חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך להקמת מבשלת בירה

החלום לפתוח עסק מקורי הוא חלום של ישראלים רבים. אם אתם מחפשים משהו בתחום האוכל אבל לא עוד מסעדה כמו כולם, יש לכם אפשרות לפתוח מבשלת בירה. בעסק שלכם, אנשים יוכלו למצוא בירות מעניינות ממגוון סוגים, דבר שאין הרבה לשוק להציע אך ביקוש דווקא יש. 

מה מאפיין את שוק הבירות הישראלי? 

בישראל, בירה זה דבר שתופס. רק הבירות לבד מגלגלות סכומי עתק במדינה, מדובר בסכומים של 200 מיליון שקלים בשנה. אבל, המספרים האלו לא יהיו רלוונטים לשנה הבאה, המספרים האלה רק הולכים וגדלים. בשוק הבירה קיימת תחרות. התחרות היא בעיקר בין חברת טמפו הגדולה, לבין מבשלות בירה קטנות המציעות מותגים שונים ולא מוכרים. חלקם מיוצרים בארץ וחלקם בחו"ל. 

למרות שבבתים רבים בארץ בירה נרכשת על בסיס קבוע, עדיין ישראל לא נחשבת למדינה בה צריכת הבירה היא גבוהה. לעומתה, ישנן מדינות מערביות אחרות, בהן גם נשים שותפות מלאות לצריכת האלכוהול, ומגבירות את כמות הבירות הנמכרות במדינה. הזוי לראות כי בעוד בישראל ממוצע שתיית הבירה לאדם בישראל עומד על 15 ליטר בשנה. בחלק ממדינות מערביות אחרות, הממוצע עומד על 150 ליטר לאדם!

איך מקימים מבשלת בירה

אם נסתכל בפרספקטיבה שנתית, נראה כי רוב הבירה הנמכרת בארץ, נמכרת קרוב לחגים. בשאר ימות השנה ישראלים רבים כלל לא רוכשים את המוצר הזה לביתם אלא שותים את הבירה יותר בשמחות, חתונות, בריתות, מסיבות ועוד.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

היכן ניתן למצוא את הבירה הישראלית?

בסופרים הגדולים כמו יש חסד, רמי לוי, בדרך כלל תמצאו את הבירות היותר מוכרות ללא מותגים ייחודיים. המבחר לא יהיה גדול כי הביקוש בחנויות אלו אינו גדול. מי שמגיע לעשות קנייה שבועית לא תמיד לוקח בירה, וכאשר הוא כן לוקח, הוא לוקח את הבירה הרגילה. כך לפחות עולה מסקרים.

חנויות יין ואלכוהול. בחנויות אלה ניתן למצוא כמובן בירות על סוגיהן ומינהן. בחנויות אלה תוכלו למצוא גם את המותגים הפחות מוכרים. ואפילו בירות ללא שעורה. 

בתי מלון, מסעדות, אולמות, ברים וכו' הם המקומות בהם נשפכים הרבה מאחוזי הבירה הישראלית. 

אבל חשוב שתדעו כי הבירה הישראלית היוצאת מבית מבשלות בירה יוקרתיות, היא בירה שמשלמים עליה יותר מאשר על מותגי בירות המיובאות מחו"ל. שתייני בירה בדרך כלל יעדיפו את מבשלות הבירה המציעות טעמים מעניינים וחדשים לרוב. 

כדי להיות מבשלת בירה שלא רק מכסה את ההוצאות אלא גם מרוויחה כמה גרושים. יש צורך למכור כ-4,000 ליטרים מדי חודש. כדי להגיע לכמות כזו של ליטרים מדי חודש, יש צורך בהכרה חזקה בציבור. ישנם רבים שבמקום לקחת את הסיכון של מכירת כמות גדולה כל כך של בירה מדי חודש, פתחו במקביל גם מסעדה כדי שתהיה להם רווחיות מובטחת. 

כמה כסף יהיה עליכם להשקיע כדי לפתוח מבשלת בירה ישראלית ומה הם השלבים להקמת העסק? 

אי אפשר להגיע לעסק פועל וחי בלי להשקיע את ההשקעה הראשונית הגבוהה. אם לא המימון הראשוני שמרתיע את האנשים לעשות את הצעד שמשכירים לעצמאיים, אנשים רבים היו עצמאיים. אבל מה, דברים טובים באים בקושי. ולכן, נעבור עכשיו יחד אתכם על עלויות ראשוניות של פתיחת מבשלת בירה ישראלית. 

השכרת מקום והכשרתו

כאשר בן אדם פותח משרד הוא יכול להחליט אם לשפץ אותו או לא. אבל כאשר אתם באים לפתוח מבשלת בירה, אתם צריכים לקחת בחשבון כי אין מצב שאתם פותחים את המקום בלי ייעוץ אדריכל, עיצוב ושיפוץ רציני. כדי שהמקום יהיה מתאים לדרישות משרד הבריאות יש לדאוג שיהיו לפחות שתי כניסות למקום. צד אחד יהיה מיועד לספקים וצד שני יפה יותר ומואר ללקוחות שלכם.

  • שכירות- עלות שכירות מקום המתאים להקמת מבשלת בירה נעה בין 6,500 ל 13,000 ש"ח. אם אתם שואלים למה זה כל כך יקר, קחו בחשבון שאי אפשר להקים מבשלת על שטח קטן, ולכן גם השטח הקטן ביותר שתבחרו יהיה יקר.

     

  • הוצאות עסק שוטפות- ארנונה, חשמל מים, גז, מנהל חשבונות, אבטחה, אזעקות, ביטוחים, הדברה ועוד. עלויות אלו יחד יכולות להגיע לכם לעלויות שנתיות של 55,000 עד 95,000 ש"ח.

     

  • רישיון- פתיחת עסק כמו מבשלת בירה מחייבת רישיון. רישיון כזה יכול לעלות לכם בין 15,000 ל-25,000 ש"ח. כמובן שזה תלוי במספר גורמים כמו גודל הנכס, אזור גאוגרפי ועוד. להוצאת רישיון קיימות הוצאות נלוות רבות.

     

  • ציוד- כדי לבשל בירה באופן עצמאי אתם חייבים ציוד רציני. אי אפשר להתסיס את הבירה ולהישאר חסכניים. תהיו חייבים להוציא כמה שקלים כדי לרכוש את הציוד המתאים. הציוד הנדרש להקמת מבשלת בירה כולל סיר בישול מיוחד ושתי מכונות תסיסה מיוחדות. כל אחד מהם חייב להיות עם מד טמפרטורה ולחץ, מיכל קירור למים מסוג צ'ילר וכן מערכת בקרה. בקיצור… עלויות אלו עומדות בין 190,000 ל- 300,000 ש"ח.

     

  • תכנון המקום- כבר הזכרנו בשיפוץ כי יש צורך לתכנן את המקום אבל חשוב שתבינו שאם אין לכם ניסיון בתחום תהיו חייבים לקחת מישהו שיעזור לכם לתכנן את הכל מהחל ועד כלה. לא תוכלו להתחיל לבד את שלבי התכנון ואז לחשוב איך מתקדמים עם זה יחד עם האדריכל. זה לא עובד כך, זה יכול לגרום לכם נזק.

     

  • פרסום ומיתוג- כדי להצליח להביא את הבירה שלכם מהמבשלת שלכם לפה של האנשים, אתם צריכים למצוא את הדרך אליהם. בימינו כידוע, עסק חייב לפרסם כדי להצליח להגיע לתודעה של האנשים. רק אחרי שתשקיעו הון בפרסום, תתחילו לראות את התוצאות בשטח.

     

  • נהלי עבודה עם הצוות שלכם- תבינו שאם עובד שלכם גרם נזק לאחד מתהליכי ייצור הבירה, אתם עלולים להפסיד על כך כסף רב. כדי למנוע בעיות כלכליות אלה, כדאי מראש שתקבעו נהלי עבודה עם העובדים שלכם. עובד שטעה, צריך לשאת באחריות.

     

סך כל ההוצאות שלכם בעסק לשנה הראשונה עלולות לעלות לכם גם 348,000 ש"ח. 

אילו עלויות שוטפות קיימות? 

בראש ובראשונה, יהיה עליכם לשלם שכר לעובדים. בעוד שבעלי עסק קטן של חנות שכונתית יכולים לעבוד לבד עם האשה שלהם בחנות, אתם, כבר בשלבים המוקדמים של העסק צריכים להתמודד עם איתור עובדים ותשלומי משכורות לעובדים. 

עלות נוספת היא המשלוחים. על מנת לספק את הבירה שלכם לכל אדם באשר הוא בכל מקום, עליכם להציע גם שירותי משלוחים לחנות שלכם. יכול להיות שאם יש לכם בירה טובה, אתם עתידים למכור אותה אפילו לחנויות בירה אחרות. 

קחו בחשבון גם את עלויות החומרים מהם אתם הולכים לייצר את הבירה ואת חומרי גלם אליהם תזדקקו במהלך העבודה שלכם. 

בקבוקים לאחסון הבירה גם עולים כסף. על מנת להגיש את הבירה בצורה אריסטוקרטית ביותר, אתם חייבים להגיש אותה בבקבוקים מכובדים המסמלים את הבירה שלכם. זה גם עולה כסף.

עם אילו ספקים תידרשו לעבוד? 

עוד לפני שאתם יודעים עם איזה ספק אתם עובדים, חשוב שתחליטו כי אתם לא מתכוננים לעבוד עם מספר ספקים אלא עם אחד. כאשר אתם מתחייבים לעבוד עם ספק אחד, הוא יהיה מוכן לעשות לכם מחיר רצפה. עוד דבר, חפשו ספק הנותן שירותים לעסקים ולא לחובבנים שאוהבים לבשל את הבירה שלהם לבד. בררו היטב האם לספק איתו אתם מתכננים לעבוד יש שירות טוב לגבי לקיחת אחריות. כמו שכבר ראיתם למעלה, הציוד הינו ציוד יקר. אל תתפשרו על שירות של הספק. 

הציוד בפירוט נרחב יותר

זה לא משנה אם עושים את הבירה בבית או בעסק. התוצאה היא אותה תוצאה, אבל מה שכן, יכולת הקיבולת של הציוד חייבת להיות שונה. 

  • מקל וצינור למילוי בקבוקים 
  • כלי מדידה
  • סיפון אוטומטי או מוט שפיה
  • משקל דיגיטלי
  • גלוקוז
  • אבזור לניקוי וחיטוי בקבוקים
  • פוקק פקקים  
  • מלאי בקבוקים ופקקים
  • סיר לבישול הבירה
  • כלים להשריית הגרעינים
  • חומרי חיטוי לשמירת היגיינה
  • כף עץ גדולה לערבוב
  • מיכל תסיסה לבירה
  • שסתום תסיסה
  • מד צפיפות
  • מד טמפרטורות

לסיכום,

כדי לפתוח עסק של מבשלת בירה צריך כישורים מסוימים. אבל מסתבר שאם קראתם את הפוסט עד לפה, כנראה שיש לכם את זה וכל מה שרציתם זה רק להשלים מידע איך לפתוח בפועל את הדבר עליו חלמתם זה מכבר. שיהיה לכם המון בהצלחה. 

חוששים מהתחלות חדשות? חטפתם בלק אאוט? 

אנו במפתח ללווי והקמת עסקים נשמח לעזור גם לכם להקים את העסק שלכם מאפס ולראות איך הוא הולך וקורם עור וגידים. יחד איתנו תתכננו את העתיד שלכם. אנו שמחים עם הצלחת כל עסק שנפתח יחד איתנו כי ההצלחה שלנו זה החיוך שלכם. המומחים שלנו ישמחו לעזור לכם במה שתרצו. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם. 

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

איך בונים תוכנית עסקית למבשלת בירה?

בירה היא אחת המשקאות האלכוהוליים העתיקים הנצרכים ביותר בעולם, בשנים האחרונות חלה עלייה בקניית בירות ממבשלות, מה שהוביל למספר גדל והולך של מבשלות ומותגי בירה במדינות רבות.

יש מבשלות בירה המתמחות בסגנון או סוג מסוים של בירה, בעוד שאחרות מציעות מגוון רחב של בירות, חלק מהמבשלות מציעות גם סיורים אצלם ומארחות אירועים, כגון פסטיבלי בירה, כדי להציג את המוצרים שלהן וליצור קשר עם לקוחות.

תוכנית עסקית למבשלת בירה

תקציר מנהלים: ספקו סקירה קצרה של עסקי המבשלה שלכם, כולל המטרה, היעדים והמאפיינים העיקריים שלכם.

 

ניתוח שוק: ערכו מחקר על שוק הבירה באזורכם, כולל הביקוש הצרכני, תחרות ותמחור. נתחו את שוק היעד והלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

 

מוצרים ושירותים: תארו את סוגי הבירה שאתם מתכננים לייצר וכל סגנונות ייחודיים. הסבירו כיצד אתם מתכננים לבדל את המוצרים שלכם מהמתחרים, ותארו כל שירות נוסף, כגון חבית עם ברז או פאב.

 

אסטרטגיית מכירות ושיווק: הגדירו את תוכנית השיווק והמכירות שלכם, כולל איך תקדמו את המוצרים שלכם, היכן תמכרו אותם ואיך תתמחרו אותם. הסבירו כיצד תבנו מודעות למותג ותתקשרו עם לקוחות היעד שלכם.

 

תוכנית תפעול: פרטו את פעולות המבשלה שלכם, כולל תהליך הבישול שלכם, הציוד הנדרש וכוח האדם.

 

תחזיות פיננסיות: צרו דוח תחזיות פיננסיות מפורטות המתארות את עלויות ההקמהה, הוצאות התפעול, תחזיות הכנסות ותזרים מזומנים שלכם. הסבירו כיצד אתם מתכננים לממן את העסק שלכם, וספקו ניתוח איזון.

 

ניהול ובעלות: ספקו סקירה כללית של צוות הניהול שלכם, כולל הניסיון והכישורים שלהם. פרטו את מבנה הבעלות של העסק שלכם, כולל משקיעים או שותפים כלשהם.


סיכונים ומקריות: סיכונים ואתגרים פוטנציאליים שיכולים להיות לעסק שלכם, כגון שינויים רגולטוריים, שיבושים בשרשרת האספקה או מיתון כלכלי. תכינו אסטרטגית הפחתת סיכונים.

דוגמא לתוכנית עסקית למבשלת בירה

תקציר מנהלים:

המבשלה שלנו היא מבשלת מלאכה קטנה המייצרת מגוון בירות איכותיות, המטרה שלנו היא ליצור בירות ייחודיות וטעימות המתאימות לקהל היעד שלנו ומשקף את האופי שלנו. אנו מתכננים להפיץ את המוצרים שלנו לברים, מסעדות וחנויות של אלכוהול.

 

ניתוח שוק:

העסק ימוקם באזור מרכז העיר [שם העיר], לקוחות היעד שלנו הם חובבי בירה מגיל 18 ומעלה שמעריכים איכות ויצירתיות. המתחרים העיקריים שלנו כוללים מבשלות בירה אחרות בעיר ומותגי בירה מוכרים, אך אנו שואפים לבדל את עצמנו באמצעות שילובי טעמים חדשניים.

 

מוצרים ושירותים:

 

חברתינו תייצר מגוון של בירות המתאימות לכלל הלקוחות, בנוסף לבישול בירה, אנו ניתן טעימות ללקוחותינו על מנת שיוכלו ליהנות מאווירה נינוחה וקלילה. כמו כן, אנו מתכננים להציע סיורים במתקנינו ולארח אירועים כגון טעימות בירה בשילוב אוכל.

 

אסטרטגיית מכירות ושיווק:

כדי לקדם את המותג שלנו ולהגדיל את המכירות, נפעיל מגוון טקטיקות שיווקיות, כולל מדיה חברתית, מודעות מודפסות וכו'. אנו נתמקד בבניית קשרים עם ברים ומסעדות, אנו גם נמכור את המוצרים שלנו בחנויות אלכוהול וסופרים. בנוסף, נציע מבצעים והנחות ללקוחות חוזרים.

 

תוכנית מבצעים:

תהליך הבישול שלנו יכלול שימוש בציוד מתקדם כדי להבטיח איכות. אנו נקנה את המרכיבים שלנו מחקלאים וספקים. 

 

תחזיות פיננסיות:

צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק.

 

ניהול ובעלות:

צוות ההנהלה שלנו מורכב משלושה מבשלים מנוסים ומנהל שיווק עם ניסיון רב בקידום עסקים. 

[לציין ניסיון ורקע]

פניה מהירה: