חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה בעלי עסקים רבים מהחברה הערבית נאלצו להכריז על פשיטת רגל?

מגפת הקורונה הינה חוויה כלכלית קשה שעוברת על כל מדינה ומדינה, אפשר לומר שגם על כל עסק ועסק. הצפוי הוא שבכל מדינה יהיה ממוצע שווה בין כלל האזרחים, אך משום מה במדינת ישראל הממוצע אינו זהה בין האוכלוסיות השונות. המגזר הערבי חווה את הקורונה בצורה קשה ביותר וההתאוששות שלו היא איטית וצפויה להימשך עוד זמן רב.

מאז ומתמיד בעלי עסקים מהחברה הערבית היו מופלים לרעה מבחינת קבלת הלוואות

שוק העבודה בישראל מתפתח כל הזמן. ישנן סוגים שונים של עבודות, ומשנה לשנה נפתחים עוד מקומות עבודה בתחומים שונים. לעומת זאת, במגזר הערבי אין התפתחות ניכרת בתחומים שונים. כלומר, רוב העסקים מתבססים על תחומי תעסוקה שעברו בירושה מאב לבן. יחד עם חוסר ההשתכללות, בעלי עסקים ערבים אינם מצליחים לקבל הלוואות כפי צורכם. זה לא סוד שכדי לנהל עסק בצורה תקנית, נתקלים מפעם לפעם בצורך לקחת הלוואות מגופים פיננסים. אך מה אמור לעשות בעל עסק שנתקל בצורך כזה ואין לו אישור לקבל הלוואה? זו שאלה שהתשובה לה תהיה הרבה פעמים קריסה. 

פשיטת_רגל

עם כל סגר וסגר שנחת על מדינת ישראל הלכו העניינים והחריפו. במהלך הסגר הראשון היתה ירידה משמעותית לבעלי עסקים רבים של כ-20% ברווחים החודשיים. אך אם חשבתם שכאן נגמר העולם הרי לפניכם העובדה הבאה: במהלך הסגר השני דווחו בעלי העסקים מהמגזר הערבי כי היתה להם ירידה כפולה ברוויחהם כלומר, ירידה של -40% מהרווחים אליהם היו רגילים בתקופה של טרום הקורונה. זה הזוי!

ירידה זו ברווחים היתה הדבר שגרם באופן ישיר לבעלי עסקים רבים להכריז על פשיטות רגל, ועל סגירת העסק שלהם. מי שהעסק של היה במצב טוב, פיטר את מרבית עובדיו כדי שיוכל להשתקם מהמשבר החמור, מבלי צורך לקחת הלוואות. 

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מה עושים  בעלי עסקים ערביים כשהבנק לא מאשר להם הלוואה?

כאן הגיעו מלווים מהשוק האפור והציעו הלוואות במחירים מטורפים עם ריביות בשמים כדי לעזור לבעלי עסקים ערבים להציל את העסק שלהם. מה אמור לעשות בעל עסק שרואה את העסק בו הוא משקיע כבר שנים רבות יורד לטמיון? אומנם כולם יודעים שהלוואות דרך השוק האפור אינן מומלצות כלל, אך הכל שווה כדי לא לפשוט רגל. 

בפועל לאחר מעשה, כמעט ולא מצאנו בעלי עסקים שהמצב שלהם טוב יותר לאחר שלקחו את הלוואה האומללה ביותר שיכלו למצוא אי פעם. מי שלא עמד בתשלום ההלוואה, קיבל מייד אותות אזהרה עד כדי מוות. עצוב, אבל זו המציאות. 

הממשלה לא עמדה בתפקידה

מה שבטוח זה שהממשלה הייתה צריכה לעשות יותר כדי לעזור לבעלי עסקים מהמגזר הערבי. כל המומחים והכלכלנים מצביעים על כך שהממשלה לא עשתה את התפקיד שלה נאמנה וציפו ממנה ליותר. כי אחרי הכל, עם כל מקרי האלימות שאנחנו רואים בצד הערבי, יש הרבה בעלי עסקים נקיי כפיים שכל מה שהם רוצים זה לנהל את חייהם ברוגע ובשלווה, תוך כדי קצירת רווחים חודשיים מהעסק הפרטי שלהם. 

משתייכים לחברה הערבית? לפני שאתם מתייאשים פנו לחברת המפתח ללווי והקמת עסקים

חברת המפתח ללווי והקמת עסקים שמה לה ליעד לעזור לכל בעלי עסקים מהמגזר הערבי. אנחנו רואים בכל עסק את הפוטנציאל הגלום בו. כל המצליחנים הגדולים התחילו בקטן, וכל מה שאתם צריכים זה מישהו שיאמין בכם ויתן לכם את העזרה הנדרשת כדי לגדול יחד עם העסק שלכם. פנו למומחים של חברת המפתח ללווי והקמת עסקים ותראו רק אור בעסק שלכם. 

הכירו את המומחים שלנו.

פניה מהירה: