חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רעיונות להקמת עסק קטן

המגזר העסקי במדינת ישראל משנה את מיקומו. ההתמודדות בשוק העבודה גורם לצעירים רבים לחשוב על הקמת עסק עצמאי. הקמת עסק עצמאי נחשבת לדבר רווחי, אך כרוכה בהשקעה לצורך הנעת גלגלי העסק. האפשרות להקים עסק קטן, נותנת את המענה המושלם לניהול עסק ללא סיכונים גבוהים מידי. 

מה ההגדרה של עסק קטן? 

עסק קטן ומזערי הוא עסק המונה עד 4 עובדים. עסק המונה עד 20 עובדים עדיין נחשב לעסק קטן, אם מחזור עסקאותיו לא עולה על 20 מיליון ש"ח שנתי. ככל שהעסק קטן יותר, כך הסיכונים נמוכים יותר והצורך בהשקעה הראשונית מוריד מנפחו בצורה משמעותית. חלק ניכר מהעסקים הקטנים ניתנים להקמה גם בלי השקעה התחלתית גדולה. 

רעיונות לעסקים קטנים לדוגמא: צלם, השכרת קורקינט חשמלי, מעבדת תיקון אופניים, מעבדת תיקוני תכשיטים ועוד. אמנם יש צורך להשקיע ברכישת הציוד, אך מדובר בהשקעה קטנה ביחס להשקעה הנדרשת במהלך הקמת עסק בינוני ומעלה. 

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

אילו הוצאות נלוות להקמת עסק קטן? 

  • הנהלת חשבונות – כדי להקים עסק עצמאי, יש צורך לעבור תהליך בירוקרטי הכולל הרשמה לגופים ממשלתיים כמו ביטוח לאומי ומס הכנסה. בנוסף, יש צורך להגיש הצהרת הון אחת לתקופה ועוד מסמכים נלווים. רוב בעלי העסקים הקטנים, פונים למשרד הנהלת חשבונות שמסדיר עבורם את כל הניירת ואת כל העניינים הבירוקרטים. עלות פתיחת תיק אצל מנהל חשבונות יכולה לעלות 400 שקלים בממוצע. התשלום השנתי השוטף לאחר פתיחה ראשונית של התיק יעמוד על 1000 ש"ח בממוצע.
  • מיתוג – עסק עצמאי מתחיל, חייב למתג את עצמו כדי להצליח. כיום עולם השיווק מושתת על פרסומות ועל חשיפות ללקוחות פוטנציאלים. המיתוג העסקי שלכם, הוא זה שמשקף את מהות העסק שלכם. ככל שהמיתוג ישקף את העסק שלכם בצורה מקצועית ומושכת יותר, כך הסיכוי של הפרסומות שלכם לתפוס דעת קהל, גובר. עלות מיתוג אצל סוכנות פרסום מקצועית משתנה בהתאם לפרסום הנדרש אבל המחיר הממוצע הוא 30,000 ש"ח מינימום. 
  • פרסום – אחרי שאתם ממותגים כמו שצריך, אפשר להתחיל לפרסם את העסק. כמה לפרסם? איפה לפרסם? את השיקולים לגבי הפרסום תבצעו בהתאמה לתקציב העומד לרשותכם למטרה זו. ברור שככל שהפרסום יהיה במקומות טובים ונחשבים יותר, כך העלויות שלו תגברנה והתוצאות הטובות כנגד. לצורך כך היעזרו בסוכנות הפרסום המובילה – המפתח דיגיטל.
  • רכישת ציוד – כל עסק עצמאי חייב ציוד לצורך קיומו הבסיסי. עסק של גרפיקה – מחשב. עסק של השכרת קורקינטים – קורקינטים חשמליים וכן הלאה. רכישת הציוד תלויה בסגנון העסק שלכם. אם החלטתם לפתוח חדר סנוזלן, למרות שמדובר בעסק קטן וזעיר מבחינת ההתנהלות בו, ההשקעה בו תעמוד על מעל 100,000 שקל.
  • פניה לייעוץ עסקי – ייעוץ עסקי היא אחת ההשקעות הבסיסיות והמכניסות ביותר בתהליך הקמת העסק. בעל עסק בהקמה עם כל הרצון הטוב, יתקשה למפות את המצב כמו שצריך. יועץ עסקי מקצועי ממפה את נתוני העסק, את היכולות הכלכליות, את האפשרות למנף את ההון העצמי, מנתח את כל הנתונים הללו לסכמה אחת שיוצרת עסק עצמאי פעיל בצורה הגיונית ושקולה. מחקרים מראים שעסקים שהתחילו את צעדיהם הראשוניים בליווי יועץ עסקי מקצועי הצליחו יותר מעסקים אחרים שלא פעלו כך. 

מפתיחת עסק קטן ניתן להרוויח לא מעט אם היא נעשית בצורה התואמת את המציאות בשטח. למידע נוסף, אתם מוזמנים ליצור קשר עם היועצים העסקיים המומחים בחברתינו. לקביעת פגישה פנו אלינו.  

פניה מהירה: