחות ויחידים המתגוררים בשכונות שמסביב. גם עסקים מקומיים, כמו מסעדות ומשרדים וגם סטודנטים, בתי ספר ומכללות סמוכות.

 

אנו מתכננים לפתוח את החנות שלנו במיקום מעולה, עם גישה נוחה ללקוחות וחניה בשפע. החנות שלנו תכלול מגוון רחב של מוצרים, כולל תוצרת טרייה, מוצרי חלב, מאפים וכלי בית. כמו כן, נציע מבחר של מוצרים אורגניים ומיוחדים כדי לתת מענה לצרכים והעדפות תזונתיות שונות.

אנו בטוחים בהצלחה הפוטנציאלית של החנות שלנו ומצפים לספק לקהילה המקומית אפשרות מכולת איכותית ונוחה.

* יש להוסיף מידע על היזם ועל הניסיון שלו

 

  1. ניתוח תעשייה

 

ענף חנויות המכולת הוא שוק גדול ויציב, עם קצב צמיחה, צמיחה זו מונעת מהביקוש הגובר לנוחות ונגישות בקניות במכולת.

 

  1. שוק היעד

שוק היעד שלנו יהיה בעיקר משפחות ויחידים המתגוררים בשכונות שמסביב. אנו נתמקד גם בשוק של עסקים מקומיים, כמו מסעדות ומשרדים, בתי ספר ומכללות.

 

  1. אסטרטגיית שיווק ומכירות

האסטרטגיה השיווקית העיקרית שלנו תהיה לבנות מערכת יחסים חזקה עם הלקוחות שלנו על ידי מתן שירות לקוחות מעולה ומוצרים באיכות גבוהה. אנו נפרסם גם באמצעות עיתונים מקומיים, פליירים ופלטפורמות מדיה חברתית. בנוסף, נציע מבצעים והנחות מיוחדות כדי למשוך לקוחות ולבנות נאמנות.

 

  1. תפעול

החנות שלנו תמוקם במיקום מעולה, עם גישה נוחה ללקוחות וחניה בשפע. החנות שלנו תכלול מגוון רחב של מוצרים, כולל תוצרת טרייה, מוצרי חלב, מוצרי מאפה וכלי בית. כמו כן, נציע מבחר של מוצרים אורגניים ומיוחדים כדי לתת מענה לצרכים והעדפות תזונתיות שונות. יהיה לנו צוות עובדים מיומן שיספק שירות לקוחות מעולה ויסייע ללקוחות עם צורכי הקניות שלהם.

 

  1. תחזיות פיננסיות

ההשקעה הראשונית עבור החנות שלנו תשמש לרכישת מלאי, ציוד, כיסוי עלות החכירה ושיפוץ השטח המסחרי. אנו צופים ביקוש חזק לחנות שלנו ומצפים לראות גידול משמעותי בהכנסות בשנת הפעילות הראשונה.

פניה מהירה: