חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך להקמת עסק לאדריכלות לפיצול דירות!

כל בניית דירה מצריכה התערבות של אדריכל. הקמת עסק לאדריכלות והתמקדות בקהל יעד של פיצול דירות מצמצמת את קהל היעד שלכם ומצד שני מביא אליכם הרבה אנשים שמחפשים בדיוק אתכם. מהם השלבים לפתיחת העסק ומה חשוב לזכור כשמקימים עסק כזה? הכל כאן לפניכם. היועצים המומחים של המפתח לליווי והקמת עסקים מנגישים לכם מידע.

מי קהל היעד לאדריכל לפיצול דירות?

  1. משקיעים.
  2. אנשים שקונים דירה ורוצים לחלק אותה כדי שהיחידה תכסה את המשכנתא.
  3. זוג צעיר שקנה דירה גדולה ורוצה להנות מהכנסה נוספת.

מחירי הדירות בעליה מתמדת. לא נראה שהסוף יגיע מהר כל כך. כל עוד המחירים יקרים, אנשים מחפשים לחלק את הדירה שלהם ולהשאר עם דירה מספיק גדולה. החכמה של מפצל דירות מנוסה היא לקחת שטח קטן ולנצל אותו הכי נכון שאפשר. 

פיצול דירה

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מהם השלבים לפתיחת עסק לאדריכלות לפיצול דירות!

  1.  בדיקת עלויות וגיוס מימון – לפני שמתחילים להשקיע בפתיחת עסק חדש, חייבים לבדוק את עלויות הקמת העסק. להעריך הוצאות והכנסות צפויות ולבדוק את היתכנות העסק כלכלית. לתורך כך כדאי לפנות לייעוץ עסקי.
  2. עוסק מורשה – עבודה באדריכלות מצריכה רישום עוסק מורשה. מקצוע האדריכלות נחשב למקצוע חופשי בהגדרת החוק ולכן אדריכל לא יוכל להירשם כעוסק פטור. כדי לקבלת תעודת עוסק מורשה יש לפנות לרשויות המס להגשת מסמכים שונים. לצורך כך היעזרו ברואה חשבון.
  3. רכישת ציוד והשכרת מקום – אדריכל לא צריך הרבה ציוד ולא הרבה מקום לעבודה. הציוד יכלול דפי שרטוט, מד מטר, מחשב, עמדה וכיסא משרדי נוח. לגבי מקום העבודה – ניתן לנהל את העבודה מהבית עד להגדלת ההכנסה שתאפשר השכרת משרד.
  4. מיתוג ופרסום – חשוב מאוד להשקיע בפרסום ושיווק העסק בצרה נכונה. אדריכלות המיוחדת למפצלי דירות היא מלאכה מבוקשת מאוד. דווקא בגלל שאתם עובדים בתחום כל כך ספציפי, אנשים יפנו דווקא אליכם. גשו למשווק מנוסה שישווק את העסק שלכם הכי שאפשר.

מעוניינים לפתוח עסק עצמאי של אדריכלות לפיצול דירות? רוצים שהעסק שלכם יהיה רווחי ומשתלם? הכירו את חברת המפתח לליווי והקמת עסקים. אנו נלווה גם את העסק שלכם בצורה מקצועית ומאורגנת. המטרה שלנו היא לבדוק את כדאיות פתיחת העסק, את ההשלכות והתוצאות ואם העסק אכן משתלם, נעזור לכם לפתוח אותו בצורה המוצלחת והרווחית ביותר. כי העסק של הלקוחות שלנו בעדיפות ראשונה אצלינו.

איך מקימים עסק לאדריכלות ופיצול דירות?

אדריכלות ופיצול דירות מתייחסים לתהליך של עיצוב ושיפוץ דירה או בניין קיים ליצירת מספר יחידות קטנות יותר, תהליך זה נפוץ באזורים עירוניים בהם יש ביקוש גבוה לדיור בר השגה ושטח מוגבל.

תהליך פיצול הדירות כולל הגדרה מחדש של דירה או בניין קיים ליצירת מספר יחידות קטנות יותר, תוך שמירה על שלמות מבנית והקפדה על חוקי בנייה ותקנות ייעוד. זה כרוך בדרך כלל בתוספת של קירות, דלתות ואלמנטים אדריכליים אחרים כדי לחלק את החלל.

אדריכלים המתמחים בפיצול דירות עובדים בדרך כלל עם יזמים ובעלי מבנים על מנת לתכנן את השיפוץ, וגם לקבל את ההיתרים והאישורים הדרושים ממחלקות הבנייה המקומיות. עליהם לשקול גורמים כמו תקנות תכנון, חוקי בנייה, בטיחות אש ודרישות נגישות.

בשנים האחרונות, פיצול דירות הפך לפופולארי יותר ויותר כדרך ליצור אפשרויות דיור זולות יותר באזורים עירוניים. הוא שימש גם להפיכת בניינים ישנים לנכסים מרובי יחידות, מה שהופך אותם לאטרקטיביים יותר עבור שוכרים ומשקיעים. עם זאת, פיצול דירות יכול גם לעורר חששות לגבי בטיחות הבניין, סכנות אש וצפיפות.

תוכנית עסקית להקמת עסק לאדריכלות ופיצול דירות

ניתוח שוק: חקרו את שוק שירותי פיצול הדירות, לרבות הביקוש, התחרות ושוק היעד. זהו את צרכי השוק, וקבעו כיצד העסק המוצע יכול לענות על צרכים אלה.

שירותים המוצעים: קבעו את השירותים שיציע עסק האדריכלות, כגון תכנון אדריכלי, הנדסה, היתרים וניהול בנייה. זהו את נקודות המכירה הייחודיות של העסק ומה מייחד אותו מהמתחרים.

ציות לחוק ולרגולציה: הבינו את התאימות החוקית והרגולטורית הנדרשת לפיצול דירות, כולל חוקי ייעוד, חוקי בנייה ותקנות בטיחות. תזהו מחסומים פוטנציאליים או מכשולים שעלולים להתגבר עליהם.

הערכות עלות: הערכת עלות פיצול דירות, לרבות חומרים, עבודה, היתרים וכל הוצאה אחרת. קבעו את המחירים עבור השירותים המוצעים וצרו אסטרטגיית תמחור.

מימון: בניית תוכנית פיננסית לעסק, לרבות דוחות רווחים צפויים, מאזנים ודוחות תזרים מזומנים. תזהו את מקורות המימון לעסק, כגון הלוואות, משקיעים או חסכונות אישיים.

אסטרטגיית שיווק ומכירה: פיתוח אסטרטגיית שיווק ומכירה לקידום העסק ומשיכת לקוחות. זה עשוי לכלול מדיה חברתית, פליירים ושותפויות עם סוכני נדל"ן.

ניהול ואיוש: תזהו את אנשי המפתח הדרושים לניהול העסק, כגון אדריכלים, מהנדסים ומנהלי בנייה. התוו את מבנה הניהול וצרכי כוח האדם.

תוכנית תפעולית: תארו את התפעול השוטף של העסק, לרבות ניהול ואיוש, ניהול פרויקטים ושירות לקוחות.

פניה מהירה: