חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כך תצליח למכור את המיזם שלך מבלי להשקיע בו כסף

בני אדם ממציאים מדי יום מיזם חדש, מידי פעם גם יהיה מדובר בהמצאות מקוריות שיכולות לקדם את האנושות ולהביא לה תועלת. אם אתה בעל מיזם חדש שלדעתך מביא איתו תועלת רבה, אתה בטח משתוקק מאוד להוציא אותה לפועל ובעזרתה להצליח לתרום, וכמובן, גם להרוויח ממנו כסף, ואולי אפילו הרבה מאוד כסף. אך רוב הזמן הדרך להצלחה היא לא כל כך פשוטה. בניסיון שלך לקדם את המיזם שלך ולהרוויח ממנו ודאי נתקלת בבעיה די קריטית שמונעת ממך להוציא אותו לפועל והיא- כסף.
הרי ברור לכולם שעל מנת לקדם מיזם חדשני יש צורך במימון  של ההוצאות הרבות הדרושות לכך. 

נשאלת השאלה מהיכן אתה יכול להשיג את הכסף הדרוש לייצור, שיווק ומימון כל ההוצאות הנלוות לכך? קחו בחשבון שהמימון יכול להגיע למאות אלפי שקלים.

אז לפני שאתה מרים ידיים או מתייאש, דע שיש פתרון. אולי כבר חשבת על הרעיון הזה ורוב הסיכויים שגם שללת אותו כיוון שהיית בטוח שאין לרעיון הזה שום סיכוי להצליח. בשורות טובות! מסתבר כי הדרך הזו כן אפשרית. בהמשך המאמר אנחנו נסביר לך איך תוכל להצליח לקדם ולמכור את המיזם שלך מבלי להשקיע בו כסף כלל. מה שנשאר לך לעשות הוא להוציא את הרעיון הזה לפועל וסביר להניח שתצליח. תסמוך עלינו- זה ישתלם לך מאוד.

 

אז מהו בעצם הפתרון שאנחנו מציעים לך ?

דרך פניה לחברות גדולות ולהציע להם לקנות ממך את את הזכויות להמצאה, זאת אומרת שההמצאה הופכת להיות בבעלותם הפרטית והן יכולות לעשות בה כרצונן, הכל כמובן בתמורה לקבלת הרווחים הנכנסים ממיזם זה. שיטה זו יכולה להכניס לך כסף רב במכירה ואולי גם אחוזים מהרווחים (תלוי בהסכם עליו חתמתם).
רבות מהמיזמים הגדולים ביותר אינם של החברות עצמם אלא של יזמים אשר פנו לחברה במטרה למכור להם את הרעיון ולהפיק רווח מהמיזם שלהם.
אז אם חשבת על שיטה זו והטלת בה ספק אולי כדאי לך לקרוא את המשך הכתבה ולגלות למה באמת לשיטה זו יש כאן סיכוי טוב להצליח.
אז כפי שאתה יודע, לא קל למכור זכויות של רעיון לחברות גדולות, והסיבה לך היא שבדרך כלל  אנשים מעדיפים לקנות מוצר אשר מוכן למכירה ולא רעיון שמצריך מהחברה להשקיע בו כסף וסיכון גדול, מהסיבה הפשוטה שלא כל המצאה מצליחה בסופו של דבר.

מכירת מיזם

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

אז לפני שאתה פונה לחברות גדולות חשוב לעבור על שלושת הצעדים הבאים:

תחקור ותברר היטב על החברה:

חשוב שתנסה למצוא על החברה אליה אתה מעוניין לפנות כמה שיותר מידע שתעזור לך ללמוד עליה כמה שיותר. המידע יוכל לעזור לך לדעת איך לפנות אל החברה בדרך שהכי מתאימה ותעזור למכור לה את המיזם שלך. לדוגמא: תברר אם החברה כבר קנתה בעבר מיזמים, תוודא אם יש התאמה בין ההמצאה שלך לבין המוצרים והשירותים של החברה ואולי אף תפתור לה בעיות משמעותיות ותקל עליה מבחינות שונות. נקודות אלו הן קריטיות בשבילך ויעזרו לך לדעת לקראת מה אתה הולך ומה היא רמת הצורך והתעניינות שלה במיזם שלך.

בדוק אם ההמצאה שלך עדיין אינה רשומה כפטנט:

לפני שאתה פונה אל חברה גדולה על מנת למכור את המיזם שלך עליך להיות מוכן לכל תרחיש. לעולם אל תפנה לחברה לפני שבדקת ברשם הפטנטים אם הפטנט שלך עדיין אינו רשום בה.
אם כן, חבל על המאמצים ועוגמת הנפש שתעבור. במקרים רבים מאוד אנשים ממציאים רעיונות וחושבים ש"גילו את אמריקה" אך בעצם הם מגלים שיש עוד אלפי אנשים שעלו על אותו רעיון, והוא אפילו רשום כבר ברשם הפטנטים, זה מה שהופך את הרעיון לנכס פרטי של בעל הפטנט, ואותו אסור לחקות מבחינה חוקית. אם תנסה לשנות קצת פרטים בהמצאה כמו את אופן השימוש בו או הרכבתו וכו' בעתם תוכל לבדוק שוב ברשם הפטנטים האם לאחר שינויים אלו ההמצאה כן יכולה להירשם כפטנט.

למד היטב את כל פרטי הייצור:

חשוב שתלמד היטב, את הדרך כולה, הנדרשת לייצור ההמצאה שלך, קח בחשבון מראש את כל חומרי הגלם הדרושים לו, כדי שלא יהיו לך הפתעות בהמשך וכמובן, אם תבואו עם כל המידע הדרוש ותתכוננו לכל תרחיש מול החברה אליה אתם פונים יקחו אתכם ברצינות יותר בעיני החברה שתפנה אליה.

שלושה נתונים שחשוב לך לדעת על חברות גדולות

לפני הכל חשוב שלא תירתע מרגשות של מתח ולחץ נפשי, בזמן ההכנות לקראת המפגש עם החברה שפנית. זה בסדר גמור ואף נורמלי לחלוטין, נסה לשמור את עצמך במצב רגוע ולקוות לטוב, תזכור שיכול להיות שזוהי תהיה הדרך הנכונה שתוביל אותך להצלחה המיוחלת אז מה בעצם חשוב שתדע על אותן חברות גדולות?

תמיד יהיו תהליכי בירוקרטיה בכל עניין

זכור, שאם אתה מציע מיזם לחברות גדולות, אתה עלול לעבור בירוקרטיה ארוכה, שנדרשת עבורה סבלנות רבה. אצל חברות גדולות ישנם תהליכים ונהלים רבים והם מקיימים וועדות רבות כמעט בכל דבר ועניין וכך בעצם כל נושא שעולה על הפרק, עובר דרך ארוכה, שיכולה לקחת זמן רב עד שהם מגיעים להחלטה הנדרשת. לכן, שווה לך להיות סבלני ולהמתין עד לסיום התהליך, שייתכן ויסתיים לטובתך, זאת אומרת, שהמיזם שלך התקבל למרות התהליך המייגע שעברת.

חברות גדולות נוקטות בזהירות יתר

שים לב שחברות גדולות, הן זהירות מאוד, הן לא לוקחות שום סיכון, אפילו הקטן ביותר. אם הן ימצאו ויראו שיש סיכון אפילו הקטן ביותר בהמצאה שלך – היא תידחה מיידית. לכן, חשוב לבדוק היטב אם להמצאה שלך אין שום סיכון קל או כבד שעלול לגרום לכך שידחו את ההצעה שלך.

חברות גדולות אוהבות המצאות שיש להן פתרון 

חברות גדולות, בדרך כלל, אינן מתלהבות מכל המצאה המגיעה לשולחן שלהן. אם ההמצאה שלך תעניין את אותן חברות ובנוסף, תכלול בה פתרון שהן זקוקות לו ושיקל עליהן משמעותית, רוב הסיכויים שהן ימהרו להסתער עליו ולתת לך תשובה חיובית ונלהבת.

פניה מהירה: