חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חושבים לפתוח אטליז - המאמר הזה בשבילכם!

בשנים האחרונות שוק הקצביות  התפתח מאוד. עד לפני עשרים שנה היה שוק פרטי גדול מאוד. אז נכנסו לשוק רשתות גדולות וזה מה שהרס את שוק הקצביות. אבל עם השנים אנשים למדו להעריך את הבשר המשובח ושוק הקבציות כן קם והתפתח.

קצביה מיועדת לאנשים שמחפשים בשר איכותי. מבחר של מוצרים מוגמרים. קציצות מוכנות, לביבות עם שיפודים. אנשים מבינים בבשר. איכות חיים של ישראליים עלתה, מבינים בזה ומוכנים לשלם על כך יותר. 

האם מומלץ ללקוח פוטנציאלי לפתוח קצביה למרות התפתחות הטבעוניות?

כן. למרות ההתפתחות הטבעונית בעולם, מדינת ישראל מבחינה סטטיסטית צורכת בשר. 

אולם, כאשר לקוח פונה אלי לליווי להקמת קצביה, אני שואל דווקא למה קצביה? רק אם יש לכם רקע, עבדתם בתחום, מכירים יבואנים ונמצאים בתוך העניינים, אתם יכולים לפתוח קצביה. בלי רקע אתם נועדים לכישלון. 

לא כל מה שנוצץ זהב. אתם חייבים להיות מקצועיים בתחום כדי שתצליחו. 

מהם השלבים לפתיחת קצביה?

אתם חייבים להיות קצבים מקצועיים מאוד.
חפשו מיקום טוב. עם לקוחות פוטנציאלים.
בדקו מיהו קהל יעד על פי המיקום
החליטו מהו גודל העסק אותו אתם רוצים להקים ועל פי זה תדעו על איזה סדר גודל אתם הולכים
חשוב מאוד לפנות לאדריכל עוד לפני הכול. התוכנית האדריכלית שתאושר במשרד הבריאות ובעירייה. למה זה כל כך קריטי? כי תדרשו למכשירים שונים שחייבים להיות מתוכננים מראש: בתי קירור, מערכות מנועים, מערכות מיזוג מתחת לאדמה וכו.

 זו גם תהיה מעין תוכנית עסקית. כי כך תדע כמה מקפיאים תשימו,

 היכן וכו.

תוכנית עסקית. מיד כאשר יש לכם ביד תוכנית אדרכילית מאושרת, תפנו ליועץ עסקי שיבנה עבורכם תוכנית עסקית מקצועית.

מה סוגי הציוד שיש לרכוש?

את הציוד תרכשו רק אחרי שיש לכם את התוכנית האדריכלית. ההשקעה של ויטרינה בין 6 אלף ל 20 ש"ח. ויטרינה של 3 מטר. מדפים כמה מאות למטר. קופות רושמות יש הסדרים של שכירות או קניה.

חנות של 100 עם ציוד חדש. 450 אלף בלי הציוד.

איך מגיעים לספקים טובים?

רק אם תבואו מהמקצוע תדעו ותכירו את כולם. קיימות  4-5 משחטות וארגונים של בשר. כך שמי שמכיר את הנושא ידע להבין בהן. המחירים אצל כולם דומים. אבל סוחר טוב יודע לקנות מוצר טוב במחיר טוב. 

שתבינו, שוק הבשר הוא בורסה. היום לספק הזה יש מחיר זול ומחר לשני. מה שחשוב שתתנו זה הערך המוסף. שאתם אמינים, מוצרים מוגמרים מיוחדים. ושירות מאוד אדיב ואישי. 

אנשים אוהבים מקצועיות. חשוב שיהיה לכם ידע וניסיון. אנשים רוצים גם ייעוץ וידע. זה מה שאנשים מחפשים. שיוכלו לסמוך עליך.

איך אפשר להגדיל רווחיות?

כמה שיותר מוצרים מוגמרים יחודיים שאותם תמכרו במחיר גבוה ובלעדי. 

מקום נקי. צרו תדמית טובה. ככל שאנשים יותר אוהבים להגיע תוכלו לדרוש מחיר טוב. 

תכניסו מוצרים יחודיים כמו רטבים וכו'. שם הרווחיות גדולה יותר

30 40 % רווחיות בגדול חוץ מהמוצרים המוגמרים בהם תרוויחו 50%.

בטיחות מזון כמה זה חשוב למול הרשויות?

יש פיקוח של משרד הבריאות כך שזה אחד הדברים החשובים ביותר. שמירה על טריות, אופן קבלת הסחורה, עמידה בנהלי משרד הבריאות, קצב מקצועי. זה לא רק לקנות בשר ולמכור, זה לדעת איך לתפעל את העסק, איך להציע את המוצרים ללקוחות. 

חשוב שתקחו בחשבון. מדובר בהשקעה גדולה מאוד ותדרשו להון חוזר, הלוואות נכונות ותזרים נכון.

כמובן שאתם מוכרחים לפנות לחברה לייעוץ עסקי שתלווה את הקמת הקצביה. חברה לליווי שתבדוק את כל הדברים. גיוס הון, ספקים, הכנה. כך תדעו לאן אתם נכנסים 

החלטתם לפתוח קצביה? אנחנו נשמח ללוות אתכם יד ביד. אנחנו פה בשבילכם. צרו איתנו קשר.

אין כמו בשר! הבשר הוא מוצר יסוד ויש לו ביקוש ברמה היומית. עסק מסוג זה צריך להסתמך על המכירות כדי להצליח. לפי נתונים שפרסם ה OECD בשנת 2017, ישראל הייתה בין המדינות הגבוהות בארגון בצריכת בשר והראשונה בצריכת עוף.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מאפיינים כלליים של שוק האטליזים בישראל

רובו של הבשר המשווק בישראל – מיובא. יבוא של בשר קפוא לא בהכרח פחות יקר מבשר מקומי. ישנן עלויות הקשורות בהכשרת הבשר ופיקוח על הכשרות, בנוסף לעלויות השילוח. זו הסיבה שהבשר הטרי בישראל הוא הכי יקר ביחס לשאר העולם.

בשר שמקורו בגידול מקומי הוא מאד נדיר ושמור בעיקר לאטליזים קטנים. יש הרבה אנשים שיהיו מוכנים לשלם המון כסף עבורו ויש לזה סיבה טובה. זה בשר שלרוב לא ניתן להשיג ברשתות השיווק. בשוק הבשר המיובא בישראל, תופסת ארגנטינה מקום של כבוד. אך ארגנטינה היא לא יצואנית הבשר היחידה לישראל. בשנים האחרונות פולין הופכת לשחקנית יותר ויותר גדולה בשוק הבשר. בשנים האחרונות, הצריכה של הבשר הקפוא עולה באופן קבוע ודי יציב, ההערכה היא שהוא ימשיך לגדול בשנים הקרובות בקצב של 80% בשנה.

שני המתחרים הגדולים של האטליזים הם: הסופרים והמעדניות.

הסופרים: כיום בכל סופר יש מחלקת בשר ועופות המציעה מגוון רחב של מוצרים. מחלקת הבשר בסופר נותנת ללקוחות את הפריבילגיה של תחלופה גבוהה ונוחות, כי כל הקניות מתרכזות במקום אחד. החיסרון הוא שבדרך כלל המחיר יקר יותר ואין יחס אישי. בשר קפוא הוא לא באותה איכות כמו בשר טרי באטליז.

רשת מעדניות: רשת מעדניות זה לא דומה לסופרים. הן ממוקמות בדרך כלל במרכזי ערים. ההתמחות של הרשתות האלה היא בכל המוצרים הנלווים לבשר כמו: ירקות, פירות ודגים. העובדה שיש לרשת הרבה סניפים נותנת לה כוח קניה גדול יותר מאשר לאטליז השכונתי. החיסרון הוא שברשתות אלה יש רק ספק אחד והיחס לא אישי. היתרון כאמור, הוא הנוחות של הקרבה לבית.

 

מחיר הבשר

המחיר אותו משלם בעל האטליז עבור קילו בשר משתנה בהתאם למספר גורמים: תדירות אספקת הבשרים, גודל הנתחים, אישור ווטרינרי. 

כמה עולה לפתוח אטליז?

ההשקעה הראשונית היא לא מאוד יקרה במיוחד כשמדובר בעסק שהשטח שלו לא מאוד גדול (40-60 מ"ר). רוב ההשקעה תהיה במלאי, בציוד ובשכירות. מבחינת הציוד, העדיפות היא תמיד לקנות חדש כדי להנות מהאחריות. כמובן, שהאופציה לקנות ביד שניה היא עדיין רלוונטית. בכל מקרה זה לא ציוד שנשאר לנצח ותצטרכו להחליף בשלב זה או אחר. ככל שהעסק יתפתח ויהפוך לרווחי יותר ויותר, תוכלו לרכוש יותר ציוד חדש.

שכירות:  לכל עסק יש שכירות לשלם. צריך לחשוב על העתיד ולהכניס בחוזה אפשרות לשכירות ארוכת טווח וכך, לצמצם כמה שאפשר את עליית מחירי השכירות כל שנה. חוזה טוב, המפרט את כל התנאים ייתן לכם שקט נפשי ולכן מאוד מומלץ להיעזר בשירותיו שלח עורך דין המתמחה בחוזים. על ידי תשלום לעורך דין לפני חתימת החוזה, תחסכו לעצמכם הרבה כסף במידה ומשהו לא יסתדר ביניכם לבין בעל הבית.

מלאי : זו כמובן ההוצאה הגדולה ביותר משום שזה מהות העסק. המלאי צריך להיות בהתאם לביקוש בחנות ולגודל של המקררים. זוהי הוצאה לצורך הכנסה (הון חוזר). נושא המלאי מתבסס על כמה נמכר ובאיזה מחיר (מחזור העסקים).

אז מה היא אותה עלות ראשונית?

שכירות: בדרך כלל תנוע בין 3500-15,000 ₪, לעסק בגודל של 40-60 מ"ר, תלוי במיקום שלו.
הוצאות שוטפות: הן יכללו בדרך כלל: גז, מים, חשמל, ארנונה, יועץ מס, הדברה, עו"ד, אזעקה, ביטוחים, אבטחה ועוד – סך הכול 8,000-96,000 ₪ בשנה.

 

אטליז חייב ברישיון עסק!!

העלות של הרישיון היא בין 8,000-12,000 ₪ בשנה תלוי בגודל הנכס, במיקום שלו ובמהות שלו. חשוב מאוד לדעת, לאטליז חייבות להיות שתי כניסות: אחת לספקים ואחת ללקוחות החנות.
ציוד: רכישת הציוד תנוע בין 40,000-100,000 ₪.
סך כל העלויות עבור הקמת אטליז בגודל בינוני למעלה – 200,000 ₪.

מה אחוזי הרווח?

מהנתונים שפרסם משרד החקלאות, האזרח הממוצע אוכל כ-16 קילוגרם בשר בשנה, 16.8 קילו דגים- כשליש מכמות הדגים היא של דגים טריים היתר מוצרי דגים, שימורי דגים וכו' . בגזרת העופות הישראלים ניצבים במקום הראשון בעולם עם צריכה של כ-57 קילוגרם לנפש בשנה.

חשוב לעשות תכנית עסקית לפני שמתחילים להוציא כספים. גם אם זה לא סכום גבוה כדי לעשות הערכה כמה שיותר מדויקת לגבי העלויות הצפויות.

בהתחלה, העדיפות היא לתעל את כל הרווחים כדי לקנות ציוד חדש כדי להגיע לרמה גבוהה ולהיות עסק רווחי. אחרי שהחנות הראשונה מתפקדת כמו שצריך (רצה.. כמו שאומרים), תוכלו לפתוח את החנות הבאה שלכם כדי להגדיל את מחזור הקניה שלכם מול הספק.

רווח תפעולי ממוצע עומד על כ-30% למצורי הבשר וכ-32% אחוז למוצרי העוף.

מהם השלבים בפתיחת האטליז?

מצאתם נכס עם שתי כניסות? הוצאתם רישיון עסק? יש לבדוק עם אדריכל רישוי שהנכס שמצאתם תואם למה שכתוב בהיתר הבניה והתב"ע. התפקיד של היתר הבניה הוא לוודא שאין חריגות בניה במבנה בכפוף למה שאושר בתב"ע. צריך לבדוק שאין הגבלה על העסקים שאפשר לפתוח בנכס הזה בגלל בעיות של ריח.

אתם משקיעים מאות אלפי שקלים, בדיקה של אדריכל יכולה לחסוך לכם המון כסף וכאב ראש במידה ויתברר שהנכס לא מתאים לאטליז וכבר חתמתם על חוזה וכו'. הכשרה וידע הם תנאי הכרחי כדי לפתוח אטליז. בדרך כלל הדברים שאינם ידועים הם בדיוק הנושאים בהם מתעסקים עצמאים ושכירים לא מכירים את התחום. הנה כמה דוגמאות:

  • פיננסים: דבר ראשון ראוי לציין שכדאי להיעזר בשירותיו של רואה חשבון. אבל יש דברים שגם אתם צריכים לדעת: מתי מנפיקים חשבונית? מה ההבדל בין חשבונית מקור להעתק? מה זה שוטף + או מתי משלמים לספק ועוד.
  • סליקת אשראי: עם איזה חברה אתם עובדים? מה העמלות שאתם משלמים עבור כל עסקה? ואיזה שירות כלול מבחינת חברת האשראי?
  • ניהול כוח אדם:  כמה עובדים להעסיק? מה קורה במידה ואחד העובדים חולה? מה הפרוצדורה הנדרשת כשרוצים לפטר עובד? מה הזכויות שאני כמעסיק צריך לתת לעובדת בהיריון או בחופשת לידה?
  • שיווק: באילו ערוצים כדאי לשווק את העסק? האם אתר מכירות יביא לקוחות לעסק? איך מפרסמים ברשתות החברתיות ועוד..
 
לסיכום,

חשוב שתצליחו להבדיל את עצמכם מהמתחרים. בעזרת מוצר, שירות, משקה מיוחד או כל דבר אחר. תעשיית הבשר היא תעשייה קטנה עם המון תחרות והיא מורגשת מאוד. יש הרבה תפוצה בגלל שמכירה בסופרים אבל קיים מחסור גדול של בשר טרי עקב הגידול המועט של בקר בארץ. זה נכון שיש הרבה מבחר אבל המחירים עדיין מאוד גבוהים. הלקוחות שבסופו של דבר בוחרים ברגליים מנחים מספר משתנים: איכות, נוחות, שירות ומיתוג. אמנם זה נשמע ברור מאליו, אבל צריך להדגיש: ההצלחה תלויה במיתוג שלכם כמקום שיש לו משהו שלאחרים אין.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

תוכניות עסקית לדוגמה הקמת קצביה - אטליז

תוכנית עסקית לדוגמא לקרן בערבות המדינה להקמת קצביה אטליז

תאריך: ‏‏10 יוני  2021 

לכבוד: בנק XXXX

סניף: XXXXX

לידי: XXXXX

מנהלת מחלקה עסקית 

באמצעות אימייל:XXXXXl ‬‬‬‬

א.ג.נ.,

הנדון: שם העסק ח.פ.XXXX

שלום רב,

להלן, מצורף בקשת אשראי למר ישראל  מ.ז.XXX, בעלים של חברת XXXX המפעילה חנות אטליז בעיר XXXX.

גורם/יועץ מפנה:

XXXX

אימייל

XXXX

שם היזם

XXXX

ת"ז

XXXXXXXXXXXXX

החברה המבקשת

פתיחת אטליז

כתובת החברה

XXXX

ח.פ

XXXXX

מסלול

הקמה

מטרות הבקשה: הקמת עסק חדש

מעמד משפטי:    חברה בע"מ

סכום מבוקש: 300,000 ₪

פרטי העסק:   

שם העסק/חברה

מס' תיק מע"מ

 

מס' חברה – ח.פ.

    תאריך הקמה

XXXX

XXXXXXX

2020

כתובת העסק

מיקוד

מס' טלפון

טל' נייד

מס' פקס

XXXX

 

XXXXX

XXXXX

  1. תחום פעילות: מסחר 
 

קיים

מתוכנן בתום ביצוע התוכנית

המוצר ו/ או השרות

אטליז

אטליז/ סופר.  החברה צפוייה לשווק מגוון מוצרים : עופות, בשר בקר, כבש.

היקף מכירות:  חודשי  /  שנתי

148 אש"ח

צפי לכ-450 אלפי ₪ 

מס' מועסקים

0

2

  1. בנקים

חשבונות בנק אישיים

שם בעל החשבון

בנק

סניף

מספר חשבון

ישראל

מזרחי

XX

12222

ישראל

מרכנתילXX

12222

ישראל

דיסקונט

XX

12222

ישראל

פועלים

XX

12222

חשבון בנק עסקיים

שם בעל החשבון

בנק

סניף

מספר חשבון

XXX

מזרחי

XX

12222

  1.  פרטי היזמים והמנהלים:

שמות היזמים

ישראל

תעודת זהות(9 ספרות)

XXXX

מין ז/נ

ז

מצב משפחתי

רווק

תאריך לידה

X.X.X

תאריך עליה

כתובת מגורים

XXX

האם הדירה בבעלות היזם? כן/לא

לא

שווי הדירה

לא רלוונטי

האם קיימת משכנתא בגין הדירה? כן/לא

לא רלוונטי

יתרת משכנתא

לא רלוונטי

מס' טלפון

XXXXXXX

מס' טלפון נייד

XXXX

% בעלות

100%

תפקיד בעסק

בעלים

מס' שנות לימוד

12

אקדמאי כן/לא, תחום

לא

עסוק נוכחי 

שכיר/ התמחות והכשרה

תקופת עסוק

חצי שנה

נסיון קודם

שכיר

ת.ז. בן/בת זוג

לא רלוונטי

שם בן/בת זוג

לא רלוונטי

עסוק נוכחי של בן/בת זוג

לא רלוונטי

תקופת עסוק

לא רלוונטי

  1. האם העסק קיבל או מקבל אשראי, מימון ו/או הטבות ממשלתיות אחרות בגין   תוכנית זו: כן/לא.
  1. תוכנית השקעה – (בש"ח) (פירוט השקעות עתידיות בגינן מבוקשת ההלוואה).

מס'

סעיף 

ההשקעה

סכום

פירוט

א

מחשב 

תקשורת

13,000

DATA MANAGERמחשב תקשורת

ב

ציוד

216,000

גופי מקררים, מקפיאים ומעדניות (לא כולל 

עבודות קירור, חשמל ואינסטלציה

ג

ציוד פרק ב

281,000

יחידת קירור,, אביזרים להפעלת חדרי הקירור, 

ההקפאה וחדרי הכנה, עבודות קירור וחשמל 

קירור, חיבור למערכת האינסטלציה

ד

תכנון אדריכלי

55,000

הכנת תוכניות לרישוי עסקים

ה

ייעוץ הנדסי

32,000

הכנת תוכנית הנדסית לרישוי עסקים

ן

ייעוץ עסקי

50,000

ייעוץ עסקי ושיווקי

ז

מלאי

210,000

מלאי בשרים ומכולת (190, 60)

ח

שיפוץ והתאמת המקום

195,000

 

סה"כ

 

1,052,000

 
  1. מקורות:

האשראי 

המבוקש

300,000

מבוקש הלוואה במסלול הקמה לטובת השקעה –

שלב הקמה

הון עצמי 

שיושקע

452,000

היזם ביצע השקעות בעזרת בני המשפחה

הלוואה בנק מזרחי

100,000

הלוואה להשקעה

הלוואה קרן נתן

100,000

הלוואה להקמה-מימון ציוד חלקי

הלוואה עוגן

100,000

הלוואה להקמה-מימון ציוד חלקי

סה"כ

1,052,000

תוכנית ההשקעה בהקמת האטליז

בטחונות 

מוצעים

ערבים ובטחונות לבקשת הגוף המממן

  1. תיאור מוצר/ השרות של העסק שלי:

חברתXXXX הינה חברה חדשה (בשלבי הקמה) בבעלותו של ישראל. החברה הקומה בכדי להפעיל 'חנות אטליז' בעיר XXXX. החברה תשווק מגוון מוצרים רחב על-פי הקטגוריות הבאות:

  1. בשרים טחונים
  2. סטייקים ומוצרי על האש
  3. מוצרי בשר/טלה
  4. מוצרי עוף
  5. בשר גלם
  6. דגים
  7. מוצרים משלימים: תבלינים, מוצרים ארוזים, שתייה
  1. תוכנית העבודה לשנה הקרובה (יעדים, דרכי פעולה, משימות ולוח זמנים): 

יעד

דרכי פעולה (משימות)

תקופה

קבלת רישוי וסיום שיפוץ

גיוס אדריכלית, מהדס וקבלן ביצוע לעבודות

בוצע

מקום פיזי

התאמת המקום והכנה לעבודה

בוצע

ציוד ו/או מלאי

הכנסת ציוד ומלאי בהתאם להצעות מחיר

בוצע

גיוס לקוחות 

פרסום בשלטי חוצות לסביבה קרובה+

הקמת עמוד פייסבוק+ אתר+ ביצוע קמפיין 

החברה השקיעה עד היום כ-7 אש"ח לטובת הקמת אתר מכירות. האתר כרגע בעבודה לממישוק האתר למערכת הקופות והכנת ממשק המשתמש בצורה שיווקית/

עם קבלת המימון החברה תצא לקמפיין אוהדים לתושביהעיר והסביבה.

שלטי חוצות-

החברה השקיעה למעלה מ-50 אש"ח בחודש הראשון לפעילותה לשיווק ופרסום בעמודי/שלטי רחוב. פרסום זה עזר להכרות האטליז עם תושבי XX והסביבה. השילוט נתלה בXXX.

ניהול כספי ותזרימי

עם פתיחת חשבון בנק לחברה – הכנסת מערכת ניהול תזרים וניהול לקוחות

בוצע

 
  1. נתונים על העסק: מחזור מכירות שנתי צפוי  

תחזית

2021

2022

2023

הכנסות 

3,489

5,400

5,940

  1. תיאור השוק של העסק:

עירXXX נתוני צריכת הבשר: 

בעיר XXX יש כ-160 אלף איש (153 אלף בשנת 2016).  על פי הנתונים שפירסם משרד החלקאות, האזרח הממוצע אוכל כ-16 קילוגרם בשר בשנה,   16.8 קילו דגים- כשליש מכמות הדגים היא של דגים טריים היתר מוצרי דגים, שימורי דגים וכו'  . בגזרת העופות הישראלים ניצבים במקום הראשון בעולם עם צריכה של כ-57 קילוגרם לנפש בשנה. 

רחוב XXX- רחוב גדוש בחנויות קטנות וותיקות. עורק מסחרי סואן. ברחוב ניתן למצוא חניות נעליים, בגדים, בתי קפה קטנים ועוד.  בחלקו המסחרי שמתחיל בXXXX קיימת חנות בשר אחת והשניה ליד רחוב XXXX. לכן התחרותית מחנויות אטליז – נמוכה.

ממוצע טווח מחירים בשר

מחיר מכירה שוק סיטונאי בממצוע 58 ₪ לקילו

רווח סיטונאי בממצוע  14.5 ₪ לקילו

מחיר מכירה שור קמעונאי -בממצוע 46 ₪ לקילו

רווח קמעונאי- 6.2 ₪ לקילו

ממוצע טווח מחירים עופות

        מחיר מכירה לצרכן- 36 לקילו

        רווח ממוצע 10.8

  1. תחזית הכנסות והוצאות חודשית לשנה הקרובה (עבור 12 חודשים):

9

הנחות בסיס לתחזית:  בהתאם לתחזית תזרים חודשי צפוי ( מצ"ב תזרים חודשי צפוי).

  • לאחר למידה של למעלה מחצי שנה (ייסוד והקמה) ניתן להסיק כי מחזור חודשי של 450 אלפי ₪ הוא מחזור מכירות ריאלי ובר השגה.
  • עלות המכר – שיעור רווח גולמי של 35% על פי הממוצע בשוק ובחינה בדוחות של חנויות עם פעילות זהה.
  • במצב האופטימי סעיף הוצאת הפחת -3% מדובר על סבירות נמוכה. פחת ממוצע עומד על 8%-7%
  • צפי להעסקת 3 עובדים בלבד- תפחית את עלויות העובדים בכ-10 אלפי ₪ בחודש
  • לא הוכנס סעיף אחזקת עסק- במצב האופטמילי בשנה ראשונה ללא ביצוע עבודות אחזקה. חשוב לציין כי המקום "נבנה מחדש" כחלק מהתוכנית האדרכלית והתאמת המקום.
  • מרכיב הריבית- נלקח בחשבון העמסה של עוד 300 אלפי ₪ 
  • מרכיב השכירות- בהתאם להסכם חתום
  • מרכיב הארונה- כחלק מהתמיכה של העיר בעידן הקורנה- 3 חודשי ארנונה בחינם. 
  1. תחזית הכנסות והוצאות ל-3 שנים הבאות:

 

תחזית

2021

2022

2023

הכנסות 

3,489

5,400

5,940

גידול בהכנסות 

0%

55%

10%

עלות המכר 

(2,168)

(3,348)

(4,396)

רווח גולמי 

1,321

2,052

1,544

שיעור רווח גולמי 

38%

38%

26%

הוצאות הנהלה וכלליות 

(731)

(1,134)

(535)

רווח תפעולי 

590

918

1,010

שיעור רווח תפעולי 

17%

17%

17%

הכנסות / הוצאות מימון 

(34)

(35)

(32)

רווח לפני מס 

556

883

978

הכנסות / הוצאות מס 

(128)

(203)

(225)

רווח נקי 

428

680

753

שיעור רווח נקי 

12%

13%

13%

פחת צפוי 

103

93

83

EBITDA

693

1,011

1,093

תחזית 2021: בהתבסס תחזית הכנסות והוצאות ל12 חודשים המוצגת לעיל.

תחזית 2021: צפי למכירות בהיקף של 450 אלפי ₪. שיעור רווח גולמי של 18%.

  • תחזית תזרים מזומנים 2021-2023

ניתוח יכולת החזר

 

2021

2022

2023

רווח נקי 

428

680

753

פחת 

 

 

 

השקעה 

(1,050)

 

 

תקנון שכר בעלים 

גידול בהון החוזר 

 

 

 

יתרת תזרים 

(622)

680

753

החזר הלוואות קיימות 

(93)

(99)

(94)

תזרים מזומנים לפני הלוואה מבוקשת 

(714)

581

659

החזר הלוואה מבוקשת 

(61)

(64)

הלוואת הקרן כולל השקעת הון עצמי  

1,050

 

 

תזרים מזומנים סופי 

336

520

595

תזרים מזומנים מצטבר 

336

856

1,451

הון עצמי 

450

 

 

 

הלוואות קיימות לתוכנית 

300

החברה צפויה להיות רווחית באופן עקיבי ובשקלול הפחת בשנת ההקמה, ניתן לראות כי גם בתרחשיב של חודשים לא טובים החברה צפוייה להיות עם תזרים חיובי. ניתן לראות כי לחברה, יכולת שירות חוב ניכרת.

  • מרכיב עלות המכר

עלות מכירות 

סך חודשי

סך שנתי

אחוז מההכנסות

קניות בשר

                                            -141,186.75 

                                                          -1,694,241 

-49%

קניות מכולת

                                              -28,994.08 

                                                              -347,929 

-10%

קניות אריזה

                                              -10,511.25 

                                                              -126,135 

-4%

סה"כ הוצאות

                                            -180,692.08 

                                                      -2,168,305.00 

-62%

עלות זו  כוללת הוצאות "מכולת" ועלות אריזה למשלוחים ואיסוף מהיר ולא רק קניות בשרים- שיעור רווח גולמי יעמוד על 38%. 

  • הנהלה וכלליות שנתי 2021:

 

הוצאות כלליות

שנתי

חודשי

עלות שכר  

              -162,000 

  -13,500 

הוצאות שיווק ופרסום 

                -62,735 

    -5,228 

שליחיות והובלות  

                          –   

            –   

שיווק /אתר 

                          –   

            –   

עלות שכר  בעלים 

                -90,000 

    -7,500 

שכירות  

              -150,800 

  -12,567 

ארנונה 

              -144,000 

  -12,000 

חשמל  

                -30,000 

    -2,500 

מים  

                  -2,000 

        -167 

טלפון אינטרנט ותקשורת ומחשוב 

                  -2,500 

        -208 

ביטוח 

                    8,000 

        667 

אגרות  

                          –   

            –   

הנהלת חשבונות  

                -25,000 

    -2,083 

הוצאות רכב  

                -20,000 

    -1,667 

משרדיות  

                          –   

            –   

בלתי מתוכנן 

                -50,000 

    -4,167 

סה"כ

731,035

60,920

  • נקודת איזון

הכנסות חודשיות א' ₪

עלות המכר

הוצאות הנהו"כ

הוצאות מימון

רווח לפני מס

(31.7)

(19.7)

60.9

2.8

(75.7)

18.3

11.4

60.9

2.8

(56.8)

68.3

42.5

60.9

2.8

(37.9)

118.3

73.5

60.9

2.8

(18.9)

168.3

104.6

60.9

2.8

0.0

218.3

135.7

60.9

2.8

18.9

268.3

166.8

60.9

2.8

37.9

318.3

197.8

60.9

2.8

56.8

368.3

228.9

60.9

2.8

75.7

איך לבנות תוכנית עסקית לאטליז?

אטליז מתמחה במכירת נתחי בשר ועופות שונים לצרכנים. עסקים אלה בדרך כלל מוצאים את הבשר שלהם מחוות או מספקים ולאחר מכן קוצבים ומכינים את הבשר למכירה ללקוחות.

קצביות הן אופציה פופולרית עבור אנשים המעדיפים לקנות בשר איכותי שהוכן על ידי אנשי מקצוע מיומנים. חנויות קצביות רבות מציעות כיום מגוון רחב של מוצרי בשר, לרבות בשר בקר, כבש, עוף, מזון מוכן כמו נקניקיות ועוד.

 

אטליזים מציעים גם מוצרים אחרים כגון תבלינים, רטבים וטיפים ועצות לבישול ללקוחות. חלק מהקצביות מציעות אפילו שירותי קייטרינג.

תוכנית עסקית לאטליז

תקציר מנהלים: סיכום קצר של התוכנית העסקית שלכם כולל שם העסק, מיקום, מטרה ויעדים עיקריים.

 

ניתוח שוק: מחקר וניתוח של השוק, כולל מידע על מתחרים.

 

מודל עסקי: הסבר מפורט על המודל העסקי שלכם, כולל המוצרים והשירותים שתציעו ואסטרטגיית התמחור שלכם.

 

אסטרטגיית שיווק: אסטרטגיה שיווקית הכוללת מיתוג, פרסום, הנוכחות המקוונת שלכם ומדיה חברתית.

 

צוות ניהול: תיאור של צוות הניהול שלכם, כולל הכישורים, הניסיון וחילוקי תפקידים

 

תוכנית תפעול: תכנית מפורטת לתפעול השוטף של עסק האטליז, כולל ניהול מלאי, ציוד ודרישות כוח אדם.

 

תוכנית פיננסית: תוכנית פיננסית מקיפה, הכוללת עלויות הקמה, תחזיות הכנסות וניתוח תזרים מזומנים. זה צריך לכלול גם את ניתוח האיזון שלכם ותיאור של מקורות המימון שלכם.

 

ניהול סיכונים: דיון על סיכונים ואתגרים פוטנציאליים שהעסק שלכם עלול להתמודד איתם, והתוכנית שלכם להפחתת סיכונים אלה וניהולם.


תוכניות עתידיות: ציון יעדים ארוכי הטווח שלכם עבור עסק האטליז ותוכניות התרחבות.

דוגמא לתוכנית עסקית לאטליז

תקציר מנהלים:

העסק שלנו יהיה ממוקם בעיר[שם העיר]. המשימה שלנו היא לספק בשר טרי ובאיכות גבוהה ללקוחותינו, מתן שירות לקוחות יוצא דופן והפיכה לעסק רווחי.

 

ניתוח שוק:

המחקר שלנו מצביע על כך שיש ביקוש גבוה לבשר איכותי באזור. המתחרים העיקריים שלנו כוללים חנויות מכולת וקצביות מקומיות אחרות. עם זאת, אנו יכולים לבדל את עצמנו על ידי הצעת מגוון רחב יותר של בשר, חווית קנייה מותאמת אישית ועוד.

 

מודל עסקי:

אנו נציע מגוון רחב של בשר, לרבות בשר בקר, כבש, נקניקיות, עוף ועוד. אסטרטגיית התמחור שלנו תהיה תחרותית מקצביות אחרות באזור.

 

אסטרטגית שיווק:

המיתוג שלנו יתמקד במחויבות שלנו לאיכות הבשר ונשתמש במגוון פלטפורמות שיווק כדי להגיע לקהל היעד שלנו כמו מדיה חברתית.

 

צוות ניהול:

צוות ההנהלה שלנו כולל קצב ראשי עם ניסיון של למעלה מ-10 שנים בענף, איש שיווק ואיש מכירות. כמו כן, נשכור אנשי צוות נוספים לפי הצורך.

 

תוכנית מבצעים:

הקצב הראשי שלנו יהיה אחראי על השחיטה והכנת הבשר למכירה. נשמור על חנות נקייה ומסודרת, עם ציוד חדיש. נגייס כ- 3-4 עובדים בשנה הראשונה.

 

תכנית פיננסית:

צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק.

 

ניהול סיכונים:

סיכונים ואתגרים פוטנציאליים כוללים תחרות מצד עסקים אחרים בענף ושיבושים בשרשרת האספקה. אנו נפחית סיכונים אלו על ידי שמירה על מודל עסקי גמיש, בניית קשרים חזקים עם הספקים שלנו והתמקדות בשירות לקוחות יוצא דופן.

 

תוכניות עתידיות:

היעדים ארוכי הטווח שלנו כוללים פתיחת מקומות נוספים וביסוס עצמנו כשם מוביל בתעשיית המזון בארץ. כמו כן, נבדוק הזדמנויות לשותפויות עם מסעדות ושירותי קייטרינג כדי להניב הכנסה נוספת.

פניה מהירה: