חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתכוננים לקחת הלוואה לעסק? יש כמה דברים שאתם חייבים לבדוק!

בעלי עסקים רבים יודעים מצוין איך לוקחים הלוואה, אבל אין להם מושג שיש צורך לבדוק בה נתונים רבים. גם אם אתם מנהלים עסק ולא מבינים הרבה בתחום הפיננסי ולקיחת הלוואות, חובה עליכם לדעת כמה דברים הכרחיים. 

מה צריך לדעת בעת לקיחת הלוואה? 

  • תנאי החזר ההלוואה – החזר הלוואה יכול להתבטא באופנים שונים. יש הלוואות המתפרסות על פני תקופה של עשור, יש כאלו המתפרסות על פני תקופה של 24 חודשים, ויש כאלו שניתנות בצורה של הלוואת בלון – כלומר אין החזר חודשי קבוע, אלא אחרי תקופה מסוימת צריכים לשלם את כל הסכום בפעימה אחת.

    גם אם אתם צריכים את הכסף באופן נועש, זכותכם לדרוש מהבנק לקבל הלוואה בתנאי ההחזר הנוחים והמתאימים לכם.
  • גובה הריבית – שירות ההלוואות של הבנק, הינו דבר ריווחי ביותר עבור הבנק. חשוב שתדעו, אם קיבלתם אישור הלוואה בבנק אחד, סביר להניח, שתוכלו להוזיל את ההצעה הזו בבנק השני. אסור לכם לקחת הלוואה בלי לבדוק מה גובה הריבית בהלוואה. בעלי עסקים רבים לא מודעים לכך, שהם משלמים עשרות אלפי שקלים מיותרים, על ריביות מופזרות שהבנקים גבו מהם בהלוואה בגלל תמימותם בנושא ספציפי זה.
  • לאיזו מטרה – לפני שאתם לוקחים הלוואה, תוודאו עם עצמכם, שההלוואה היא לא לצרכים השוטפים של העסק. לעולם אל תקחו הלוואה כדי להתמודד מול עלויות שוטפות של העסק.
  • תוכנית עסקית – כל עוד אין לכם תוכנית עסקית מסודרת שמבהירה לכם, מעין אתם הולכים להחזיר את כספי ההלוואה בעתיד, אל תקחו הלוואה. אגב, אחד התנאים הבסיסים לאישור הלוואה לעסקים בבנקים, זה הצגת תוכנית עסקית. התוכנית העסקית מוכיחה, כי אתם אנשים מחושבים, והיא מציגה בצורה הגיונית את ההתנהלות שלכם בעתיד אחרי שתקבלו את ההלוואה. 

שורה תחתונה, אסור לכם לשלם יותר כסף ממה שאתם צריכים, ואסור לכם לקחת את ההלוואה בפזיזות, שמא לא תצליחו לעמוד בתשלומי החזר הלוואה. 

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

איך לוקחים הלוואות עסקיות בצורה נכונה? 

מתייעצים! זה שאתם בעל עסק, זה לא אומר שאתם צריכים לדעת ולהכיר את עולם הבנקאות מקרוב. חברת המפתח ללווי והקמת עסקים תעזור לכם בכל מה שקשור לגיוס הון, ולהתאמת התקציב לצרכים העסקיים שלכם. אנו מתמחים בליווי של עסקים בדרך להתנהלות כלכלית נכונה, לניהול נכון של העסק מבחינה שיווקית, וכל מה שעסק צריך על מנת לפרוח ולהצליח. 

הלוואה לעסק

בחן את עצמך – האם אתה יודע מה עושים לפני לקיחת הלוואה?

הלוואה זה לא תמיד משהו שאפשר לעמוד בו, לפעמים ההלוואה רק מחמירה את המצב הכלכלי ולא משפרת אותו ולכן לפני שאתם לוקחים הלוואה לעסק, צריך לחשוב הרבה אם זה משהו שכדאי לכם או שאתם יכולים לפתור את הבעיה בדרך אחרת והאם אתם לוקחים את ההלוואה למטרה הנכונה.

ריכזנו לכם שאלון עם 15 שאלות שכל בעל עסק צריך לשאול את עצמו לפני לקיחת ההלוואה, לאחר מענה השאלות תדעו יותר האם זה מומלץ לפי כמות תשובות הלא נכונות.

 

פניה מהירה: