חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כמה עולה לפתוח עסק בישראל?

שכירות וציוד הם ממש לא ההוצאות היחידות שתצטרכו לשלם במידה ותרצו לפתוח עסק. התהליך הוא ארוך ויקר מאוד הכולל תשלומי אגרות, יועצים למיניהם ועוד. אז כמה צריך לשלם ולמי?

תמיד חלמתם להקים עסק? חוץ מההוצאות המובנות מאליהן כמו שכירות וציוד ישנן המון עלויות שצריך לקחת בחשבון. מתברר, שהרגולציה בארץ עולה המון כסף. בואו נעשה סדר.

העלויות בפתיחת עסק חדש מתחלקות לשתי תקופות:

הראשונה היא בשלב התכנון וההקמה.

בשלב הזה תצטרכו להחליט על המון דברים. איך ייראה העסק, איזה ציוד וכמה ממנו אתם צריכים? כמה עובדים? איזה תפקידים הם יצטרכו לאייש? ועוד המון נושאים. זה השלב בו אתם צריכים לשכור שירותי ייעוץ במגוון תחומים. הראשון, הוא יועץ רישוי. היועץ אמור לעזור לכם לעבור את כל התהליך עד לקבלת רישיון לעסק. התפקיד שלו זה להגיש את הבקשה, לערוך אותה ולטפל בכל הניירת הנלווית אליה. המחיר שתשלמו לו תנוע בין 10,000 ל 15,000 ₪ – תלוי בסוג של העסק אותו אתם רוצים לפתוח.

היועץ הבא שלכם הוא יועץ נגישות. הוא זה שיגיד לכם איך מנגישים את העסק, הסביבה והתשתית לעוברי אורח ובעלי מוגבלויות על פי הקבוע בחוק. תפקידו כולל גם בדיקה אם יש לכם פטור מהנגשה. עבור שירותיו תיפרדו מסכום כסף הנע בין 1,500 ל 2,400 ₪.

היועץ הבא שאת שירותיו תצטרכו לשכור הוא יועץ בטיחות אש. שירותיו של יועץ זה נדרשים בחוק בעסקים שגודלם מעל 500 מ"ר ועסקים מורכבים. אולם, ההמלצה היא תמיד לקחת יועץ בטיחות, זה יחסוך לכם המון כסף בהמשך. התייעצות עם יועץ בטיחות אש תיתן לכם שקט נפשי. העלות של שירותי היעוץ שלו נעים בין 3,500 ל 6,500 ₪, אבל הוא יחסוך לכם הרבה כאב ראש וכסף בהמשך התהליך ויקל עליו.

ככל שהעסק יותר גדול ומורכב, כדאי להיעזר בשירותי ייעוץ. ההמלצה היא לשכור יועצים בעסקים שמושקעים בהם יותר מ500 אלף שקלים. יועץ טוב יעזור לכם להימנע מטעויות, השקעות לא נכונות והפסדים כספיים כתוצאה מהתנהלות כלכלית לא נכונה.

התקופה השנייה היא אחרי שהעסק הוקם.

אחרי שכבר השקעתם מלא כסף בעסק הגיע שלב תשלום ההיטלים והאגרות לעירייה. חלק מהם חודשיים וחלק שנתיים. חוץ מארנונה, שכל עסק חייב לשלם וגובהה משתנה מרשות מקומית אחת לחברתה, יש עוד היטלים ואגרות לשלם.

אגרה מספר אחד היא "אגרת בקשה לפתיחת עסק", עבורה תשלמו סכום סמלי של 320 ₪. במידה ותרצו שהעסק יעבוד גם בלילה (22.00 או 23.00 תלוי בעירייה) תצטרכו לשלם עבור היתר לילה שמחירו עומד על 1,200 ש"ח לשנה.

במידה ואתם משכירים נכס שהמטרה שלו היא תעשייה או מלאכה והמהות של העסק שלכם שונה, תצטרכו לשלם עבור תהליך מורכב ויקר שנקרא "שימוש חורג". הכוונה היא שאתם רוצים לעשות במקום שימוש שונה ממה שהוגדר לו בתוכנית הבניה של העירייה. מי שאמור לאשר את השימוש החורג בנכס היא הוועדה של העירייה לתכנון ובניה. התהליך של שימוש חורג דומה במקצת את הליך היתר הבניה והעלות שלו היא בסביבות 15,000 ₪. במחיר כלולים: הגשת הבקשה ועריכתה בצירוף חתימת קונסטרוקטור.

בנוסף לסכום הזה, תצטרכו להוציא עוד כסף עבור פרסום לשכנים בגין שימוש חוזר- לצורך הגשת התנגדויות. מחירו של הפרסום הזה נע בין 1,500 ל 4,500 ₪.

עוד הוצאות שצריך לקחת בחשבון הן מדידה של השטח על ידי מודד מוסמך – 3,500 ₪. המחיר של אגרה שנתית על שימוש חורג מסתכמת בכמה עשרות אלפי שקלים למשך 3-5 שנים. ואם זה לא מספיק, יוטל עליכם גם היטל השבחה שיעלה כמה אלפי שקלים טובים.

הוצאות נוספות שכדאי לקחת בחשבון הן בדיקות שגרתיות ותחזוקת מערכות גילוי וכיבוי האש הנמצאות בעסק, הוצאה שנעה בין 5,000 ל 7,000 ₪ בשנה. הבדיקות האלה כוללות בדיקה של המטפים, את מערכת גילוי האש, תחזוקה של כל מערכת החשמל, ניקוי מנדפים ועוד.

אם אתם מעוניינים בשלט גדול ויפה בכניסה לעסק, גם עבורו תצטרכו לשלם אגרה לעירייה. מחיר האגרה תלוי במספר פרמטרים כמו גודל השלט ובאיזה עיר נפתח העסק. אגרת שילוט יכולה לעלות בממוצע בין 500 ל 4,000 ₪ בשנה.

אם אתם בעסקי המזון ואתם רוצים שיהיה ללקוחות מקום לשבת ליד שולחנות בחוץ – תצטרכו להיפרד מעוד 1,000 ₪ בחודש בערך. אם יש לכם מרפסת או שטח בחוץ ואתם רוצים לקרות אותו לקראת החורף תצטרכו לשלם אגרת קירוי חורף שמחירה נע בין 500 ל 3,000 ₪ בחודש.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

לסיכום,

כמו שאתם מבינים הקמת עסק היא עסק לא זול בכלל. ההמלצה שלי היא לפני אשתם מתחילים בתהליך, שבו עם יועץ עסקי ופיננסי ותראו אם אתם בכלל יכולים לעמוד בזה לפני שתתחרטו.

פניה מהירה: