חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה עסקים רבים מרימים דגל לבן? 

אחת השאלות הכואבות שכולנו שואלים היא, מה קורה בשוק העסקי. מצד אחד ידוע שהרווחים בעסק עצמאי גבוהים יותר מהעבודה כשכיר. מצד שני, מאות עסקים נסגרים בכל שנה. למה זה קורה? ומה תעשו אם אתם מעוניינים להקים עסק, אבל אתם ממש לא מעוניינים שהעסק שלכם ייסגר אחרי תקופה קצרה וכל המאמצים שלכם ירדו לטמיון. בואו נדבר על הסיבות המביאות לכישלון העסקים בישראל. 

כאן נדבר על הסיבה העיקרית להתמוטטות עסקית. הבנקים והגופים החוץ בנקאיים מספרים כי רוב העסקים שלא צלחו את הדרך והחליטו לפרוש עוד לפני שהגיעו לשלב ראיית הרווחים, הם עסקים שלא התנהלו בצורה נכונה עם תזרים המזומנים שלהם. 

המילים ניהול תזרים מזומנים הן מילים המוכרות מאוד לכל בעל עסק, אבל לא ממש מובנות לכולם. לפני שאתם חושבים להקים עסק, אתם חייבים להבין שאתם לא הולכים לזרום עם מה שבא ברוך הבא, ממש לא. אתם עומדים לבנות תוכנית עסקית מסודרת ולפעול על פיה. אלא אם כן, מתחשק לכם להיות מכל אותם עסקים שאחרי כל כך הרבה מאמצים והשקעות, חזרו למסלול השכירים בבושת פנים. 

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מה הגורם לכישלון העסקים בישראל? 

  • מיקום גיאוגרפי חסר הזדמנות עסקית – אם אתם מקימים חנות פיצה בשכונה בה עד היום לא היתה חנות לממכר אוכל חם, הסיכוי שיהיו עליכם קופצים רבים, גבוה. לעומת זאת, אם תקימו חנות פיצה במרכז שוק מסחרי בו קיימות מספר חנויות אוכל, הסיכוי שלכם לחוש את הכישלון, גבוה. אחד הדברים החשובים ביותר בהקמת העסק, הוא בחירת המיקום לפתיחת החנות בפועל.
  • מתחרים לא הגיוניים – כאשר עסק קטן ומתחיל נוגע בתחום נדוש, יהיה לו קשה להיכנס לשוק העסקי ולתפוס את הלקוחות הפוטנציאלים. לפני שאתם פותחים חנות, תבדקו אם יש ביקוש למוצר, מי עוד מוכר אותו. והכי חשוב, מי עומדים להיות המתחרים שלכם. אם אתם פותחים חנות משחקים קטנה ליד אושר עד, קחו בחשבון שבאושר עד נמכרים אריזות מקוריות של פליימוביל, במחיר השובר את מחיר השוק.
  • עליכם להיות מחוברים לתחום בו אתם עוסקים – אם אין לכם את חוש המכירות, אל תבחרו בתחום שחייב את החוש הזה בכדי להצליח. אם שמעתם שקוסמטיקה זה תחום משתלם מאוד, תפתחו חנות קוסמטיקה, רק אם אתם מאמינים במוצרים ויש לכם מה להגיד בנושא. אחרת, המצב העסקי עלול להיות עגום. למרות שעבודה זה עבודה והחיים הפרטיים אינם קשורים לעסק, אי אפשר לנהל עסק בתחום שאינו נמצא בלקסיקון שלכם.

חולמים להקים עסק עצמאי מצליח? 

אל תפספסו את ההזדמנות לעשות זאת. אנו בחברת המפתח ללווי והקמת עסקים כבר נתנו יד לבעלי חלומות רבים. יחד סללנו עבורם את הדרך לעצמאיות שלהם. כי מה שצריך זה רצון טוב ויד מקצועית שתנווט בדרך להצלחה. 

למה עסקים רבים מרימים דגל לבן?
פניה מהירה: