חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לפתוח חנות פרחים

אם החלטתם שאתם רוצים  לפתוח חנות פרחים, חשוב לדעת שזהו עסק עונתי. כדי לדעת כל מה שצריך על פתיחת חנויות פרחים, המשיכו לקרוא.

מיהו קהל הלקוחות הישראלי?

יש סיבה לכך שתחום הפרחים הוא עונתי, יש כאלה שאומרים שזה העסק הכי מסוכן בתחום הקמעונאי. המשמעות היא, שבעלי חנויות הפרחים צריכים להכין את עצמם לתקופות בהן הביקוש גבוה מאוד ומנגד, לתקופות חלשות מאוד. התקופות עם הביקוש הגדול הן בדרך כלל בסביבות ראש השנה, פסח, יום האהבה ויום האם. בשאר השנה, העבודה היא על בסיס שבועי, עם פיק בסופי שבוע – העבודה ביום שישי היא פי חמש משאר ימות השבוע.

בימינו, שהכול קורה באינטרנט, עולם הפרחים נפתח גם לקהל הצעיר. האפשרות לראות את התוצאה הסופית והקלות בה ניתן להזמין דרך האינטרנט, הפכו את זרי הפרחים למבוקשים מאוד. אם נחלק את קהל המזמינים בחנויות הפרחים, נמצא אנשים מכל שכבות האוכלוסייה בלי הבדל מהותי כלשהו, אבל הקהל המבוגר תופס עדיין את רוב נפח ההזמנות. כנראה בגלל שהם עדיין מאמינים ברומנטיקה ובמסר שמעביר זר פרחים.

מי שמחזיק את עסקי הפרחים מבחינה תזרימית הוא דווקא השוק העסקי. אולמות, בתי מלון ומשרדים קונים פרחים כדי לקשט ולייפות תחרויות, תערוכות, אולמות ועוד. כמובן, שישנם גם הלקוחות הפרטיים שמגיעים כל יום שישי.

בשנים האחרונות, ישנה עליה מטאורית בביקוש לפרחים טריים. יש המון חברות מחו"ל שהתחילו בשיתופי פעולה עם חנויות הפרחים הקטנות. המטרה של שיתופי הפעולה האלה היא הגדלת אפשרויות המשלוח לכל הארץ והגדלת המחזור של חנות הפרחים.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מה גובה ההשקעה?

לפני שאתם פותחים חנות פרחים, תבדקו מה האפשרויות הכלכליות שלכם ולפי זה תתנהלו. יש הטוענים שקניה ישירה מחממות, מפחיתה את מחיר הפרחים בכמה שקלים (שמצטברים והופכים לחיסכון משמעות) החיסרון הוא, שבמקום לקבל את הסחורה ישירות לחנות צריך להתרוצץ בין החממות. מנגד, לחנויות גדולות יותר יש את האפשרות לייבא את הפרחים מחו"ל. היתרון הוא שהפרחים מגיעים ישירות לחנות, החיסרון הוא העלויות.

 

הוצאות שוטפות

  • שכירות – השכירות תנוע בין 3000-7000 ₪ לחודש. עבור חנות בשטח של 30-60 מ"ר. כמובן שזה תלוי באזור.
  • שיפוץ ועיצוב – מחיר השיפוץ, התכנון מחדש והעיצוב יכול להגיע ל 40,000 ₪.
  • ציוד – הציוד הכולל חדר קירור עבור הפרחים יעלה כ – 50,000 ₪.
  • סחורה – עלות הפרחים שיש בחנות בצורה שוטפת היא כ 30,000 ₪.
  • שיווק ופרסום – עלויות השיווק בנוסף לאתר אינטרנט איכותי עם אפשרות להזמנות ותשלום מקוונים יגיעו ל 12,000 ₪.

 

סך העלויות הראשוניות לפתיחת חנות פרחים בשנה הראשונה, יעמדו על 220,000 ₪.

מיהם הספקים של חנויות הפרחים?

תוכלו להשיג את הסחורה שלכם באחת מהדרכים הבאות:

  • הספק מגיע לחנות עם רכב מקורר, בעלי החנות (אתם) לוקחים את הסחורה שאתם רוצים והתשלום מתבצע פעם בחודש. היתרון – הנוחות. החיסרון – חיי מדף קצרים יותר ומבחר יותר קטן.
  • תוכלו לנסוע לחממה, ולבחור ישירות מהמגדל את סוג וכמות הפרחים שאתם רוצים עבור העסק. היתרון – מבחר גדול, פרחים מיוחדים בעלות יחסית נמוכה וחיי מדף ארוכים (כי הפרח נקטף הרגע). החיסרון- זו שיטת אספקה שגוזלת המון זמן.

מהם השלבים בפתיחת חנות פרחים?

דבר ראשון והכי חשוב זה החיבור עם הלקוחות. חנות פרחים היא עסק שמבוסס על רצון וצורך אנושי להעניק לאחרים. החיבור עם הלקוחות, גם המזדמנים וגם הקבועים הוא נדבך קריטי בהצלחת העסק לצד ידע מקצועי ורחב בעולם הפרחים. אתם חייבים להכיר את כל סוגי הצמחים ולדעת מה צורת הטיפול האופטימלית בכל אחד מהם לפי העונה. בנוסף, העסק יעזור לכם לטפח את הנפש – אין כמו ריח של פרחים טריים כדי להרגיש טוב יותר.

בהתחלה, אתם כבעלי העסק תצטרכו להתעסק עם פרחים יותר נפוצים כמו: ורדים, סחלבים, חרציות ויקינטונים. בהמשך, כשהחנות תהיה מוכרת יותר ותהיה יותר תחלופה תוכלו להתעסק עם צמחים נדירים יותר. כתוספת לפרחים תוכלו להוסיף את ענפי הירק: קיסוס, סהרון, רוסקוס, פיסוספורום ואקליפטוס. עלי הירק, סרטי האריזה, האגרטלים, העציצים וקופסאות המתנה מוסיפים הוד לכל זר ושומרים על הצמחים יותר זמן ומוסיפים המון צבע וחיות.

בחירת משתלה

חשוב לבחור מקום שיהיה מרכזי מספיק ויוכל להוציא בקלות משלוחים לכל העיר והסביבה שלה.

שוזר/ת פרחים

מהות העסק היא פרחים טריים. ככל שיכולות השזירה שלכם יהיו גדולות יותר, קהל הלקוחות יהיה גדול יותר. הידע התיאורטי בשזירה הוא חשוב, אבל הידע המעשי הוא קריטי. הידיעה איך לשזור פרחים בכל מיני סגנונות (קלאסי או מודרני), איזה פרחים לשלב (זה לא חכם לשלב פרח שמחזיק יומיים עם פרח שמחזיק שבועיים) הם שיחזיקו לכם את העסק.

אתר, שיווק ופרסום

ברור שכדי להיכנס לתחום כל כך תחרותי תצטרכו להשקיע כסף והרבה, בפרסום. אמנם השיווק הטוב ביותר הוא העברה מפה לאוזן, אבל כדי שזה יקרה אתם חייבים להתחיל עם שיווק ופרסום מסיבי, כדי ליצור לכם שם.

אתר- העבודה עם שירותי אונליין היא בגדר חובה בימינו. מי שלא שם לא קיים. אחרי שבניתם לעצמכם שם של משתלה אמינה, עם שירות מעל ומעבר – תקימו אתר אינטרנט. האתר חייב להיות מותאם לתשלום באשראי, להזמנות ומשלוחים.

לכל חנות חייב להיות שליח מקצועי, מנומס ואדיב. תצטרכו לבדוק אפשרות לעבוד עם שליח בעל רכב או חברת משלוחים שיתנו מענה בצורה מיידית, מאחר ובתקופות העומס, תצטרכו לבצע משלוחים גדולים שספק רב אם הם יחזיקו על קטנוע.

עוד טריק שיווקי חמוד וזול הוא להשקיע בחלון הראווה. העיניים של עוברי האורח כל הזמן משוטטות ונעצרות על דברים שמושכים את תשומת הלב. תדאגו שחלון הראווה שלכם ימשוך את תשומת הלב שלהם (לחיוב כמובן).. שימו פרחים יפים בכל מיני צבעים. כך, פעם הבאה שהם יצטרכו זר או עציץ הם ייזכרו בכם ויקנו אצלכם.

ביטוחים

  • מבנה ותכולה
  • צד ג'
  • מלאי
  • חבות מעבידים

בנוסף למה שכתבנו, עדיף להתייעץ עם סוכן ביטוח כדי לדעת שאתם לא צריכים עוד ביטוח שלא הזכרנו פה.

מה הציוד הנדרש?

  • חדר קירור הכי גדול שאפשר
  • רצוי: רכב למשלוחים גדולים
  • בחנות – שולחנות לשזירה, דלפק לקופה, מדפים, מזגן, טלפון (עדיפות לאלחוטי), פקס ואינטרנט.
  • לעבודה – דליים, מבחר גדול של סרטי קישוט, גלילי סיבים, צלופן לעטיפת הזרים, חוט תיל, ספוגים, מזמרה, חישוקים לזרי אבל, עציץ על מעקה, שלטי מחיר וקישוטים אחרים.
  • אביזרים בחנות – ואזות מפלסטיק, כלים לחיתוך של הגבעולים, כל מיני תוספים לצמחים כמו: מדביר כנימות ומבריקי עלים למיניהם, בלוני הליום, כלים מקרמיקה והכי חשוב – שוקולד ומוצרים משלימים, במבחר ובכמות הכי גדולים שאפשר.

לסיכום

כמו בכל עסק, צריך להיות סבלני ועם רצון גדול להצליח. בעסקי הפרחים, עיקר התחרות הוא בסביבה בגיאוגרפית ולכן חשוב מאוד לבדוק את ההיצע והביקוש באזור החנות. מן הסתם ששזירת פרחים ומשלוחים הם מוצרי חובה – הם אלה שיגדילו לכם את קהל הלקוחות. ככל שתהיו יותר אדיבים ומקצועיים, נפח העסקאות יעלה ותרוויחו יותר כסף.

בשלבים הראשונים נדרשת הרבה עבודה מאומצת ואחר כך זה רץ. צריך הרבה סבלנות, התנהלות כלכלית נכונה ונכונות לעבוד קשה. 

איך בונים תוכנית עסקית לחנות פרחים?

חנות פרחים מתמחה במכירת פרחים, צמחים ומוצרים נלווים אחרים. פרחים הם חלק חשוב מהתרבות, כאשר אנשים משתמשים בהם לקישוט, מתנה וגם למטרות רפואיות(תרופות צמחיות). 

עסק חנות הפרחים יכול להיות רווחי ביותר, אך הוא דורש השקעה משמעותית של זמן, מאמץ וכסף. חנויות פרחים מצליחות חייבות להיות מסוגלות להציע מגוון רחב של פרחים, צמחים ומוצרים נלווים ולספק שירות לקוחות מעולה.

חנויות פרחים יכולות להציע מגוון שירותים, כולל סידורי פרחים מותאמים אישית לחתונות, ימי אהבה ונישואין ואירועים מיוחדים אחרים, בנוסף מספקים שירותי משלוחים לבתים ולעסקים. חנויות פרחים מסוימות מציעות גם מוצרים נוספים כגון סלסלות מתנה, אגרטלים, כרטיסי ברכה, בלונים ושוקולדים.

תוכנית עסקית לחנות פרחים

תקציר מנהלים: סקירה קצרה של העסק, כולל החזון, קהל היעד והיעדים.

 

ניתוח שוק: ניתוח מפורט של השוק, כולל מתחרים, לקוחות יעד ומגמות בענף.

 

מוצרים ושירותים: תיאור המוצרים והשירותים שמציעה חנות הפרחים כמו סוגי פרחים, סידורי פרחים ומוצרים נוספים כגון סלסלות שי ובלונים.

 

אסטרטגיות שיווק ומכירה: תוכנית אסטרטגית הכוללת פרסום, מבצעים, מדיה חברתית וכו'.

 

ניהול וארגון: תיאור מבנה הניהול של העסק, כולל תפקידי מפתח ואחריות.

 

תוכנית תפעול: הפעילות השוטפת של חנות הפרחים, שעות פעילות, כוח אדם, ניהול מלאי ושירותי משלוחים.

 

תוכנית פיננסית: תוכנית פיננסית מפורטת הכוללת עלויות הקמה, תחזיות מכירות, הוצאות תפעול ותחזיות תזרים מזומנים.

 

צורכי מימון: תיאור של כל מימון הדרוש לפתיחת העסק או הצמיחה שלו.

 

ניתוח סיכונים: ניתוח מפורט של סיכונים ואתגרים פוטנציאליים שעומדים בפני חנות הפרחים, כמו התחרות ושיבושים בשרשרת האספקה.

דוגמא לתוכנית עסקית לחנות פרחים

תקציר מנהלים:

חנות הפרחים שלנו מתמחה ביצירת סידורי פרחים בהתאמה אישית לחתונות ולכל מטרה אחרת. המשימה שלנו היא לספק ללקוחותינו את הפרחים האיכותיים ביותר ושירות לקוחות יוצא דופן. המטרה שלנו היא להפוך לחנות הפרחים המועדפת בעירנו.

 

ניתוח שוק:

החנות תמוקם ברובע קניות הומה עם הרבה תנועה רגלית. לקוחות היעד שלנו הם כולם. ישנם מספר מתחרים בתחום, אך אנו מבדלים את עצמנו בכך שאנו מציעים עיצובי פרחים מיוחדים ויצירתיים המתאימים להעדפות ולבקשת הלקוח.

 

מוצרים ושירותים:

החנות תציע מגוון רחב של פרחים, צמחים ומוצרים נלווים. אנו מתמחים בסידורי פרחים בהתאמה אישית לחתונות, אירועים ולכל מטרה אחרת, בנוסף לסידורי הפרחים שלנו, אנו מציעים גם סלסלות מתנה, בלונים ושוקולדים וגם שירותי משלוחים.

 

אסטרטגיות שיווק ומכירות:

כדי לפרסם את חנות הפרחים שלנו ולמשוך לקוחות, נשתמש בפרסום מקוון במדיה חברתית.

בנוסף נפרסם בעיתונים ומודעות מודפסות, וכן נציע מבצעים והנחות לעוקבי המדיה החברתית שלנו. 

 

ניהול וארגון:

החנות נמצאת בניהול של[שם הבעלים], בעלת ניסיון של למעלה מעשר שנים בתעשיית הפרחים ואשר תפקח על כל ההיבטים של העסק, כולל שירות לקוחות, עיצוב פרחים ותפעול בעזרת 2 עובדים נוספים.

 

תוכנית מבצעים:

החנות תהיה פתוחה שישה ימים בשבוע, אנו נציע שירותי הזמנה ומשלוח מקוונים כדי להקל על הלקוחות בהזמנתם ולקבל את סידורי הפרחים שלהם לאן שהם צריכים.

 

תכנית פיננסית:

צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק

 

צורכי מימון:

אנו מבקשים הלוואה של [סכום ההלוואה] לכיסוי עלויות הקמה שלנו. 

 

ניתוח סיכונים:

הסיכונים העיקריים העומדים בפנינו כוללים תחרות מצד חנויות פרחים אחרות בעיר ושיבושים בשרשרת האספקה שעלולים להשפיע על המלאי שלנו. אנו נפחית סיכונים אלו על ידי התמקדות בשירות לקוחות ובניית קשרים חזקים עם הלקוחות והספקים שלנו.

פניה מהירה: