חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך להתנהלות פיננסית נכונה בעסק

יש לכם מימון לעסק? מצוין, חשוב שתשמרו עליו היטב שלא יתבזבז לריק וילך לדברים החשובים באמת. כיצד מנהלים את כלכלת העסק? איך מחשבים הוצאות עתידיות? מהי הדרך לשמור על תזרים כספי בריא בעסק? הסוד להתנהלות פיננסית נכונה הוא בבניית תקציב כלכלי מוגדר והתנהלות על פיה ללא סטיות. בואו ללמוד כיצד לתכנן את תקציב העסק שלכם.

מדוע כל כך חשוב לבנות תקציב לעסק?

תקציב כלכלי הוא סוג של תוכנית כלכלית. כשאין לכם תוכנית ברורה לעסק ועוד יותר מכך למשאב הכספי של העסק, הכל עומד תלוי באוויר ללא אפשרות לחזות את העתיד ולהתנהל בהתאם. כשאתם בונים תקציב לעסק, אתם מאפשרים לעצמכם לסדר את ההוצאות שלכם בהתאם ליכולתכם הפיננסית. בצורה כזו אתם יודעים איך להתנהל נכון עם פריסת התשלומים ללקוחות ולספקים. לפני שאתם מתחילים להוציא ולשלם, אתם יודעים בוודאות שההוצאה הזאת מחושבת היטב ולא יצאה על חשבון משהו אחר שאולי היה חשוב לא פחות מכך. 

התנהלות עסקית כלכלית

בניית תקציב נכונה והתנהלות על פיה יכולה לעיתים להציל עסק מקריסה כלכלית טוטאלית. עסקים רבים אינם מצליחים ואפילו נסגרים למרות שהיה להם סכום כסף נאה לניהול ההוצאות השוטפות של העסק, אך הם הגיעו למצב קריסה רק כיוון שלא ניהלו את הכסף נכון. כשאין תוכנית כלכלית ברורה הדרך לתהום קצרה יותר. בניית תקציב היא אחד העקרונות החשובים והראשונים לניהול עסק מצליח.   

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מה יש לקחת בחשבון בבניית תקציב?

בנו תקציב בהתאם למטרות העסק. הקציבו סכומים לכל פרט בהתאם לצרכים וליכולות שלכם ועל פי סדר העדיפויות שלכם. כך שלא יקרה מצב בו פרט מסוים תוקצב יותר על חשבון השני. הציבו בפניכם את כל ההוצאות הקיימים והעתידיות לעסק: הוצאות שוטפות, הוצאות לקידום העסק, הוצאות תשלומי שכר לעובדים, הוצאות לרכישת סחורה, הוצאות לספקים, תשלומי הלוואות וכדומה. הציבו מולם את היקף ההכנסות של העסק והחלו להקצות סכומים עבור כל הוצאה בהתאם לגובה ההכנסה הקיימת. בנו לכם סדר עדיפויות בהתאם לחשיבות ההוצאה והקצו סכומים בהתאם. 

נסו לחשב את גובה ההכנסה שתפיקו מההוצאה הספציפית והקצו את הסכום המגיע לו בהתאם. בנוסף, סדרו את מועדי ההוצאות בהתאם למועדי ההכנסות ופריסת התשלומים של הלקוחות בעסק. בכך תוכלו למנוע מצב של גירעון כספי ואי יכולת לעמוד בתשלומי חובות או הוצאות דחופות בעסק. חשוב מאוד לחשב את צעדי העסק לשלושה חודשים קדימה לפחות. חשוב לזכור כי עסק חייב שיהיה לו תזרים מלא מראש עבור שישה חודשים קדימה. כך שאם חלילה משהו השתבש ולא התנהל בהתאם לתוכנית, ללא כל הודעה מראש כגון: ההכנסות פחתו חלילה, הוצאה גדולה לא צפויה וכדומה, העסק יוכל להמשיך ולהתקיים כרגיל כאילו דבר לא אירע. תזרים לשש חודשים קדימה מהווה סוג של גיבוי וביטחון לתזרים קיים בכל מצב. 

מה תרוויחו מניהול תקציב לעסק?

התנהלות על פי תקציב מעניקה לכם את האפשרות לתכנן את העתיד, להגדיר יעדים לעסק ולעמוד בהם בקלות. אתם יכולים להתפנות בראש שקט ליתר המישורים בעסק כשהעול הכספי אינו מלווה אתכם בכל רגע נתון. כך לא יהיו לכם דאגות כלכליות כמו: איך תממנו את הסחורה הדחופה, כיצד תעברו את העשירי לחודש בכבוד, אין כיסוי לתשלום ההלוואה החודש והריבית מצטברת וחונקת אתכם. 

כשהמישור הכלכלי בעסק מצליח ומתפקד היטב, לרוב גם שאר המישורים כמו מכירות, שירות, ניהול עובדים וכדומה יתפקדו בהתאם, על הצד הטוב ביותר. כשהכסף מתנהל נכון, אתם מונעים מעצמכם מצבים של לקיחת הלוואות, תשלומי ריביות, כניסה לחובות וכדומה. 

ישנם עסקים רבים בעלי שם, המשווקים מוצר או שירות מבוקש מאוד, כמשאגר הלקוחות שלהם רחב ומרשים, אך הם עדיין לא הצליחו לשרוד וקרסו רק בשל החוסר בתקציב כלכלי ברור ומוחלט. תקציב נכון נותן לעסק את האפשרות לפרוח ולשגשג ולהשיג את המטרות העקריות שלו.

העסק מקרטע? לא יודעים מאיפה להתחיל לבנות תקציב? מחפשים עזרה? בשביל זה אנחנו כאן. אנו בחברת המפתח ללווי עסקים, מספקים ללקוחות שלנו בין היתר, סיוע בבניית תקציב כלכלי בריא לעסק. אז למה אתם מחכים? צרו קשר עוד היום ונשמח לעזור לכם.

בחן את עצמך – האם אתה יודע איך לשמור על הבריאות העסקית?

בריאות עסקית מתייחסת לרווחה הפיננסית של חברה. זהו מדד ליכולתה של חברה לייצר הכנסות, לנהל הוצאות ולהפיק רווחים לאורך זמן. הבריאות הפיננסית של חברה חשובה מכיוון שהיא יכולה להשפיע על יכולתה להבטיח הלוואות או אשראי, למשוך משקיעים ולשמור על יתרון תחרותי בשוק.

האם אתם יודעים איך לשמור על הבריאות הפיננסית שלכם? בשביל זה ריכזנו עבורכם שאלון עם 20 שאלות אפשריות שבכל שאלה 3 תשובות אפשריות שרק תשובה אחת נכונה

להלן השאלון:

 

פניה מהירה: