חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך פותחים חברת הובלות?

למרות העידן הטכנולוגי המתפתח, שירותי ההובלות עדיין קיימים וכפי הנראה ישארו איתנו לתמיד. ישנם חידושים המקילים על ההובלה כמו מנוף שמעלה ומוריד את המשא לחלון הבית, במקום מדרגות או מעלית. אך עדיין יש צורך בסחיבת המשא, בסבלים ובשירות ההובלות. כך שהביקוש לתחום גבוה מאוד והוא קיים כבשנים עברו. כל מי שצריך לעבור דירה / משרד עם ריהוט נזקק לשירותכם. אז אם בחרתם להיות המובילים בתחום, בואו ללמוד כמה זה יעלה לכם.

מהם מאפייני השוק?

הקמת עסק כזה לא מסובכת כל כך. אך התנאי הבסיסי להצלחת עסק כזה הוא אופן השיווק וכמות הלקוחות.

על פי נתונים סטטיסטיים, בישראל,  כ-300 אלף זוגות או יחידים עוברים דירה מדי שנה. ביניהם זוגות צעירים, משפחות ומבוגרים. לרוב, הצעירים הם אלו שעוברים דירה בתדירות גבוהה יותר, המשא שלהם גם לרוב מעט יותר, כך שהם נזקקים לשירותי הובלה בסדר גודל קטן הדורש טנדר בלבד. לעומת זאת, למשפחות שעוברות דירה לעיתים רחוקות יותר, יש משא גדול יותר ולכן הן גם זקוקות לשירות הובלה הכולל משאית.

המדריך לפתיחת חברת הובלות

בארצנו הקטנה לא קיים ביקוש לשירות הובלות הנמשך על פני מספר ימים כמו במדינות אחרות בעולם. בחו"ל ישנם אנשים שעוברים דירה לעיר אחרת שעשויה להיות במרחק נסיעה של כמה ימים. שירות שנמשך על פני מספר ימים מתומחר בהתאם ומגדיל את הרווחים של בעל העסק פי כמה.

הביקוש לשירות גבוה יותר בקיץ, זאת מהסיבה שצעירים רבים עוברים דירה לקראת השנה החדשה בקרבת מקום הלימודים החדש. כך גם משפחות גדולות רבות מחכות לסיום שנת הלימודים של הילדים ומנצלות את תקופת החופש כדי לעבור לדירה חדשה.

מחיר השירות נקבע בהתאם למורכבות העבודה. את המחיר מחשבים על פי הנתונים הבאים: גובה הדירה הישנה והחדשה, שירות הובלות במנוף, המרחק בין הדירה הראשונה לשניה, כמות המשא, רמת הנגישות וחנייה. 

קל מאוד להיכנס לתחום, יש צורך ברישיון ג' בלבד. התחרות גבוהה. כדי לצלוח אותה השקיעו במיתוג ייחודי של העסק, שיווק חזק ושירות מקצועי ואדיב במיוחד שיוביל אתכם על פני המתחרים שלכם.

מיהו קהל היעד של חברת הובלות?

קהל הלקוחות בתחום נמנה על כל סוגי האוכלוסיות. לא רק זאת, אלא שהוא גם לא תלוי במעמד הכלכלי. אבל אין עוררין על כך שבעלי המעמד הכלכלי הגבוה יזדקקו לשירותי הובלה מקיפים יותר, כי הם בעלי ציוד וריהוט רב יותר והם גם ישימו דגש מיוחד על טיב השירות הניתן להם. לעומת זאת, בעלי מעמד כלכלי נמוך יותר ישימו דגש רב יותר על מחיר השירות ולא על טיבו והם כמובן יזדקקו לשירות כזה פחות מכל אחד אחר. 

סוג לקוח נוסף הוא לקוח עסקי, בעל עסק שעובר משרד או חנות, זקוק לשירותי הובלות כדי להעביר את כל הציוד של העסק למקום החדש. זה יכול להיות: ריהוט, מחשבים, מוצרי החנות ועוד.

תוכלו להגדיל את ההכנסה שלכם באמצעות מכירת שירות עבור חברות המספקות שירותי הובלות סחורה, כגון: הובלת מזון, ביצים, חיות, רכבים, דלק, גז ועוד.

רעיונות להגדלת רווחים:

  1. אספקת שירותי אריזה ופירוק.
  2. מכירת ציוד לאריזה, כמו קרטונים.
  3. אספקת שירותי ניקיון.
  4. אספקת שירותי אחסון – ישנם לקוחות הזקוקים לאחסון תכולת הדירה שלהם לתקופת זמן מסוימת.
  5. תיווך ביטוחים ללקוחות כמו ביטוח מעבר רכוש וכדו'.

מהו גובה המימון הדרוש להקמת חברת הובלות?

העלויות משתנות בהתאם לגודל החברה, מספר המשאיות והטנדרים שברשותה. גבשנו כאן את העלויות הנדרשות לחברה בסדר גודל קטן. ההוצאה הגדולה ביותר תהיה למשאית או לטנדר שישמשו להסעת המשא. אתם יכולים לחסוך בהוצאה זו בצורה משמעותית על ידי רכישת משאית יד שניה. ליתר הציוד הדרוש לכם קיים מבחר גדול של ספקים המוכרים ציוד במחירים סבירים. אין צורך במשרד, תוכלו לנהל את העסק מהבית באמצעות הנייד האישי שלכם.

פירוט ההוצאות הראשוניות:

שכירות מבנה/ מחסן – עלות זו נעה בין 8-25 אלף ש"ח לחודש עבור שטח של 1,000 – 200 מ"ר לפחות. המחיר משתנה ביחס למיקום. יש לאתר מקום הכולל חצר שיוכל לשמש לחניית הרכבים. אין ביקורי לקוחות בעסק, כך שהמיקום לא צריך להיות מרכזי כלל. חשוב שיהיה שטח לאחסון ציוד. במיוחד אם אתם מוכרים מוצרים נלווים להובלה, דבר שיתקבל בברכה על ידי הלקוחות. זה יכול להגדיל את ההכנסות שלכם בצורה משמעותית. 

מכירת מוצרים – חשוב שתקחו בחשבון כי מכירת מוצרים נלווים תכניס לכם רווחים נוספים. אך מצד שני היא גם תוסיף לכם הוצאות נוספות כמו עלות ביטוח אבטחת רכוש ועוד. מכירת מוצרים נלווים מהווה יתרון מהותי לעסק אך היא נתונה לשיקולכם בהתאם ליכולתכם.

תשלומים חודשיים – ארנונה, חשמל, מים, גז, ייעוץ מס, שירות עורך דין, תוכנת ניהול, אזעקות, דמי ביטוח, וכדומה. כל אלו עולים כסף, והרבה. עלות זו נעה בין 25,000 – 8,000 ש"ח בשנה.

שיפוצים – שיפוץ מקום אחסון רכוש הלקוחות. עלות שיכולה לנוע בין 80 – 40 אלף ש"ח עבור צביעה, חלוקת השטח לאחסון מסווג, התקנת מדפים וכדומה. לא תמיד חייבים שיפוץ. עבדו בהתאם ליעדי העסק שלכם.

רכב הובלות – עלות משאית היא בסביבות 400 אלף ש"ח. אם רציתם לקנות גם טנדר לעסק שלכם קחו בחשבון גם עלות זו שהיא בסביבות ה 200 אלף ש"ח. השכרה או רכישת רכב יד שניה תהיה זולה בהרבה. מומלץ לפחות לתחילת דרכו של העסק שלכם, לשכור או לרכוש מיד שניה, כדי לא להעמיס עליכם בהוצאות מיותרות.

ייעוץ רישוי לעסקים – חייבים רישיון לפתיחת עסק. מומלץ לערוך זאת על ידי מומחה בתחום. המחיר נע בין 12 – 4 אלף ש"ח. המחיר משתנה בהתאם לגודל השטח, מיקומו ומטרתו העסקית.

דמי ביטוח – על פי החוק כל רכב חייב ביטוח. המחיר לביטוח כזה נע בסביבות ה-5,000 ש"ח. ביטוח רכוש במעבר יעלה 4,500 ש"ח. מחיר ביטוח משאית המשמשת להובלות, נקבע ביחס לגודלה ולנתוניה הנוספים.

משכורות – העסיקו לפחות שני עובדים. גובה השכר הממוצע לסבלים הוא 6,000 ש"ח לחודש.

שיווק העסק – עלות של 150 – 60 אלף ש"ח. פרסמו את העסק בכל הרשתות החברתיות ובאתרי הובלות. לשיווק יעיל הקימו אתר אינטרנט מעורר עניין משלכם.

ציוד לעסק – העלויות הנמוכות ביותר והן נעות בין 40 – 20 אלף ש"ח. הציוד כולל: ארגזים, מספר סוגי דבק, ניילון בועות אוויר ועוד.

גובה המימון ההתחלתי הכולל להקמת העסק, כולל שכירות מחסן בגודל 200 מ"ר, יגיע ל-800,000 ש"ח. 

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

מהם השלבים להקמת חברת הובלות?

תוכנית עסקית – כל עסק לפני שהוא בונה את עצמו חייב לבנות תוכנית עסקית להקמה ולתפעול העסק שלו. התוכנית צריכה לכלול את כל מרכיבי העסק, השלבים להקמתו, אופן ניהולו, הוצאות מול הכנסות, נהלי עבודה ועוד. תוכנית עסקית שבנויה נכון מסייעת במניעת טעויות בהמשך ומביאה להצלחה משגשגת בעסק.

שיווק העסק – רוצים שאנשים יכירו אתכם, יזמינו ממכם? הפיצו את שם העסק שלכם בכל מקום אפשרי גם אופליין ובעיקר אונליין. עסק בתחום הזה חייב אתר אינטרנט ופרסומות בכל המדיות החברתיות. אם אתם מציעים שירותים ומכירת מוצרים נלווים מעבר לשירות ההובלות, תצטרכו להשקיע במיוחד במיתוג העסק, תוך הדגשת היתרונות המיוחדים הייחודיים רק לכם. כחלק מפעולות שיווק העסק, השקיעו בבגדי עבודה ממותגים לעובדים שלכם. בכך אתם עוזרים לעצמכם להכניס את המותג שלכם לראש הלקוחות ומעבירים מסר של מקצועיות ואיכות.

רכישת ביטוחים מתאימים – כדאי להתייעץ עם סוכן ביטוח מקצועי להתאמת הביטוחים המתאימים לעסק שלכם. אם תרצו תוכלו גם אתם למכור ביטוח רכוש מעבר דירה או ביטוח משא ללקוחות שלכם. 

הנפקת רישיון עסקי – על פי חוק צריך רישיון. מבחינת החוק ישנם מספר סוגי עסקי הובלות וכל אחד דורש את הרישיון המותאם עבורו. בהובלות למעבר דירה הרישיון בתוקף למשך שלוש שנים. עסק הובלות שיש ברשותו  יותר מ-4 רכיבים צריך לעמוד בחוקים המתאימים לו והרישיון תקף לכל הרכבים ואינו דורש עריכה נפרדת לכל אחד.

גיוס כח אדם – נהגים וסבלים. קיימות חברות בהן בעל העסק משמש כנהג המשאית ויש לו עובד המשמש כסבל עיקרי פלוס כמה עוזרים. אם אתם נעזרים בנהגים, וודאו שיש להם רישיון נהיגה למשאית בתוקף. הסבלים לא צריכים שום הכשרה או ניסיון. התחום הוא פשוט ואין צורך ללמוד אותו. אך כדי שהביצועים יהיו יעילים, הציבו כללים ונהלים עבודה ברורים. 

רישום העסק – יש לרשום את העסק כעוסק מורשה או חברה בע"מ. התייעצו עם יועץ מס שיתאים לכם את סוג העסק המשתלם עבורכם בהתאם לגובה ההכנסות בעסק.

התקשרות עם חברת דלק – אחת ההוצאות המשמעותיות לעסק בתחום זה תהיה על הדלק למשאיות, במיוחד עם יש לכם כמה משאיות. תוכלו לחסוך בהוצאה זו על ידי עריכת הסדר עם חברת דלק שתתן לכם הנחה על כמויות גדולות.

איתור מימון – העסק דורש מימון גבוה. אם יש לכם כסף פרטי להשקיע בעסק הרי טוב. אם לא, ישנן קרנות למימון עסקים או גופי אשראי שישמחו לתת לכם הלוואה.

הסכם עם לקוח – מומלץ לערוך הסכם שירות עם הלקוח המפרט במדויק את היקף השירות שאתם מספקים, תחומי האחריות וכדומה. תנו הצעת מחיר על פי דרישות הלקוח. הלקוח צריך לחתום על ההסכם כה

מהו הציוד הדרוש להקמת חברת הובלות?

רכב – אם אתם מספקים שירותי הובלה להיקף משא גדול, אתם תזדקקו למשאית. אם אתם בוחרים לספק שירותי הובלה בסדר גודל קטן יותר, יספיק לכם גם טנדר.

מנוף – ישנו מגוון סוגי מנופים ובמות הרמה. ציוד זה מאפשר לכם לספק שירות ברמה גבוהה יותר. הוא גם יתן לכם אפשרות לדרוש תשלום גבוה יותר. תוכלו לערוך שיתוף פעולה יחד עם חברה שיש לה מנוף שתשאיל לכם אותו תמורת עמלה. כמובן שללא מנוף אתם מצמצמים את קהל הלקוחות שלכם הזקוקים לכך. אבל אתם עדיין יכולים לחסוך אותו בתחילת הדרך.

ציוד לסחיבה – חבלים, עגלות וכדומה.

ציוד לאריזה – אם אתם מספקים גם שירותי אריזה, אתם זקוקים גם לציוד הבא: קרטונים, דבק, לורדים, פלסטיק בועות, ניילון נצמד וכדומה.

ציוד לפירוק והרכבה – בעיקרון אין צורך בציוד זה, אך כדאי שיהיה לכם אותו לשעת הצורך. ולכן, אין צורך בציוד יקר. אך אם אתם מספקים גם שירותי פירוק והרכבה, תהיו חייבים שיהיה לכם את הציוד הזה ושהוא יהיה באיכות טובה. ציוד הנדרש הוא מברגים שונים, פטיש, מפתחות שונים וייתכן גם שתזדקקו לבוקסות.

לסיום,

הקמת עסק בתחום ההובלות שונה מאוד מעסקים רבים אחרים. מיקום העסק לא צריך להיות מרכזי וגם לא מעוצב או משופץ במיוחד. אין כאן הרבה פרטים לעריכת תוכניות עבודה והעובדים לא צריכים לעבור הכשרה מקצועית. התחום לא מורכב מלבד הפעילות הפיזית הקשה הכרוכה בו. אחד התנאים הבסיסיים להצלחת העסק הוא שיווק יעיל. לפני שאתם משווקים את העסק, חשבו מהם צרכי הלקוח, מהם החששות שלו והעיקר, כיצד אתם יכולים לפתור לו אותם. 

אחד החששות המרכזיים המשפיעים על בחירת הלקוח הוא החשש מנזק ברכוש. אם תצליחו לשכנע אותו כי אתם שומרים על הרכוש שלו מפני פגיעות, נותנים לו לחוש שאכפת לכם משלימותם ואתם מודעים לצורך החזק של הלקוח להיות בטוח בכך, הדרך ללקוח תהיה מהירה יותר. אם הצלחתם לגרום ללקוח לצאת מרוצה  מהשירות שהענקתם לו, בפעם הבאה שיזדקק לשירות שוב, הוא יבחר בכם וגם יפיץ את השם שלכם.

 

יש לכם חלום להקים עסק? רוצים גם אתם להצליח? אנחנו כאן בשבילכם. בואו גם אתם להנות מהשירותים הנפלאים שלנו ומניסיונינו רב השנים בלווי וייעוץ עסקים. בואו להיות חלק מקהל הלקוחות המרוצים שלנו שנהנים היום מעסק פורח ומשגשג. לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות, השאירו פרטים ונהיה בקשר.

פניה מהירה: