חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך לפתיחת משרד ביתי

לעבוד מהבית זה להגשים חלום. גם לעבוד עצמאית מהבית וגם להיות גמישים במיקום ובשעות. הכל נראה כל כך קסום, הנוחות הגמישות והיכולת לעבוד מבלי לצאת מהבית. אך חשוב מאוד לזכור שכדי להצליח בעסק עצמאי מהבית יש צורך בהרבה משמעת עצמית וכישורי ניהול גבוהים. כאן תקבלו את המידע הדרוש להקמת משרד מהבית.

מה מאפיין את המשרדים הביתיים?

בעולם הדיגיטלי של היום, מקצועות עבודה רבים נוספו לצד מקצועות אחרים שהתבטלו ומתבצעים באמצעים טכנולוגיים משוכללים ללא יד אדם. כח האדם שהיה דרוש בימים עברו גבוה בהרבה מהיום. כיום ניתן למצוא משרות רבות מאוד המאופיינות בעבודה על מחשב ופחות בעבודה פיזית. מצב זה הוביל לכך שאנשים רבים יכולים לעבוד על המחשב בכל מקום שנוח להם וכך הם יכולים להמשיך בשגרה גם מהבית או מבית הקפה. 

אם אתם רוצים לעבוד מהבית, חשוב שתדעו שכדי להצליח יש להתמיד בעבודה. וכדי להתמיד יש צורך במשמעת עצמית גבוהה מהרגיל. לנו חשוב שתקבלו את המידע הרלוונטי להפעלת משרד ביתי, לפניכם רשימת מקצועות המתאימות לעבודה מהבית. כנראה שהמקצוע שלכם גם הוא מופיע כאן. אם לא, עדכנו אותנו.

המדריך לפתיחת משרד בבית

אילו עבודות ניתנות לעבודה מהבית?

לפניכם המקצועות שיכולים להתאים לעבודה מהבית:

גרפיקה, כתיבה, קופירייטינג, עריכה והגהה, עריכת וידאו, שיווק אונליין, בנייה וקידום אתרים, תיווך נדל"ן, טיפולים שונים בגוף ונפש, ייעוץ זוגי, ייעוץ לעסקים, ראיית חשבון, ייעוץ מס, הנהלת חשבונות, עריכת דין, אדריכלות, עיצוב פנים, סוכן ביטוח, חוקר פרטי ועוד.

כיצד תצליחו בעבודה מהבית?

כדאי שתבינו, כמו שלא לכל אחד מתאים לעבוד מהבית, כך יש מי שלא אוהב לקבל שירות מבעל מקצוע שעובד מהבית שלו. למרות העובדה שהעבודה והמיקום לא קובעים את איכות העבודה והמקצועיות. בסה"כ מדובר בעצמאי שמספק שירות בסדר גודל קטן לקהל לקוחות קטן יותר. למרות זאת יש אנשים שמרגישים בטוחים יותר לרכוש מחברות גדולות ומספקי שירות הממוקמים במתחמים או משרדים מרווחים ונאים הכוללים צוות עובדים בעל תודעת שירות גבוהה. 

איך בכל אופן תמשכו אליכם לקוחות? אז נכון, מקום העסק שלכם הוא בבית, אך איכות העבודה שלכם אינה תלויה במקום. היא יכולה להיות איכותית פי כמה מעצמאים ומעסקים גדולים המספקים שירות ממשרדיהם. כדי שהלקוח יבחר בכם, הקפידו על הצורה בה אתם מציגים את עצמכם ועל השארת רושם טוב. בזמנינו, כדי למשוך לקוחות ובמיוחד אם אתם עצמאיים שעובדים מביתכם, עליכם להקים אתר ייעודי המציג את העסק ואת שירותיו ללקוחות פוטנציאליים עד להנעתם לפעולה. דרך האתר הם יוכלו לעשות פעולות רבות כמו ביצוע הזמנות, רכישות או זימון תורים באמצעים נגישים ונוחים. 

כדי שהאתר יעשה את העבודה ויוביל למכירות, הוא צריך להרשים את הלקוח, למשוך אותו לגרום לו להאמין ולסמוך עליכם. עליכם להציג תיק עבודות מרשים שיוכיח את היכולות המקצועיות שלכם. כמו כן, הציגו המלצות וסיפורי הצלחה מלקוחות מרוצים ועוד.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

אילו עבודות ניתנות לעבודה מהבית?

מה גורם לאנשים להחליט לעבוד מהבית?

חיסכון כספי – כשעובדים מהבית חוסכים בהוצאות הכרוכות בעבודה במשרד, הוצאות כמו שכירות, חשמל, ארנונה, מים, ספק אינטרנט, ניקיון ועוד. כדאי לבדוק, בעסק המנוהל מהבית, אחוז מסוים מהוצאות המשכנתא/השכירות, ארנונה, חשמל ומים יחושבו כהוצאות העסק ולכן הם יהיו מוכרים במס. העסק שבבית גם חוסך לכם בתשלום מיסים וגם מוזיל לכם את ההוצאות הביתיות.

חיסכון במאמץ מיותר – הנוחות והנגישות מאפשרות את הקמת המשרד בזמן קצר יותר. פשוט יש צורך לפנות חדר למטרה הזו ולהתאים אותו לפעילות העסק.

חיסכון בזמן – בעבודה מהבית אתם חוסכים זמן נסיעות הלוך חזור לעבודה, במיוחד כשהמשרד רחוק מהבית או הדרך פקוקה. בעבודה מהבית אין צורך לבזבז זמן להתארגנות ליציאה מהבית ולהתלבש היטב, כך שאתם יכולים להרוויח יותר שעות עבודה.

חמשת היתרונות הבלעדיים לעבודה מהבית:

הספק שעות עבודה גבוה יותר – בעבודה מהבית אין איחורים, ניתן להתחיל לעבוד בשעה מוקדמת ללא עיכובים מיותרים ולהגיע להספק שעות גבוה יותר.

ארוחות ביתיות – רוב האנשים שעובדים בחוץ, קונים אוכל מוכן שלרוב יקר יותר מאוכל שמכינים בבית וכמובן פחות בריא. כך גם יש ספק לגבי הטריות של האוכל ונקיונו. בבית אתם יכולים ליהנות מארוחות טריות, חמות ובריאות.

ריכוז מלא – כשאתם עובדים מהבית לבדכם בחדר סגור, אתם לא חשופים להפרעות רקע כמו עבודה במשרד, במיוחד אם יש עוד אנשים באזור. אין שיחות עם אנשים, אין מוזיקה ברקע, אין שיחות טלפוניות של אנשים לידך ועוד. כל זה יאפשר לכם להיות מרוכזים באופן מלא בעבודה.

חיסכון בזמן יקר – אין מרוץ של הבוקר, אין נסיעות הלוך לעבודה וחזור לבית ואין פקקים הלוקחים ממכם זמן רב. 

חיסכון בזמן ומאמץ לטיפוח ההופעה החיצונית – אין צורך להתארגן בבוקר, לבזבז זמן ואנרגיות להשקיע בהופעה חיצונית מרשימה, הרי אין פגישות עם אנשים ויציאה לרחוב.

מהו גובה המימון הדרוש להקמת משרד מהבית?

משרד ביתי אינו עסק יקר כל כך. בסה"כ אתם נדרשים להקדיש חדר אחד מהבית למטרה זו ואם יש אפשרות של יחידה נפרדת בעלת כניסה נפרדת יהיה לכם נעים יותר אם מגיעים אליכם מפעם לפעם מבקרים או לקוחות לעסק.

עיקר ההוצאות ההתחלתיות יהיו עבור:

שכירות/משכנתא – שאתם כבר ממילא משלמים גם כך. סכום של כ- 6,000 – 3,800 לדירת ארבעה חדרים. יתכן ואף תוכלו לקבל פטור ממס על חלק מההוצאה לשכירות שנחשבת כהוצאה מוכרת במס. 

שיפוץ ועיצוב לחדר – בסביבות 3,000 ש"ח, בהתאם לצורך. ייתכן וכלל לא תזדקקו להוצאה זו. 

ציוד משרדי – הוצאה של כ-15,000 ש"ח בלבד.

שיווק העסק בשנה הראשונה – הוצאה של כ-20,000 ש"ח עבור פרסום העסק באמצעים מתאימים, בסביבת העסק.

גובה המימון ההתחלתי הכולל לשנה הראשונה יעמוד על כ-80,000 ש"ח.

כיצד תנהלו את העסק מהבית באופן האופטימלי ביותר?

ניהול חשבונות אונליין – אתם יכולים למצוא מגוון תוכנות ניהוליות אונליין, פשוטות לשימוש, עם מבחר אפשרויות רחב לניהול חשבונות אופטימלי של העסק. באמצעותן תוכלו לנהל את ההוצאות וההכנסות בעסק, להנפיק חשבוניות חתומות בהתאם לדרישות מס הכנסה ומע"מ, להפיק מסמכים ועוד. הכל בקלות ובפשטות מכל מכשיר ומקום שנוח לכם.  

דיוור – במקום שתבקרו אצל רואה החשבון שלכם מדי חודש להעברת כל המסמכים הדרושים, שילחו זאת באמצעות שליח שיחסוך לכם זמן יקר אותו תוכלו לפנות לקידום העסק ורווחיותו.

שירות לקוחות – כדי שתוכלו לרכז את כל כולכם בנתינת שירות באיכות מקסימלית, הורידו מעצמכם את כל הטלפונים הקשורים לפעילות העסק, לקוחות, ספקים וכדומה והעבירו אותם למישהו אחד שיהיה אחראי לכך. ישנם מוקדים המספקים שירות של מענה טלפוני. תוכלו להציב מזכירה שתענה לפניות. 

ניהול זמן – כדי שתוכלו לנצל את המקסימום מזמנכם ולהפיק ממנו את המירב, חשוב מאוד שתנהלו אותו נכון. תוכלו להיעזר בתוכנות או אפלקציות משוכללות לניהול זמן באופן המקצועי והנוח ביותר.

ניהול פגישות – חשוב לזמן תורים באופן מסודר ומתוכנן היטב, חשוב לערוך זאת באמצעות יומן. מומלץ שהכל יעשה באופן דיגיטלי. קיימות תוכנות מצויינות לניהול פגישות, יש את היומן של gmail שהוא נוח וידידותי לשימוש. אנחנו לא דואגים, אתם תמצאו את הדרך היעילה והנוחה לכם לניהול פגישות. 

עריכת גיבוי – לכל מסמך ועבודה ממוחשבת שביצעתם ערכו גיבוי לשמירה. הגיבוי ישמש אתכם וישמור שלא תאבדו שום עבודה שעמלתם עליה רבות. כך גם תוכלו לשמור חומר למשך שנים למקרה שתזדקקו לו. כיום, עם ההתקדמות האינטרנטית, תוכלו לערוך גיבוי לחומר שלכם באמצעות ענן שיאפשר לכם שמירה ברשת מבלי להיות מוגבלים בשימוש במכשיר מסוים.

כוח אדם – אם יש לכם עומס יתר בעבודה, אל תחסכו בלקיחת עזרה. דבר כזה רק ישפר את השירות שלכם ויוסיף לכם הכנסות. אך במקום להעסיק עובדים, מומלץ לכם להיעזר בקבלני משנה בתחום שלכם, פרילנסרים. פרילנסרים יספקו לכם שירות מתאים באופן עצמאי. בכך אתם חוסכים בבירוקרטיה הקשורה להעסקת עובד ומשכורת מחייבת. במקום זאת אתם נותנים להם עבודה על פי הצורך, תמורת תשלום ביחס לעבודה שבוצעה. 

מהם הצעדים לעבודה עצמאית מהבית?

רישום העסק – גם עסק מהבית חייב להיות רשום ומעודכן במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. אתם יכולים לעשות זאת לבד או בעזרת יועץ מס. אין צורך ברישוי עבור עסק מהבית.

ייעוד חדר בבית למטרה זו – חשוב שיהיה מקום קבוע בבית המיועד לפעילות העסק. כדאי להקים את העסק בחדר סגור, כך שלא יפריע לשאר בני הבית. 

עצבו את החדר בהתאם לפעילות העסק – רוקנו או הציבו ארונות ומדפים לכל הציוד של העסק וסדרו אותם באופן מסודר ונגיש, כך שיהיה לכם קל לשלוף כל דבר בעת הצורך. סווגו מסמכים וקלסרים על פי תאריכים ותחומים שונים. כך תגבירו את איכות העבודה שלכם ואת כמות הביצועים שלכם.

הקימו אתר אינטרנט מושך – אתר משמש כתדמית של העסק. למרות שאתם עובדים מהבית, אתם יכולים להקים עסק שמשרה רושם של עסק או משרד גדול ומקצועי. טפחו את האתר שלכם, השקיעו בו ונסו לקדם אותו ככל האפשר. הפיצו את העסק שלכם והציגו אותו בפני המשפחה, חברים ומכרים, ספרו להם על הדרך העצמאית החדשה שלכם והלקוחות יתחילו להגיע. 

מה הציוד הדרוש למשרד ביתי?

מחשב מקצועי ברמת איכות גבוהה שישרת אתכם היטב, מכשיר אל פסק, כיסא משרדי נוח, מדפסת הכוללת פקס וסורק, תוכנות שאתם משתמשים בהן, מדפים וארונות לאחסון ציוד העסק, שולחן משרדי + שולחן עבודה, על פי הצורך, ציוד משרדי הכולל: מכשירי כתיבה, תיקיות, קלסרים, לוח מחיק וכדו'.

לסיום,

לעיתים נדמה כי עסק מהבית מונע פיצול בין העסק לבית ומפריע לניהול השוטף של הבית. אבל ההיפך הוא הנכון. ישנם אנשים רבים שעובדים מהבית, מנהלים עסק ביד רמה, ללא הפרעה בחיי המשפחה והבית כלל. אם אתם קובעים לעצמכם שעות עבודה קבועות, מייעדים חדר בבית למטרת העסק, העסק והבית לא יתערבבו ביניהם. היתרונות החזקים שבניהול עסק מהבית גוברים בהרבה על החסרונות הכרוכים בו. בנוסף, ניהול עסק מהבית מותר מבחינה חוקית ואינו דורש תהליך ארוך ומייגע של רישיון עסקים כמו כל עסק רגיל.

 

רוצים גם אתם לפתוח עסק מהבית וליהנות מהיתרונות הכרוכים בו? בואו לקבל ייעוץ מקצועי לפתיחת עסק. אנחנו בסטארטיפ נמצאים כאן בשבילכם כדי לסייע לכם וללוות אתכם בהקמת עסק חדש ולקדם עסקים פעילים. אנחנו נלווה אתכם עד שתגיעו להצלחה העסקית המקסימלית. לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית חינם, השאירו פרטים וניצור אתכם קשר.

איך בונים תוכנית עסקית למשרד ביתי?

אחד היתרונות הגדולים ביותר של עסק במשרד ביתי הוא הגמישות שהוא מציע. על ידי עבודה מהבית, אתם יכולים לקבוע לוח זמנים משלכם ולעבוד בזמנים שנוחים לכם. זה יכול להיות מועיל במיוחד עבור אנשים שיש להם אחריות משפחתית או מחויבויות אחרות שמקשות על עבודה בשעות קבועות בין 9 ל-5.

 

ישנם סוגים רבים ושונים של עסקים במשרד ביתי, החל מכתיבה עצמאית ועיצוב גרפי ועד הקמת חנות מקוונת. יש אנשים שבוחרים לפתוח עסק משלהם מאפס, בעוד שאחרים יכולים לעבוד כיועצים עבור חברה מסוימת.

למרות היתרונות הרבים של עסק במשרד ביתי, יש גם כמה חסרונות פוטנציאליים שיש לקחת בחשבון. לדוגמה, זה יכול להיות קשה להפריד את חיי העבודה שלכם מהחיים האישיים שלכם כשאתם עובדים מהבית. בנוסף, יש המון הסחות דעת או הפרעות מבני משפחה או חיות מחמד.

תוכנית עסקית למשרד ביתי

תקציר מנהלים: סקירה קצרה של העסק שלכם הכוללת מוצרים או שירותים שלכם, קהל היעד וערך מוסף.

 

תיאור העסק: ספקו תיאור מפורט על העסק שלכם, כולל המבנה המשפטי, הבעלות וצוות הניהול. הסבירו איך העסק שלכם יפעל ואיך אתם מתכננים לייצר הכנסות.

 

ניתוח שוק: ערכו מחקר על שוק היעד והתחרות שלכם כדי להבין את המגמות בתעשייה והביקוש למוצרים או לשירותים שלכם. תוסיפו מידע על לקוחות היעד שלכם, הצרכים שלהם ואיך העסק שלכם יענה על צרכים אלה.

 

אסטרטגיה שיווקית: תבנו תוכנית שיווקית מקיפה לקידום העסק שלכם ולהגיע לקהל היעד שלכם. זה כולל תיאור של אסטרטגיית התמחור, שיטות הפרסום ודרכי המכירה שלכם.

 

מוצרים ושירותים: תארו את המוצרים או השירותים שתציעו, כולל התמחור שלהם. ספקו הסבר מפורט איך השירותים שלכם יענו על הצרכים של לקוחות היעד שלכם.

 

תוכנית תפעול: הסבירו כיצד העסק שלכם יפעל, ניהול שרשרת האספקה, ערוצי ההפצה ועוד.


תוכנית פיננסית: צרו תוכנית פיננסית הכוללת את עלויות ההקמה שלכם, תחזיות הכנסות וניתוח איזון. תכללו גם פרטים על האופן שבו אתם מתכננים לממן את העסק שלכם במידה וצריך.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

דוגמא לתוכנית עסקית למשרד ביתי

תקציר מנהלים:

העסק שלנו הוא עסק מהבית המספק שירותי עיצוב גרפי ושיווק לעסקים קטנים ובינוניים. השירותים שלנו כוללים עיצוב לוגו, מיתוג, עיצוב אתרים וניהול מדיה חברתית. 

 

תיאור העסק:

העסק יהיה בבעלות של ___ עם ניסיון של למעלה מ-5 שנים בעיצוב גרפי ושיווק. העסק יפעל מהמשרד הביתי של __ בכתובת ____. המטרה שלנו היא לספק שירותי עיצוב באיכות גבוהה במחיר סביר ולבנות קשרים ארוכי טווח עם לקוחותינו.

 

ניתוח שוק:

שוק היעד שלנו הוא עסקים קטנים ובינוניים באזור הזקוקים לעזרה במיתוג ובשיווק שלהם. המתחרים העיקריים הם סוכנויות עיצוב גדולות יותר הנותנות מענה ללקוחות גדולים יותר וגובים עמלות גבוהות יותר. אנו נבדל את עצמנו במתן שירות אישי ועיצובים ייחודיים ושונים מהשאר.

 

אסטרטגית שיווק:

האסטרטגיה השיווקית תתמקד בבניית קשרים עם לקוחות פוטנציאליים באמצעות פרסום ברשת, מדיה חברתית, אתר אינטרנט ועוד. אסטרטגיית התמחור שלנו תתבסס על פי עמלות מכל פרויקט ועם מחירים תחרותיים.

 

מוצרים ושירותים:

השירותים שלנו כוללים עיצוב לוגו, מיתוג, עיצוב אתרים וניהול מדיה חברתית. אנו נעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הלקוחות שלנו כדי להבין את העסק שלהם וליצור עיצובים מותאמים אישית העונים על הצרכים שלהם. העיצובים שלנו יהיו איכותיים ומושכים חזותית, ואנו נספק אפשרויות עיצוב מרובות כדי לקלוע לכלל הלקוחות שלנו.

 

תוכנית מבצעים:

נפעיל את העסק שלנו ממשרד ביתי בכתובת ____ ונשתמש בתוכנות העיצוב ובטכנולוגיה העדכניים ביותר כדי ליצור את העיצובים ונעבוד בשיתוף פעולה עם הלקוחות שלנו כדי להבטיח את שביעות רצונם. 

 

תכנית פיננסית:

עלויות ההקמה שלנו יכללו מחשב, תוכנות עיצוב ואתר אינטרנט.צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק.

פניה מהירה: