חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה מאפיין את שוק העסקים במגזר הערבי?

כדי להבין את תמונת המצב של העסקים במגזר הערבי יש צורך להיכנס למספר נישות – מיקום גיאוגרפי ומספר העובדים. העסקים במגזר מתפרסים בין 10 סוגים שונים של עבודות, אך התחומים העיקריים הם תחום הבניה, תחום המסחר ותחום התחבורה. ונפרט: 31% מהעסקים במגזר הערבי עוסקים בתחום הבניה. בתוך תחום זה יש תחומים שונים ומגוונים. אבל הבסיס והעיקר הוא תחום הקבלנות, השיפוצים והבניה בפועל. אחר כך יש גם את תחום המים, חשמל, אינסטלציה ועוד. 26% עוסקים במסחר. זה כולל, מוסכים, חנויות בתחומים שונים כמו חומרי בניה, טמבור, בית מרקחת, חנויות בשר, דגים ועוד. הבא בדירוג הוא תחום התחבורה – 10%. החום כולל תעשייה, חינוך, בריאות, אירוח, מסעדות, חקלאות ועוד. כל הרשימה שמנינו למעלה היא פחות או יותר בסדר יורד מבחינת האחוזים ותחומי התעסוקה במגזר. 

מהם נתוני האוכלוסייה היהודית בתחומים אלו?

בקרב היהודים רק 11% מהעסקים העצמאיים עוסקים בתחום הבניה. גם ענף התחבורה עומד על פחות מחצי במגזר היהודי לעומת המגזר הערבי. תחומי ההתעניינות במגזר היהודי והערבי אינם דומים כלל וזה מה שיוצר את הפערים שבין המגזרים. הנתונים מצביעים על סגנון שונה של החיים הערביים לעומת שאר האוכלוסייה. 

מה מאפיין את העסקים הערבים ביחס לשאר העסקים הממוקמים על ידם?

שוק_העסקים_הערביים

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

את הממוצע הערבי לוקחים בדרך כלל מאזור הצפון. באזור זה מתגורר החלק העיקרי של ערביי ישראל. אומנם בירושלים יש גם ייצוג מכובד של ערבים, אך עדיין החיים האזרחיים במגזר הערבי מתנהלים בצורה יותר תקינה באזור הצפון של ארצנו. אם נחלק את הארץ לארבע אזורים (לא כולל את ירושלים ויהודה ושומרון) נראה אותה כך: דרום, מרכז, חיפה וצפון. למרות שחיפה היא גם בצפון, מגיע לה להיות במשבצת נפרדת מאחר ושם האוכלוסיה הערבית מאוד ניכרת לעומת כל אזור אחר בארץ. 

כעת נעבור יחד את ארבעת האזורים וערוך סקירה קצרה על המגזר הערבי. נראה כמה מתוכם שכירים באותו אזור לעומת כמה מתוכם עצמאיים באותו אזור. נתחיל בשכירים: דרום- 6.6%, מרכז- 14.6%, חיפה- 15.6% וצפון 64.3%. נמשיך בעצמאיים: דרום-6.6%, מרכז- 9.9%, חיפה- 13.9% וצפון 69.6%. 

רוב העסקים בתחום התחבורה ממוקמים באזור הדרום. העסקים בתחום המסחר מתבססים בעיקר בערים המעורבות. 

מה גודל העסקים הערביים הממוצע? 

רוב רובם של העסקים הערביים הינם עסקים זעירים של עד ארבעה עובדים. גם העסקים היהודים ברובם הם באותו סדר גודל. אך ההבדל מתחיל להיות שונה עם פערים גדולים כאשר מדובר בעסקים גדולים ובינוניים. בעוד שעסקים בעלי יותר מ-20 עובדים אינם עוברים את ה 4% במגזר הערבי. במגזר היהודי הם עברו את ה-9%. 61% מתוך העסקים המנפיקים יותר מ-50 משכורות הינם במגזר היהודי, בעוד 18% נמצאים במגזר הערבי. 

רוצים לדעת עוד? 

מוזמנים להכיר את המומחים של חברת המפתח ללווי והקמת עסקים שתעזור לכם להבין איך אתם יכולים לקדם את העסק שלכם קדימה. אנחנו מתמחים בגיוס הון ובהגדלת מכירות ללא השקעה כספית משמעותית. הכל כמובן בהתאמה מושלמת לעסק שלכם ולמצב הכלכלי שלכם. הכירו את המומחים שלנו שעתידים לתכנן יחד אתכם את העתיד שלכם טוב יותר ומרוויח יותר.  

פניה מהירה: