חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בני המגזר הערבי לא מצליחים לקבל הלוואות - מה הממשלה צריכה לעשות בנידון?

העסקים הערביים לא מצליחים להגיע לשום התקדמות, ואולי ההפך הוא הנכון, כל הזמן יש נסיגה בקרב בעלי העסקים הערביים. אין יכולת לשרוד כלכלית אם מקבלים סירוב למתן אשראי מככל הבנקים. וזה מה שקורה לרוב בעלי העסקים הערביים. הרבה עסקים לא מצליחים לקבל אשראי והלוואות. הבנקים לא מוכנים לתת הלוואות למגזר הזה. והממשלה לא עושה כלום כדי לעזור להם. 

בעלי עסקים מצפים מממשלת ישראל לקצת יותר

המצב בממשלה היום הוא שלערבים אין אפשרות לקחת הלוואות, וזה פשוט לא הגיוני. מה אמור לעשות בעל עסק ערבי שרוצה לקחת הלוואה בשביל לשקם את העסק שלו אחרי תקופה של סגר וקשיים כלכליים שאי אפשר לעמוד בהם אם לא על ידי החייאה מלאכותית? שום דבר חוץ מלפשוט רגל. 

בעלי עסקים ערביים מצפים מממשלת ישראל שתכניס בבנקאות הישראלית אפשרות למסלולי הלוואות עבור המגזר הערבי. אי אפשר לקבוע יעד מינימלי שאף אחד מבעלי העסקים הערבים לא עובר אותו. יש להתחשב בצרכים וביכולות של האזרחים הערבים ועל פי זאת, להציב יעדים ברים להשגה. 

בנימגזר ערבי לא מקבלים הלוואה

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

למה הבנקים לא רוצים לתת אשראי למגזר הערבי? 

לא כל אחד עושה את מה שנוח לו. אם יש במדינה גם אזרחים מאוכלוסיה ערבית, צריך להתייחס גם אליהם. אי אפשר לתת לערבים לגור במדינה ולא לתת להם אפשרות לקבל שירותי הלוואות בנקאיות. חוץ מכל זה, יש לממשלת ישראל אפשרות לצמצם את הסיכון הבנקאי על ידי הגברת הלוואות בערבות מדינה לבעלי עסקים ערבים. 

ערבים מהווים סיכון? הממשלה צריכה לעזור להם ולהעלות את אחוז ההלוואות בערבות מדינה מ-15%  ל-30%, הבנק מומחה בפיזור סיכונים. הוא יכול לקחת ריבית גבוהה. אבל קודם שיאשר הלוואה בריבית גבוהה, הבעיה היא שגם זה נדיר במצב שנוצר. 

אפשרות לדחיית תשלום מיסי 2020

בעלי עסק ערבים נפגעו קשות במהלך תקופת משבר הקורונה. אפשר לנסות להקל עליהם על ידי מתן אפשרויות שונות בנוגע לדחיית תשלומים ופטור מחלק מהם. אם בממשלה יאשרו לבעלי עסקים ערביים אפשרות לדחות את תשלומי המיסים של השנה שעברה, זה ייתן לבעלי עסקים רבים אפשרות לאזן את תזרים המזומנים שלהם. בנוסף לכך, בעלי עסקים רבים מתחננים שיתנו להם פטור מתשלום ארנונה עסקית על השכרת החנויות שלהם, לכל הפחות לתקופה הקרובה עד להיעלמות הקורונה בתהום הנשיה. 

פיצוי לעסקים 

לא שממשלת ישראל אשמה במשהו בהתפרצות נגיף הקורונה, אבל כן, יש עסקים שהממשלה אמורה לפצות אותם. ואילו הם? עסקים שבחודשים מרץ ומאי אשתקד לא עבדו בכל. זה יכול להיות מסעדות, סוכני נסיעות, מלונות וכל מי שבא במגע עם ענף התיירות. 

צריכים הלוואה ומרגישים את האפלייה המדירה את המגזר הערבי? 

יש לכם אפשרות לפנות למומחים של קבוצת המפתח ללווי והקמת עסקים. אנו מתמחים בלתת מענה לצרכים של בעלי עסקים במגזר הערבי, ולא רק. אנו מאמינים כי מגיע לכם להצליח בעסקים שלכם. אין סיבה לעצור את קידום העסק שלכם רק בגלל המערכת הבנקאית שלא באה לקראתכם. אנחנו נדאג לכם להלוואות בערבות מדינה בריביות טובות ככל הניתן. כי זה לא יכול להימשך כך. 

המשרדים שלנו מוכנים לסייע לכל אחד ואחד מבעלי העסקים בישראל, מוזמנים להקליק ולתזמן לעצמכם פגישת היכרות ללא עלות. כי יש לנו דרכים לעזור לכם.

פניה מהירה: