חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נמאס לכם לשלם שכירות על העסק שלכם? כך תממנו את רכישת הנדל"ן לעסק שלכם

מדינת ישראל היא הראשונה להחמיר את הכללים וההגבלות בתחום המשכנתאות על הבנקים בארץ. אבל אם אתם מעוניינים לקבל הלוואה לצורך רכישת נדל"ן לעסק שלכם, הכללים הם שונים וקלים יותר לעומת הכללים לגבי משכנתא לדיור. מה נחשב לנכס נדל"ן מבחינת מדינת ישראל? תחנות דלק, מתחמי מחסנים, מרכזי רפואה, בתי חולים, בתי מלון, חנויות, מכונים לטיפול וחניונים המשרתים את כל הנ"ל. 

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

אין מצוקת נדל"ן ברכישת נדל"ן מסחרי

נכס שיועד מראש להיות נכס מסחרי, לא מגיע למחירי הדירות העדכניים. מחירי הדירות עולים כל תקופה בקצב מסחרר. לעומת זאת, מחירי הנדלן המסחרי די יציבים וממילא הם פחות יקרים ביחס למחירי הדירות בישראל. אומנם זה לא משהו שכל אחד יכול לאפשר לעצמו, אבל בהחלט אפשר לומר שבעלי עסקים רבים שלא יכולים לאפשר לעצמם לרכוש דירה להשקעה, משרד הם יכולים לאפשר לעצמם. כמה עולה לקנות משרד בתל אביב? המחיר למטר בממוצע הינו בין עשרת אלפים לשלושה עשר אלף שקלים. ואילו לדיור במרכז תל אביב המחיר לא עומד על פחות מארבעים אלף שקלים למטר רבוע!

נכס מסחרי

מאיפה ממנים את החזר ההלוואה לנכס? 

אם אתם קונים נכס מסחרי, כנראה שאתם רוצים אותו לעצמכם, ואם אין לכם מאיפה לממן אותו הבנק יבדוק את יכולת ההחזר שלכם ועל פי נתון זה ישקול אם לאשר לכם את המשכנתא. תכל'ס, גם אם הבנק אישר לכם את המשכנתא, אתם יכולים לנסות לחלוק את השכירות שלכם עם עוד חברים למשרד. השאלה היא, האם זה מתאים לסגנון ולאופי המשרדי של העבודה שלכם. 

מהי בדיקת יכולת החזר? 

גם אם יש לכם שני מיליון שקלים בבנק ואתם מעוניינים לרכוש נכס שהעלות שלו עומדת על מאות אלפי שקלים בודדים, הבנק לא יאשר לכם משכנתא אם אין לכם יכולת החזר מספקת. כאשר בודקים יכולת החזר, בודקים כמה אתם מרוויחים לעומת כמה כסף אתם צריכים לשלם עבור המשכנתא שלכם. הבנק דורש לראות יכולת החזר פנויה פי 3 מגובה ההחזר החודשי הצפוי. כלומר, אם המשכנתא החודשית שלכם היא שלוש אלף שקלים, הבנק מעוניינין שתוכיחו הכנסות פנויות של תשע אלף שקלים. בדגש על הכנסות פנויות – גובה ההכנסות ששאר לאחר ניכוי כל ההוצאות הקבועות. 

מה עושים אם אין יכולת החזר מספקת? 

אם הבעיה היחידה שלכם היא יכולת החזר לא מספקת מבחינת הבנק, נסו להתאמץ להכניס עוד כסף, או למצוא עוד נישה שתכניס לכם עוד רווחים כך שהבנק יאשר לכם את המשכנתא. היו יצירתיים ותראו שתצליחו. לפעמים הפתרון הוא להכניס ערב תומך/ משלם ובכך נפתר העניין.

 אם גם אתם מעוניינים לנצל הזדמנויות ולמנף את העסק שלכם להצלחה, אתם חייבים להכיר את המומחים של חברת המפתח לליווי והקמת עסקים. הקליקו כאן כדי לקבל שיחה חוזרת לקבלת פרטים וייעוץ משתלם.

פניה מהירה: