חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל מה שרציתם לדעת על פתיחת עסק קטן

כל צעיר ישראלי, חולם להקים עסק עצמאי. הסטטיסטיקות מגלות לנו שבעלי עסקים עצמאים מרוויחים יותר מאנשים העובדים כשכירים. פתיחת עסקים קטנים במדינת ישראל היא אחת התופעות הנפוצות. אילו מעלות וחסרונות קיימים בפתיחת עסק קטן? כל מה שרציתם לדעת, יחד עם המומחים של המפתח ללווי והקמת עסקים. 

מה צריך לדעת לפני שפותחים עסק קטן

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

למה יזם חייב ייעוץ עסקי? 

  1. מחזור מכירות והכנסות נמוך. 

  2. כמות עובדים מצומצמת. 

מרבית העסקים במדינת ישראל נחשבים לעסקים קטנים. אומנם ישנן הרבה חברות גדולות, אבל כמות העסקים הקטנים במדינת ישראל גוברת עליהם. לא בכל מדינות העולם העסקים הקטנים, הבינוניים והגדולים מוגדרים בצורה שווה. 

גם בתוך העסקים הקטנים יש חלוקה לשתי הגדרות שונות – עסק זעיר ועסק קטן. 

ההגדרה של עסק זעיר היא "עסק שאינו מעסיק עובדים ומכניס לא יותר מחמש מאות אלף שקלים בשנה". 

ההגדרה של עסק קטן – "עסק המכניס בין חמש מאות אלף שקלים לחמישה מיליוני שקלים ומעסיק עד ארבעה עובדים". 

למה הגדרת העסק חשובה? 

הגדרת העסק כעסק זעיר, קטן, בינוני או גדול, משפיעה על ההתנהלות בבנקים, על גובה העמלות, אישורי הלוואה בעת הצורך, אחוזי מימון ועוד. את המימד העסקי ניתן למדוד באופן מדויק בדו"ח השנתי שמגישים על ידי רואה חשבון למס הכנסה. 

מה חשוב לדעת לפני שפותחים עסק קטן? 

  • ביטוח לאומי – בשלב ראשון נרשמים בביטוח לאומי כבעל עסק עצמאי. ניתן לעשות זאת גם על ידי טפסים מקוונים. 

  • מס הכנסה – כדי שמס ההכנסה יוכל להתחיל לערוך אחריכם מעקב, ובדיקת הכנסות ותשלומי מיסים, עליכם להירשם כבעל עסק עצמאי במס הכנסה. ניתן לעשות זאת בדרכים שונות – על ידי רואה החשבון שלכם, בדואר רשום, או בטפסים מקוונים. 

  • ניהול מאזן כספים – חובה לעקוב אחרי ההכנסות העסקיות. כתוצאה מכך שאתם מנפיקים חשבוניות או קבלות ללקוחות, תוכלו להיעזר בהן ככלי למעקב אחר כמות ההכנסות שלכם. על מנת לבצע את המעקב בצורה הטובה ביותר, כדאי להירשם לתוכנה להנפקת חשבוניות אלקטרוניות. 

אילו חסרונות קיימים בפתיחת עסק קטן? 

קושי בגיוס הון – כחלק משלבי הקמת העסק נדרשים בעלי העסקים להשקיע הרבה מאוד כסף, עוד לפני שקיבלו תמורה ורווח. כדי להשתלב בשוק יש צורך לגייס הון. בעלי עסקים קטנים מתקשים לקבל אישור הלוואה מכיון שאין להם צפי הכנסה גבוה. 

קושי תחרותי – במגזר העסקי, העסקים הקטנים מדורגים במקום נמוך. העסקים הגדולים 'אוכלים' את העסקים הקטנים ולחלקם קשה מאוד להתמודד. 

בתקופה האחרונה עסקים קטנים חשופים לסיכונים יותר מאי פעם. כדי להימנע ממשבר ולעקוף אותם בהצלחה אתם חייבים להיעזר ביועץ עסקי מקצועי. הכירו את המומחים של חברת המפתח ללווי והקמת עסקים שיתנו לכם יד בתהליך הקמת העסק וניהולו השוטף. כי יחד עם היועצים העסקיים שלנו, תגיעו רחוק. 

פניה מהירה: