חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך להקמת חדר כושר

החלטתם שאתם רוצים לפתוח חדר כושר? כתבתי לך מדריך ממריץ עם כל המידע הדרוש

השוק הישראלי

שוק הכושר בישראל נמצא במגמת עליה, ניתן לראות את זה לפי כמות מכוני הכושר שנפתחים כל שנה. האפיון המרכזי של קהל הלקוחות הוא אנשים עם מודעות לספורט ואורח חיים בריא. לפי מחקרים שהתפרסמו בין 15-20 אחוז מהאוכלוסייה- רשומה לחדר כושר. נתון מפתיע ומעניין הוא אחוז הגברים בעלי הכנסה גבוהה הרשומים לחדר כושר. אצל גברים אלה, שיעור העיסוק בספורט הוא מהגבוהים בקרב האוכלוסייה הגברית.

נתון חשוב מאוד עבור מי שמעוניין לפתוח מכון כושר הוא אחוז הנשירה (מנויים שלא מחדשים את המנוי שלהם אחרי שנה). גם רשתות הכושר וגם מכוני הכושר הפרטיים מדווחים על אחוז נשירה גבוה מאוד. נתון זה משפיע על שני פרמטרים : המחיר עבור מנוי ומספר המנויים.

הפתרון שמצאו מכוני הכושר הוא דמי מנוי שנתיים ואי החזרת כספים במקרה של ביטול המנוי. חוק ביטול עסקה לא מאפשר להם לעשות את זה, אז הם "עוקפים" אותו בעזרת מתנה – חודש חינם בתמורה לוויתור על קבלת הכסף במקרה של ביטול.

בנושא מספר המנויים זה קצת יותר טריקי כי המכון לא יכול להיות צפוף מדי ולכן, מספר המנויים שניתן למכור הוא מוגבל. לכן, אחוזי הנשירה הגבוהים נותנים את האפשרות למכור יותר מנויים.

נכון לשנת 2018, ישנם 300,000 מנויים לחדרי כושר (רשתות ומכונים פרטיים). מספר מכוני הכושר בכל הארץ עומד על כ- 1600. מכאן, שהענף הוא תחרותי ביותר.

דרך נוספת של חדרי כושר "לגייס" עוד לקוחות הם החוגים. למשל: זומבה, יוגה, אימוני בטן, טוורקינג ועוד ויש גם חוגים למשפחות: קראטה, קפוארה, חיות, כדור יד וכו'. אצל חלק גדול מקהל הלקוחות החוגים מהווים גורם מכריע בבחירת מכון הכושר.

 

ההשקעה הכספית העיקרית היא רכישת הציוד והשיפוץ של המקום. תשקיעו בציוד חדש ואיכותי (חשוב מבחינת האחריות ואורך חיי המכשיר) – זה חלק חשוב מהחוויה של הלקוח. לפי ההערכות כיום בשוק זוהי אחת ההוצאות הגדולות בפתיחת מכון כושר. אליה נוספת עלות שיפוץ המקום ועלויות השיווק. הבשורה הטובה היא שאחרי שתשקיעו בשיווק בהתחלה והמכון יבנה את השם והמוניטין שלו, הגיוס יהפוך להיות מפה לאוזן ויפחית לכם את עלויות השיווק.
כיום ישנם המון ספקים של ציוד לחדרי כושר. לא לכולם יש מוצרים גבוהה מספיק לחדר כושר ציבורי אבל עדיין יש מבחר של ספקים. טיפ קטן: נסו לבצע את כל הרכישה אצל ספק אחד, כך תוכלו לנהל אתו משא ומתן על המחיר ועל פריסת התשלומים.

חשוב מאוד להקפיד ולוודא שהציוד איכותי ועמיד בפני שימוש אינטנסיבי. צריך להיות ציוד עבור כל קבוצות השרירים ובכמות מספקת על מנת להימנע מתור אינסופי ומעצבן לכל מכשיר.

כשאתם מחליטים עם איזה ספק לעבוד וודאו, שיש לו שירותי התקנה וטיפול בתקלות. עלויות השכירות משתנות ממכון כושר אחד לשני ותלויות בעיקר בגודל המכון ובמיקום שלו. מכון כושר אמור להיות מינימום 300 מ"ר, אך יש חדרי כושר עם שטח הרבה יותר גדול. הגודל של המכון משפיע על כמות המכשירים שניתן להכניס ועל מספר המנויים שניתן למכור. כמו בכל נכס נדל"ן, המחירים במרכז גבוהים מאוד ונמוכים יחסית באזור הפריפריה. אם למשל תחליטו לשכור מקום בתוך קניון, צפו לעלויות שכירות גבוהות מאוד בנוסף לתמלוגים מהרווח.

מהי ההשקעה הראשונית ומי הם הספקים?

ההשקעה הכספית העיקרית היא רכישת הציוד והשיפוץ של המקום. תשקיעו בציוד חדש ואיכותי (חשוב מבחינת האחריות ואורך חיי המכשיר) – זה חלק חשוב מהחוויה של הלקוח. לפי ההערכות כיום בשוק זוהי אחת ההוצאות הגדולות בפתיחת מכון כושר. אליה נוספת עלות שיפוץ המקום ועלויות השיווק. הבשורה הטובה היא שאחרי שתשקיעו בשיווק בהתחלה והמכון יבנה את השם והמוניטין שלו, הגיוס יהפוך להיות מפה לאוזן ויפחית לכם את עלויות השיווק.

כיום ישנם המון ספקים של ציוד לחדרי כושר. לא לכולם יש מוצרים גבוהה מספיק לחדר כושר ציבורי אבל עדיין יש מבחר של ספקים. טיפ קטן: נסו לבצע את כל הרכישה אצל ספק אחד, כך תוכלו לנהל אתו משא ומתן על המחיר ועל פריסת התשלומים.

חשוב מאוד להקפיד ולוודא שהציוד איכותי ועמיד בפני שימוש אינטנסיבי. צריך להיות ציוד עבור כל קבוצות השרירים ובכמות מספקת על מנת להימנע מתור אינסופי ומעצבן לכל מכשיר.

כשאתם מחליטים עם אחזה ספק לעבוד וודאו, שיש לו שירותי התקנה וטיפול בתקלות.

עלויות השכירות משתנות ממכון כושר אחד לשני ותלויות בעיקר בגודל המכון ובמיקום שלו. מכון כושר אמור להיות מינימום 300 מ"ר, אך יש חדרי כושר עם שטח הרבה יותר גדול. הגודל של המכון משפיע על כמות המכשירים שניתן להכניס ועל מספר המנויים שניתן למכור. כמו בכל נכס נדל"ן, המחירים במרכז גבוהים מאוד ונמוכים יחסית באזור הפריפריה. אם למשל תחליטו לשכור מקום בתוך קניון, צפו לעלויות שכירות גבוהות מאוד בנוסף לתמלוגים מהרווח. 

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

העלות הראשונית

  • שכירות- השכירות תנוע בין 10,000 ₪ ל 45,000 ₪ לחודש, תלוי בגודל הנכס ובאזור בארץ.
  • שיפוץ ועיצוב- יעלו לכם 60,000-300,000 ₪.
  • רישיון עסק- מכון כושר מחויב ברישיון עסק ועבורו תשלמו 9,000-25,000 ₪ בשנה, תלוי בגודל המכון.
  • צוות- בכל מכון כושר חייב מדריך שעלות כל אחד מהם היא בסביבות ה 8,000 ₪ בחודש.
  • שירותי ניקיון- על מנת להחזיק את המקום נקי ונעים תהיו חייבי להיעזר בשירותי ניקיון. המחיר הוא כ – 4,500 ₪ בחודש.
  • ציוד- רכישת כל הציוד תנוע בין 50,000-500,000 ₪, תלוי במגוון ובכמות המכשירים.
  • שיווק- בין 20,000-50,000 ₪ בשנה הראשונה עבור שיווק אינטנסיבי ברשתות החברתיות ובמדיה הכללית.

מהם השלבים בפתיחת חדר כושר?

כמובן שכמו בפתיחה של כל עסק, תצטרכו לבצע את כל תהליכי ההתאגדות בביטוח לאומי ורשויות המס. אנחנו נתמקד בדברים הייחודיים למכוני הכושר. על מנת לפתוח מכון כושר בצורה המיטבית, תצטרכו לבנות תוכנית עסקית. מהו התקציב שעומד לרשותכם? מה ההוצאות הצפויות? התוכנית צריכה להיות בנויה לפרטי פרטים ולכסות את כל הנושאים.

בחירת מיקום המכון- הבחירה של המקום האידיאלי היא קריטית. לא רק מבחינת עלויות השכירות, אלא גם מבחינת האוכלוסייה. תצטרכו למצוא מקום מתאים מכל הבחינות: השטח שלו, נגישות, שתהיה חניה מסודרת, שיהיה קרוב לאוכלוסיית היעד של המכון שלכם וכמובן, שיעמוד במסגרת התקציב שהוחלטה בתוכנית העסקית.

שיפוץ- לפני שאתם חותמים על חוזה שכירות, קבלו הצעות מחיר ממספר קבלנים עבור השיפוץ הרצוי. עלות השיפוץ תתחיל בכמה עשרות אלפי שקלים ותלויה בשטח המכון ובאיכות הגימור שתרצו. ההמלצה כמובן, היא לקחת את הכי טוב – זה גם יחסוך לכם כאב ראש מאוחר יותר, וגם חווית הלקוח תהיה טובה יותר.

גיוס צוות העובדים – העובדים הם הנפש של כל עסק. אבל כשמדובר במכון כושר, צוות איכותי של מאמני כושר מוסמכים יכול להקפיץ את העסק ולהקטין את התחרות. כמובן שתצטרכו צוות של מאמנים מוסמכים ואיכותיים. לפי החוק חייב להיות מאמן כושר מוסמך בכל שעות הפעילות של המכון ובנוסף, יש את עובדי האדמיניסטרציה, הפקידות והניקיון.

שיווק – בהתחלה תצטרכו לעשות שיווק אגרסיבי בקרב קהל הלקוחות המיועד של המכון, עד שהמכון יבנה את השם והמוניטין שלו. תוכלו לבצע קמפיינים בעיתונות המקומית ובאינטרנט אבל בסוף, במידה ותקפידו על חוויית לקוח טובה, השיווק ייעשה מפה לאוזן.

רישיון עסק – מכון ששטחו מעל 800 מ"ר, חייב ברישיון 7.5. המשמעות היא שצריך להגיש בקשה מסודרת לרישיון עסק לעירייה/ הרשות המקומית. הנה כמה דגשים:
– חייב להגיש בקשה לרישיון עסק
– כדאי להיעזר באדריכל רישוי.
– כדאי לוודא איך הוגדר המקום לפי התב"ע ותוכנית הבניה העירונית. בדיקה קצרה יכולה לחסוך המון עלויות שלא נלקחו בחשבון כמו היטל השבחה, שימוש חורג והוצאת היתר.
– שכירת שירותיו של יועץ בטיחות. העבודה אתו תקל עליכם את ביצוע כל הדברים הנדרשים מבחינת בטיחות המקום .
– לפי החוק, העסק על כל שירותיו חייב להיות מונגש לבעלי מוגבלויות.
– העסק חייב להיות מתוכנן לפי חוק מכוני הכושר התשנ"ד 1994. למשל: המרחק התקני בין המכשירים, חיוב על הופעת הוראות היצרן בעברית, אנגלית וערבית על כל מכשיר וזה רק קצה הקרחון. חשוב מאוד לקרוא את החוק ולוודא שאתם עובדים על פיו.

ביטוחים – תצטרכו לעשות מספר ביטוחים עבור העסק:
– מבנה ותכולה
– צד ג'
– חבות מעבידים
– אחריות מקצועית (עבור צוות המדריכים)
בכל מקרה, התייעצו עם סוכן ביטוח על מנת לוודא איזה ביטוחים צריך לעשות.

רשימת ציוד

עיקר ההוצאה בפתיחת מכון כושר הוא הציוד. לפעילות אירובית צריך: אופני ספינינג, הליכונים, אליפטיקלים ומתקני חתירה.

לפעילות אנאירובית: משקולות+ מתקן, ספסלים, מוטות ועמדות כוח לכל קבוצות השרירים ועוד.

זכרו, שיש ציוד שצריך לקנות שלא קשור באופן ישיר לפעילות הכושר במכון. למשל: מסכי טלוויזיה כדי להנעים את זמנם של המתאמנים. מערכת הגברה עם מוזיקה ממריצה שתכניס את המתאמנים לקצב. מבחינת האדמיניסטרציה שולחן ומחשב יספיקו .. במידה ותרצו לשדרג תוכלו להוסיף מערכת לניהול מנויים.

דרך נוספת להגדיל הכנסות היא מכירת מוצרים משלימים כמו: בגדי ספורט, אבקות חלבונים למיניהן, שתיה, חטיפי אנרגיה ועוד. דרך נוספת היא השכרת חדר למפעיל חוג באופן עצמאי.

לסיכום

פתיחה של מכון כושר דורשת השקעה כספית גדולה. לקוחות מחפשים חוויה ואתם צריכים לספק להם אותה משימה לא פשוטה במיוחד כשמתחרים עם רשתות בעלות תקציב לא מוגבל.  אם נושא הכושר זר לכם – אז עדיף שלא תיכנסו לזה. אבל אם אתם כן מכירים את התחום, יש לכם רקע ואולי אתם אפילו דמות מוכרת בתחום – זה יכול למשוך לקוחות.

טפחו את מדריכי הכושר שלכם, הם הפנים של העסק. חשוב מאוד שללקוח תהיה חוויה טובה מהם.

מכון כושר יכול להיות עסק מצוין ולהכניס לבעליו המון כסף, אך ההשקעה היא בהתאם. זה לא עסק שמנוהל בקטנה מהבית, אתם מסכנים סכומים גבוהים מאד. חשוב מאוד לעבוד עם תוכנית עסקית מפורטת.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

איך בונים תוכנית עסקית לחדר כושר?

חדרי כושר מספקים מתקנים ושירותים לפעילות גופנית ואימונים. בעידן המודרני, חדרי כושר הפכו פופולריים יותר ויותר, כאשר אנשים יותר רוצים לשפר את הכושר שלהם. חדרי כושר מציעים מגוון רחב של ציוד ואפשרויות אימון, מכשירי אירובי, ציוד הרמת משקולות, שיעורי כושר קבוצתיים, אימון אישי ועוד.

מכוני כושר נותנים מענה למגוון רחב של אנשים, כולל אלו המעוניינים לרדת במשקל, לבנות שרירים, לשפר ביצועים ספורטיביים, או פשוט לשמור על הבריאות והכושר הכלליים שלהם. 

 

פתיחת עסק בחדר כושר יכולה להיות מיזם משתלם, שכן תעשיית הכושר ממשיכה לצמוח ולהתפתח. עם זאת, זה יכול להיות גם שוק תחרותי מאוד, ולכן חשוב שתהיה לכם תוכנית עסקית ברורה, קהל יעד והצעת מכירה ייחודית.

תוכנית עסקית לחדר כושר

תקציר מנהלים: סעיף זה אמור לספק סקירה כללית של עסק חדר הכושר שלכם, כולל המטרה, קהל היעד, השירותים והיתרונות התחרותיים שלו.

 

ניתוח שוק: חלק זה אמור לספק ניתוח של תעשיית הכושר וניתוח קהל היעד שלכם. עליכם לכלול מידע על מגמות בתעשייה, גודל שוק ומתחרים.

 

שירותים ומתקנים: סעיף זה אמור לפרט את השירותים והמתקנים שהחדר הכושר שלכם יציע. זה כולל ציוד אירובי וכוח, שיעורי כושר קבוצתיים, אימון אישי ומתקנים נוספים כגון מלתחות

 

שיווק ומכירות: סעיף זה צריך לתאר את אסטרטגיות השיווק והמכירות שלכם כדי למשוך ולשמור על לקוחות. זה כולל פרסום, שיווק במדיה חברתית ומבצעים.

 

ניהול וגיוס עובדים: סעיף זה אמור לפרט את מבנה הניהול וצרכי כוח האדם שלכם. עליכם לכלול מידע על תפקידי הצוות ואחריותם.

 

פיננסיים: סעיף זה אמור לספק ניתוח פיננסי על חדר הכושר שלכם. עליכם לכלול דוחות הכנסה צפויים, מאזנים ודוחות תזרים מזומנים, פירוט על עלויות הקמה, מקורות מימון ותזרימי הכנסה צפויים.

 

ניתוח סיכונים: סעיף זה צריך לזהות סיכונים ואתגרים פוטנציאליים שעסקי הכושר שלכם עלולים לעמוד בפניהם, ולפרט איך תצמצמו סיכונים אלו.


צמיחה והתרחבות עתידית: תארו את התוכניות שלכם לצמיחה עתידית של עסק חדר הכושר שלכם.

דוגמא לתוכנית עסקית לחדר כושר

תקציר מנהלים:

עסק חדר הכושר שלנו מציע מגוון שירותים לאנשים המעוניינים לשפר את בריאותם וכושרם. אנו מתמחים בציוד אירובי וכוח, שיעורי כושר קבוצתיים ואימונים אישיים. המשימה שלנו היא לספק סביבה מסבירת פנים ותומכת ללקוחות שלנו, ולעזור להם להשיג את מטרות הכושר שלהם.

 

ניתוח שוק:

תעשיית הכושר היא שוק צומח ותחרותי ביותר, שוק היעד שלנו כל המעוניינים לשפר את בריאותם וכושרם. יש חוסר בחדרי כושר המספקים ציוד ושירותים איכותיים בסביבה מסבירת פנים ולא מאיימת.

 

שירותים ומתקנים:

  • יש מגוון שירותים ומתקנים כולל:
  • ציוד לאימון אירובי וכוח
  • שיעורי כושר קבוצתיים כגון יוגה
  • אימון אישי ואימון בקבוצות קטנות
  • חדרי הלבשה עם מקלחות וסאונה
  • ייעוץ תזונתי

 

שיווק ומכירות:

האסטרטגיה השיווקית שלנו תתמקד בפרסום ברשתות חברתיות, כמו כן, נציע מבצעים ללקוחות חדשים כדי לעודד הרשמה לחדר כושר שלנו. צוות המכירות שלנו יתמקד במתן שירות לקוחות יוצא דופן ויחס אישי ללקוחות שלנו.

 

ניהול ואיוש עובדים:

העסק ינוהל על ידי צוות מקצועני כושר מנוסים, כולל מנהל כללי, מנהל כושר ומנהל שירות לקוחות. כמו כן נשכור מאמנים אישיים מוסמכים ומדריכי כושר קבוצתיים שיעניקו שירותים איכותיים ללקוחותינו.

 

פיננסיים:

צפי רווח ועלויות משתנה מעסק לעסק.

 

ניתוח סיכונים:

סיכונים פוטנציאליים לעסקי חדר הכושר שלנו הם תחרות מצד חדרי כושר אחרים ומוכרים, אנו נצמצם סיכונים אלו על ידי מתן שירות לקוחות יוצא דופן ובתמקדות בפרסום בשיווק החדר הכושר.

 

צמיחה והתרחבות עתידית:

אנו מתכננים להרחיב את העסק על ידי פתיחת חדרי כושר נוספים בעתיד, נוסיף בהמשך גם אימוני כושר מקוונים.

פניה מהירה: